Dat kongverhaal: dat is conditionering die hopelijkl eidt tot een verbetering van zijn gedrag. Hij heeft dus een plek te verdedigen omdat ie slechte ervaringen heeft met kinderen. Dus ga je kinderbezoek associeren met iets lekkers en een andere uitdaging via de kong.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou, toch wel wat meer. Een echte oplossing had ik niet verwacht. Zeker niet naar 10 jaar. Maar ik had toch wel verwacht dat ze me eventueel zou vertellen waar ik qua lichaamstaal bij Baloe op moet letten als hij een andere hond ziet. Hij doet het immers niet altijd.
En waar als zijn angst oid voor kids vandaan komt, en of daar nog wat aan te doen is. Graag had ik ook uitleg gehad over wát ik nou precies met die kong moest doen. Ja, geven. En dan? Moet ik hem dan geven als het kindje binnen is? Of als het kindje nog niet binnen is? Moet ik nog iets bijzonders doen? Hem met mn stem belonen? En wat als die kong op is en het kind is er nog? Moet ik hem dan afleiden?
Ik heb gewoon geen "volledig" gevoel zeg maar. Ik had wel verwacht dat ze me kon vertellen of het angst is voor kinderen, of dominantie.
Snap je een beetje wat ik bedoel? Ik ben er namelijk niet helemaal zeker van dat ik snap wat ik bedoel
Ja, mooi handig he? En het is niet Patou, maar patoe. Baloe luistert dus ook gewoon naar "Patoe" klinkt hetzelfdequote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:24 schreef oh-oh het volgende:Hebben jullie trouwens echt een Baloe en een Patou?
Ja snap ik. Maar als ik het goed begrijp hangt echt alles samen met de dominantie. Net als bij mijn hond dus.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee. Dat gedrag is niet meer aan te passen zoals ik dus al aangaf. Maar ik had dus wel tips gewild van "wat als hij weer op een hond gefixeerd is. Hoe krijg ik hem mee, hoe haal ik hem uit die fixatie, ect"
Snap je een beetje?
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:24 schreef Qwea het volgende:
Senes gaat hem voor me doorlezen (via mail) kijken of het aan mij ligt of dat er idd barre weinig in staatvoordat ik dat mens affik
Oh ja die dominantietips.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:25 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja snap ik. Maar als ik het goed begrijp hangt echt alles samen met de dominantie. Net als bij mijn hond dus.
Want eigenlijk vertoont hij gewoon gestoord leider gedrag?
Ik kreeg tips als:
- Altijd zelf als eerste een deur door lopen en dan pas de hond,
- Altijd zelf eten en dan pas de hond,
- Zorgen dat de hond aan de lijn naast je loopt en niet voor je.
- Niet aanhalen als de hond zijn kop onder je hand duwt en je dus eigenlijk dwingt tot aanhalen.
En nog meer maar ik moet even nadenken wat dat ook alweer allemaal was.
Ik moet nu erg lachen omdat ik moet denken een Derrek de Lint ind e rol van Dr. Rossi in Gooise vrouwenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan scheelt het niet veel van therapie voor mensen
Ik ben daar ooit vier keer geweest omdat ik even niet meer zo goed wist hoe ik met bepaalde dingen om moest gaan, maar ik kreeg steeds dingen te horen die ik zelf ook wel wist en anders wel had kunnen bedenken. Ik had gehoopt op eye-openers, een schop onder mijn kont, geen idee wat ik precies verwachtte. Maar niet iemand die alleen af en toe hmhmm zou zeggen, amper iets terug zou zeggen en vervolgens tot volgende week! zou roepen. Dus ik ben er maar mee opgehouden en het is toch nog aardig goed gekomen met me
Nou, das dan iig al een pak van mn schouders.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat trouwens ook wel had verwacht, dat ze met hem naar buiten was gegaan. Dat vind ik geen rare gedachte van je.
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:28 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh ja die dominantietips.
Dat gaat hier dus echt altijd psies verkeerd om he![]()
Ze lopen altijd voor me de deur uit allemaal!
Ze eten voor ik eet zodat ik rustig kan eten!
Ze moeten allemaal voor me lopen, los dan wel aangelijnd, zodat ik kan zien wat ze uitspoken!
En als ze kroeltjes komen halen dan krijgen ze die ook gewoon
Ik zeg altijd dat die pokkepestchiwallies ook net een stel tyfuskatten zijnquote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:30 schreef nokwanda het volgende:
[..]Het lijken wel katten (en nu ben ik bang voor een pak slaag van jou)
Kijk! Zulke tips wil ik dus ook. Dat hij weet dat ík de baas ben en ik bepaal dat hij niet dominant en debiel moet doen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:25 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja snap ik. Maar als ik het goed begrijp hangt echt alles samen met de dominantie. Net als bij mijn hond dus.
Want eigenlijk vertoont hij gewoon gestoord leider gedrag?
Ik kreeg tips als:
- Altijd zelf als eerste een deur door lopen en dan pas de hond,
- Altijd zelf eten en dan pas de hond,
- Zorgen dat de hond aan de lijn naast je loopt en niet voor je.
- Niet aanhalen als de hond zijn kop onder je hand duwt en je dus eigenlijk dwingt tot aanhalen.
En nog meer maar ik moet even nadenken wat dat ook alweer allemaal was.
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:29 schreef oh-oh het volgende:Ik moet nu lachen omdat Nok naar Gooise Vrouwen kijkt
Maar zijn jouw honden ook dominant? Vertonen die ook gestoord gedrag? Nee toch? Dus ik kan me voorstellen dat voor iemands wiens hond dominant is en denkt dat HIJ baas is, dit wel hele fijne tips zijn om die rangorde weer te herstellen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:28 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh ja die dominantietips.
Dat gaat hier dus echt altijd psies verkeerd om he![]()
Ze lopen altijd voor me de deur uit allemaal!
Ze eten voor ik eet zodat ik rustig kan eten!
Ze moeten allemaal voor me lopen, los dan wel aangelijnd, zodat ik kan zien wat ze uitspoken!
En als ze kroeltjes komen halen dan krijgen ze die ook gewoon
Ja, dat snap ik. Maar mijn inziens werkt dat dus niet. Meneer krijgt de kong, hij is 10 min zoet met zn kong. Kong op, meneer gaat weer helemaal op in het kind.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:25 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat kongverhaal: dat is conditionering die hopelijkl eidt tot een verbetering van zijn gedrag. Hij heeft dus een plek te verdedigen omdat ie slechte ervaringen heeft met kinderen. Dus ga je kinderbezoek associeren met iets lekkers en een andere uitdaging via de kong.
Ik kijk geen GV, dus ik heb geen flauw idee waar je het over hebtquote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:28 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik moet nu erg lachen omdat ik moet denken een Derrek de Lint ind e rol van Dr. Rossi in Gooise vrouwen
Da's beter dan andersom Q, dat het kind op gaat. In de hond.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar mijn inziens werkt dat dus niet. Meneer krijgt de kong, hij is 10 min zoet met zn kong. Kong op, meneer gaat weer helemaal op in het kind.
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Da's beter dan andersom Q, dat het kind op gaat. In de hond.
/flauw
Nee gelukkig zijn mijn honden haske braaf, maar Frits was wel een dominante etterkloot de eerste twee jaar, en Karel een rare autist, en Chico die kreeg ik met 4 jaar oud en die had alleen in een bench gezeten.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar zijn jouw honden ook dominant? Vertonen die ook gestoord gedrag? Nee toch? Dus ik kan me voorstellen dat voor iemands wiens hond dominant is en denkt dat HIJ baas is, dit wel hele fijne tips zijn om die rangorde weer te herstellen.
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Da's beter dan andersom Q, dat het kind op gaat. In de hond.
/flauw
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik kijk geen GV, dus ik heb geen flauw idee waar je het over hebt
Wat kost je per uur?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:36 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee gelukkig zijn mijn honden haske braaf, maar Frits was wel een dominante etterkloot de eerste twee jaar, en Karel een rare autist, en Chico die kreeg ik met 4 jaar oud en die had alleen in een bench gezeten.
Het komt hier schijnbaar altijd wel goed.
Nu is Kees weer even wat lastig in de roedel buiten naar grote honden toe, maar die mep ik ook redelijk snel in het gareel
Maar die dingen die Maes noemde, dat rijtje, en niet op de bank en zo, dat zijn toch ook de eerste dingen die je zelf vindt als je een beetje onderzoek doet naar dominant gedrag?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik word er gewoon zo weemoedig van. Dénk je eindelijke eens een paar fatsoenlijke handvaten te krijgen, spoel je eigenlijk 62 euro door de plee. Kolere, zelfs Shirley wist me de vorige x nog meer te vertellen dan zij (dat hij bv niet meer op de bank mag, vanwege zn dominantie."
quote:
Ja, tuurlijk wist ik wel dat ik eerst moet eten en dan hij, ivm de rangorde. Maar ik vind toch dat ze het er wel bij had mogen zetten. Ze weet immers dat de rangorde verstoord is. En oke, als ze het er niet bij zou zetten maar me er in het gesprek naar had gevraagd.. maar ook dat niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:41 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar die dingen die Maes noemde, dat rijtje, en niet op de bank en zo, dat zijn toch ook de eerste dingen die je zelf vindt als je een beetje onderzoek doet naar dominant gedrag?
Ik denk echt serieus waar dat een gt er mss ( geheel ten onrechte ) dus al vanuit gaat dat je zulke dingen ( de standaard dingetjes ) al allemaal geprobeerd hebt voor je een gt in de arm neemt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |