abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73676794
Gisteren heeft een vriendin van mij een vliegticket gekocht bij Arke.nl en ze heeft er ook voor betaald. Vandaag krijgt ze telefoon dat ze een fout hebben gemaakt en dat ze moet bijbetalen. Kunnen ze dit maken? Ze heeft de papieren al getekend, dus ik zeg, Arke moet het maar leveren voor het geld dat ze hebben afgesproken, dat zijn ze toch verplicht?
Ikverdomme.
pi_73676826
Iets meer details zou wel handig zijn
pi_73676852
Ze kan in ieder geval haar geld terug krijgen. Of Arke ook voor dat bedrag moet leveren is afhankelijk van de precieze situatie geloof ik.
pi_73676878
Welke details zijn relevant? Intercontinentale vlucht, meer dan achthonderd euro.
Ikverdomme.
pi_73676893
Als er getekend is voor 100 euro zonder extra voorwaarden waarin kan staan dat de uiteindelijke prijs kan verschillen, moet er gewoon 100 euro betaald worden.
pi_73676916
En om hoeveel bijbetaling gaat het? 10 of 400?
pi_73676921
Wat zeggen de algemene voorwaarden en kleine lettertjes van Arke hierover?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_73676931
even heel kort door de bocht: arke heeft een aanbod gedaan, de koper is akkoord gegaan... dus koop is bindend... jammer voor arke dat het fout is gegaan..
of de wet koop op afstand hier nog invloed op heeft weet ik eigenlijk niet (volgens mij heeft alleen de koper meer rechten om van de koop af te zien door deze wet)
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
pi_73676939
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:05 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:
Welke details zijn relevant? Intercontinentale vlucht, meer dan achthonderd euro.
Wat er in de overeenkomst staat die er getekend is bijvoorbeeld mbt de prijs.
pi_73677019
Ze hebben haar nog niet gezegd wat de verhoging gaat zijn. Ik ben even aan het inventariseren wat er straks in de winkel gezegd kan worden.

En in de voorwaarden kan toch niets staan dat volgens de algemene regels niet mag? Ik heb nu niks bij de hand.
Ikverdomme.
pi_73677066
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:06 schreef droomkoningin het volgende:
even heel kort door de bocht: arke heeft een aanbod gedaan, de koper is akkoord gegaan... dus koop is bindend... jammer voor arke dat het fout is gegaan..
of de wet koop op afstand hier nog invloed op heeft weet ik eigenlijk niet (volgens mij heeft alleen de koper meer rechten om van de koop af te zien door deze wet)
Het is gisteren gekocht in een winkel van Arke.nl. Dus koop op afstand lijkt me hier niet van toepassing. Dat de koop bindend is, is ook mijn mening, maar is mijn mening iets waarmee ik op hoge poten die winkel binnen kan lopen?
Ikverdomme.
pi_73677075
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:10 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:
Ze hebben haar nog niet gezegd wat de verhoging gaat zijn. Ik ben even aan het inventariseren wat er straks in de winkel gezegd kan worden.

En in de voorwaarden kan toch niets staan dat volgens de algemene regels niet mag? Ik heb nu niks bij de hand.
Als er in het contract staat dat de prijs met 10% kan fluctueren omdat het bijvoorbeeld afhankelijk is van hoeveel mensen er gaan kan dat.
pi_73677133
koop op afstand geldt nooit bij vliegtickets
pi_73677138
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:10 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:

ze hebben vast en zeker al een mooi antwoord klaarliggen. Voor hen is het geven van een reactie op zo'n situatie waarschijnlijk net zo vanzelfsprekend als het uitleggen voor een mobiele telefoonverkoper dat gebroken displays niet onder garantie vallen.
pi_73677324
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:12 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als er in het contract staat dat de prijs met 10% kan fluctueren omdat het bijvoorbeeld afhankelijk is van hoeveel mensen er gaan kan dat.
Maar het gaat hier om een vliegticket, niet om een reis met hotel etc. Alleen een ticket. Daarvan mag ik toch uitgaan dat de prijs die ik in de winkel betaal niet meer gaat veranderen?
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:14 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

ze hebben vast en zeker al een mooi antwoord klaarliggen. Voor hen is het geven van een reactie op zo'n situatie waarschijnlijk net zo vanzelfsprekend als het uitleggen voor een mobiele telefoonverkoper dat gebroken displays niet onder garantie vallen.
Ik heb ook het gevoel dat die smeerpijpen haar anaal proberen te mishandelen... Daarom even voorbereiden op een discussie met smeerpijpen.
Ikverdomme.
pi_73677432
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:20 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:

[..]

Maar het gaat hier om een vliegticket, niet om een reis met hotel etc. Alleen een ticket. Daarvan mag ik toch uitgaan dat de prijs die ik in de winkel betaal niet meer gaat veranderen?
Daarom de vraag, wat staat daar over in voorwaarden? Kijk zij wil zich weren tegen die gasten in de winkel, dan moet ze verdomd goed weten wat de voorwaarden zijn.

Als er nergens iets gegeven staat over een prijsverhoging achteraf kan Arke niets maken en moeten ze gewoon leveren voor het afgesproken bedrag.
pi_73677474
Ze heeft een factuur van Arke die helemaal betaald is. Hoe kunnen ze dan nu eisen dat ze bijbetaalt?!
Ikverdomme.
pi_73677506
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:25 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:
Ze heeft een factuur van Arke die helemaal betaald is. Hoe kunnen ze dan nu eisen dat ze bijbetaalt?!
Niet.
pi_73677508
Op de factuur die ze heeft meegekregen en die ze heeft moeten ondertekenen staat niks over prijsverhogingen.
Ikverdomme.
pi_73677514
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:25 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:
Uit de FAQ van arke
quote:
Kan mijn reissom nog wijzigen na boeken?

Oplossing

Wij behouden ons het recht voor de reissom te wijzigen indien wijzigingen in de vervoerskosten en verschuldigde heffingen daartoe aanleiding geven. Verhogingen van deze kosten zullen daarbij netto, dus zonder opslag, worden doorberekend. Dit gebeurt alleen indien deze kosten bij het vaststellen van de reissom nog niet bekend waren (zie ook artikel 4 van de ANVR-reisvoorwaarden).
pi_73677573
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:27 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Uit de FAQ van arke
[..]
Dit staat nergens op het papier dat ze heeft gekregen om te ondertekenen...
Ikverdomme.
pi_73677597
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:29 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:

[..]

Dit staat nergens op het papier dat ze heeft gekregen om te ondertekenen...
Als jij voor iets tekent ga je ook akkoord met de algemene voorwaarden, dit zal naar alle waarschijnlijkheid ook op het papier staan wat je getekend hebt.
pi_73677659
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:30 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als jij voor iets tekent ga je ook akkoord met de algemene voorwaarden, dit zal naar alle waarschijnlijkheid ook op het papier staan wat je getekend hebt.
Dat weet ik wel zeker.
pi_73677705
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:30 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Maar dan zouden ze wel vanalles in de algemene voorwaarden kunnen zetten, dat kan toch ook niet zomaar... Ze mag er toch vanuit kunnen gaan dat, wanneer ze een papier krijgt met daarop FACTUUR en onder 'nog te voldoen: 0.-', er niets meer betaalt hoeft te worden? Had ze geweten dat het duurder was geweest, dan was ze het ticket ergens anders gaan halen...
Ikverdomme.
pi_73677725
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:27 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Uit de FAQ van arke
[..]

Daar staat niks over door Arke gemaakte fouten. Als de vriendin van TS echt te horen heeft gekregen dat Arke een fout heeft gemaakt, gaat dat verhaal dus niet op.

Bij betaling is de vriendin van TS akkoord gegaan, maar is ook de medewerker van Arke (en dus Arke zelf) akkoord gegaan met de overeenkomst.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')