abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73610246
Ik weet dat de DSB een kleine boevenbende is maar de reden waarom dat de DSB niet is gered door de staat/staatsbank omdat volgens hun de DSB zelf de fouten heeft gemaakt en toch redelijk klein is...

Nu breekt mijn klomp

Waren deze, inmiddels staatsbanken, banken eerder ook niet gered vanwege dezelfde boevenpraktijken welke zij hebben begaan in het buitenland *kuch de VS*?

Nu beweren ze dus dat ze DSB niet redden omdat ze dingen doen die niet kunnen terwijl zij door diezelfde dingen ook gered moesten worden.... leren die gasten dan niks van die hele krediet crisis?
Ik ben toch een kieken hé!
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:30:06 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73610310
Omdat het financiele systeem niet instort als de DSB dat doet. Dat was bij ABN, Fortis, ING of Aegon wel anders. Die waren too big to fial.
The End Times are wild
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:33:00 #3
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_73610414
Wat gebeurt er met al die leningen die zijn afgesloten?
Je moeder is een hamster
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:34:52 #4
247356 infp2009
More cowbell!
pi_73610473
Leningen en hypotheken worden in dergelijke gevallen als compleet portfolio opgekocht door andere banken. Als niemand ze over wil nemen worden de leningen "direct inbaar". Dat betekent dat een klant ze meteen moet aflossen. Aangezien de meeste klanten dat niet kunnen nemen ze in zo'n geval een lening bij een andere financiele instelling.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_73610489
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:30 schreef LXIV het volgende:
Omdat het financiele systeem niet instort als de DSB dat doet. Dat was bij ABN, Fortis, ING of Aegon wel anders. Die waren too big to fial.
Dan waren klanten gewoon naar een andere bank gegaan... marktwerking heet dat gewoon... Moeten banken wel kennen neem ik aan!
Ik ben toch een kieken hé!
pi_73610505
Er is een DSB-topic in [WGR] (en er zijn er nog een stuk of wat, verspreid op FOK!
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')