Doe dat eerst en kom dan terug met een gefundeerde mening.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:53 schreef switchboy het volgende:
[..]
Ik wil er geen waarde oordeel aan hangen, maar ik zie wel waarom het handig kan zijn. Maar of het beter is... Daarvoor zou ik het echt even een paar weken voor moeten gebruiken.
Je blijft een externe schijf nodig hebben, waarom dan neit even gewoon crtl c, crlt v doen?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:03 schreef TwyLight het volgende:
[..]
http://www.apple.com/nl/macosx/what-is-macosx/time-machine.html
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:58 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dus apple heeft een systeem waardoor je opeens een backup op een onafhankelijke schijf hebt staan? Knap
kan ook op een partitie van je interne schijf hoor, alleen dat neemt nogal het idee van een backup weg als je HDD crashedquote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:05 schreef fs180 het volgende:
[..]
Je blijft een externe schijf nodig hebben, waarom dan neit even gewoon crtl c, crlt v doen?
Ik heb itunes (meer dan een jaar geleden) gebruikt dus bij de meeste dingen weet ik waarover ik praat hoorquote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:05 schreef Nooduitgang het volgende:
[..]
Doe dat eerst en kom dan terug met een gefundeerde mening.
Voor een backup? Potverdikke, inderdaad zeg. Gewoon elk uur even ctrl c, ctrl v op m'n lokale Macintosh HD. Geniaal.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:05 schreef fs180 het volgende:
[..]
Je blijft een externe schijf nodig hebben, waarom dan neit even gewoon crtl c, crlt v doen?
Maar niet weten wat smart playlists zijn? Yeah right.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:09 schreef switchboy het volgende:
[..]
Ik heb itunes (meer dan een jaar geleden) gebruikt dus bij de meeste dingen weet ik waarover ik praat hoor
Geen idee, ik hoef die functies niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:02 schreef TwyLight het volgende:
Functies die ik gebruik/handig vind aan iTunes:
- Overzichtelijke muziek bibliotheek heeft musical libary, dus ja
- Automatisch cover-art bij je albums dacht het wel, maar niet in oude 'skin'
- Slimme afspeellijsten zegt mij niets
- Synchronisatie met iPhone/iPod (inc. Adresboek, agenda, foto's e.d.) vast niet, want waarom?
- Genius / Genius mixen zegt mij niets
- Streamen naar een audioinstallatie via Airtunes zegt mij ook niets
- Streamen/synchroniseren met Apple TV hell no![]()
- Coverflow zegt mij niets
- Films/TV Shows ook in iTunes ja
- iTunes DJ hell no
- Automatisch iTunes al je muziek laten verzamelen en overzichtelijk ordenen in folders op je HDD hell no!![]()
- iTunes Store![]()
- Thuisdeling geen idee
- Bij het importeren van een CD automatisch tracknamen/cover-art ophalen in te stellen
En dat zijn alleen nog de functies die ik zelf gebruik, vertel mij maar eens op Winamp ook al die functies heeft!?
80% van de functies zegt je niks maar je weet wel dat je ze niet hoeft?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:12 schreef fs180 het volgende:
[..]
Geen idee, ik hoef die functies niet.![]()
Wat ik vind in winamp:
Simpel
Klein
Snel, de 'groot' versie is kleine als de 'klein' versie van itunes![]()
Geen onnodige opties
Snel in te stellen, als ik nieuwe pc heb staat het binnen een muziek op mijn instellingen
Gebruik bijna geen geheugen
Werkt met sneltoetsen
Geen verplichte programmas downloaden
Genoeg plugins als je wilt
Dat was het wel dacht ik zo..
Owja, het programma is paar enkele mb groot
Mijn punt. Een backup blijft een backup, daar heb je ruimte voor nodig (wat niet indereen heeft).quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:06 schreef TwyLight het volgende:
[..]
kan ook op een partitie van je interne schijf hoor, alleen dat neemt nogal het idee van een backup weg als je HDD crashed
Een keer per jaar lijkt mij ruuuim voldoende hoor, maarja als je paranoide bent..quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:12 schreef Nooduitgang het volgende:
[..]
Voor een backup? Potverdikke, inderdaad zeg. Gewoon elk uur even ctrl c, ctrl v op m'n lokale Macintosh HD. Geniaal.
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:14 schreef Nooduitgang het volgende:
[..]
80% van de functies zegt je niks maar je weet wel dat je ze niet hoeft?
Oh ja, in januari backuppen, in februari aan je scriptie werken en in maart je HD dood.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:15 schreef fs180 het volgende:
[..]
Mijn punt. Een backup blijft een backup, daar heb je ruimte voor nodig (wat niet indereen heeft).
[..]
Een keer per jaar lijkt mij ruuuim voldoende hoor, maarja als je paranoide bent..
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:14 schreef Nooduitgang het volgende:
[..]
80% van de functies zegt je niks maar je weet wel dat je ze niet hoeft?
Zoals ik al eerder zei, belangenrijke bestanden moet je altijd veilig houden. Werk voor mijn studie sla ik dan ook in drievoud op. Maar dat spul zit niet op mijn gewone computer.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:15 schreef Nooduitgang het volgende:
[..]
Oh ja, in januari backuppen, in februari aan je scriptie werken en in maart je HD dood.
Vooral als je elke januari backupt en je hdd crashed in december, ben je bestanden van een jaar lang kwijt (waarschijnlijk al het belangrijkequote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:15 schreef fs180 het volgende:
[..]
Mijn punt. Een backup blijft een backup, daar heb je ruimte voor nodig (wat niet indereen heeft).
[..]
Een keer per jaar lijkt mij ruuuim voldoende hoor, maarja als je paranoide bent..
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:12 schreef fs180 het volgende:
[..]
Geen idee, ik hoef die functies niet.![]()
Wat ik vind in winamp:
Simpel
Klein
Snel, de 'groot' versie is kleine als de 'klein' versie van itunes![]()
Geen onnodige opties
Snel in te stellen, als ik nieuwe pc heb staat het binnen een muziek op mijn instellingen
Gebruik bijna geen geheugen
Werkt met sneltoetsen
Geen verplichte programmas downloaden
Genoeg plugins als je wilt
Dat was het wel dacht ik zo..
Owja, het programma is paar enkele mb groot
Zou zonde zijn als dat automatisch kon he!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:18 schreef fs180 het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, belangenrijke bestanden moet je altijd veilig houden. Werk voor mijn studie sla ik dan ook in drievoud op. Maar dat spul zit niet op mijn gewone computer.
Er zijn al twee mensen die dit niet kunnen begrijpen?quote:
Ik wil dat niet automatisch, dat zou betekenen dat ik altijd (want automatisch) een externe schijf eraan heb hangen. Dit levert meer kans op fouten dan wanneer ik hem niet gebruik.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:20 schreef fyah het volgende:
[..]
Zou zonde zijn als dat automatisch kon he!
Ja nee precies, vele malen handiger dan een automatische uurlijkse backup. Gewoon je bestanden 3x opslaan en een aparte pc gebruiken!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:18 schreef fs180 het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, belangenrijke bestanden moet je altijd veilig houden. Werk voor mijn studie sla ik dan ook in drievoud op. Maar dat spul zit niet op mijn gewone computer.
Bedankt voor je medeling, heeft je moeder lekker gekookt? Triest persoon.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:18 schreef TwyLight het volgende:
[..]jij bent echt 100% gemaakt van faal
mijn moeder is al 3 jaar doodquote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:23 schreef fs180 het volgende:
[..]
Bedankt voor je medeling, heeft je moeder lekker gekookt? Triest persoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |