abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 22 oktober 2009 @ 00:59:34 #101
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_73936498
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:02 schreef wonderer het volgende:
90 dagen op een toeristenvisum.
Maar als je van te voren een B-2 visum aanvraagt, kun je tot 180 dagen in de VS verblijven. Dit is tevens bedoeld voor toeristische aangelegenheden, maar ook bijv. voor medische behandelingen die langer dan 3 maanden duren.

In elk geval kun je op zo'n visum niet (legaal) werken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 22 oktober 2009 @ 01:04:56 #102
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_73936623
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:38 schreef nelisb het volgende:
Dan maar niet werken, pfff.
Maakt het nog wat uit dat het familie van mijn vrouw is?
Niet qua werken of toegang tot de VS.

Als je vrouw van Amerikaanse afkomst is en die nationaliteit nog draagt, dan wordt het pas een ander verhaal.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_73939296
Geen Amerikaanse.
Dan een toeristenvisum dus voor 3 maand en geen werk!
pi_73992402
Obama is vandaag op de MIT campus; zag net vanuit mijn kantoor de security karavaan voorbij komen. Is Obama al bij jullie geweest?
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:27:04 #105
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_73993987
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 18:28 schreef Shivo het volgende:
Obama is vandaag op de MIT campus; zag net vanuit mijn kantoor de security karavaan voorbij komen. Is Obama al bij jullie geweest?
Nee, maar vorig jaar tijdens de campagne kwamen de Clintons en later Biden wel op visite.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:56:24 #106
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_73994888
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 18:28 schreef Shivo het volgende:
Obama is vandaag op de MIT campus; zag net vanuit mijn kantoor de security karavaan voorbij komen. Is Obama al bij jullie geweest?
Meerdere malen in de Greater Los Angeles area,1 keer in Orange County in Costa Mesa. En daar stonden dan 30 dwaze republikeinen bij te demonstreren met borden met de hamer en sikkel erop.....

Hij (als in: wie er in Airforce One zit) landt in de Los Angeles area vaak op Long Beach airport, die heeft een startbaan lang genoeg voor een 747, en is niet zo druk als LAX, dus kunnen ze de beveiliging beter regelen. Misschien dat ik nog wel eens ga kijken een keer als ie weer eens op bezoek komt.

Ik heb de motorcade een keer "gehoord" omdat ie 1 block verderop door de straten reed, maar niet dicht genoeg bij mijn kantoor.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:05:07 #107
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_73995157
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 19:56 schreef maartena het volgende:

[..]

Meerdere malen in de Greater Los Angeles area,1 keer in Orange County in Costa Mesa. En daar stonden dan 30 dwaze republikeinen bij te demonstreren met borden met de hamer en sikkel erop.....

Hij (als in: wie er in Airforce One zit) landt in de Los Angeles area vaak op Long Beach airport, die heeft een startbaan lang genoeg voor een 747, en is niet zo druk als LAX, dus kunnen ze de beveiliging beter regelen. Misschien dat ik nog wel eens ga kijken een keer als ie weer eens op bezoek komt.

Ik heb de motorcade een keer "gehoord" omdat ie 1 block verderop door de straten reed, maar niet dicht genoeg bij mijn kantoor.....
Gaaf.

Zeg, als ik na mijn studie in de VS wil werken kan ik dan meteen staatsburgerschap aanvragen? Of eerst een Green Card ofzo?
Dit is vast al eerder uitgelegd, maar ik weet niet in welk topic.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:23:55 #108
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_73995765
Man man, ik word langzaam gek van die overheidsinstanties hier. Nadat ze de aanvraag van mijn social security nummer al een keer kwijtgeraakt zijn heb ik na anderhalve maand eindelijk dat nummer in huis. Dus ik wil een rijbewijs gaan halen, sta ik bij de SoS, accepteren ze mijn NL rijbewijs en Internationaal rijbewijs (officiele vertaling) niet als vertaling. Sturen ze me naar een vertaalbureau 60 mijl verderop.
*Maar mevrouw, hier staat dat dit een officiele vertaling is en dat het in de USA geaccepteerd moet worden.
-Maar toch accepteren we het niet.
*Maar het staat dat jullie dat moeten.
-Maar dat doen we niet.

[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_73996598
Waarom doe je dan ook zo moeilijk? Je kunt toch gewoon ter plekke je rijbewijs opnieuw halen.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:49:50 #110
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_73996652
Ja, dan moet ik 30 dagen verplicht wachten om "rijlessen te volgen". Of ik kan 100km gaan rijden dus. Ik heb geen zin om 30 dagen te wachten want dan duurt het allemaal nog veel langer.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:51:39 #111
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_73996719
Rijlessen volgen? Je zou, met een beetje geluk, meteen moeten kunnen afrijden.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:53:18 #112
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_73996788
Ja dat kan inderdaad als ik een buitenlands rijbewijs heb. Maar die ANWB vertaling accepteren ze dus niet.
Als je geen US rijbewijs of buitenlands rijbewijs hebt mag je pas 30 dagen nadat je je aangemeld hebt voor een rijbewijs je driving test nemen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_73996796
Waarom blijf je niet gewoon rijden op je Nederlands rijbewijs?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:54:24 #114
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_73996836
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 20:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom blijf je niet gewoon rijden op je Nederlands rijbewijs?
Ik wil een rijbewijs, het is niet nodig inderdaad. Ik wil volgende week wel een auto kopen en de verzekeringsagent geeft korting als ik een MI-rijbewijs kan laten zien.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_73996934
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 20:54 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ik wil een rijbewijs, het is niet nodig inderdaad. Ik wil volgende week wel een auto kopen en de verzekeringsagent geeft korting als ik een MI-rijbewijs kan laten zien.
Gedoe zeg. Ik wist niet dat er ook staten waren waar je verplicht rijlessen moet volgen.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:59:05 #116
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_73997057
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 20:56 schreef Shivo het volgende:

[..]

Gedoe zeg. Ik wist niet dat er ook staten waren waar je verplicht rijlessen moet volgen.
Je bent niet verplicht rijlessen te volgen, maar ze geven je 30 dagen de tijd om dat te doen. En die 30 dagen is wel verplicht helaas.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:23:08 #117
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_73998035
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 20:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom blijf je niet gewoon rijden op je Nederlands rijbewijs?
Dat mag je 3 maanden blijven doen op een toeristen visum. Heb je een ander visum, dan ben je zelfs VERPLICHT om een Amerikaans rijbewijs te halen.... en geheel officieel gezien heb je hier 10 dagen voor, maar als je op dag 30 aangehouden wordt met een Nederlands rijbewijs en een immigranten visum, dan doen ze niet moeilijk.... want met het regelen van een auto + verzekering + doen van theorie ben je meestal wel meer dan 10 dagen bezig.

Hoe het precies zit met een studentenvisum weet ik trouwens niet, maar een werk/immigratie visum, daarbij ben je verplicht een Amerikaans rijbewijs te halen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:24:25 #118
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_73998102
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 20:51 schreef popolon het volgende:
Rijlessen volgen? Je zou, met een beetje geluk, meteen moeten kunnen afrijden.
Als je een Nederlands rijbewijs hebt wel inderdaad. Ik heb theorie examen gedaan, en meteen voor een week later het afrijden ingeplanned en tussendoor nog even een auto gekocht.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:26:24 #119
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_73998196
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:23 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat mag je 3 maanden blijven doen op een toeristen visum. Heb je een ander visum, dan ben je zelfs VERPLICHT om een Amerikaans rijbewijs te halen.... en geheel officieel gezien heb je hier 10 dagen voor, maar als je op dag 30 aangehouden wordt met een Nederlands rijbewijs en een immigranten visum, dan doen ze niet moeilijk.... want met het regelen van een auto + verzekering + doen van theorie ben je meestal wel meer dan 10 dagen bezig.

Hoe het precies zit met een studentenvisum weet ik trouwens niet, maar een werk/immigratie visum, daarbij ben je verplicht een Amerikaans rijbewijs te halen.
Hmm, ook dat wist ik niet.
Het duurt trouwens sowieso meer dan 10 dagen om een SSN te krijgen omdat ze je pas ongeveer 7 of 8 dagen na binnenkomst in het systeem hebben staan.
Nouja, eerst maar even bij de ANWB informeren of ze bewijs hebben dat een IRB een geldige vertaling is. Anders kan ik altijd nog naar Grand Rapids rijden... voor J.Lul.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_73998658
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:23 schreef maartena het volgende:

[..]


Hoe het precies zit met een studentenvisum weet ik trouwens niet, maar een werk/immigratie visum, daarbij ben je verplicht een Amerikaans rijbewijs te halen.
met een studentenvisum ben je het ook verplciht. De eerste maand doen ze nog niet moeilijk, maar ze verwachten dat je met een maand het toch wel gehaald moet kunnen hebben.

Duitse uitwisselingsstudent (toen ik in SF studeerde) had het idee dat het niet nodig zou zijn, werd na 4 maanden aangehouden voor het niet stoppen bij een stopbord, vervolgens werd zijn auto in beslag genomen omdat hij geen geldig rijbewijs had (een duitse) en kon een boete van 1000 dollar betalen om de auto terug te krijgen
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:24 schreef maartena het volgende:

[..]

Als je een Nederlands rijbewijs hebt wel inderdaad. Ik heb theorie examen gedaan, en meteen voor een week later het afrijden ingeplanned en tussendoor nog even een auto geleend
zo ging het bij mij ook, maar dat was ook in CA

(en hij is nog steeds geldig . Bij de meeste studenten was ie geldig tot einde studenten visum maar ik kreeg hem gewoon voor 5 jaar)
hmmmm....WAT???
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:46:44 #121
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_73999038
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:26 schreef Barcaconia het volgende:
Hmm, ook dat wist ik niet.
Het duurt trouwens sowieso meer dan 10 dagen om een SSN te krijgen omdat ze je pas ongeveer 7 of 8 dagen na binnenkomst in het systeem hebben staan.
Nouja, eerst maar even bij de ANWB informeren of ze bewijs hebben dat een IRB een geldige vertaling is. Anders kan ik altijd nog naar Grand Rapids rijden... voor J.Lul.
Je kunt sowieso geen rijbewijzen omruilen, dus waar die vertaling/IRB voor nodig is snap ik verder ook even niet. Als je wil afrijden heb je je Nederlandse rijbewijs ook helemaal niet nodig.

De stappen waren voor mij in het kort:

1) SSN aanvragen.
2) Met SSN kaart naar DMV, daar theorie examen doen. (Greencard of Paspoort met Visa als ID)
3) Met een geslaagd theorieexamen krijg je een "Driver Permit". (dit is geen Driver license, maar een "Learning Permit" waarmee je mag leren autorijden, zolang er maar iemand van 21 of ouder naast je zit)
4) Met de "Driver Permit" kun je een auto kopen en - belangrijker - verzekering afsluiten.
5) Met je vers gekochte auto en vers afgesloten verzekering ga je rijexamen doen.
6) Je krijgt meteen een "papiertje" mee als rijbewijs wat 3 maanden geldig is, en je echte, plastic rijbewijs wordt thuisgestuurd.
7) Nog even naar je verzekering bellen met je rijbewijsnummer om de gegevens te updaten.

Wat betreft de "Driver Permit" als je niemand van 21 of ouder hebt mag je officieel niet rijden.... echter, je hebt weer een Nederlands rijbewijs wat je evt. aan politie kunt laten zien. Als je examen gaat doen zit er sowieso een examinator van 21 of ouder naast je, dus dat is allemaal geen probleem, en je hoeft ook niet te bewijzen dat je met iemand die ouder is dan 21 naar de DMV bent toegereden.

Bij punt 5 kun je ook een auto lenen of huren, zolang de auto maar verzekerd is voor JOU als bestuurder.

Kortom, je Nederlandse rijbewijs.... IRB.... allemaal niet nodig. Je moet gewoon het examen doen, net als alle andere toekomstig amerikaanse bestuurders.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_73999293
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:46 schreef maartena het volgende:

[..]

Je kunt sowieso geen rijbewijzen omruilen, dus waar die vertaling/IRB voor nodig is snap ik verder ook even niet. Als je wil afrijden heb je je Nederlandse rijbewijs ook helemaal niet nodig.

De stappen waren voor mij in het kort:

.....

3) Met een geslaagd theorieexamen krijg je een "Driver Permit". (dit is geen Driver license, maar een "Learning Permit" waarmee je mag leren autorijden, zolang er maar iemand van 21 of ouder naast je zit)

.....

Kortom, je Nederlandse rijbewijs.... IRB.... allemaal niet nodig. Je moet gewoon het examen doen, net als alle andere toekomstig amerikaanse bestuurders.
als je een nederlands rijbewijs overlegt wanneer je je theorie hebt gehaald dan komt op de "driver permit" de eis dat er iemand van 21 of ouder naast je moet zitten te vervallen.

Huurbedrijfen staan je trouwens vaak niet toe om een huurauto voor een rijexamen te gebriuken (ik kreeg 3x een nul op mijn request en heb toen gelukkig een auto kunnen lenen van iemand
hmmmm....WAT???
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:58:51 #123
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_73999559
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:46 schreef maartena het volgende:

[..]

Je kunt sowieso geen rijbewijzen omruilen, dus waar die vertaling/IRB voor nodig is snap ik verder ook even niet. Als je wil afrijden heb je je Nederlandse rijbewijs ook helemaal niet nodig.

De stappen waren voor mij in het kort:

1) SSN aanvragen.
2) Met SSN kaart naar DMV, daar theorie examen doen. (Greencard of Paspoort met Visa als ID)
3) Met een geslaagd theorieexamen krijg je een "Driver Permit". (dit is geen Driver license, maar een "Learning Permit" waarmee je mag leren autorijden, zolang er maar iemand van 21 of ouder naast je zit)
4) Met de "Driver Permit" kun je een auto kopen en - belangrijker - verzekering afsluiten.
5) Met je vers gekochte auto en vers afgesloten verzekering ga je rijexamen doen.
6) Je krijgt meteen een "papiertje" mee als rijbewijs wat 3 maanden geldig is, en je echte, plastic rijbewijs wordt thuisgestuurd.
7) Nog even naar je verzekering bellen met je rijbewijsnummer om de gegevens te updaten.

Wat betreft de "Driver Permit" als je niemand van 21 of ouder hebt mag je officieel niet rijden.... echter, je hebt weer een Nederlands rijbewijs wat je evt. aan politie kunt laten zien. Als je examen gaat doen zit er sowieso een examinator van 21 of ouder naast je, dus dat is allemaal geen probleem, en je hoeft ook niet te bewijzen dat je met iemand die ouder is dan 21 naar de DMV bent toegereden.

Bij punt 5 kun je ook een auto lenen of huren, zolang de auto maar verzekerd is voor JOU als bestuurder.

Kortom, je Nederlandse rijbewijs.... IRB.... allemaal niet nodig. Je moet gewoon het examen doen, net als alle andere toekomstig amerikaanse bestuurders.
2 mogelijkheden voor mij:

-Never been licensed: Papieren in orde maken, theorie halen, 30 dagen wachten, afrijden.
-Has been licensed abroad: Papieren in orde maken, vertaling buitenlands rijbewijs laten zien, theorie halen, afrijden.

Ik wil geen 30 dagen wachten dus ik moet een vertaling laten zien. ANWB vertaling is niet geldig.

Ik rij vanaf dag 1 trouwens in een auto van de zaak rond dus ik ken het verkeer en ik kan afrijden. Alleen ik mag deze auto niet onbeperkt blijven gebruiken.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 01:34:39 #124
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_74006580
bfp
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_74028550
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 03:40 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Gelukkig is onder Bush de staatsschuld niet opgelopen...
Obama's begrotingstekort voor 2009 is hoger dan alle 8 jaren bush bij elkaar opgeteld, en dan hebben we z'n health care fiasco, cap & trade (kosten: $3000 per familie per jaar) en de kosten van de rest van z'n Marxistische waanzin nog niet eens meegeteld. De man is een idioot die niet verder komt dan te jammeren "I inherited this from Bush" terwijl hij alweer lekker aan het campagne voeren is (terwijl hij nota bene al president is) of a la Stalin / Kim Jong Ill Fox News boycott... maar tijd voor z'n generaal in Afghanistan o.i.d. heeft hij natuurlijk niet.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')