quote:kut
-ten
(1563) wordt, hoewel hierover geen zekerheid bestaat, veelal verbonden met Got. qižus (moederschoot), mogelijk een gedenasaleerde vorm naast kont
Kuthoer staat niet in de Van Dale, maar dat geldt wel voor meer samenstellingen.quote:hoer
-en; -tje
(1201-1250) ~ Lat. carus (dierbaar, geliefd), Oud-Ind. kama- (begeerte)
Nou kun je voor bijna elk woord in de van Dale kut plaatsen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
Kuthoer staat niet in de Van Dale, maar dat geldt wel voor meer samenstellingen.
Heerlijk idd!..quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:06 schreef Iblis het volgende:
Kut– is natuurlijk een productief intensiverend prefix met sterk pejoratieve lading. Voorts denk ik dat de fonologische eigenschappen maken dat het fijn ‘bekt’. Sowieso doen woorden met een k– goede zaken als het om een negatieve uitdrukking gaat: kanker, klote, kut, kolere, dat geeft zo’n lekkere plofklank. De ‘oe’ van hoer kun je daarna lekker hard schreeuwen en aanhouden, en dan is er nog de mogelijkheid om uit te rollen met de ‘r’.
Kuthoerrrrrrrrrrrrr…
Kortom, voor elk wat wils.
Google Books levert nog: Toch misbruikte ze mij slechts, en was ik haar onverschillig, want ze was een kuthoer die het nog voor niets deed ook, uit ‘Oud en eenzaam’ van K. van het Reve. Google hangt aan die editie 1978.quote:Hij komt alleen nog maar thuis om zijn bord leeg te schransen en Iris uit te schelden. ‘Het spijt me,’ zegt hij even makkelijk als ‘kuthoer’.
Passionate, Jaargang 3.
Jezus, wat hoor jij jezelf graag pratenquote:Op zondag 11 oktober 2009 18:06 schreef Iblis het volgende:
Kut– is natuurlijk een productief intensiverend prefix met sterk pejoratieve lading. Voorts denk ik dat de fonologische eigenschappen maken dat het fijn ‘bekt’. Sowieso doen woorden met een k– goede zaken als het om een negatieve uitdrukking gaat: kanker, klote, kut, kolere, dat geeft zo’n lekkere plofklank. De ‘oe’ van hoer kun je daarna lekker hard schreeuwen en aanhouden, en dan is er nog de mogelijkheid om uit te rollen met de ‘r’.
Kuthoerrrrrrrrrrrrr…
Kortom, voor elk wat wils.
Het was enigszins parodiėrend.quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:15 schreef starla het volgende:
[..]
Jezus, wat hoor jij jezelf graag pratenVerder een ok verhaal hoor.
Vonden ze 2000 jaar geleden al.quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:15 schreef starla het volgende:
[..]
Jezus, wat hoor jij jezelf graag praten
Dacht dat ik met dit comment het aardig had opgelost.. maar nee dus.quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:49 schreef miaeak het volgende:
kuthoer- v(m) samenv. 1kut de; v(m) -ten (inform) vagina, schede 2hoer de; v -en (inform) prostituee , vrouw die zich prostitueert; voorn. scheldw.(inform)(v)
Dat zegt iets over de betekenis, niet over de oorsprong.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:39 schreef miaeak het volgende:
[..]
Dacht dat ik met dit comment het aardig had opgelost.. maar nee dus.
De Subvraag was of het in de van dale stondquote:Op maandag 12 oktober 2009 17:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat zegt iets over de betekenis, niet over de oorsprong.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vonden ze 2000 jaar geleden al.
Hebben het toen maar op papier gezet.
En in welke Van Dale heb jij gekeken?quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:20 schreef miaeak het volgende:
[..]
De Subvraag was of het in de van dale stond
Imaginary Van Dale.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En in welke Van Dale heb jij gekeken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |