Van die site, en ik quote: Natuurlijk mag u altijd van baan veranderen. Maar als u weet dat dit tot werkloosheid leidt, krijgt u geen WW. Pas als u weer 26 weken heeft gewerkt, kunt u weer een WW-uitkering krijgen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:31 schreef Marijkezwolle het volgende:
http://www.uwv.nl/particu(...)-werkloos/index.aspx Daar staat het wel
Ehhmmm Het bedrijf wat ons overneemt, laat alle lopende contracten doorlopen, maar ik heb geen behoefte om elke keer meer dan een uur te moeten reizen om er te komen en aan het eind van de dag meer dan een uur te moeten reizen om weer thuis te komen; Is een groot verschil met de 3 minuten die ik nu nodig heb om er te komen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:38 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ehm nee, dat wordt per geval beoordeelt. Dat staat er. Het kan invloed hebben op je WW-rechten. Maar in jouw geval denk ik dat dat geen probleem moet zijn, omdat je kunt aantonen dat het bedrijf waar je een vast contract had naar het buitenland gaat je wel een andere baan moest zoeken, omdat je anders sowieso werkloos geworden was.
Okee, dan zou je kunnen bespreken met je P&O-er of je reistijd compensatie zou kunnen krijgen. Of dat er een andere mogelijkheid is qua compensatie.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:43 schreef Broertie het volgende:
[..]
Ehhmmm Het bedrijf wat ons overneemt, laat alle lopende contracten doorlopen, maar ik heb geen behoefte om elke keer meer dan een uur te moeten reizen om er te komen en aan het eind van de dag meer dan een uur te moeten reizen om weer thuis te komen; Is een groot verschil met de 3 minuten die ik nu nodig heb om er te komen.
Ja, maar je gaat van een vast naar een tijdelijk contract, dan ga je toch achteruit, of ben ik nu teveel aan het zeiken?quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:46 schreef Dennis101 het volgende:
Je wordt dan toch niet verwijtbaar werkloos? Je gaat van baan naar baan, je blijft gewoon werk houden.
Zoals ik al zei, ben niet helemaal wakkerquote:Op maandag 12 oktober 2009 19:49 schreef Broertie het volgende:
[..]
Ja, maar je gaat van een vast naar een tijdelijk contract, dan ga je toch achteruit, of ben ik nu teveel aan het zeiken?
Dus als ik het goed begrijp, moet je minimaal 26 weken bij een werkgever hebben gewerkt, voordat je in aanmerking komt voor een WW-uitkering, het maakt dan niet uit of je een vast contract inruilt voor een tijdelijk contract, of in mijn geval, een vast contract voor een jaarcontract?quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:51 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ben niet helemaal wakker
Het gaat erom dat het opbouwen van WW-rechten opnieuw begint bij een nieuwe werkgever. Dus stel, jij gaat van een vast contract naar een uitzendbaan met een maandcontract, dan heb je geen recht op WW omdat je niet aan de wekeneis voldoet
Volgens mij klopt dat ja. Je zou morgen het UWV even kunnen bellen, die kunnen het je zeker vertellenquote:Op maandag 12 oktober 2009 19:56 schreef Broertie het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp, moet je minimaal 26 weken bij een werkgever hebben gewerkt, voordat je in aanmerking komt voor een WW-uitkering, het maakt dan niet uit of je een vast contract inruilt voor een tijdelijk contract, of in mijn geval, een vast contract voor een jaarcontract?
Sorry dat ik teveel doorzaag, maar ik wil graag precies weten waar ik aan toe ben, voordat ik dingen ga doen waar ik later spijt van krijg, ik heb tenslotte ook een stapel stenen die ik moet afbetalen......
Heb het vandaag al de hele dag geprobeerd, maar een of andere computerstem zei de hele tijd dat ze een "technische storing hadden" , dus morgen maar eens weer proberen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:35 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat ja. Je zou morgen het UWV even kunnen bellen, die kunnen het je zeker vertellen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |