quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:16 schreef spijkerbroek het volgende:
Als je het hebt overgemaakt, waarom sturen ze je dan nog een aanmaning?!
Dan heeft dat elkaar gewoon gekruisd.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:17 schreef Onnoman het volgende:
op 7 oktober overgeschreven, op 9 oktober een aanmaning gekregen, ik heb dus op 7 oktober de premie betaald voor oktober en september
Ja, het is geen misdrijf om een incassobureau in te huren.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:15 schreef Onnoman het volgende:
Ik heb een aanmaning ontvangen omdat ik de premie voor zorgverzekering van september op 7 oktober heb overgemaakt, dus inderdaad wat aan de late kant. Heeft de zorgverzekeraar het recht om dan al een incassobureau op je af te sturen?????
Weet je wel hoe eng het is om een ander mens te spreken?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:20 schreef pisnicht het volgende:
Waarom bel je ze niet ff om aan te geven dat je al betaald hebt ipv een topic te openen en je druk te maken...
incassoquote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hebben ze een aanmaning gestuurd, of hebben ze de vordering aan een incassoburo gegeven? Wees eens wat duidelijker....
Dat mag, zodra de uiterste betaaldatum verstreken is mag de vordering direct overgedragen worden aan een incassobureau.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:15 schreef Onnoman het volgende:
Ik heb een aanmaning ontvangen omdat ik de premie voor zorgverzekering van september op 7 oktober heb overgemaakt, dus inderdaad wat aan de late kant. Heeft de zorgverzekeraar het recht om dan al een incassobureau op je af te sturen?????
ik heb gister gebeld, kost 10 cent per minuut + gsm kosten.. ik werd letterlijk 10 minuten in de wacht gezet.. ik denk krijg de tering maar! dus ik heb de contact voortgezet dmv mail! maar daar krijg ik ook vage antwoorden bijquote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:20 schreef pisnicht het volgende:
Waarom bel je ze niet ff om aan te geven dat je al betaald hebt ipv een topic te openen en je druk te maken...
Goede instellingquote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:37 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ik heb gister gebeld, kost 10 cent per minuut + gsm kosten.. ik werd letterlijk 10 minuten in de wacht gezet.. ik denk krijg de tering maar! dus ik heb de contact voortgezet dmv mail! maar daar krijg ik ook vage antwoorden bij
weet je dat 100% zeker? Incasso stuur je toch als je 3 a 4 maanden achter mekaar niet betaald hebt?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat mag, zodra de uiterste betaaldatum verstreken is mag de vordering direct overgedragen worden aan een incassobureau.
Niet heel netjes; daarom gebeurt het ook nauwelijks. Maar het mag dus wel.
Is de datum van overschrijving van jouw kant voor de dagtekening van de brief?
Zo ja, verzekeraar opbellen en zeggen dat je voor deze brief al betaald had en of ze het incassotraject willen stopzetten.
Dus jij doet iets fout (premie te laat betalen), zij willen het geld, nu probeer jij het recht te breien, maar op een gegeven moment vind je dat zij de tering moeten krijgen?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:37 schreef Onnoman het volgende:
ik heb gister gebeld, kost 10 cent per minuut + gsm kosten.. ik werd letterlijk 10 minuten in de wacht gezet.. ik denk krijg de tering maar! dus ik heb de contact voortgezet dmv mail! maar daar krijg ik ook vage antwoorden bij
Drie of vier maanden is gebruikelijk ja, maar dat wil niet zeggen dat ze niet meteen naar een incassobureau mogen gaan.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:41 schreef Onnoman het volgende:
weet je dat 100% zeker? Incasso stuur je toch als je 3 a 4 maanden achter mekaar niet betaald hebt?
Uhm nee. Dan heb je zo'n beetje een deurwaarder op je dak.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:41 schreef Onnoman het volgende:
Incasso stuur je toch als je 3 a 4 maanden achter mekaar niet betaald hebt?
Dat weet ik heel zeker. 2 herinneringen + een laatste aanmaning gaan meestal vooraf aan overdracht aan incassobureau. Echter, bedrijven mogen de dag na verstrijken van de betalingstermijn de vordering overdragen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:41 schreef Onnoman het volgende:
[..]
weet je dat 100% zeker? Incasso stuur je toch als je 3 a 4 maanden achter mekaar niet betaald hebt?
Tegenwoordig doen ze dat wat eerder maar dit is idd wel erg extreem vlug. Je had dus geen normale betalingsherinnering gehad ? Waar ben je verzekerd ?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:41 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Precies, na 3/4 maanden achterstand kan je ook geroyeerd worden (tenzij zorgverzekering). 3/4 maanden na eerste brief van incassobureau + reactie van TS heb je meestal een deurwaarder op je stoep staan.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
Uhm nee. Dan heb je zo'n beetje een deurwaarder op je dak.
Incasso kan al direct na één onbetaalde rekening. Dus ik zou toch nog maar even bellen, dan kunnen ze een notitie maken dat je al hebt voldaan.
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:47 schreef Chinless het volgende:
De Zorg verzekeringen hebben jaren lang het moeten pikken dat mensen niet betaalde. Nu het eindelijk er door is dat ze het alsnog moeten en anders via loonbeslag kunnen regelen. Wil de zorgverzekering er natuurlijk optijd bij zijn om het geld van TS af te troggelen.
Anyway, bellen is toch de beste optie en anders langsgaan. Maar in het laatste geval kom je buiten. SCARYY
Dat dus. Maar sta dan ook niet gek te kijken als het openstaande bedrag 'ineens' 4 keer over de kop gaat.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Bel eens van een vaste lijn...als je zo piept voor je GSM kosten. En verder niet zeiken, als jij geen contact met ze opneemt is het jouw probleem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |