abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73625440
Nu: docu over Lehman op Ned.2
  maandag 12 oktober 2009 @ 21:07:52 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73625462
Ik ga kijken!
The End Times are wild
pi_73625972
Dick en Dirk... je zou bijna een verband gaan zien...
pi_73627216
5000 mailtjes voor de curator de eerste dag . Ik zou stapel idioot worden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73627812
Hoor die Balkenende eens, wat een utopie. Was het allemaal maar waar........
  maandag 12 oktober 2009 @ 21:54:02 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73628001
Goeie docu.

Wat me nog steeds blijft verbazen is de mogelijkheid om door veel risico te nemen enorme winsten en bonussen op te strijken en als het fout gaat de belastingbetaler hiervoor op te laten draaien. De mensen die rechtstreeks betrokken zouden hoofdelijk aansprakelijk gesteld moeten worden.
The End Times are wild
pi_73628026
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:51 schreef jollieboer1 het volgende:
Hoor die Balkenende eens, wat een utopie. Was het allemaal maar waar........
, sommigen leken een beetje op hem, maar die harry potter look komt meer voor in dat wereldje., Maar Balkenende heb ik niet gezien
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73628116
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:54 schreef LXIV het volgende:
Goeie docu.

Wat me nog steeds blijft verbazen is de mogelijkheid om door veel risico te nemen enorme winsten en bonussen op te strijken en als het fout gaat de belastingbetaler hiervoor op te laten draaien. De mensen die rechtstreeks betrokken zouden hoofdelijk aansprakelijk gesteld moeten worden.
In een utopie zou dat het geval zijn. Ik ben voor, maar ik denk dat zulke ideeën er nooit door komen.
  Redactie Frontpage maandag 12 oktober 2009 @ 21:57:00 #9
4530 crew  Crazy Harry
pi_73628196
Volgende week wordt ook weer leuk; de ijsland ervaring.
"De Nederlandse Bank wist niet waar ze mee bezig waren of ze kozen ervoor het Nederlandse volk niet te informeren" aldus een (hooggeplaatst ogende) man in de intro.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_73628406
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

, sommigen leken een beetje op hem, maar die harry potter look komt meer voor in dat wereldje., Maar Balkenende heb ik niet gezien
Sorry, dat was later op teevee
pi_73628663
Ik zit nog een beetje in dubio over die leverage van Lehman. Ik heb een hele tijd terug gelezen dat veel Europese banken, met name de Britse, ook zo'n leverage hebben. Maar die staan nog wel overeind. Houden de Europese nationale banken met belastinggeld allerlei zwakke banken overeind, of is de situatie niet vergelijkbaar met die van Lehman?
pi_73629254
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:05 schreef lyolyrc het volgende:
Ik zit nog een beetje in dubio over die leverage van Lehman. Ik heb een hele tijd terug gelezen dat veel Europese banken, met name de Britse, ook zo'n leverage hebben. Maar die staan nog wel overeind. Houden de Europese nationale banken met belastinggeld allerlei zwakke banken overeind, of is de situatie niet vergelijkbaar met die van Lehman?
Ja. Kijk maar naar ING etc.
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:17:17 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73629364
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:05 schreef lyolyrc het volgende:
Het was niet alleen die leverage. Het was die leverage in combinatie met extreem long gaan op de US-huizenmarkt die crashte. Door de grote leverage kun je maar beperkt verlies incasseren.

Veel Europese banken hebben ook een hele hoge leverage, die is nu eenmaal niet in een paar maanden terug te draaien. Verschil is wel dat banken nog min of meer vrij gelaten worden om de waarde van hun huizenporto zelf vast te stellen en dat na de crash van Lehman de overheden een pakket aan steunmaatregelen hebben klaarstaan.

Ik denk niet dat er nog een grote bank gaat vallen zoals Lehman gedaan heeft.
The End Times are wild
pi_73629389
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:15 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Ja. Kijk maar naar ING etc.
ING had vorig jaar een bankbalans van 1300 miljard Euro. Op papier staat de staat misschien garant, maar als het echt mis gaat is dat natuurlijk een wassen neus.
Big dick.
pi_73629593
tvp voor uitzendinggemist
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_73640966
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:17 schreef LXIV het volgende:
Het was niet alleen die leverage. Het was die leverage in combinatie met extreem long gaan op de US-huizenmarkt die crashte. Door de grote leverage kun je maar beperkt verlies incasseren.
In feite creëerden ze dus hun eigen piramidespel. Dan kun je inderdaad wachten op het moment dat de boel klapt.
pi_73649147
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Veel Europese banken hebben ook een hele hoge leverage, die is nu eenmaal niet in een paar maanden terug te draaien. Verschil is wel dat banken nog min of meer vrij gelaten worden om de waarde van hun huizenporto zelf vast te stellen en dat na de crash van Lehman de overheden een pakket aan steunmaatregelen hebben klaarstaan.

Ik denk niet dat er nog een grote bank gaat vallen zoals Lehman gedaan heeft.
Ach, men heeft Lehman gewoon laten vallen. 1 voorbeeld stellen.
pi_73656478
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
tvp voor uitzendinggemist
helaas auteursrechters
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_73658046
Lehman is niet de enige die commentaar heeft op de DSB;)
check: http://www.zideo.nl?playzideo=6b344f536d567078&zideo=6c496d566e56733d
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')