abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73655706
Beste mensen!

Hartstikke bedankt voor het lezen van mijn verhaal, voor het antwoorden, het pm'en en het meedenken.
Ik werd er net op gewezen dat het niet zo heel slim was om zo uitgebreid mijn verhaal uit de doeken te doen omdat die meneer (of de deurwaarder) ook wel eens internet zou kunnen hebben en straks hier misschien dingen leest waar ze zelf nog niet aan gedacht hadden en dan zou ik hem wijzer gemaakt hebben dan hij al was.

Ik heb dus ook verzocht of dit topic weg mag/slotje mag en ga zo even alle berichtjes aanpassen door de "belangrijke"informatie eruit te halen. Iedereen heel erg bedankt voor jullie tips en zo, waar we morgenvroeg als eerste iets mee gaan doen.

(Ik heb van de mod uit dit gedeelte gehoord dat het niet netjes is om de hele OP weg te halen, ook niet tegenover de mensen die geantwoord hebben.De persoon die me erop wees dat het niet verstandig was om dit verhaal en wat we tegen die meneer hebben en wel of niet hebben gedaan, dank je wel)

In het kort nog even dan de OP die er gisteren stond,(en waar ik graag antwoord op wilde of dat zomaar mocht) en de vragen die ik had:

Brief van deurwaarder, deurwaarder wil niet vertellen waar het geld van is wat we moeten betalen tenzij we 9 euro per velletje (5 velletjes) betalen waarop staat wat we moeten betalen.Eerste brieven zijn naar oud adres gestuurd waarvan bekend was dat we er niet meer woonden en na een nieuwe brief van de deurwaarder( 3 jaar later) willen ze nog niet vertellen waarvan het is.Er staat een naam op en we kunnen achterhalen van WIE maar niet waarom.Googlen op de deurwaarder levert op dat die over "huurincasso"gaat en dan gaat een lampje branden waar het van KAN zijn,maar dat is niet te bewijzen door diegene die ons heeft aangeklaagd.

Blijkbaar is zaakje voor de rechter geweest en de hoofdsom wat de deurwaarder wil en loonbeslag op legt is 0.00 euro, de enige kosten die in die brief vermeld zijn zijn voor de rechstzaak en zo. (600 euro in totaal) . Degene die ons "aangeklaagd"heeft die was ten alle tijde op de hoogte waar we woonden omdat hij zelf post en personen doorgestuurd heeft naar ons nieuwe adres al houdt hij zich van de domme.

Doordat hij de brieven naar het oude adres heeft laten sturen waren wij niet op de hoogte van het feit dat er een rechtszaak tegen ons liep en kwamen er dus verleden week pas achter.Dankzij de antwoorden die hier kwamen weten we nu beter wat we moeten/kunnen doen.Wat ik wilde weten is of iemand die gang van zaken herkende, dat je moest betalen om erachter te komen wat je moest betalen,en daar heeft geloof ik nog niemand van gehoord. Zowel de deurwaarder als de advocaat van die man, willen niet op de zaak ingaan. Wil je weten wat je betalen moet? Betaal 9 euro per velletje en je krijgt het te weten! Als er nu geen naam op had gestaan dan hadden we nog niet geweten in welke hoek te zoeken.

Vanmiddag (na de tips van hier) eerst langs de rechtbank om te kijken of er papieren te achterhalen zijn van die rechtszaak, het vonnis en wat dan ook (als je je niet kan verweren dan verlies je rechtszaak terwijl wij ons hiertegen heel goed kunnen verweren!) man is een advocaat zoeken,en als die terug is gaan we achter de rest aan.(dit wist ik gisteren nog niet toen ik dit topic maakte maar dat is wat ik NU weet na alle antwoorden) Het ging mij erom of het normaal is dat je niet te horen krijgt van een deurwaarder wat je moet betalen en waarvoor, alleen dát je moet betalen om iets te krijgen waar het op staat.Telefonisch,via mail en alle andere manieren worden afgeketst met de woordjes "betaal die blaadjes maar".

Nogmaals, mijn excuses dat ik m weggehaald had maar in gedachten zag ik die man al handewringend achter een pc zitten , "ah,ze hebben dat-en-dat tegen me!! haha, dat ga ik mijn advocaat even vertellen dan kunnen we daar meteen al iets tegen ondernemen" .(waar ik zelf niet aan gedacht had maar op gewezen werd gisternacht!)

[ Bericht 79% gewijzigd door Tammymara op 14-10-2009 10:34:21 ]
pi_73655758
Kijk, dat soort reacties heb ik wat aan.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:53:48 #3
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73655785
Dit riekt naar een aangepast verhaal. Zo niet, is dit natuurlijk een onzinnige claim.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:53:54 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73655789
Ga je lichaam verkopen. Dan kom je het snelst uit de problemen.
The End Times are wild
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:54:20 #5
6941 APK
Factual, I think.
pi_73655808
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:53 schreef Tammymara het volgende:

Kijk, dat soort reacties heb ik wat aan.

Ik weet het verder ook niet, ben wel benieuwd.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:56:39 #6
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73655866
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:53 schreef LXIV het volgende:
Ga je lichaam verkopen. Dan kom je het snelst uit de problemen.
Je haalt de problemen dan toch juist binnen?
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_73655952
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:53 schreef Sachertorte het volgende:
Dit riekt naar een aangepast verhaal. Zo niet, is dit natuurlijk een onzinnige claim.
100% waargebeurd.
Helaas
pi_73655981
Waarom heb je heel dat verhaal op zo'n kutmanier getypt in plaats van een normale manier?
deal with it
pi_73656071
Omdat ik daar zin in had.
En omdat ik het overgenomen heb van ergens anders waar ik het ook geplaatst heb.

Ik wist niet dat er tegenwoordig als je een vraag hebt ook al voorwaarden aan vast zitten hoe en op welke manier je een verhaal moet typen.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:03:30 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73656114
Het oorspronkelijke bedrag dat je moest betalen is natuurlijk niet 0.00 euro, maar de deurwaarderskosten worden eerst gevorderd, anders werkt die voor niets. Het gaat hier puur om het bedrag waar deze maand beslag op wordt gelegd. Volgende maand zal dat weer 600 euro zijn.

Al met al zal de hoofdsom met allerlei gerechtelijke kosten flink in de cijfers gaan lopen. Terwijl je het niet door had, is heel de molen wel blijven draaien.

Dat je niet meer woonde op de plek waar je in de gemeentelijke basisadministratie stond ingeschreven, is je eigen verantwoordelijkheid. Als je dat niet updatet krijg je boetes, aanmaningen, deurwaarders etc. op het oude adres. Dat zal niet leiden tot het kwijtschelden van kosten vrees ik.

Als je wilt weten wat er precies is gebeurd, ga langs de rechtbank en vraag om een afschrift van de uitspraak die er tegen je is geweest.

Beter nog, ga naar een advocaat, rechtswinkel, juridisch loket, etc., en laat je informeren over je rechten en plichten. Je gaat best een lastige periode tegemoet en ik denk dat je behoefte hebt aan deskundig advies.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_73656147
raar verhaal, en er is een uitspraak over blijkbaar?

als hij zelf aangeeft het naar de verkeerde adres te hebben gestuurd heb je nog best een zaak.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_73656251
De deurwaarder zal toch in de GBA je adres opzoeken?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:12:16 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73656369
Ja, dat doet hij
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  † In Memoriam † dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:14:15 #14
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_73656435
Dit lijkt me van geen kant te kloppen, wil ik wel volgen. Sowieso vind ik het al vreemd dat de koper bij jou aanklopt (wegens verborgen gebreken oid?) terwijl volgens mij jij niet de verkopende partij was.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:15:36 #15
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_73656477
Als de sodemieter naar een rechtswinkel advocaat oid.
pi_73656544
tvp , ben wel benieuwd.

Mogen we weten welke deurwaarder het is ? Zijn het niet de kosten die zijn voortgevloeid uit de executieverkoop van je huis?

Hoe dan ook , vreemd dat je moet betalen per vel om te horen waar het om gaat. Daar heb ik nog nooit van gehoord.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:18:20 #17
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_73656564
TS, je hebt een aantal dingen duidelijk niet goed voor elkaar. En misschien de deurwaarder ook niet, maar aan een dergelijke situatie ga ik mijn vingers niet branden op een internetforum. Loonbeslag is ernstig, zeker als je al een executieverkoop achter de rug hebt, dus ga gewoon naar het Juridisch Loket. Wellicht kom je in aanmerking voor gesubsidieerde rechtsbijstand.

Dus kap met dit topic en doe wat écht nodig is.
pi_73656628
*weg*

[ Bericht 99% gewijzigd door Tammymara op 14-10-2009 00:52:55 ]
pi_73656766
Zoals gezegd:

Ik ben bij het juridisch loket geweest, Die konden niet helpen op dat moment (vanmorgen) en die zouden vandaag terugbellen.Hebben ze niet gedaan.Een advocaat heb ik (nog niet) in de arm genomen omdat ik eerst wilde weten wat die mensen van JL aanraden om te doen.Maar daar ben ik dus wel al geweest en ga ik morgenvroeg meteen weer heen.

Verborgen gebreken en zo zijn er niet geweest ( ik meende ook ergens gelezen te hebben dat dat niet opgaat voor een huis in executieverkoop omdat je het koopt zoals het is )maar dat weet ik niet zeker.En die kosten die daaraan verbonden waren die gaan via de bank waar de hypotheek liep.Daar zijn we aan aan het afbetalen,dus dat is het zeker weten niet.

@Pool: Daar ben ik allang mee bezig maar het is half acht Alles is dicht.
En wát ik kan doen (informatie zoeken/vragen wat ik nou het beste kan doen, dát ben ik nu aan het doen.)
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:26:18 #20
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_73656820
Ik dacht al dat er iets meer achter zat. Dit is gewoon een ingewikkelde zaak. Want voor huur is geen schriftelijk contract nodig, dus je hebt daar gewoon wel gehuurd. Maar hij heeft je ook weer geen huurbescherming geboden, dus dat klopt dan weer niet.

Kortom, advocatenvoer. En snel een beetje, want er ligt beslag op je loon. Dus morgen niet op fok!, maar naar het Loket.

Edit: daar ben je dus al mee bezig, dat is erg goed.
pi_73657038
*weg*

[ Bericht 99% gewijzigd door Tammymara op 14-10-2009 00:53:30 ]
pi_73657430
TS wanneer kom je in "Een dubbeltje op z'n kant"?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:46:09 #23
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_73657548
Verkoop je lichaam. D'r zijn er die er tonnen mee verdienen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_73657558
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:32 schreef Tammymara het volgende:
Als morgen JL geen uitsluitsel kan geven wat we moeten doen, Loop ik meteen door naar de dichtsbijzijnde advoaat (neem aan dat je daar gewoon binnen kan lopen?) en kijken of die er iets mee kan.
'n Advocaat zal waarschijnlijk alleen op afspraak werken. Als je op basis van inkomen enzo in aanmerking komt voor gesubsidieerde rechtshulp, wordt je waarschijnlijk toch wel doorverwezen door JL. Mijn ervaring (met precies 1 advocaat, doorverwezen vanuit JL) was overigens wel dat er 'n week of twee overheen ging. Dat was dan geen urgente zaak, die van jou duidelijk wel...

Sterkte in ieder geval.
pi_73657867
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:46 schreef buzz1291 het volgende:
Verkoop je lichaam. D'r zijn er die er tonnen mee verdienen.
Die hebben dan vast ook het lichaam ervoor
Bedankt voor de nuttige tip!
pi_73657913
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:46 schreef anboni het volgende:

[..]

'n Advocaat zal waarschijnlijk alleen op afspraak werken. Als je op basis van inkomen enzo in aanmerking komt voor gesubsidieerde rechtshulp, wordt je waarschijnlijk toch wel doorverwezen door JL. Mijn ervaring (met precies 1 advocaat, doorverwezen vanuit JL) was overigens wel dat er 'n week of twee overheen ging. Dat was dan geen urgente zaak, die van jou duidelijk wel...

Sterkte in ieder geval.
Dank je wel ! (voor het antwoord over de advocaat, en ook voor het sterkte wensen.)
Komt in orde.Weet ik in elk geval wat we kunnen verwachten.

[ Bericht 25% gewijzigd door Tammymara op 14-10-2009 00:53:57 ]
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:08:23 #27
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_73658328
Welke deurwaarder is het? (Naam van kantoor). Neem iig morgen contact op met een advocaat en laat die de zaak beoordelen. Neem alle papieren die je hebt mee en vertel hem/haar het verhaal zo compleet mogelijk. Vraag of je in aanmerking komt voor gesubsidieerde rechtsbijstand. De advocaat voor je laten werken kost dan alleen een eenmalige eigen bijdrage.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:09:22 #28
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_73658378
Heeft de deurwaarder je overigens nog een vonnis overhandigd? Dat is iets wat toch wel essentieel is.
pi_73658512
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:09 schreef Alicey het volgende:
Heeft de deurwaarder je overigens nog een vonnis overhandigd? Dat is iets wat toch wel essentieel is.
Nee, Alleen maar een mail over dat we iets moesten betalen,en na die mail die brief met die bedragen erin.
Nergens een vonnis, En heb ook geen nummer of wat dan ook gezien van die rechtszaak.Helemaal niks, behalve de kosten.De naam PB ik je even.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:20:30 #30
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_73658834
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:12 schreef Tammymara het volgende:

Nee, Alleen maar een mail over dat we iets moesten betalen,en na die mail die brief met die bedragen erin.
Nergens een vonnis, En heb ook geen nummer of wat dan ook gezien van die rechtszaak.Helemaal niks, behalve de kosten.De naam PB ik je even.
PB ontvangen. Het is een legitiem gerechtsdeurwaarderskantoor.

Morgen dus naar de advocaat.
pi_73659141
Gaan we zeker doen.
Het is alleen toch wel fijn om te weten dat we wát we kunnen doen op dit moment, hebben gedaan.En dat "jullie" nog dingen aankaarten waar ik weer niet aan gedacht heb.Zit ik tenminste straks niet met dingen die ik misschien over het hoofd heb gezien en had kúnnen doen.

De mensen met serieuse reacties: Dank jullie wel !
pi_73660073
Vraag even op je werk na of zij iets ontvangen hebben (mits je dat wil overigens).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:11:53 #33
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73663533
Ze vorderen zo te zien dus inderdaad de 400,- kosten die bij de executieverkoop gemaakt zijn lijkt me? En mijn gok is dat dit de kosten van de deurwaarder zelf zijn. Vandaar die hoofdsom van 0, en 400,- onder het kopje executiekosten. Waarschijnlijk ben je dus ook veroordeelt door een rechter om die kosten te betalen.

Maar ik snap niet goed waarom de deurwaarder moeilijk doet met het verstrekken van een kopie van de exploot oid waarmee hij aantoont die vordering te hebben. Het lijkt er op dat hij daar nu 9,- per velletje voor vraagt? Niet echt netjes.

En als ze een openbare oproep geplaatst hebben in een krant wisten ze inmiddels ook al dat je daar niet meer woont. Anders doen ze dat niet. Dus het GBA gebeuren lijkt niet echt uit te maken vrees ik voor je.

Om eerlijk te zijn. Het ziet er m.i. niet echt best uit voor je in deze zaak. Maar zoek zo snel mogelijk juridische hulp om jouw specifieke geval beter te laten beoordelen. Maar zo op het eerste gezicht lijkt het dus niets te maken te hebben met je achteraf wel of niet huren, maar meer met extra kosten die tijdens die executieverkoop gemaakt zijn en nu nog even geclaimed worden.

ps, even los van dit. vraagje aan de deskundigen:
Hoe zit het trouwens met een uitzetting en het GBA? Als je zoals in dit geval nog geen nieuw adres kunt opgeven? Je compleet uitschrijven lijkt me niet, want dan ga je meestal nederland verlaten voor meer dan 8 maanden of naar een andere stad, maar kun je je ook laten uitschrijven op een bepaald adres zonder een nieuw adres op te geven, maar toch ingeschreven blijven in die gemeente?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_73663667
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:11 schreef Eg_Wel het volgende:

Hoe zit het trouwens met een uitzetting en het GBA? Als je zoals in dit geval nog geen nieuw adres kunt opgeven? Je compleet uitschrijven lijkt me niet, want dan ga je meestal nederland verlaten voor meer dan 8 maanden of naar een andere stad, maar kun je je ook laten uitschrijven op een bepaald adres zonder een nieuw adres op te geven, maar toch ingeschreven blijven in die gemeente?
Ben geen deskundige maar ze doen nogal lastig over "zomaar" inschrijven/uitschrijven dus dat zal ook niet zo makkelijk gaan.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_73664081
*weg*

[ Bericht 99% gewijzigd door Tammymara op 14-10-2009 00:54:28 ]
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:03:01 #36
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_73665969
Je schrijft ergens dat de politie aan de deur is geweest, voor een verklaring over die wietplantage. De politie kon jullie dus ook makkelijk vinden, kun je daar geen verklaring van krijgen?
~gedachten zijn meestal geen feiten~
pi_73666296
*weg*

[ Bericht 99% gewijzigd door Tammymara op 14-10-2009 00:54:53 ]
pi_73666349
Zeg laat die man eens bewijzen DAT je in dat huis woonde op het moment dat hij het kocht en erna?

Heeft hij foto's?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_73666902
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:11 schreef Eg_Wel het volgende:
Voor zover ik het begrijp. is de enige mogelijkheid om uitgeschreven te worden zonder direct een nieuwe inschrijving te doen om uitgeschreven te worden na 'n onderzoek (wat de nieuwe bewoner zou moeten starten). In deze situatie verwacht ik niet dat er zo'n onderzoek gestart zal zijn (nieuwe eigenaar woont er tenslotte niet zelf, die wietverbouwers zal het waarschijnlijk roesten)
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:54:56 #40
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73668057
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:24 schreef anboni het volgende:

[..]

Voor zover ik het begrijp. is de enige mogelijkheid om uitgeschreven te worden zonder direct een nieuwe inschrijving te doen om uitgeschreven te worden na 'n onderzoek (wat de nieuwe bewoner zou moeten starten). In deze situatie verwacht ik niet dat er zo'n onderzoek gestart zal zijn (nieuwe eigenaar woont er tenslotte niet zelf, die wietverbouwers zal het waarschijnlijk roesten)
Ik heb ooit eens een vorige bewoner moeten uitschrijven en dat gaat niet eens zo moeilijk. Dat onderzoek bestond uit 1 brief richting oude bewoner op dat adres. Niet reageren was uitgeschreven.

Kan hier ook gedaan zijn? Verklaart wel waarom ze over gegaan zijn naar openbaarmaking via de krant?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_73668559
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:32 schreef Tammymara het volgende:
Meen je dat nou? Hij hoeft geen handtekening of wat dan ook te hebben dat hij ons alles zou "verhuren"? En een mondelinge toezegging van hem (én zijn advocaat) dat we ons tot januari 2007 geen zorgen hoefden te maken en konden blijven zitten is dus ook niks waard?
Woonde je er nog na januari 2007? Overigens moet je niet moeilijk doen, dacht je echt dat je daar gratis kon wonen? Die man is sinterklaar niet, en hij hoeft niet op te draaien voor jouw fouten.
pi_73669418
*weg*

[ Bericht 99% gewijzigd door Tammymara op 14-10-2009 00:55:36 ]
pi_73669440
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:10 schreef zhe-devilll het volgende:
Zeg laat die man eens bewijzen DAT je in dat huis woonde op het moment dat hij het kocht en erna?

Heeft hij foto's?
Nee Dat wij er woonden op het moment dat hij het kocht, dát kan ie bewijzen maar daarna niks meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')