daar was ik dus al bang voor....dan wordt 't toch een heeeele lange plaat.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:06 schreef error_404 het volgende:
Nee, er is geen garantie dat je naad nooit gaat werken. Om die reden worden dat soort naden ook altijd meegedetailleerd, zodat het er goed uitziet en niet als een ongelukje na een paar maanden.
Opties zijn dus vrij simpel; of een heeeele lange plaat kopen (pas op met doorbuigen en zo) of de naad netjes detailleren.
Dat klinkt goedquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:08 schreef klusfoobje het volgende:
Iig niet koud tegen elkaar zetten.
De uiteindes iid onder verstek zagen. De boel op een echt vlakke vloer leggen. De uiteindes die je niet verlijmt vergrendel je op de eoa manier. Vervolgens neem je epoxy 2 componenten spuk MET vuller. Daarmee verlijm je de boel.
Alternatief...
Diep mes en groef laten maken en dat met epoxy aan elkaar lijmen. Waarom epoxy ? Omdat dat niet werkt en je dus in principe geen openstaande naden krijgt naderhand.
Epoxy te duur? Dan kun je, van allbestine, trap plamuur nemen. Is ook obv 2 componenten. plamuur met harder. Daarmee plamuur je de naad dicht. Dat spul werkt ook niet.
Epoxy is overigens het beste. Denk er wel aan... Het blijft een zwak punt. MDF is niet echt het sterkste uit zichzelf.
lamineren is niet de afwerking die ik op het oog heb; 't is wel een oplossing, maar niet voor mij dusquote:
Noem 't maar geen verrassing danquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:41 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
goed topic...
Mijn radiatorkast/vensterbank bestaat ook uit 2 delen mdf en heeft nu een mooie barst in het midden.....Nooit iets door je vriend in elkaar laten zetten als "verrassing"
Ohet moment van onthulling was ik blij verrast. Ik kwam thuis van een weekendje weg, dus ik wist niet dat hij het gemaakt had. (Hoewel ik het zelf wat netter zou plamuren en schideren, maar goed, het is gedaan en da's ook heel wat waard natuurlijkquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:46 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
lamineren is niet de afwerking die ik op het oog heb; 't is wel een oplossing, maar niet voor mij dus
[..]
Noem 't maar geen verrassing dan
Redelijk wat plaatmateriaal is ook in de maat 153x305cm te krijgen... lijkt me een topoplossing voor jouquote:Op donderdag 7 januari 2010 19:19 schreef TheFrankey het volgende:
is dit nog gelukt, ik wil nml ook een plank maken van 3 meter bij 1.40. Om mijn bazen-lego-trein op te zetten. Op de grond is ook maar niets.
heb eerst een proef-stukje gemaakt wat op zich prima was (heeft na schilderen na 3 weken geen problemen gegeven) en kwam bij puur toeval daarna MDF van 4,50m tegen. Met kunst en vliegwerk heb ik 't mn huis in weten te krijgen, maar daarmee was een verbinding maken dus overbodig.quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:19 schreef TheFrankey het volgende:
is dit nog gelukt, ik wil nml ook een plank maken van 3 meter bij 1.40. Om mijn bazen-lego-trein op te zetten. Op de grond is ook maar niets.
Bij mn buurman die meubel-maker is; die kon eraan komenquote:Op dinsdag 14 december 2010 17:03 schreef bonjovi202 het volgende:
Waar heb je die platen boven de 4 meter gevonden?
Ik ben er namelijk ook naar op zoek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |