abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73664834
Al een gehele tijd ben ik opzoek naar financieele cijfers omtrent de BeerTender van Heineken en Krups. Helaas bieden jaarverslagen alleen algemene cijfers over de totale bier 'plas' wat verkocht is door Heineken en niet specifiek gericht op de BeerTender en dus de verkochte fustjes. Klopt, dit is voor een onderzoek, maar omdat ik er echt niet achter kan komen (na wat weken onderzoek) wat de recentelijke cijfers zijn kom ik hier om hulp vragen. Enige wat ik zelf via google heb gevonden is dat Heineken ten tijde van de introductie (2004) 1 miljoen fustjes verkocht en in 2005 2,5 miljoen fustjes. Echter kan ik geen recentere cijfers vinden, tevens ben ik benieuwd naar de kosten die ze hebben gemaakt betreffende het adverteren/promoten van de BeerTender. Hopelijk hebben jullie tips waar wat valt te vinden?
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:42:04 #2
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_73664967
Bel Heineken/Krups?
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:42:45 #3
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_73664999
En een mailtje naar Heineken? Lui zijn hartstikke vriendelijk.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_73665084
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:42 schreef Biogarde het volgende:
En een mailtje naar Heineken? Lui zijn hartstikke vriendelijk.
Zeker al gebeurd, alleen stellen ze het antwoorden steeds uit. "we beantwoorden hopelijk deze week je vragen" is dan vaak het antwoord. Echter hebben we het sneller nodig dan "hopelijk".

Daarom vroeg ik me af of er bijvoorbeeld bepaalde bronnen bestaan waar diverse jaar cijfers van diverse dranken in worden weergegeven. Bijvoorbeeld welke bier soorten (en dus ook fustjes voor de BeerTender) bepaalde super markten het meest verkopen.
pi_73666024
De winstmarge is ondanks de hogere prijs wel kleiner op dit soort producten dan een kratje bier. Daar zijn ze helemaal in geoptimaliseerd in termen van productie, en verdienen ze het meest aan.
pi_73667070
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:04 schreef TheSilverSpoon het volgende:
De winstmarge is ondanks de hogere prijs wel kleiner op dit soort producten dan een kratje bier. Daar zijn ze helemaal in geoptimaliseerd in termen van productie, en verdienen ze het meest aan.
Jep in principe dus niet een heel groot commercieel succes.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:41:38 #7
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_73667566
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:28 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Jep in principe dus niet een heel groot commercieel succes.
Als je het vergelijkt met klappers als de Senseo, dan is de BeerTender een kleine jongen. Maar goed, de biermarkt is natuurlijk iets kleiner dan die van koffie.

Ik ken ook niemand in m'n omgeving met een BeerTender eigenlijk. Senseo daarentegen..
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_73675118
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:39 schreef Apekoek het volgende:

Als je het zoekt voor studiedoeleinden heb je waarschijnlijk wel een kans bij Nielsen, IRI of GfK. Die beheren FMCG data.
My father tought me; "If you're not good at something right away, don't waste time trying"
pi_73680189
FYI

Ik haal ongeveer 8 fustjes per jaar. Ik gebruik 'm dan ook af en toe. Het is niet aantrekkelijk een fustje aan te breken en niet gelijk te slachten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')