abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:20:26 #51
8369 speknek
Another day another slay
pi_73606007
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:58 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Nu wilt mijn vriendin heeeel graag een bad. Ik hoef daar in tegen niet zo nodig een bad. Nu is onze nieuwe badkamer niet zo groot (+-220 bij 260) om beide erin te zetten.
Bullshit, onze badkamer is 1.95 bij 2.20m en we hebben een bad, een douche, een wc, een wastafel en een radiator.

Doe geen douche in bad, dat is zwaar kut. Als je nu nog even wat beter gaat passen en meten (beiden moet echt makkelijk kunnen), heb je daar de komende tien jaar plezier van.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:18:56 #52
18695 KeRsTmAnNeKe
December my ass!
pi_73607968
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:19 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
http://www.sanigids.nl/duscholux-piccolo-step-in/#more-2001

[ afbeelding ]

Deze is ook wel mooi maar kan nergens de prijs vinden.
Volgens mij is dat ding nog niet op de markt... enkele maanden geleden op beurs hadden ze er alleen nog maar een prototype van.

Ga er maar vanuit dat bad+douche goedkoper is dan dat ding, Duscholux is al niet de goedkoopste, dus net als de Artweger twinline zal het bad gruwelijk duur zijn en is het een electronische sluiting. Maakt het allemaal net wat gevoeliger, voor storingen en lekken.

(leukste zijn mensen die denken door dat ding makkelijk bad in te kunnen en er dan in willen liggen... kan je wachten tot bad vol zit... )

Als je echt los bad en douche wil, laat dan even een tekening maken, of probeer zelf wat uit. Het moet echt makkelijk passen allemaal.
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:22:03 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_73608086
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:19 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Tja, beide past wel maar er zitten een aantal haken en ogen aan.

• De bouwer geeft beperkte vrijheid. dit door prefab betonnen wanden waardoor je met voorzetwanden moet gaan werken. Ook aanpassing van de afvoer gaat door de vloerverwarming veeeeel geld kosten. (meerwerk enzo, altijd duur)
  • Als je het een beetje slim inpast, kun je allebei via dezelfde afvoer laten gaan. Er zit toch een muurtje om het bad, die leidingen hoef je niet in de grond te gaan zitten verzinken.
    quote:
  • Ik ben bang dat het dan een veel te benauwd wordt. Ik heb graag een wat ruimtelijker gevoel.
  • Je woont niet in je badkamer.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_73608187
    Zoals hiervoor gezegd, ga eens tekenen. Kan handmatig op schaal (ruitjespapier is handig). Wij hebben onze badkamer uitgetekend op de website van de Baderie. Je kan er dan alle elementen inzetten en vervolgens mensen op ware grootte toevoegen. Heel handig

Door deze tool zagen wij dat alles makkelijk ging passen maar dat de douche schuifdeuren moest krijgen. (indien we openslaande deuren zouden hebben zouden deze openen tegen de wastafel met alle gevolgen van dien)

Je hebt tegenwoordig ook veel mogelijkheden in afmetingen van bad en douche.

Ik zou zelf nooit een bad en douche ineen willen. Wil graag ruimte met douchen en de mogelijkheid om met zijn 2en te douchen De keren dat ik een bad moest douchen (hotels, vroeger bij mijn ouders) irriteerde ik me mateloos aan de gebrekkige ruimte, het spetteren door de hele badkamer en het oppassen met uitglijden)
    pi_73623244
    @Kabbie_Kabbie maandag 12 oktober 2009 @ 12:19

De Duscholux Piccolo Step-in is sinds juli leverbaar, vanaf 4.165 euro (incl. BTW. advies verkoop) voor het bad met deur en vanaf 5.400 euro (incl. BTW advies verkoop) in combinatie met een 2-delige badwand.
      maandag 12 oktober 2009 @ 21:47:35 #56
    89287 robber57
    Lets go Brandon!
    pi_73627584
    Hier ook een bad/douche +/- 20 jaar oud en dus niet het meest recente, zeg maar 1 van de eerste types die (enigszins) douche geschikt zijn, er zit dus een (klein) rondje in om te staan.
    Waar niemand wat over zegt is het risico als het bad niet volledig rechte wanden heeft en afgeronde hoeken in de bodem: als je lekker je kop staat te soppen en je vervolgens wilt omdraaien, met je ogen dicht vanwege de zeep, en je schat je afstand tot de bad rand niet helemaal goed in is er het risico dat je een stapje vooruit doet tegen de afschuining aan....
    + wat zeep onder je voeten= blauwe plekken, bult op je kop, bloeduitstortingen enz enz, je kunt echt zo'n ongelofelijke doodklap maken als je staand uit glijd in een bad.....

Denk maar eens aan wat er gebeurde toen je als kind tegen dat glijbaantje probeerde op te lopen in het zwembad....

Wat helpt: je kunt in de betere "nautische" boten/watersport shop zelfklevende rondjes kopen met antislip-schuurpapier, ze zijn bedoeld voor op het dek van bv zeilboten maar werken ook erg goed in bad en zijn watervast.
    Het ziet er uit als dat spul wat ook op een duikplank zit.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')