abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73643777
Weet iemand hoe het daarmee zit? Ik heb me auto verzekerd bij DSB, maar ik vraag me of ik nu onverzekerd rondrij nu ze falliet zijn? Weet iemand dat?
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:29:23 #2
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_73643820
Naar mijn weten zijn ze NOG niet failliet, lijkt mij dat je niet onverzekerd rond rijdt.
Live life to the Ender :D
pi_73643843
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 12:29 schreef Ender_W het volgende:
Naar mijn weten zijn ze NOG niet failliet, lijkt mij dat je niet onverzekerd rond rijdt.
MAar als je een aanrijding krijgt, krijg je dan uberhaupt iets uitgekeerd?
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:34:20 #4
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_73643990
Wie wil dat testen? Ik kan het niet, ik heb geen verzekeringen bij DSB.
pi_73644008
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 12:30 schreef Keiichi het volgende:

[..]

MAar als je een aanrijding krijgt, krijg je dan uberhaupt iets uitgekeerd?
Denk het niet . De tegoeden zijn bevroren toch ?
pi_73644133
Volgens de wet moeten een bank en een verzekeraar gescheiden van elkaar bestaan (ze mogen niet samen 1 bedrijf voeren), dus het lijkt mij geen probleem.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:43:24 #7
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_73644261
Er zijn 2 mogelijkheiden:
- De autoverzekering die je denkt te hebben bij DSB loopt feitelijk ergens anders. DSB heeft jouw geld geint, een deel in hun eigen zak gestopt en je verzekering ergens anders afgesloten.
- De autoverzekering is daadwerkelijk een product van DSB. In dit geval zal het product hoogstwaarschijnlijk worden overgenomen door een andere partij. Hierover zul je vanzelf bericht krijgen.

In beide gevallen ben je op dit moment gewoon verzekerd.
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_73644307
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 12:43 schreef _Michiel_ het volgende:
zal het product hoogstwaarschijnlijk worden overgenomen door een andere partij. Hierover zul je vanzelf bericht krijgen.
Dat .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_73644310
Ok, maar hoe kan ik het bijvoorbeeld afsluiten, ik natuurlijk me nu ergens anders verzekeren
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:46:36 #10
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_73644378
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 12:44 schreef Rev- het volgende:
Ok, maar hoe kan ik het bijvoorbeeld afsluiten, ik natuurlijk me nu ergens anders verzekeren
Wanner de voorwaarden veranderen mag het tussentijds, anders moet je gewoon je contract uitdienen.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_73644394
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 12:44 schreef Rev- het volgende:
Je kan op moment ff niks, rustig afwachten. Iedereen wil nu plots van DSB af, dat is een probleem.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_73645176
Had hiervoor me auto bij Fortis verzekerd
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:19:28 #13
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_73645339
Dus het is jouw schuld dat de banken omvallen
pi_73866855
Zelf ook een autoverzekering via de DSB afgesloten.
Maar ik kreeg een net mailtje van Aon dat de autoverzekering bij hun is afgesloten en dat de DSB alleen een tussenpersoon is. Niks aan de hand dus.
pi_73893245
Verzekeraars moeten zich toch verplicht herverzekeren?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  woensdag 21 oktober 2009 @ 21:11:38 #16
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_73928023
Via wie loopt de premiebetaling eigenlijk? (ik moet nu ineens denken aan een failliete autodealer Kroymans met de reeds geinde maar niet afgedragen BPM gelden)
Vampire Romance O+
  woensdag 21 oktober 2009 @ 21:19:20 #17
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_73928285
mocht je ECHT een andere verzekeraar willen hebben dan moet je deze opzeggen. Gaat misschien wat omslachting, maar het kán wel:
- je zet je auto op naam van iemand anders ('verkoop' van jou naar A)
- je zet daarna je auto weer op je eigen naam ('verkoop' van A naar jou)

Bij verkoop van de auto kun je zonder problemen de verzekering opzeggen. Koop je daarna de auto weer terug dan kun je zomaar een andere autoverzekeraar kiezen. Het gedoe wat erbij komt kijken:
- je moet twee keer naar het postkantoor om de auto te laten overschrijven (kan natuurlijk een dag)
- zowel A als jij krijgen wat brieven van verzekeraars en de belastingdienst dat je een dag een auto op je naam had staan (dus een dag verzekerd en belast is geweest).

A moet overigens ook een verzekering hebben, maar als je e.e.a. binnen een dag regelt dan kun je dit binnen de voorlopige dekking ook wel doen (verzekeraar bellen en daarna weer bellen dat je de auto weer verkocht hebt).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  zondag 25 oktober 2009 @ 12:40:42 #18
259844 DelindaDeline
Wanna make a wager
pi_74040307
mensen let ook op de DSB heeft zijn premies verhoogd met autoverzekeringe, nu een mooi moment om op te stappen!
  zondag 25 oktober 2009 @ 14:35:47 #19
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_74043482
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 12:40 schreef DelindaDeline het volgende:
mensen let ook op de DSB heeft zijn premies verhoogd met autoverzekeringe, nu een mooi moment om op te stappen!
Bron?
pi_74071628
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:19 schreef Goverman het volgende:
mocht je ECHT een andere verzekeraar willen hebben dan moet je deze opzeggen. Gaat misschien wat omslachting, maar het kán wel:
- je zet je auto op naam van iemand anders ('verkoop' van jou naar A)
- je zet daarna je auto weer op je eigen naam ('verkoop' van A naar jou)

Bij verkoop van de auto kun je zonder problemen de verzekering opzeggen. Koop je daarna de auto weer terug dan kun je zomaar een andere autoverzekeraar kiezen. Het gedoe wat erbij komt kijken:
- je moet twee keer naar het postkantoor om de auto te laten overschrijven (kan natuurlijk een dag)
- zowel A als jij krijgen wat brieven van verzekeraars en de belastingdienst dat je een dag een auto op je naam had staan (dus een dag verzekerd en belast is geweest).

A moet overigens ook een verzekering hebben, maar als je e.e.a. binnen een dag regelt dan kun je dit binnen de voorlopige dekking ook wel doen (verzekeraar bellen en daarna weer bellen dat je de auto weer verkocht hebt).
Bij verkoop van een auto wordt de polis niet altijd direct geroyeerd, maar vaak geschorst.
Hierdoor komen de schadevrije jaren niet automatisch vrij. Die worden vaak "in de wacht" gezet, tot je een nieuwe auto koopt. Dit geldt overigens ook voor reeds betaalde premies (stel je betaalt per jaar, en je verkoopt je auto halverwege het jaar, dan blijft het nog niet gebruikte halfjaar gewoon staan en wordt niet terugbetaald).
Sommige verzekeraars schorsen de verzekering tot drie jaar.
Dus echt werken doet deze methode ook niet altijd...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')