abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73719251
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:52 schreef fs180 het volgende:

[..]

Hoeveel wou je er hebben dan? Een van windows, genoeg te downloaden, en anders doe je het gewoon zelf! HUH ZELF MAAR ITUNES DOET ALLES VOOR MIJ
Ik snap echt niet waarom je dingen zelf zou willen doen terwijl je PC dat zelf beter kan - MITS ER EEN GOED OS AAN DE KNOPPEN ZIT NATUURLIJK. Want daar gaat het altijd fout met Windows.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:56:01 #202
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73719285
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:54 schreef AlligatorNL het volgende:

[..]

Ik heb het niet over OSX, ik heb het over dat kanker genaamd iTunes.
Ok: is het zo moeilijk toe te geven dat iTunes, voor mensen die graag librarybased werken bijvoorbeeld, ook prettig kan zijn?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73719325
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:56 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ok: is het zo moeilijk tote te geven dat iTunes, voor mensen die graag librarybased werken bijvoorbeeld, ook prettig kan zijn?
Echt he. Je ziet ook alleen maar 'Huuuuu Apple is kut en duur!!!1111' topics van dit soort konijnen en nooit zie je jou of mij een 'Windows is voor paupers' topic in KLB. Kennelijk hebben die Windows gebruikers iets te compenseren ofzo dat ze het zo graag over Apple hebben. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_73719350
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:54 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik snap echt niet waarom je dingen zelf zou willen doen terwijl je PC dat zelf beter kan - MITS ER EEN GOED OS AAN DE KNOPPEN ZIT NATUURLIJK. Want daar gaat het altijd fout met Windows.
Gaat ie weer windows lopen bashen

iTunes werkt als je geen verstand hebt van wat dan ook gelinkt met computers. Als je zelf kan copy pasten, ik heb respect voor het feit dat het bij jou fout gaat, is iTunes overbodig

En nogmaals, voor de looks hoef je iTunes niet te gebruiken als media programma, want je minimaliseert het toch. Of zit jij alleen maar naar je cover flows te kijken tijdens het luisteren naar muziek?
Steun ons studieproject! Bezoek ons op: http://www.nextgen-navigation.com
pi_73719374
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:57 schreef Jarno het volgende:

[..]

Echt he. Je ziet ook alleen maar 'Huuuuu Apple is kut en duur!!!1111' topics van dit soort konijnen en nooit zie je jou of mij een 'Windows is voor paupers' topic in KLB. Kennelijk hebben die Windows gebruikers iets te compenseren ofzo dat ze het zo graag over Apple hebben. .
Komt omdat er op Apple veel gemakkelijker te bashen valt en op windows blijkbaar niet
pi_73719391
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:56 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ok: is het zo moeilijk toe te geven dat iTunes, voor mensen die graag librarybased werken bijvoorbeeld, ook prettig kan zijn?
Prettig, vast wel, als je copy paten te moeilijk vindt. Maar voor gebruiksvriendelijkheid is het 0,0 het ideale programma.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:59:18 #207
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73719397
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:54 schreef Jarno het volgende:

[..]

Omdat ik weet wat ik wil doen. Itunes niet.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:59:23 #208
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_73719402
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:50 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dat klinkt echt enorm handig. Vertrouwen op iets als geluk bij backups. .
In windows 7 heb je standaard:
http://www.microsoft.com/(...)res/shadow-copy.aspx
Zeer prettig en werkt uitstekend, heeft me al veel ellende bespaard.
.
Je leeft maar één keer...
pi_73719423
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:58 schreef AlligatorNL het volgende:

iTunes werkt als je geen verstand hebt van wat dan ook gelinkt met computers. Als je zelf kan copy pasten, ik heb respect voor het feit dat het bij jou fout gaat, is iTunes overbodig
Wat vreemd dan dat veel Apple gebruikers hier op FOK! ICT-ers zijn.
pi_73719442
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:59 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wat vreemd dan dat veel Apple gebruikers hier op FOK! ICT-ers zijn.
Pak gelijk de seniele bevolkingsgroep erbij

Maar alsnog, ik heb het alleen over iTunes, niet over OSX.
pi_73719492
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:59 schreef cYbErTiM het volgende:

[..]

In windows 7 heb je standaard:
http://www.microsoft.com/(...)res/shadow-copy.aspx
Zeer prettig en werkt uitstekend, heeft me al veel ellende bespaard.
.
Maar dat beschermd natuurlijk niet tegen een HD crash aangezien hij lokaal kopietjes bewaard. Daarnaast kun je een Time Machine gebruiken om in het geval van een herinstallatie automatisch je hele hebben en houden te restoren, dat kan met shadow copies niet.
pi_73719500
Topic uit 2006... En verder ja de autoalbumart werkt voor mij niet heel goed. Maar die zit al in de vanilla winamp. Er kan best een plugin zijn die een stuk beter werkt. Geen idee ik hecht niet genoeg waarde aan plaatjes.

Over de playlist die zogenaamd niet compatible zou zijn ik heb net even een playlist gemaakt en die naar m'n 5800 expres music gestuurd. Nummers werden overgezet en playlist op de telefoon werkt het uit de kunst. Dus ik zie je punt niet.
Maakt gewoon een nette relatieve .m3u:
1
2
3
#EXTM3U
\Akon\African Westside\02 - Sorry, Blame It On Me.mp3
\Akon\Belly Dancer (Bananza) [Single]\01 - Belly Dancer (Bananza).mp3

kijk als je apparaat te dom is om dit relatieve pad te gebruiken of een / nodig heeft ipv een \ kan je dat zelf nog aanpassen.

Let wel ik draai vanilla winamp met alleen een shoutcast plugin.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_73719507
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:00 schreef AlligatorNL het volgende:

[..]

Pak gelijk de seniele bevolkingsgroep erbij
Nee, jij komt helder over. .
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:05:02 #214
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_73719560
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:02 schreef Jarno het volgende:

[..]

Maar dat beschermd natuurlijk niet tegen een HD crash aangezien hij lokaal kopietjes bewaard. Daarnaast kun je een Time Machine gebruiken om in het geval van een herinstallatie automatisch je hele hebben en houden te restoren, dat kan met shadow copies niet.
Ja daarom draai ik me schijfjes in raid. Vertrouw liever op de hardware techniek die al jaren bestaat dan op een of ander software pakket dat 'backups' maakt, aangezien dat gruwlijk mis kan gaan.
En mocht er een schijf crashen dan hoef je niet eens een herinstall te doen! gewoon ff nieuw schijfje erin duwen.
pi_73719612
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:05 schreef cYbErTiM het volgende:

[..]

Ja daarom draai ik me schijfjes in raid. Vertrouw liever op de hardware techniek die al jaren bestaat dan op een of ander software pakket dat 'backups' maakt, aangezien dat gruwlijk mis kan gaan.
En mocht er een schijf crashen dan hoef je niet eens een herinstall te doen! gewoon ff nieuw schijfje erin duwen.
RAID is voor de gemiddelde gebruiker ook erg makkelijk en simpel he? (Vergelijk het even met Time Machine gebruiken: USB disk aan je computer hangen en bij het pop-upje dat dan verschijnt (dat vraagt of je die disk voor TM wilt gebruiken of niet) op ja klikken: klaar).
pi_73719774
Met raid ben je wel meteen weer back in business. En heb je AL je bestanden nog.
pi_73719784
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:12 schreef switchboy het volgende:
Met raid ben je wel meteen weer back in business. En heb je AL je bestanden nog.
Eens. Maar hoeveel mensen kunnen een RAID controller (goed!) configureren denk je?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:13:23 #218
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73719785
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:59 schreef AlligatorNL het volgende:

[..]

Prettig, vast wel, als je copy paten te moeilijk vindt. Maar voor gebruiksvriendelijkheid is het 0,0 het ideale programma.

Als je van copypasten houdt is is het inderdaad minder gebruiksvriendelijk. Maar als je niet alles zelf wilt doen en graag librarybased werkt is het zeker weten gebruiksvriendelijker dan winamp.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73719815
Daarnaast beschermd RAID niet tegen het verwijderen of onbedoeld wijzigen van bestanden natuurlijk. Alleen tegen diskuitval. Dus je zou een combo van RAID en shadow copies moeten gebruiken dan...
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:14:10 #220
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73719819
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:57 schreef Jarno het volgende:

[..]

Komt ook omdat 'wij' ervaring hebben met beide systemen, en 'zij' alleen met Windows. En als je niet waar je het over hebt moet je wat harder schreeuwen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:15:23 #221
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73719851
Alweer het derde topic over deze discussie?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73719888
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:15 schreef Arn0 het volgende:
Alweer het derde topic over deze discussie?

It's important someone in the internet is WRONG!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:17:29 #223
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73719899
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:02 schreef switchboy het volgende:
Topic uit 2006... En verder ja de autoalbumart werkt voor mij niet heel goed. Maar die zit al in de vanilla winamp. Er kan best een plugin zijn die een stuk beter werkt. Geen idee ik hecht niet genoeg waarde aan plaatjes.
Maar dat JIJ er geen waarde aan hecht doet toch niets af aan het feit dat voor MIJ iTunes beter is? En als je een bron hebt waaruit blijkt dat Winamp sinds 2006 een ander ratingsysteem gebruikt hoor ik het graag.
quote:
Over de playlist die zogenaamd niet compatible zou zijn ik heb net even een playlist gemaakt en die naar m'n 5800 expres music gestuurd. Nummers werden overgezet en playlist op de telefoon werkt het uit de kunst. Dus ik zie je punt niet.
smart playlists lieve schat. Ik wil een playlist met een paar criteria, niet met tig liedjes die ik er één voor één (of blok voor blok) in moet slepen. De laatste keer dat ik een playlist heb aangemaakt was begin dit jaar
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:18:26 #224
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73719920
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:17 schreef switchboy het volgende:

[..]

It's important someone in the internet is WRONG!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:18:51 #225
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73719931
En dan ga ik er maar even van uit dat je de *.m3u niet echt met de hand hebt zitten tikken, want als dat wel zo is mag je helemaal niet meer meedoen in een discussie over gebruiksvriendelijkheid
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73719968
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:14 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Komt ook omdat 'wij' ervaring hebben met beide systemen, en 'zij' alleen met Windows. En als je niet waar je het over hebt moet je wat harder schreeuwen.
Toch klopt het wel. Ik heb ook aan de andere kant gestaan. Ik kon me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat iets als OSX echt veel handiger zou werken dan Windows. In Windows kun je toch immers van alles instellen en hoezo zou dat niet handig zijn dan? Een Mac was gewoon een dure PC met een raar besturingssysteem, dat dacht ik. Totdat ik er één kocht. .
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:21:02 #227
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73719999
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:19 schreef Jarno het volgende:

[..]

Toch klopt het wel. Ik heb ook aan de andere kant gestaan. Ik kon me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat iets als OSX echt veel handiger zou werken dan Windows. In Windows kun je toch immers van alles instellen en hoezo zou dat niet handig zijn dan? Een Mac was gewoon een dure PC met een raar besturingssysteem, dat dacht ik. Totdat ik er één kocht. .
Ik weet het. Ik was erbij.

Jouw ommezwaai was wel een erg mooie inderdaad.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:22:02 #228
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73720023
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:19 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik vind een Mac nog steeds overpriced, ik kan het me niet veroorloven iig
pi_73720038
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:17 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Maar dat JIJ er geen waarde aan hebt doet toch niets af aan het feit dat voor MIJ iTunes beter is? En als je een bron hebt waaruit blijkt dat Winamp sinds 2006 een ander ratingsysteem gebruikt hoor ik het graag.
Helaas net even m'n eerste cijfer gegeven aan een MP3. aantal sterren verscheen niet in mediaplayer dus zal wel niet werken. Maar eigk is dit een non-issue als je maar één speler gebruikt. En ik kan echt niks zinnigs verzinnen waarvoor je het kan gebruiken. Aangezien je iedere dag wel in een andere stemmin bent en dus andere beoordelingen geeft.
quote:
[..]

smart playlists lieve schat. Ik wil een playlist met een paar criteria, niet met tig liedjes die ik er één voor één (of blok voor blok) in moet slepen. De laatste keer dat ik een playlist heb aangemaakt was begin dit jaar
kies een nummer play similair(gebruikt hetzelfde algroritme als iTunes gracenote )/play same artist/same album en maakt zo een playlist voor je met een stuk of 20 nummers. Even opslaan en in je ML en naar je device sturen.

Ik ga zo even spelen met wat sterren bij een
pi_73720042
Hoe kunnen mensen bij zo'n nutteloze discussie hele betogen schrijven?
pi_73720060
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:21 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik weet het. Ik was erbij.

Jouw ommezwaai was wel een erg mooie inderdaad.
De clou zit hem erin dat het op een Mac gewoon werkt. It just works klinkt als een reclameslogan maar het is echt zo. Waar je onder Windows gewend bent aan vele menu's, instellingen en drivers, is het op een Mac altijd gewoon een kwestie van gebruiken. Ik heb nog regelmatig dat ik denk van 'zo simpel zal het toch niet zijn...' en dan is het dat wel. . Moeilijk voor te stellen als je het niet gewend bent. Plus dat je bereid moet zijn een hoop dingen af te leren en op te geven. Zoiets als filesystem based werken vind ik nu echt een gruwel bijvoorbeeld. Verschrikkelijk onhandig en inefficient.
pi_73720073
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:22 schreef Siniti het volgende:
Hoe kunnen mensen bij zo'n nutteloze discussie hele betogen schrijven?
En toch erin posten he. Flikker op met je kutterige niets toevoegende posts josti.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:24:39 #233
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_73720093
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:13 schreef Jarno het volgende:

[..]

Eens. Maar hoeveel mensen kunnen een RAID controller (goed!) configureren denk je?
Denk dat degene die toch al geen raid kan configureren eerder gebaat is bij shadowcopy alleen (wat werkt zonder dat je ooit wat hoeft in te stellen) of bij een of andere online backupdienst.
En als je een mac hebt kan je dat timemachine misschien overwegen, maar hoeveel mensen hebben er nu een mac?
pi_73720102
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:24 schreef cYbErTiM het volgende:

maar hoeveel mensen hebben er nu een mac?
Te weinig kennelijk.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:26:00 #235
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73720121
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:13 schreef Jarno het volgende:

[..]

Moet iedereen wel kunnen. Ik kon het zonder handleiding en wat proberen. Iemand die er wel verstand van heeft het natuurlijk zo gedaan. Zo niet: dan moet je gewoon wmp blijven gebruiken.
pi_73720132
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:23 schreef Jarno het volgende:

[..]

De clou zit hem erin dat het op een Mac gewoon werkt. It just works klinkt als een reclameslogan maar het is echt zo. Waar je onder Windows gewend bent aan vele menu's, instellingen en drivers, is het op een Mac altijd gewoon een kwestie van gebruiken. Ik heb nog regelmatig dat ik denk van 'zo simpel zal het toch niet zijn...' en dan is het dat wel. . Moeilijk voor te stellen als je het niet gewend bent. Plus dat je bereid moet zijn een hoop dingen af te leren en op te geven. Zoiets als filesystem based werken vind ik nu echt een gruwel bijvoorbeeld. Verschrikkelijk onhandig en inefficient.
Maar als er een keer een probleem is ben je zuur. Ik kan het altijd zelf oplossen.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:26:42 #237
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73720142
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:22 schreef switchboy het volgende:

[..]

Helaas net even m'n eerste cijfer gegeven aan een MP3. aantal sterren verscheen niet in mediaplayer dus zal wel niet werken. Maar eigk is dit een non-issue als je maar één speler gebruikt. En ik kan echt niks zinnigs verzinnen waarvoor je het kan gebruiken. Aangezien je iedere dag wel in een andere stemmin bent en dus andere beoordelingen geeft.
Ik, ik, ik. Jij kunt er niks zinnigs in zien dus is het niet meteen niet nuttig? Ik heb alleen maar gezegd dat ik die integratie persoonlijk prettig vind en dat daarom voor mij iTunes beter is. En ik gebruik die ratings wel.

En sowieso, het punt was dat de integratie zo prettig is. Dan is het natuurlijk een beetje onzin om een argument een non-issue te noemen als je maar één speler gebruikt
quote:
kies een nummer play similair(gebruikt metadata enzo)/play same artist/same album en maakt zo een playlist voor je met een stuk of 20 nummers. Even opslaan en in je ML en naar je device sturen.
Misschien moet je even lezen wat een smart playlist is. Tip: wat je hierboven beschrijft is het niet.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73720159
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:26 schreef fs180 het volgende:

[..]

Moet iedereen wel kunnen. Ik kon het zonder handleiding en wat proberen. Iemand die er wel verstand van heeft het natuurlijk zo gedaan. Zo niet: dan moet je gewoon wmp blijven gebruiken.
Kenmerkend voor alles wat er mis is in de PC wereld: arrogant, misplaatst en autistisch! Maar goed, je moet wat als je PC's graag als 'moeilijk' en 'lastig' wilt houden omdat dat zo lekker interessant staat.
pi_73720188
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:26 schreef switchboy het volgende:

[..]

Maar als er een keer een probleem is ben je zuur. Ik kan het altijd zelf oplossen.
Wat zou ik niet zelf kunnen oplossen dan? Het enige waar ik support voor nodig zou hebben is een hardware probleem *in* mijn iMac. Dat wordt tricky. Maar dat is bij de gemiddelde Dell laptop ook zo, daar ga je ook niet zelf in zitten schroeven.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:28:39 #240
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73720198
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:26 schreef switchboy het volgende:

[..]

Kom Jarno, op 3:

1, 2, 3..

'Wij ook.'
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:30:14 #241
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73720236
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:27 schreef Jarno het volgende:

[..]

Kenmerkend voor alles wat er mis is in de PC wereld: arrogant, misplaatst en autistisch! Maar goed, je moet wat als je PC's graag als 'moeilijk' en 'lastig' wilt houden omdat dat zo lekker interessant staat.
Wat heeft dat ook alweer met mijn post te maken?
pi_73720258
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:30 schreef fs180 het volgende:

[..]

Wat heeft dat ook alweer met mijn post te maken?
Ervanuit gaan dat iedereen snapt wat jij snapt en dat degene die dat niet snappen dom zijn.
pi_73720259
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:23 schreef Jarno het volgende:

[..]

En toch erin posten he. Flikker op met je kutterige niets toevoegende posts josti.
Waarom reageer je zo boos? Ik stel een beleefde vraag.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:31:26 #244
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73720277
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:28 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wat zou ik niet zelf kunnen oplossen dan? Het enige waar ik support voor nodig zou hebben is een hardware probleem *in* mijn iMac. Dat wordt tricky. Maar dat is bij de gemiddelde Dell laptop ook zo, daar ga je ook niet zelf in zitten schroeven.
Had iemand me wel mogen vertellen ja, wat een rotwerk is dat zeg
pi_73720284
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:30 schreef Siniti het volgende:

[..]

Waarom reageer je zo boos? Ik stel een beleefde vraag.
Onmogelijk, jij behoort tot de top 25 grootste klapjosti's op fok
pi_73720290
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:31 schreef fs180 het volgende:

[..]

Had iemand me wel mogen vertellen ja, wat een rotwerk is dat zeg
?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:31:56 #247
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73720291
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:30 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ervanuit gaan dat iedereen snapt wat jij snapt en dat degene die dat niet snappen dom zijn.
Ik ben een enorme computerleek mèn!
pi_73720296
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:58 schreef GuitarJJ het volgende:
Poll: Welk programma is beter?
  • Winamp
  • iTunes
  • Anders..
    Tussenstand:
    [ afbeelding ]
    Ook een poll maken? Klik hier
  • Winamp is nog steeds koploper!
      donderdag 15 oktober 2009 @ 17:33:25 #249
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_73720326
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 17:26 schreef fs180 het volgende:

[..]

Als je geen RAID controller kunt configureren moet je Windows Media Player gebruiken? Ik waardeer het dat je terug probeert te komen bij het oorspronkelijke onderwerp maar ik vind je argument ietwat vergezocht.
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      donderdag 15 oktober 2009 @ 17:33:37 #250
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_73720334
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 17:31 schreef TwyLight het volgende:

[..]

?
    Laptop werkte niet meer naar behoren, ben toen nieuwschierigheid maar het dingen van binnen gaan bekijken. Heeft uuuren geduurd voor het geheel weer in elkaar zat, maar hij deed het wel weer! (en paar weken later niet meer.. ).
    pi_73720341
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 17:32 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Winamp is nog steeds koploper!
    Mensen gaan nou eenmaal liever met de stroom mee dan er tegen in gaan. Als dit topic heette: iTunes is baas, winamp is voor sukkels was iTunes de koploper geweest omdat dat meer mensen aantrekt die pro-iTunes zijn.
      donderdag 15 oktober 2009 @ 17:35:06 #252
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_73720377
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 17:33 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Als je geen RAID controller kunt configureren moet je Windows Media Player gebruiken? Ik waardeer het dat je terug probeert te komen bij het oorspronkelijke onderwerp maar ik vind je argument ietwat vergezocht.
    Het instellen van een raidcontroller was erg simpel, niets technisch aan dus iedereen moet dat zelfstandig kunnen. Kun je dat niet, dan behoor tot de groep mensen die daar 1) geen behoefte aan heeft 2) blij is met wmp 3) zich afvraagt waarom kazaa het niet meer doet.
    pi_73720383
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 17:31 schreef TwyLight het volgende:

[..]

Onmogelijk, jij behoort tot de top 25 grootste klapjosti's op fok
    Gemenerd
    pi_73720418
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 17:26 schreef De_Hertog het volgende:

Misschien moet je even lezen wat een smart playlist is. Tip: wat je hierboven beschrijft is het niet.
    In princiepe werk het volgensmij hetzelfde alleen gebruikt hij iedere keer het nu spelende nummer als seed nummer om het volgende nummer te kiezen.
    pi_73720442
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 17:35 schreef fs180 het volgende:

Kun je dat niet, dan behoor tot de groep mensen die daar 1) geen behoefte aan heeft
    Lompo, wat Apple juist doet is een systeem maken dat IEDEREEN snapt zodat Tante Sjaan d'r slimme neefje niet meer nodig heeft om iets als RAID in te stellen. Sjees. IEDEREEN heeft behoefte aan een goede backup maar niemand doet het omdat het zo verdomd kloterig geregeld is allemaal.
    pi_73720450
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 17:36 schreef switchboy het volgende:

[..]

In princiepe werk het volgensmij hetzelfde alleen gebruikt hij iedere keer het nu spelende nummer als seed nummer om het volgende nummer te kiezen.
    FAIL.
    pi_73720482
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 17:37 schreef Jarno het volgende:

[..]

Lompo, wat Apple juist doet is een systeem maken dat IEDEREEN snapt zodat Tante Sjaan d'r slimme neefje niet meer nodig heeft om iets als RAID in te stellen. Sjees. IEDEREEN heeft behoefte aan een goede backup maar niemand doet het omdat het zo verdomd kloterig geregeld is allemaal.
    Ze zullen het nooit snappen
    pi_73720500
    quote:

[..]

FAIL.
    quote:
    A Smart Playlist is a song list in Apple's iTunes application which is updated automatically depending a set of rules.

The ability to create playlists by mixing music tracks from different albums and genres has always been one of the cool features of iTunes.

iTunes (versions 3 and above) lets you personalize your listening experience by creating Smart Playlists based on powerful features like My Rating, Last Played, Keywords, and Total Play Count.

This feature is extremely useful for anyone with a digital music collection, especially iPod users.
    Niet exact hetzelfde maar er zit wel hetzelfde idee achter. Nummers uit je hele bieb halen die iets met je seed nummer te maken hebben
    pi_73720564
    Volgens mij haal je een paar dingen door elkaar
      donderdag 15 oktober 2009 @ 17:40:55 #260
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_73720570
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 17:36 schreef switchboy het volgende:

[..]

Nee. Dat heeft iTunes overigens ook, maar dat is iets anders. Een smart playlist is een lijst die gemaakt wordt aan de hand van zelf gekozen criteria. Bijvoorbeeld artiest of genre, maar ook rating, aantal keer afgespeeld, datum toegevoegd, enzovoorts. En als je eenmaal zo'n lijst maakt wordt die automatisch, zowel in iTunes als op je iPod, bijgehouden. Zo kan ik een lijst maken met de muziek die ik de laatste maand heb toegevoegd. Als ik die lijst synchroniseer met mijn telefoon (automatisch, uiteraard) heb ik altijd de laatste muziek bij de hand. En dan heb ik geen enkel bestand waar dan ook heen hoeven slepen.

Je mag iTunes best afkraken hoor, maar dan moet je wel weten waar je het over hebt
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      donderdag 15 oktober 2009 @ 17:43:56 #261
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_73720688
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 17:39 schreef switchboy het volgende:

[..]

[..]

Niet exact hetzelfde maar er zit wel hetzelfde idee achter. Nummers uit je hele bieb halen die iets met je seed nummer te maken hebben
    'A set of rules' is het nietzelfde als een seed-nummer. Het gaat er dus om dat ik een lijst maak met alle rock-nummers uit de 80s met een rating van 3 of meer. En die lijst maak ik dan één keer, en als ik later een cd rip zet met een rocknummer uit 1983 wordt die automatisch bij die lijst gevoegd.
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
    pi_73720880
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 17:40 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nee. Dat heeft iTunes overigens ook, maar dat is iets anders. Een smart playlist is een lijst die gemaakt wordt aan de hand van zelf gekozen criteria. Bijvoorbeeld artiest of genre, maar ook rating, aantal keer afgespeeld, datum toegevoegd, enzovoorts. En als je eenmaal zo'n lijst maakt wordt die automatisch, zowel in iTunes als op je iPod, bijgehouden. Zo kan ik een lijst maken met de muziek die ik de laatste maand heb toegevoegd. Als ik die lijst synchroniseer met mijn telefoon (automatisch, uiteraard) heb ik altijd de laatste muziek bij de hand. En dan heb ik geen enkel bestand waar dan ook heen hoeven slepen.

Je mag iTunes best afkraken hoor, maar dan moet je wel weten waar je het over hebt
    Oke, soort combinatie van de most played en recently added lijst met een vleugje random. Klinkt best handig eigenlijk, als je eens verrast wilt worden.

Wat wel weer een grappige plugin voor winamp is is het zoeken van de youtubeclip en die syncen met je muziek. Geinige gimmic voor een paar uurtjes.
    pi_73720959
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 17:49 schreef switchboy het volgende:

[..]
    Oke, soort combinatie van de most played en recently added lijst met een vleugje random. Klinkt best handig eigenlijk, als je eens verrast wilt worden.
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 17:43 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

'A set of rules' is het nietzelfde als een seed-nummer. Het gaat er dus om dat ik een lijst maak met alle rock-nummers uit de 80s met een rating van 3 of meer. En die lijst maak ik dan één keer, en als ik later een cd rip zet met een rocknummer uit 1983 wordt die automatisch bij die lijst gevoegd.
    Ja is wel anders. Je stelt zelf je regels op ipv dat je die laat afhangen van je seed nummer (bij gebrek aan beter woord ) En het houd niet echt rekening met ratings enzo. kijkt puur op inhoud van je mp3

Wat wel weer een grappige plugin voor winamp is is het zoeken van de youtubeclip en die syncen met je muziek. Geinige gimmic voor een paar uurtjes.
      donderdag 15 oktober 2009 @ 17:51:49 #264
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_73720960
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 17:49 schreef switchboy het volgende:

[..]

Iets uitgebreidder dan dat zelfs nog, want er zijn echt tig criteria waar je op kunt zoeken. Maar mijn punt is dat als je dit soort lijsten gebruikt en op zowel je pc als je mobiele device(s) iTunes beter werkt dan winamp, omdat dit nu juist het punt van die integratie die hier zo verafschuwd wordt is. Mee eens?
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
    pi_73721028
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 17:51 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Iets uitgebreidder dan dat zelfs nog, want er zijn echt tig criteria waar je op kunt zoeken. Maar mijn punt is dat als je dit soort lijsten gebruikt en op zowel je pc als je mobiele device(s) iTunes beter werkt dan winamp, omdat dit nu juist het punt van die integratie die hier zo verafschuwd wordt is. Mee eens?
    Ik wil er geen waarde oordeel aan hangen, maar ik zie wel waarom het handig kan zijn. Maar of het beter is... Daarvoor zou ik het echt even een paar weken voor moeten gebruiken.
    pi_73721053
    Je bent gewoon een dom wijf als je niet met iTunes kan werken.
    pi_73721055
    WinFailamp
    graag verwijderen
      donderdag 15 oktober 2009 @ 17:58:23 #268
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_73721167
    quote:

[..]

Dus apple heeft een systeem waardoor je opeens een backup op een onafhankelijke schijf hebt staan? Knap
      donderdag 15 oktober 2009 @ 17:58:59 #269
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_73721185
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 17:53 schreef switchboy het volgende:

[..]

Ik wil er geen waarde oordeel aan hangen, maar ik zie wel waarom het handig kan zijn. Maar of het beter is... Daarvoor zou ik het echt even een paar weken voor moeten gebruiken.
    Goed dat je het in ieder geval toegeeft Als je het inderdaad echt wilt gebruiken moet je er wel even rekening mee houden dat het een mediabibliotheek is, als je daar eenmaal aan gewend bent volgt de rest vanzelf.
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
    pi_73721243
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 17:54 schreef Edwinuss het volgende:
    als je het topic gelezen had had je kunnen zien dat het daar niet om gaat. Meer het feit dat het een lomp (geport) progamma is wat veels te groot is verplicht met quicktime komt. Weinig formaten ondersteunt, geen pluginsupport heeft, teveel geheugen gebruikt, niet veel formaten bij muziekrippen. En dat je tot voorkort gedwongen werd het te gebruiken als je een iPod had.
    pi_73721288
    Functies die ik gebruik/handig vind aan iTunes:

- Overzichtelijke muziek bibliotheek
    - Automatisch cover-art bij je albums
    - Slimme afspeellijsten
    - Synchronisatie met iPhone/iPod (inc. Adresboek, agenda, foto's e.d.)
    - Genius / Genius mixen
    - Streamen naar een audioinstallatie via Airtunes
    - Streamen/synchroniseren met Apple TV
    - Coverflow
    - Films/TV Shows ook in iTunes
    - iTunes DJ
    - Automatisch iTunes al je muziek laten verzamelen en overzichtelijk ordenen in folders op je HDD
    - iTunes Store
    - Thuisdeling (op andere computers in je netwerk alle muziek op alle computers benaderen/downloaden/synchroniseren)
    - Bij het importeren van een CD automatisch tracknamen/cover-art ophalen

En dat zijn alleen nog de functies die ik zelf gebruik, vertel mij maar eens op Winamp ook al die functies heeft!?
    pi_73721313
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 17:58 schreef fs180 het volgende:

[..]

Dus apple heeft een systeem waardoor je opeens een backup op een onafhankelijke schijf hebt staan? Knap
    http://www.apple.com/nl/macosx/what-is-macosx/time-machine.html
    pi_73721322
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 17:58 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Goed dat je het in ieder geval toegeeft Als je het inderdaad echt wilt gebruiken moet je er wel even rekening mee houden dat het een mediabibliotheek is, als je daar eenmaal aan gewend bent volgt de rest vanzelf.
    aan dat systeem ben ik al min of meer gewend media library in winamp
      donderdag 15 oktober 2009 @ 18:03:51 #274
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_73721330
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 17:54 schreef Edwinuss het volgende:
    Ik ken juist alleen maar vrouwen die ermee werken, al mijn mannelijke bekenden doen het met winamp.
    pi_73721351
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 18:03 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ik ken juist alleen maar vrouwen die ermee werken, al mijn mannelijke bekenden doen het met winamp.
    pi_73721380
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 17:53 schreef switchboy het volgende:

[..]

Doe dat eerst en kom dan terug met een gefundeerde mening.
      donderdag 15 oktober 2009 @ 18:05:44 #277
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_73721394
    quote:
    Je blijft een externe schijf nodig hebben, waarom dan neit even gewoon crtl c, crlt v doen?
    pi_73721401
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 17:58 schreef fs180 het volgende:

[..]

.
    pi_73721409
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 18:05 schreef fs180 het volgende:

[..]

Je blijft een externe schijf nodig hebben, waarom dan neit even gewoon crtl c, crlt v doen?
    kan ook op een partitie van je interne schijf hoor, alleen dat neemt nogal het idee van een backup weg als je HDD crashed
    pi_73721547
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 18:05 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

Doe dat eerst en kom dan terug met een gefundeerde mening.
    Ik heb itunes (meer dan een jaar geleden) gebruikt dus bij de meeste dingen weet ik waarover ik praat hoor
    pi_73721650
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 18:05 schreef fs180 het volgende:

[..]

Voor een backup? Potverdikke, inderdaad zeg. Gewoon elk uur even ctrl c, ctrl v op m'n lokale Macintosh HD. Geniaal.
    pi_73721663
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 18:09 schreef switchboy het volgende:

[..]

Ik heb itunes (meer dan een jaar geleden) gebruikt dus bij de meeste dingen weet ik waarover ik praat hoor
    Maar niet weten wat smart playlists zijn? Yeah right.
      donderdag 15 oktober 2009 @ 18:12:54 #283
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_73721664
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 18:02 schreef TwyLight het volgende:
    Functies die ik gebruik/handig vind aan iTunes:

- Overzichtelijke muziek bibliotheek heeft musical libary, dus ja
    - Automatisch cover-art bij je albums dacht het wel, maar niet in oude 'skin'
    - Slimme afspeellijsten zegt mij niets
    - Synchronisatie met iPhone/iPod (inc. Adresboek, agenda, foto's e.d.) vast niet, want waarom?
    - Genius / Genius mixen zegt mij niets
    - Streamen naar een audioinstallatie via Airtunes zegt mij ook niets
    - Streamen/synchroniseren met Apple TV hell no
    - Coverflow zegt mij niets
    - Films/TV Shows ook in iTunes ja
    - iTunes DJ hell no
    - Automatisch iTunes al je muziek laten verzamelen en overzichtelijk ordenen in folders op je HDD hell no!
    - iTunes Store
    - Thuisdeling geen idee
    - Bij het importeren van een CD automatisch tracknamen/cover-art ophalen in te stellen

En dat zijn alleen nog de functies die ik zelf gebruik, vertel mij maar eens op Winamp ook al die functies heeft!?
    Geen idee, ik hoef die functies niet.

Wat ik vind in winamp:

Simpel
    Klein
    Snel, de 'groot' versie is kleine als de 'klein' versie van itunes
    Geen onnodige opties
    Snel in te stellen, als ik nieuwe pc heb staat het binnen een muziek op mijn instellingen
    Gebruik bijna geen geheugen
    Werkt met sneltoetsen
    Geen verplichte programmas downloaden
    Genoeg plugins als je wilt
    Dat was het wel dacht ik zo..
    Owja, het programma is paar enkele mb groot
    pi_73721718
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 18:12 schreef fs180 het volgende:

[..]

Wat ik vind in winamp:

Simpel
    Klein
    Geen onnodige opties
    Snel in te stellen, als ik nieuwe pc heb staat het binnen een muziek op mijn instellingen
    Werkt met sneltoetsen
    80% van de functies zegt je niks maar je weet wel dat je ze niet hoeft?
      donderdag 15 oktober 2009 @ 18:15:02 #285
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_73721740
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 18:06 schreef TwyLight het volgende:

[..]

kan ook op een partitie van je interne schijf hoor, alleen dat neemt nogal het idee van een backup weg als je HDD crashed
    Mijn punt. Een backup blijft een backup, daar heb je ruimte voor nodig (wat niet indereen heeft).
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 18:12 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

Voor een backup? Potverdikke, inderdaad zeg. Gewoon elk uur even ctrl c, ctrl v op m'n lokale Macintosh HD. Geniaal.
    Een keer per jaar lijkt mij ruuuim voldoende hoor, maarja als je paranoide bent..
      donderdag 15 oktober 2009 @ 18:15:22 #286
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_73721750
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 18:14 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

pi_73721768
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 18:15 schreef fs180 het volgende:

[..]

Mijn punt. Een backup blijft een backup, daar heb je ruimte voor nodig (wat niet indereen heeft).
    [..]

Een keer per jaar lijkt mij ruuuim voldoende hoor, maarja als je paranoide bent..
    Oh ja, in januari backuppen, in februari aan je scriptie werken en in maart je HD dood.
      donderdag 15 oktober 2009 @ 18:16:01 #288
    236839 TimKuik
    Illegaal downloaden mag niet!
    pi_73721776
    Winamp!
    This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
      donderdag 15 oktober 2009 @ 18:16:45 #289
    230788 n8n
    Pragmatisch
    pi_73721798
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 18:14 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
      donderdag 15 oktober 2009 @ 18:18:01 #290
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_73721848
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 18:15 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

Oh ja, in januari backuppen, in februari aan je scriptie werken en in maart je HD dood.
    Zoals ik al eerder zei, belangenrijke bestanden moet je altijd veilig houden. Werk voor mijn studie sla ik dan ook in drievoud op. Maar dat spul zit niet op mijn gewone computer.
    pi_73721854
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 18:15 schreef fs180 het volgende:

[..]

[..]

Vooral als je elke januari backupt en je hdd crashed in december, ben je bestanden van een jaar lang kwijt (waarschijnlijk al het belangrijke )
    pi_73721878
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 18:12 schreef fs180 het volgende:

[..]

Wat ik vind in winamp:

Simpel
    Klein
    Geen onnodige opties
    Werkt met sneltoetsen
    jij bent echt 100% gemaakt van faal
      donderdag 15 oktober 2009 @ 18:19:21 #293
    230788 n8n
    Pragmatisch
    pi_73721894
    Bovendien kan je met TimeMachine moeiteloos een oudere versie van een bestand terughalen
    Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
    pi_73721927
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 18:18 schreef fs180 het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei, belangenrijke bestanden moet je altijd veilig houden. Werk voor mijn studie sla ik dan ook in drievoud op. Maar dat spul zit niet op mijn gewone computer.
    Zou zonde zijn als dat automatisch kon he!
    graag verwijderen
      donderdag 15 oktober 2009 @ 18:20:41 #295
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_73721937
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 18:16 schreef n8n het volgende:

[..]
    Er zijn al twee mensen die dit niet kunnen begrijpen? Als iets prima gaat zoals het is, en er op geen mogelijke manier iets positief beinvloed kan worden, kun je gerust stellen dat je neit meer nodig hebt. Maar misshcien zijn apple fanboys wel anders ingesteld
    Als ik dorst heb pak ik een pak drinken. Meer heb ik niet nodig en niets zou dit proces ingrijpend verbeteren, en dan heb je het nog over een proces waar je actief moet handen, niet passief muziek luisteren.
      donderdag 15 oktober 2009 @ 18:22:03 #296
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_73721973
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 18:20 schreef fyah het volgende:

[..]

Zou zonde zijn als dat automatisch kon he!
    Ik wil dat niet automatisch, dat zou betekenen dat ik altijd (want automatisch) een externe schijf eraan heb hangen. Dit levert meer kans op fouten dan wanneer ik hem niet gebruik.
    pi_73721976
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 18:18 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ja nee precies, vele malen handiger dan een automatische uurlijkse backup. Gewoon je bestanden 3x opslaan en een aparte pc gebruiken!
    pi_73721985
    Waar het om gaat is dat iTunes veel innovatiever en bij de tijd is dan Winamp, dat je tevreden bent met Winamp is primá maar ga niet lopen verkondigen dat het béter is dan iTunes want dat is het absoluut niet
      donderdag 15 oktober 2009 @ 18:23:26 #299
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_73722017
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 18:18 schreef TwyLight het volgende:

[..]

jij bent echt 100% gemaakt van faal
    Bedankt voor je medeling, heeft je moeder lekker gekookt? Triest persoon.
    pi_73722031
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 18:23 schreef fs180 het volgende:

[..]

Bedankt voor je medeling, heeft je moeder lekker gekookt? Triest persoon.
    mijn moeder is al 3 jaar dood
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')