abonnement Unibet Coolblue
pi_73599463
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 00:43 schreef taxhaven het volgende:
Bizar dat anno 2009, in bijv. het multiculturele Belgie, in een geglobaliseerde wereld, er geouwehoerd wordt over rassen en afkomsten van spelers in een nationaal elftal.

Leuke overwinning op Turkije overigens
pi_73603988
Let's go Dick
  woensdag 14 oktober 2009 @ 21:36:17 #3
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_73695392
En 1-0 achter bij de rust in Estland ... Is het effect nu al uitgewerkt ??
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_73696557
2-0. Je kon gewoon zo voorspellen dat ze hier weer hard op hun bek gingen gaan. Als ik de afgelopen dagen de pers en de spelers hoorde, leek het wel of we net het WK hadden gewonnen. .
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:21:27 #5
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_73697341
Pffffff 2 - 0 achter tegen Estland Dickie heeft nog een hoop te doen daar
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_73699625
Advocaat zei na de wedstrijd dat bepaalde spelers hun laatste kans hebben gehad. Wie zou hij bedoelen? Van Buyten? Mudingayi?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 08:45:03 #7
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_73704183
Swerts en Mpenza waren ook dramatisch.

Van Mudingayi begrijp ik al jaren niet wat ze daar ooit in hebben gezien.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:33:37 #8
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73704847
nou ja, er was toch ff euforie.

België is gewoon niet sterk genoeg in de breedte, vrees ik. Ga maar zoeken, als je nu al met een thomas buffel af moet komen...
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:15:51 #9
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_73709289
quote:
“Als coach heb ik vandaag één ding heel duidelijk gezien: sommige spelers hebben gewoon niet de kwaliteit voor dit internationaal niveau, en die moeten eruit. Als je 75 procent balbezit hebt, moet je daar veel mee kunnen aanvangen."

"Het oogt allemaal wel frivool, maar willen we in de toekomst tegen grotere ploegen een resultaat kunnen neerzetten, moeten we naar veel meer degelijkheid. Ik kan de jongens niet eens veel verwijten. Het is niet dat ze niet goed stonden of geen inzet toonden, het team heeft keihard gewerkt. Nee, het gaat hem louter om kwaliteit. Als die er niet is, val je tegen ploegen als Estland door de mand.”
Er zijn er dus enkelen die voor de bijl zullen gaan ... Ik ben alleen benieuwd wie hij dan in hun plaats gaat oproepen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_73717860
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:33 schreef Beregd het volgende:
nou ja, er was toch ff euforie.

België is gewoon niet sterk genoeg in de breedte, vrees ik. Ga maar zoeken, als je nu al met een thomas buffel af moet komen...
Bwa, maar dat verklaart nog niet waarom je in Armenië en Estland verliest. Zelfs met een Buffel zou je daar makkelijk moeten winnen. Het is gewoon een kwestie van mentaliteit.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:28:23 #11
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73718308
gho, mentaliteit, ik had gisteren eerder de indruk dat het van willen maar niet kunnen was.
pi_73718889
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Er zijn er dus enkelen die voor de bijl zullen gaan ... Ik ben alleen benieuwd wie hij dan in hun plaats gaat oproepen ...
Kompany en Witsel zullen er zeker nog bij gaan komen. Van den Borre als het goed is ook. Een kwaliteitsimpuls moeten die gozers van de Duivels hebben.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
pi_73724800
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:21 schreef Morpheus2002 het volgende:
Pffffff 2 - 0 achter tegen Estland Dickie heeft nog een hoop te doen daar

komt omdat de negers tegen Turkije in warm Belgie konden spelen.

In Estland was't te koud. daar kunnen ze niet tegen.
r0bin's freenas server, sponsored by Petturik's 100 mbit card.
pi_73726662
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 19:48 schreef r0binhood het volgende:

[..]

komt omdat de negers tegen Turkije in warm Belgie konden spelen.

In Estland was't te koud. daar kunnen ze niet tegen.
Volgens mij ben jij zelf een beetje te lang in de kou blijven staan.
  woensdag 3 maart 2010 @ 22:45:21 #15
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_78708150
0-1 verloren tegen Kroatië

Ommezwaai is toch volop bezig!
De mentaliteit zat goed!
Resultaat was niet belangrijk!
Veel goede dingen gezien!

... en we kunnen ongetwijfeld nog wel wat lege conclusies trekken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_78711152
Tja, valt weinig over te zeggen.
De backs zijn verschrikkelijk, Dembele en Bailly waren ook bij de mindere.

Voor de rest viel het mee, alleen speelde ze veel te traag en te weinig diepgang. En als je dan die bank ziet ga je natuurlijk ook wenen. Blondel, Buffel, Geraerts.

Positieve opvallers: Witsel, Carcela, Hazard en ook Lukaku deed goed wat van hem gevraagd was.
pi_78714496
Ik zag enkel de eerste helft en vond Colpaert als rechtsachter heus niet zo slecht dan.
Verder vond ik, in de eerste helft dus, Witsel, Lukaku en Hazard wel positief opvallen. Kroatie, dat toch 11de staat op de FIFA-ranking, vond ik heus niet beter hoor.
  donderdag 15 april 2010 @ 08:39:28 #18
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_80332319
quote:
RUSLAND WIL DICK ADVOCAAT HALF MEI VOORSTELLEN ALS NIEUWE BONDSCOACH

Advocaat zwicht voor Rusland

Het ziet er sterk naar uit dat Belgisch bondscoach Dick Advocaat dan toch voor de job van Russisch bondcoach gaat kiezen. De 62-jarige Hagenaar had contacten met de Russische bond en overweegt het voorstel ernstig. De Belgische voetbalbond is zelfs al op de hoogte. In principe op 17 mei wil de Russische bond een en ander officieel maken.
Belgisch bondcoach Dick Advocaat wil zijn contract als Belgisch bondscoach niet langer mordicus tot 2012 uitdienen. De Nederlander die op 1 oktober vorig jaar in dienst trad en tot juni ook aan de slag is bij AZ, deed de geruchten over Rusland aanvankelijk af als speculaties, maar dat is nu niet langer correct. Advocaat overweegt het voorstel ernstig.

De druk uit Rusland op Advocaat is dan ook immens. Niemand minder dan Russische premier en voormalig president Vladimir Poetin heeft zich met de zaak bemoeid. Hij zette hoogstpersoonlijk Advocaat en de Russische voetbalbond onder druk om de job te aanvaarden. Rusland is immers op zoek naar een waardige vervanger voor Guus Hiddink, die stopte na de gemiste kwalificatie voor het WK komende zomer in Zuid-Afrika. Niet toevallig wordt er naar Advocaat gekeken. De Nederlander won in 2008 de UEFA Cup bij de Russische club Zenit Sint-Petersburg, die in handen was van Sergei Furshenko. Net die man is nu voorzitter van de Russische voetbalbond. Advocaat en Furshenko spraken met elkaar op de loting voor de EK-voorronde, maar dat heette toen een vriendschappelijk gesprek te zijn. Intussen weten we dat er contacten zijn geweest met het oog op de rekrutering van Advocaat. De Belgische voetbalbond is hiervan zelfs op de hoogte.

Geld geen probleem

Advocaat heeft een contract bij de voetbalbond voor de campagne van het EK 2012. Bij kwalificatie voor dat tornooi wordt het automatisch verlengd tot de zomer van 2012. Het jaarsalaris van Advocaat bedraagt zowat 600.000 euro. Dat betekent dat er een afkoopsom van minder dan 1 miljoen euro moet worden betaald. Er staat geen andere opstapclausule in de overeenkomst. Voor de Russische voetbalbond, die de volle steun heeft van vermogende Russen, is dat bedrag peanuts. Guus Hiddink verdiende jaarlijks 12 miljoen euro bruto als Russisch bondscoach. Voor Advocaat ligt eveneens een vet contract klaar.

Het ziet ernaar uit dat Advocaat toch niet kan weerstaan aan de druk en het Russische geld. Advocaats motivatie om aan de slag te gaan bij de Belgische voetbalbond was zijn wens om het rustiger aan te doen en dichter bij zijn familie te zijn. Maar door voor een laatste keer in te gaan op een superaanbieding kan hij straks met een goedgevulde bankrekening op pensioen. Advocaat hoeft niet in te zitten met de Belgische publieke opinie. In Rusland is hij God. De voormalige bondscoach van Nederland en Zuid-Korea liet overigens geen akkefietje onbenut om ermee te dreigen de krabbenmand België te verlaten als het zo doorging.

De Keersmaecker onder vuur

Anders is het voor Belgisch bondsvoorzitter François De Keersmaecker en de voorzitter van de technische commissie Philippe Collin. De Keersmaecker kwam zwaar onder vuur te liggen door zijn weggestemde onreglementaire toegevingen aan eersteklasser Charleroi, maar wist zijn vel te redden met de hulp van Advocaat. De Nederlander verbond zijn lot aan dat van de bondsvoorzitter. Bovendien ging De Keersmaecker er prat op als klein voetballand een topcoach aan de haak geslagen te hebben, zowat zijn belangrijkste verwezenlijking als bondsvoorzitter. De kritische stemmen in de Technische Commissie over het gehakketak rond Advocaat (AZ of niet? Rusland of niet?) werden monddood gemaakt, maar ze zullen nu niet geneigd zijn de bondsvoorzitter een hand boven het hoofd houden.

Officieel op 17 mei?

Het contract is nog niet getekend, maar Advocaat neemt het voorstel ernstig in overweging. De Russische voetbalbond had eerst aangegeven eind mei zijn nieuwe bondscoach voor te stellen, maar zal dat nu normaliter op 17 mei doen. Dan vindt een belangrijke bestuursvergadering plaats. Twee dagen later speelt België een vriendschappelijke interland tegen Bulgarije. Het is dus niet zeker of Advocaat dan nog op de bank zit.

Russisch bondsvoorzitter Sergei Furschenko gaf eerder toe dat er nog drie kandidaten in de running waren voor het Russisch bondscoachschap: een Rus en twee buitenlanders. Eén van die twee buitenlanders is Dick Advocaat, zo weten we nu met zekerheid. Hij is zelfs de wenskandidaat van een van Ruslands meest machtige mannen: Vladimir Poetin.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 15 april 2010 @ 14:13:22 #19
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_80343586
Phillipe Collin maakt zich nog geen zorgen. Ik ook niet echt.
  donderdag 15 april 2010 @ 14:39:55 #20
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_80344639
Als ik Collin was zou ik mij wél zorgen maken ... Als advocaat opstapt komt zijn positie en die van de bondsvoorzitter toch serieus onder druk te staan nu ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 15 april 2010 @ 16:06:24 #21
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_80347924
Officieel :

Advocaat verbreekt zijn contract als bondscoach

Bondscoach Dick Advocaat heeft zijn contract als bondscoach met onmiddellijke ingang verbroken. Dat heeft de voetbalbond zopas meegedeeld. De Nederlanders was nog geen jaar aan de slag als trainer van de Rode Duivels.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_80348038
Jezus, wat een kloot.
  donderdag 15 april 2010 @ 16:12:21 #23
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_80348113
Wat een eikel.

Nu, de bond heeft wel weer wat onverwachte winst gemaakt zo


wie nu....
  donderdag 15 april 2010 @ 16:15:44 #24
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_80348232
quote:
Op donderdag 15 april 2010 16:12 schreef Beregd het volgende:
Wat een eikel.

Nu, de bond heeft wel weer wat onverwachte winst gemaakt zo


wie nu....
De Waalse lobby zal nu wel Wilmots naar voren schuiven ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_80348330
Eén voordeel: het is nu het ideale moment om komaf te maken met De Keersmaecker, Collin en co.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')