Beste mensen!
Hartstikke bedankt voor het lezen van mijn verhaal, voor het antwoorden, het pm'en en het meedenken.
Ik werd er net op gewezen dat het niet zo heel slim was om zo uitgebreid mijn verhaal uit de doeken te doen omdat die meneer (of de deurwaarder) ook wel eens internet zou kunnen hebben en straks hier misschien dingen leest waar ze zelf nog niet aan gedacht hadden en dan zou ik hem wijzer gemaakt hebben dan hij al was.
Ik heb dus ook verzocht of dit topic weg mag/slotje mag en ga zo even alle berichtjes aanpassen door de "belangrijke"informatie eruit te halen. Iedereen heel erg bedankt voor jullie tips en zo, waar we morgenvroeg als eerste iets mee gaan doen.
(Ik heb van de mod uit dit gedeelte gehoord dat het niet netjes is om de hele OP weg te halen, ook niet tegenover de mensen die geantwoord hebben.De persoon die me erop wees dat het niet verstandig was om dit verhaal en wat we tegen die meneer hebben en wel of niet hebben gedaan, dank je wel)
In het kort nog even dan de OP die er gisteren stond,(en waar ik graag antwoord op wilde of dat zomaar mocht) en de vragen die ik had:
Brief van deurwaarder, deurwaarder wil niet vertellen waar het geld van is wat we moeten betalen tenzij we 9 euro per velletje (5 velletjes) betalen waarop staat wat we moeten betalen.Eerste brieven zijn naar oud adres gestuurd waarvan bekend was dat we er niet meer woonden en na een nieuwe brief van de deurwaarder( 3 jaar later) willen ze nog niet vertellen waarvan het is.Er staat een naam op en we kunnen achterhalen van WIE maar niet waarom.Googlen op de deurwaarder levert op dat die over "huurincasso"gaat en dan gaat een lampje branden waar het van KAN zijn,maar dat is niet te bewijzen door diegene die ons heeft aangeklaagd.
Blijkbaar is zaakje voor de rechter geweest en de hoofdsom wat de deurwaarder wil en loonbeslag op legt is 0.00 euro, de enige kosten die in die brief vermeld zijn zijn voor de rechstzaak en zo. (600 euro in totaal) . Degene die ons "aangeklaagd"heeft die was ten alle tijde op de hoogte waar we woonden omdat hij zelf post en personen doorgestuurd heeft naar ons nieuwe adres al houdt hij zich van de domme.
Doordat hij de brieven naar het oude adres heeft laten sturen waren wij niet op de hoogte van het feit dat er een rechtszaak tegen ons liep en kwamen er dus verleden week pas achter.Dankzij de antwoorden die hier kwamen weten we nu beter wat we moeten/kunnen doen.Wat ik wilde weten is of iemand die gang van zaken herkende, dat je moest betalen om erachter te komen wat je moest betalen,en daar heeft geloof ik nog niemand van gehoord. Zowel de deurwaarder als de advocaat van die man, willen niet op de zaak ingaan. Wil je weten wat je betalen moet? Betaal 9 euro per velletje en je krijgt het te weten! Als er nu geen naam op had gestaan dan hadden we nog niet geweten in welke hoek te zoeken.
Vanmiddag (na de tips van hier) eerst langs de rechtbank om te kijken of er papieren te achterhalen zijn van die rechtszaak, het vonnis en wat dan ook (als je je niet kan verweren dan verlies je rechtszaak terwijl wij ons hiertegen heel goed kunnen verweren!) man is een advocaat zoeken,en als die terug is gaan we achter de rest aan.(dit wist ik gisteren nog niet toen ik dit topic maakte maar dat is wat ik NU weet na alle antwoorden) Het ging mij erom of het normaal is dat je niet te horen krijgt van een deurwaarder wat je moet betalen en waarvoor, alleen dát je moet betalen om iets te krijgen waar het op staat.Telefonisch,via mail en alle andere manieren worden afgeketst met de woordjes "betaal die blaadjes maar".
Nogmaals, mijn excuses dat ik m weggehaald had maar in gedachten zag ik die man al handewringend achter een pc zitten , "ah,ze hebben dat-en-dat tegen me!! haha, dat ga ik mijn advocaat even vertellen dan kunnen we daar meteen al iets tegen ondernemen" .(waar ik zelf niet aan gedacht had maar op gewezen werd gisternacht!)
[ Bericht 79% gewijzigd door Tammymara op 14-10-2009 10:34:21 ]