Nee.quote:Op zondag 11 oktober 2009 14:12 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Je moet je gewoon aan elkaar verbinden.
Niet geheel, een open therm thermostaat moet je bv niet op de 24V aansluiting aansluiten op je toestel maar op de open therm aansluiting, mits aanwezig, maar indien niet aanwezig heb je ook niets aan een open therm thermostaat.quote:Op zondag 11 oktober 2009 14:19 schreef mgerben het volgende:
Het
maakt
niet
uit.
Een aan/uit thermostaat verbindt beide draadjes als de CV aan moet. Rood/blauw maakt dus geen verschil. Een intelligente thermostaat communiceert met de CV over beide draadjes - ook daar maakt het geen verschil.
Makkelijk toch?
Nee, hij gaat niet aan. Hij probeert aan te slaan en valt dan weer stil. En dat blijft hij doen zolang dat bovenplaatje erop zit.quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:06 schreef Burdie het volgende:
Als je de draadjes aan elkaar maakt, zal je ketel aan gaan. Krijg je het iig warm zolang het nog niet is opgelost.
Ja, ook geprobeerd, maakt geen verschil.quote:
Als je het plaatje erop hebt, kan je nooit die twee draadjes sluiten hequote:Op maandag 12 oktober 2009 12:09 schreef mazaru het volgende:
[..]
Nee, hij gaat niet aan. Hij probeert aan te slaan en valt dan weer stil. En dat blijft hij doen zolang dat bovenplaatje erop zit.
Dat kan nooit goed zijn voor de ketel.
Ah, nou snap ik jequote:Op maandag 12 oktober 2009 12:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Als je het plaatje erop hebt, kan je nooit die twee draadjes sluiten he.
Ik bedoelde het als noodoplossing om het toch warm te krijgen tot de elektricien is gearriveerd.
Ik heb een AWB thermomaster. Daar zat origineel een Honeywell kamerthermostaat bij. De kamerthermostaat die ik nu heb is ook made by Honeywell dus dat zou goed moeten zijn volgens mij.quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:21 schreef DonJames het volgende:
TS, wat voor ketel (merk+type) heb je?
De thermostaat op de foto is (volgens mij) een OpenTherm thermostaat. Is jouw ketel daar wel voor geschikt?quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:26 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik heb een AWB thermomaster. Daar zat origineel een Honeywell kamerthermostaat bij. De kamerthermostaat die ik nu heb is ook made by Honeywell dus dat zou goed moeten zijn volgens mij.
Hij reageert wel een beetje, is dat geen teken dat het zou moeten werken?quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:33 schreef DonJames het volgende:
[..]
De thermostaat op de foto is (volgens mij) een OpenTherm thermostaat. Is jouw ketel daar wel voor geschikt?
Hij doet het niet. Is dat geen teken dat het niet werkt?quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:35 schreef mazaru het volgende:
[..]
Hij reageert wel een beetje, is dat geen teken dat het zou moeten werken?
quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:41 schreef mazaru het volgende:
Hij zit, niet helemaal zoals die hoort te zitten, ik hou wat schroefjes over.
quote:Maar hij zit zo'n beetje aan de muur vast en slaat nu in ieder geval wel aan.
YW. Als je weer een nieuwe thermostaat koopt (dan kan je oude naar het museum), let er dan dus op dat je een aan-uit geval koopt, en geen modulerende OpenTherm. Zoiets dus.quote:Bedankt voor jullie hulp.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:47 schreef DonJames het volgende:
[..]
![]()
[..]
![]()
[..]
YW. Als je weer een nieuwe thermostaat koopt (dan kan je oude naar het museum), let er dan dus op dat je een aan-uit geval koopt, en geen modulerende OpenTherm. Zoiets dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |