Zo leer je nog eens wat.quote:De gemiddelde Turk heeft geen hoge dunk van de Arabische wereld. Sterker nog, Turken vinden dat Arabieren Turken in het verleden telkens hebben verraden. Het machtige Ottomaanse rijk is mede door het verraad van de 'islambroeders' gevallen.
Vertel al je andere gedachtes over Arabieren en Turken. Daar ging het ook overquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:25 schreef Blackf1re het volgende:
Boeit me niet. Maar ik hoef ze niet bij de EU.
Onderwerp blijft recent.........quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:26 schreef Linkse_Rakker het volgende:
wel intressant, maar uhmmm............................
dat artikel is 11 jaar oud.
Maar wat vind je over dat deel van Mohammed?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:30 schreef IHVK het volgende:
Alle Turken vinden alle Arabieren verraders?
Verder is het gewoon historisch juist dat de Arabieren ook een belangrijke factor waren in de ontmanteling van het Ottomaanse Rijk.
Kijk maar naar Lawrence of Arabia etc. Helaas hebben ze er niet veel voor teruggekregen.
En daarmee bedoel ik het natuurlijk redelijk oppervlakkig. Gewoon die irrationele vijandigheid tegen een hele groep die voortkomt uit iets van vroeger. Een beetje overdreven.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:30 schreef Dastan het volgende:
Dit is een beetje dezelfde verhouding als Nederland-Duitsland alleen dan met een nog grotere tijdskloof.
Via gesprekken, maar dat doet er niet toequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:31 schreef IHVK het volgende:
Maar goed waarom kom je inderdaad ineens met een artikel uit 1998?
er zijn nog Turken die er zo over denken. In dit geval maakt het niet uit of het mindert of niet, maar het ging me erom wat jullie ervan vinden (jullie=Turken)quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:33 schreef IHVK het volgende:
Ik vind het hele artikel maar overdreven. Hoewel het wel gedeeltelijk waar is. Het is echter een enorme generalisatie en het lijkt erop alsof de auteur toevallig met twee Turken heeft gesproken.
En het is 10 jaar geleden, publieke opinies veranderen wel eens.
Dat is toch gewoon de "klassieke" opvatting over Mohammeds missie, nl. dat hij orde bracht in een samenleving die in een staat van anarchie en barbarij verkeerde? Volgens mij valt daar niet zoveel van te maken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:31 schreef Knjiga het volgende:
[..]
Maar wat vind je over dat deel van Mohammed?
ik bedoel eigenlijk meer anti-Arabismequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:37 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon de "klassieke" opvatting over Mohammeds missie, nl. dat hij orde bracht in een samenleving die in een staat van anarchie en barbarij verkeerde? Volgens mij valt daar niet zoveel van te maken.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:27 schreef Knjiga het volgende:
[..]
Onderwerp blijft recent.........
dus wil je inhoudelijk reageren als je het interessant vindt
zo denk ik er ook niet over, maar het is leuk om de mening van een andere Turk te horen. Ik kom nog erg vaak Turken tegen die er zo over denken en ook Nederlanders die deze gedachte krijgen door de omgang met Turken. Een Azerbeidzjaan kan me verraden, maar ook een Arabier, dat ligt niet vast door de geschiedenis.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:37 schreef IHVK het volgende:
Ik denk niet in termen van volken. Arabieren-> verraders Azerbeidzjanen-> broeders
Dat soort dingen geloof ik niet in. Ik vind Arabieren van nu dan ook geen verraders omdat 100 jaar geleden het Ottomaanse rijk uit elkaar viel.
Wat anderen vinden weet ik niet.
Respect voor het Arabisme of voor de Arabieren van nu? Je kan natuurlijk niet zeggen dat je alle Arabieren niet mag, maar als je er veel tegenkomt die je niet mag en je baseert dit oordeel niet op de geschiedenis, dan heb ik er geen problemen mee.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:40 schreef quatara het volgende:
Maar daar weten de Turken wel raad op: Allah was genoodzaakt de nieuwe profeet (Mohammed dus) naar de Arabieren te sturen, omdat zij zo ongewoon verdorven waren.
Zo herkenbaar, mijn moeders argument altijd.Veel niet Arabische moslims voelen zich te goed voor arabieren (elite-moslims,lol) vooral Afghanen, Iraniërs, turken, etc. Dat komt deels door verleden maar ook omdat de stroming wahabisme niet erg gewaardeerd wordt. Ze zeggen vaak dat de barbaarse cultuur zie uithuwelijking,eerwraak,etc. afkomstig is van Arabieren en natuurlijk zit het in de politieke vlak niet goed.
Maar ik vind het fout als moslims zoveel onderscheid maken en profeet Mohammed was een arabier dus beetje respect mag wel...
In de kuststreken heb ik niet superveel hoofddoeken gezien. Wel meer dat ze vinden dat het geloof vriendelijk moet zijn en dat je niet zoveel verplichtingen moet hebben. Kwam neer op: een goed hart is voldoendequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:41 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Intressant is toch vooral, dat turkye juist de laatste 10 jaar zowel verwesterst is in bijvoorbeeld de kust streken. Maar net zo hard geislamiseerd in de zin van meer hoofd doekjes, meer islaam in de politiek.
ook zet het zich meer af tegen israel en lijkt het meer en meer de kant van het midden oosten(de arabieren) te kiezen.
Verder wist ik niet dat die gevoelens er waren in de gemiddelde turk. Daar kunnen we misschien wel uit opmaken dat turkye helemaal niet zo graag in de arabishe liga wil zitten in plaats van EU.
Weer 1 argument minder dus voor het links fascistische blok, om als smoesje te gebruiken om turkeye koste wat kost in de EU te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |