abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 februari 2000 @ 14:27:00 #1
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_249346
Dat gezeik over die Seki! Seki moet blijven.
Seki is de enige in de bus die durft te zeggen wat hij denkt. Dat bleek gisteren maar weer duidelijk. Dat geschijnheil van die gasten die het over houden van elkaar hebben. Seki ziet er misschien niet uit. Komt nogal moeilijk uit zijn woorden en is verder niet bedeeld met enige sociale ontwikkeling. Hij is wel het eerlijkst en zorgt ten minste voor wat leven in die doodsaaie bus.

Seki werkt daarbij het hardst!
Viva Seki!

Groeten,

Lafayette

vrijdag 25 februari 2000 @ 14:47:00 #2
1315 Pooh
Think, think, think
pi_249347
Daar ben ik het nu even niet mee eens, sorry.
Ik vraag me gewoon af, waarom iemand, die zich zo weinig lijkt te interesseren voor andere mensen (behalve kinderen) in zo'n bus gaat zitten met juist allemaal mensen om hem heen. Ook vond ik die reactie op dat krantenknipsel gewoon eng. Die wil je echt niet in een donker steegje tegenkomen.
  vrijdag 25 februari 2000 @ 15:41:00 #3
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_249348
Het mooiste aan Seki vind ik nog dat zijn medepassagiers BANG voor hem zijn! Ze zijn het niet eens met wat hij zegt, kunnen zijn grappen niet waarderen, schrikken nog dagelijks van hem en zouden hem waarschijnlijk het liefst negeren, maar daarvoor geeft hij ze niet de gelegenheid. Door steeds luid en duidelijk op te komen voor zijn mening dwingt hij ze tot reageren... Eng!

Nu resulteert dat nog in een uitwisseling van blikken 'die man is gek... waarom doet ie niet mee met ons gezamenlijke spelletje van kijk eens hoe leuk wij zijn?' en het compleet doodvallen van het gesprek- ik denk omdat ze ervan uitgaan dat ze het nog maar eventjes met hem uit hoeven te houden (Het publiek zal toch ook wel zien dat dit een gek is?). Als Seki populair genoeg blijkt bij het Ned. publiek zullen ze wel anders piepen.

* w.o.r. zou BIJNA gaan bellen om Seki erin te houden... de enige kans op echte spanningen!.

p.s. Moet opeens denken aan een uitzending van de week toen ze het over masseren hadden. Seki zegt: Niemand heeft mij nog aangeraakt. Ik zweer dat ik rillingen over de ruggen van zijn medelotgenoten zag gaan.... HEERLIJK!

Leedvermaak muss sein!

[Dit bericht is gewijzigd door w.o.r. (Datum 25 Februari 2000).]

pi_249349
quote:
op 02-25-2000 om 03:41 PM schreef w.o.r. het volgende:

* YPPY zou BIJNA gaan bellen om Seki erin te houden... de enige kans op echte spanningen!.

Ik dus ook

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_249350
foutje... bedankt!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 25 februari 2000 @ 15:45:00 #6
2029 Prole
dicere est facere
pi_249351
quote:
op 02-25-2000 om 02:47 PM schreef Pooh het volgende:
Daar ben ik het nu even niet mee eens, sorry.
Ik vraag me gewoon af, waarom iemand, die zich zo weinig lijkt te interesseren voor andere mensen (behalve kinderen) in zo'n bus gaat zitten met juist allemaal mensen om hem heen. Ook vond ik die reactie op dat krantenknipsel gewoon eng. Die wil je echt niet in een donker steegje tegenkomen.

Tsja... Ik kon me juist weer helemaal vinden in de reactie van Seki. Mgoed... komt misschien omdat ik zelf mams ben. Bij het lezen van een dergelijk bericht denk je dan inderdaad: Het zal maar gebeuren met je eigen kind! Ik vond de reactie van Jop weer niet te verteren. Want het heeft gewoon te maken met verantwoordelijkheidsgevoel! Een buschauffeur die verzuimt in zijn spiegels te kijken neemt, tegen beter weten in, een risico daarmee anderen in gevaar te brengen. Ik ben zelf een aantal jaren reisleidster geweest en weet zodoende dat een beetje chauffeur continue in zijn spiegels kijkt, vooral bij het optrekken. 500 meter rijden en een kind over de straat meesleuren is niet goed te praten!

Voor een dergelijke chauffeur moet je juist bang zijn!

Ik denk dat Seki zich juist zo tot kinderen gericht voelt vanuit datzelfde verantwoordelijkheidsgevoel. De wetenschap dat volwassenen in het algemeen hun eigen boontjes wel kunnen doppen en kinderen bescherming nodig hebben en de pure onschuld kennen. Als je veel hebt meegemaakt, kinderleed hebt gezien veroorzaakt door volwassenen (zoals Seki), dan krijgen dit soort dingen een andere lading.

Prole

pi_249352
Seki is lekker zich zelf eh heeft een eigen mening. hij moet blijvn
owner of a proud smile
  vrijdag 25 februari 2000 @ 16:09:00 #8
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_249353
O ja, nog even een nagedachte...

Ik las net in de streamverslagen dat Seki 'te lang is voor het bed en daarom altijd op de bank slaapt'. Heeft hij dat zelf geregeld of is het een van zijn opmerkzame busgenoten die heeft gesuggereerd dat hij daar maar moest gaan slapen? Ik denk dat het Seki, maar ook zijn medepassagiers namelijk UITSTEKEND uitkomt...

Seki: heeft geen last van nachtelijk gehijg, gekreun, gewoel en gejoel. En krijgt meer slaap dan de rest. Slaap is macht, zal denk ik wel blijken als de bus wat langer rijdt...
De rest: heeft de gelegenheid om ongestoord over hem te roddelen EN hoeft niet bij iedere woel bang te zijn dat ze tegen Seki aan komen te liggen.

Wel jammer voor de kijker, want het lijkt me wel leuk om te zien hoe al die slaapzakjes zich iedere nacht weer, stukje bij beetje, zouden verplaatsen - van Seki vandaan. De schrikreacties als een van de dametjes wakker wordt en recht in de ogen van Seki kijkt...

vrijdag 25 februari 2000 @ 21:01:00 #9
1315 Pooh
Think, think, think
pi_249354
[quote]op 02-25-2000 om 03:45 PM schreef Prole het volgende:
Tsja... Ik kon me juist weer helemaal vinden in de reactie van Seki. Mgoed... komt misschien omdat ik zelf mams ben. Bij het lezen van een dergelijk bericht denk je dan inderdaad: Het zal maar gebeuren met je eigen kind!
Ja, ik snap uiteraard wel wat je bedoelt en het is ook helemaal niet goed wat die buschauffeur gedaan heeft, maar ik denk echt niet dat hij het opzettelijk gedaan heeft en die man (of vrouw ?) zal zich er vast ook heel rot over gevoeld hebben. Ik vond gewoon het taalgebruik van Seki op dat moment niet kunnen. Hij zal misschien zelf ook wel kinderen hebben, wie weet.

vrijdag 25 februari 2000 @ 21:14:00 #10
2029 Prole
dicere est facere
pi_249355
quote:
op 02-25-2000 om 09:01 PM schreef Pooh het volgende:
Ja, ik snap uiteraard wel wat je bedoelt en het is ook helemaal niet goed wat die buschauffeur gedaan heeft, maar ik denk echt niet dat hij het opzettelijk gedaan heeft en die man (of vrouw ?) zal zich er vast ook heel rot over gevoeld hebben. Ik vond gewoon het taalgebruik van Seki op dat moment niet kunnen. Hij zal misschien zelf ook wel kinderen hebben, wie weet.

Ja, Seki heeft ook een kind. Dat je schrikt van de felheid van zijn betoog begrijp ik. Maar de inhoud van de reactie vind ik dan belangrijker.

Prole

vrijdag 25 februari 2000 @ 22:06:00 #11
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_249356
quote:
op 02-25-2000 om 02:27 PM schreef Lafayette het volgende:
Seki ziet er misschien niet uit. Komt nogal moeilijk uit zijn woorden

Seki werkt daarbij het hardst!
Viva Seki!

Groeten,

Lafayette

Ik heb geen idee hoelang Seki in Nederland is, de verhalen hierover spreken elkaar nogal tegen (7 jaar, 9 jaar, vanaf zijn 19e???) maar ik ben van mening dat hij zich dan wel zeeeer snel de Nederlandse taal machtig heeft gemaakt, inclusief het bijbehorende accent van de plaats waar hij leeft.Ik vind dus juist dat hij goed uit zijn woorden komt.

*grin* alleen wat zijn leeftijd, 32 , betreft, vraag ik me af of zijn moeder hem misschien niet een verkeerd paspoort van een veel jonger broertje heeft meegegeven

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
"Those who cast the votes decide nothing. Those who count the votes decide everything."
-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Als je vrij wilt ademen , moet je ervoor zorgen dat er niemand op je nek zit

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda (Datum 26 Februari 2000).]

pi_249357
Ha ha ha! w.o.r. jij bent me d'r een zeg!

Toch maar weer 'ns kijken vanavond.

Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
pi_249358
[quote]op 02-25-2000 om 10:06 PM schreef Quenda het volgende:

Ik heb geen idee hoelang Seki in Nederland is, de verhalen hierover spreken elkaar nogal tegen (7 jaar, 9 jaar, vanaf zijn 19e???) maar ik ben van mening dat hij zich dan wel zeeeer snel de Nederlandse taal machtig heeft gemaakt, inclusief het bijbehorende accent van de plaats waar hij leeft.Ik vind dus juist dat hij goed uit zijn woorden komt.

[quote]

Seki is volgens mij vanaf zijn 6e/7e jaar in Nederland en heeft in ieder geval al ongeveer 10 jaar de Nederlandse nationaliteit.(bron: stream vorige week die ik overigens zelden volg)

zaterdag 26 februari 2000 @ 19:47:00 #14
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_249359
quote:
op 02-25-2000 om 02:27 PM schreef Lafayette het volgende:
Dat gezeik over die Seki! Seki moet blijven.
Seki is de enige in de bus die durft te zeggen wat hij denkt.

Na de uitzending van vanavond ben ik overtuigd, Seki moet zeker blijven. Wat een heerlijke diplomatie heeft die man!
Ik kan niet wachten totdat "het bommetje" barst en Seki zijn muil opentrekt....om hem maar even te quoten "de bus is dan 3x te klein".

Joepie!!!

Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')