smegmanus | dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:06 |
Schoon topic, graag ontopic reageren AUB. Sinds kort ben ik in het bezit van een Audi S4 Avant uit 1999. Superauto met alle opties en genoeg power. Helaas een turbo aan poep gereden en dat is geen pretje, niet alleen de turbo's zijn duur, het is ook nog eens pokkeveel werk! Momenteel staat de auto dus stil omdat er direct 2 nieuwe turbo's opgaan (de S4 heeft 2 turbo's), om er alleen 1 te gaan vervangen leek me niet zo slim. Aangezien alles nu toch los ligt nemen we direct even de distributie en de waterpomp mee. Hoop met een weekje weer te kunnen gaan rijden. Hier wat foto's : ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En weer klaar (en schoon) ![]() Interieurfoto's (volgen er nog meer) ![]() ![]() ------ update met foto's van de nieuwe dumpvalves ----- Helaas geen foto's van tijdens de montage omdat het ongelooflijk schijtweer was. Maargoed, de foto's. ![]() ![]() Vacuumslangen op de dumpvalves ook maar vervangen, de oude waren echt mega poreus.. brokkelden gewoon af tijdens demontage :| ![]() ![]() ![]() Ik moet echt een cursusje fotografie gaan volgen ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door smegmanus op 13-10-2009 19:50:32 ] | |
Bastoenie | dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:36 |
Doe ook is fotootjes van het interieur ![]() Kan me voorstellen dat het handig is als je zelf het een en ander kan doen! | |
Barcaconia | dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:37 |
Dikke auto, tevens TVP voor meer foto's! | |
smegmanus | dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:38 |
quote:Interieurfoto's maak ik binnenkort. Heel misschien heb ik er nog een paar.. ff zoeken. edit: paar interieurfoto's gevonden. [ Bericht 3% gewijzigd door smegmanus op 13-10-2009 19:51:13 ] | |
invine | dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:12 |
Ik volg weer ![]() Waar staan die dumpvalve's niet beide dezelfde kant op gericht? | |
junkiexp | dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:13 |
Mooie alcantera stoelen ![]() | |
tevebe | dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:15 |
Tvp Al wat meer rondgekeken naar nieuwe velgen? | |
D. | dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:17 |
quote:Ik gok net zoveel als op de rest van de auto ![]() | |
smegmanus | dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:19 |
quote:Omdat ze zo beter passen (moet nog een kapje bovenop). ![]() quote:Thanks. Nu net 180dkm gelopen. quote:Genoeg rondgekeken, maar ga denk ik toch pas na de winter wat aanschaffen. | |
Maharbal | dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:33 |
Turbo vink prima | |
x3ro | dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:37 |
quote:Wel al een id van hoe of wat qua wat eronder komt qua velgen? (tevens gewoon TVP ![]() | |
WalkingDisaster | dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:44 |
Te Veel Power | |
smegmanus | dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:55 |
quote:18" of 19". Iets wat niet iedereen heeft maar niet te pauperig staat ![]() | |
lyolyrc | dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:38 |
Turbo Vette Prestaties | |
fathank | woensdag 14 oktober 2009 @ 09:06 |
Nette wagen, alleen vind ik het interieur wel erg blauw zo (of ligt dat aan de foto's?). Voor de rest gewoon een nette gezinsbak met een hoop power ![]() | |
Nerdmans | woensdag 14 oktober 2009 @ 10:34 |
Hee Smeg, goed te horen dat alles weer flex is met de auto. Ik ben daar altijd zo ziek van als er iets mis is! als je een keer zin hebt dan kom maar even langs in veldhoven. Pakken we een bakkie koffie en gaan we biturbo praat voeren ![]() mvg, | |
smegmanus | woensdag 14 oktober 2009 @ 11:43 |
quote:Mocht ik in de buurt zijn gaat dat goedkomen ![]() quote:Het is inderdaad erg blauw, maar ik vind het wel wat hebben. | |
Sounddragon | woensdag 14 oktober 2009 @ 13:32 |
Dikke bak, met mooie pr0no onder de kap ![]() En nu ?? de oude fóhnset reviseren voor de volgende ronde ??? Lijkt me een verstandige optie en meerwaarde als je hem ooit verkoopt ![]() Ik weet trouwens niet hoeveel km's je maakt met de auto, maar dat kan een verstandige keuze vwb de velgmaat wel wat makkelijker maken. Ik neem aan dat de auto wel een bandje lust zo nu en dan met die vracht koppel, en 19 inchers kosten ook 19 inch geld bij de rubberboer (to pimp is to pay).. daar zit een flink verschil in prijs met 18 inchers.. en dat is nog even buiten het comfort verhaal ![]() | |
smegmanus | woensdag 14 oktober 2009 @ 18:43 |
quote:ZItten al (zo goed als) nieuwe turbo's op ![]() Hebben 5k gelopen. quote:Klopt helemaal, maar deze auto is voor erbij. Heb een auto van de zaak voor de dagelijkse kilometers. Maar je verhaal klopt helemaal wat betreft 19" of 18" bandjes. Toch lijkt mij 19" het mooist ![]() | |
densmee | woensdag 14 oktober 2009 @ 20:42 |
jammer van het laadstroom metertje bij een auto met zo een biturboblok had ik liever een oliedrukmeter gezien | |
smegmanus | woensdag 14 oktober 2009 @ 20:44 |
quote:Vind ik ook, turbodrukmeter zou ook niet gek zijn.. maargoed. | |
Sounddragon | woensdag 14 oktober 2009 @ 22:34 |
quote:OK, maar dan zou ik de oude turbo's laten reviseren en op MP zetten, dan verdien je nog wat terug van je onderhoud.. reviseren is namelijk stukken goedkoper als domweg nieuwe kopen, daar zit dus marge in, en dat kan in je zak ipv in de oudijzerbak ![]() quote:19 inch ís ook het mooist.. In dat geval zou ik het wel weten idd. ![]() | |
ForcedInduction | woensdag 14 oktober 2009 @ 23:46 |
oude turbo's laten opboren en groter wiel er in. hybrid turbo's kunnen een enorme verbetering betekenen voor je prestaties voor relatief weinig geld. (hoewel in NL haast geen turbo bouwer zich er aan waagt ![]() oliedruk sensor is maar matig handig. je wilt sowieso eigenlijk de flow meten en niet de druk. turbodruk daarentegen is inderdaad wél handig maar niets dat een a-stijl meterhouder en wat SLM metertjes niet voor je oplossen. ![]() |