abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_249172
Streamverslag van 24-02. Post hier alleen verslagen. Opmerkingen en commentaren horen in een ander topic, dat houdt alles lekker leesbaar. En wie wil, aanvullingen zijn absoluut welkom
Fotografie, omdat het leuk is
Roodpetje
Bas Fotografie
pi_249173
Goedemorgen!

7:20 Het is stil in de bus. Iedereen slaapt nog. Niet veel te verslaan dus. Er wordt wel behoorlijk lawaai gemaakt bij het slapen. Ik zie Seki liggen.

Okay, ik ga weer. Ben de hele dag weg zo'n beetje, dus succes

Roodpetje
Bas Fotografie
pi_249174
10.30 Maar heel eventjes verslag vandaag.

Willeke, Tessa en Seki zitten aan het ontbijt.

10.31 Verbinding verbroken

10.33 Verbinding terug

Seki heeft het nu over iemand die terug is gegaan naar Servië, die heeft zijn zoontje een paar keer gezien wel. Maar hij was toen pas 1 jaar. Zijn vader was lasser op een werf, hij had veel geld bijelkaar gespaard, een eigen huis. En door de oorlog is hij alles kwijtgeraakt. Seki legt de schuld daarvan bij Milosevic. De Joegoslavische regering heeft altijd geprofiteerd van de Joegoslavische gastarbeiders. En nu hebben ze niets meer. Willeke vindt Joegoslavië een prachtig land. Seki vindt alle Balkanlanden een beetje op elkaar lijken. Tessa is bij Triëst geweest, maar ze kan zich de naam niet herinneren. Ook het klimaat vindt Willeke prettig. Seki zegt, als het koud is, is het koud, als het warm is, dan is het warm. Hij heeft nu nog een verhaal over een vrouw die twee huizen had met een grote tuin en een bos. En die lijdt nu honger. Ze zeiden ook wel tegen Seki als hij kwam 'waarom blijf je niet hier, hier is het veel beter'. Nu hebben ze niets meer. Seki is 7 jaar geleden gedeserteerd, daarom kan hij niet meer terug. Hij heeft wel in het leger gezeten, toen begonnen de problemen in Slovenië. Zijn moeder heeft toen zijn paspoort teruggestuurd. Hij was 19 en is er toen vandoor gegaan. Er zijn honderdduizenden gedeserteerd, hij verwacht toch problemen als hij teruggaat. Toen de oorlog begon zat alles doorelkaarheen. En toen waren ze plotseling vijanden. Hij noemt het een oorlog van idioten. Was de oorlog tegen Amerika of Rusland geweest dan had hij wel willen vechten voor z'n land. Maar niet in een burgeroorlog. Tarkan noemt hij ook zo'n idioot, een moordenaar. Seki spreekt de taal nog wel, hij is Bosnisch. Er is een meisje geweest dat voor de Bus naar hem is gekomen. Die mensen waren 5 jaar hier, ze hadden het goed hier in Nederland. De moeder van zijn kind 'Bolle' is een Rotterdamse nederlandse horen we als Willeke zegt dat hij geluk had dat zij met die oorlog in Nederland was. Seki vertelt nu dat hij opzettelijk wat oude foto's heeft meegenomen naar de Bus. Op die manier wordt 'Bolle' niet zo makkelijk herkend. Seki is ook helemaal gek met de kinderen van nieuwe vriend van zijn ex-vrouw. Die komen vaak spelen met Bolle.
Seki wil niet alleen blijven 'hij is ook een vent' hij is nog niet toegekomen aan een vaste relatie. Dat wil hij ook nog niet. Pret maken en sex is prima, maar daar houdt het op. Vrouwen begrijpen dat niet goed, die vinden dat als je sex hebt gehad er ook meer is. Seki vindt dat hij eerlijk is geweest. Willeke en Tessa zouden geen vrienden kunnen blijven met hun ex. Tessa neemt wat vla, Willeke een sinaasappel en Seki nog een kop koffie.

pi_249175
Tessa: Wie heeft al die schoenen buiten gezet onder de bus ?? Seki ? Seki ???
Seki : ja, dat heb ik gedaan. daar zaten wel vuilniszakken overheen
Tessa: Nu niet meer.
Seki gaat naar buiten
Seki: Nou nou tessa !! Overdrijven is ook een vak. Alleen de bovenste is nat. Daar verzinnen we wel wat op.
Wil: We zetten ze wel op de bestuurdersstoel.
Tessa: ja, dat is ook goed.
Wil: kookte het water al.? Dat is niet voor de koffie maar dat moet hierin.
Seki: Dat is niet voor de koffie ?? Jongens, dat water is niet voor de koffie. Smerig is dat water, voor de was.

Seki: Nou hebben we weer een klein probeem. Nou hebben we alle twee die emmers voor de was en nou hebben we niets om de wc meer door te spoelen. Eens kijken...

Seki: o hier, het teiltje kunnen we wel gebruiken. Alles komt goed jongens.
Willeke is de was aan het doen
Tessa zit op de fiets
De zon schijnt

De chat gaat zo beginnen. Ik zal proberen de treffende zaken eruit te pikken.

12:07 T
essa is na het fietsen wat rondjes aan het rennen. lekker sportief. Willeke hangt de was op, maar het rekje blijkt een beetje stuk te zijn.

12:09
Tessa: Zo, genoeg voor vandaag, ga je mee naar binnen ?
Wil: ja !
Esmeralda gaat chatten.

12:13
We gaan NU chatten
Wil: oh ?

c: Klopt het dat 1 van de passagiers van plan is om op te stappen ?
Seki: nee.
Wil: wat ze niet allemaal verzinnen
c: Wat inden jullie van de twee gele kaarten
Seki: balen.
Es: Balen gewoon
Job: is het erg met mijn werktrui ?
Wil: ja, gaat niet meer schoon !
c: Hebben jullie genoeg onderbroeken om een week niet te wassen ?
Iedereen Ja !
Wil: We dragen alles links, drie dagen alles links.
c: Ali heeft genoten van Job en Aziz met de ommeletten
c: Esmeralda, Durf je ook strippoker te spelen ?
Wil: Durven wel, doen niet
Es: Inderdaad,
c: Waarom wijs je Bart af ?
Rest: He??? hee, dat is het gesprek in de slaapkamer geweest..
Seki hahaha, we komen er wel achter via internet. Wat kleur je rood esmeralda.
Job, tja, wat moet je daar nou op zeggen
Seki: wat heb je geantwoord ?
Es: lekker belangrijk
C: hoe ziet jouw ideale man eruit.
Job: Naam begint met een J, eindigd op op ! O nee, wat zei je Donker haar, donkere ogen.
c: waarom vloek je zo vaak seki ?
Seki: sorry, ik zal het niet meer doen. Ach, ik vloek toch niet veel, wat is dat nou potverdorie.
c: wat zou je het liefst willen eten vanavond
Es: rizores ?
c: Esmeralda, is je lichaam puur natuur ?
Es: Ja, 100% anders zou ik wel meer vannem datta hebben
c: sek, waar heb je de tattoo vandaan ?
S: uit Rotterdam
c: Welke tatoos heb je en waarom. Graag met demonstratie
Seki doet shirt uit: Stier, indiaan en vlag van Yougoslavië. Maar die heb ik doorgestreept. Dat bestaat niet meer jammer genoeg.
c: Ik mis je wel hoor moppie !
Es. hehehe, lief.
c: Gisteren was er voetbal op TV
Sek: O ja, heb ik helemaal niet aan gedacht door die gele kaarten, wat was de uitslag. Mensen vertel het effe !!
c: wie denk je dat esmee gaat volgen
es: geen idee
c: 2-1 voor nederland
Seki: heeee.
c: Houden jullie van sex en missen jullie het
Seki, tuurlijk houden we ervan, en missen we het. In gedachte doen we het elke dag drie keer.
Job: en we doen het ook nog wel een keer.
c: Job mag ik het recept van je uitsmijters ?
Job: Nee je kunt ze wel bij mij kopen
c: Hoe gaat het verder met Job en antonette.
Es: blijf kijken !
c: Heeft iedereen in de bus al vaste plaatsen ?
groep: nee !
c: Job, zou het wat mogen worden met antonette job ?
Job: Voor jou een vraag voor mij een weet
c: Es: wie gaat er met de volgende uitbraak mee ?
Es: eerst eens zien wie er uit mag.
Job: mm, weet je wel dat je er nog goed voor staat.
c: allerlei onzin

12:30
c: Vraag aan sekki of ie de familie hekker nog kent.
Seki, tja erm...tja..nee, Jawel !! Tuurlijk wel!! van dt cafe in de stad, ik mag de naam niet noemen !, maar die ken ik wel doe ze de groeten !
c: Met welke bekender Nederlander zou je een beschuitje willen eten
Es: weet ik niet,
Seki: ja, dat weet je wel. Zeg nou gewoon wat !
c: waar zouden jullie met de bus willen staan ?
Wil: Vondelpark, of soestdijk
Rest: maakt niet uit.
c: Job, er is iets mis met de bestelling.
J: Je weet pas wat je mist als het weg is.
c: Sekki, zou je sinterklaas willen zijn, je bent zo gek met kinderen.
Sekki: Ja, zou ik best willen spelen. In de zomer trainen in spanje, en dan hier met sinterklaas.
c: ik wil Tessa een hart onder de riem steken, Fabian
T: Dank je wel.
c: Bart er zijn genoeg vrouwen over voor je.
Tessa: whaaaaaa, waar is dat gesprek over gegaan, vertel eens !!
Job: ach nog 10 weken en dan kan ie weer.
Es: Ik zeg niets.
c: Begrijpen jullie dat we echt alles van jullie weten
Es: ja,
Tessa, ja nu begrijpen we dat wel..
Wil Onderhand wel.
Sekki: Behalve mijn pincode.
C: Ik hoorde dat volgende plek costa brava is.
Sek: Geen loze beloftes
Job: daarom moest het paspoort mee.
c: Willeke wanneer ga je eens koken.
w: Ik eheb al eens gekookt
c: seki, wanneer doe je wat anders aan ?
Sek: dat is niet zo. Ik heb twee dezelfde spijkerbroeken, drie shirts en 3 sweaters. Dus je moet niet steeds diezelfde video afspelen.
c: Sekki, het schijnt dat je een slang hebt. Wie verzorgt hem ?
Sek: ik heb geen slang, ik heb een hekel aan slangen
JOb: jawel, in je broek
c: Job, dat nummer wat je vannacht bedoelde is waarschijnlijk Running up that hill van kate bush
Job: Huh ?? erm, Ja, JA JAAA, klopt. Dat was een film en ik kwam niet op de naam van het nummer van de clip. Jezus, echt alles wordt gevolgd zeg !
C: Job, wil je vannacht weer voor me zingen als ik niet kan slapen ?
J: ja.

[Dit bericht is gewijzigd door Kierewiet! (Datum 24 Februari 2000).]

Blijft zich verbazen
pi_249176
12:44
c: tessa, wat ben je aan het opschrijven ??
tessa: alles wat jullie vragen zodat de werkploeg ook weet wat jullie hebben gezien en vragen
c: Es, wat is je favourite muziek.
Es: populair, veel R & B
c: Es, welke film moet ik vanavond huren ?
Es: ik ben niet meer op de hoogte, doe maar Clue intension
Tessa: heb je die ook gezien ? ik vond hem geweldig ! (tessa verteld hoe de film gaat)
c: valt handwassen tegen ?
Wil: ja, alleen ondergoed gaat wel, de rest kun je niet handwassen (Huh ? Red.)
c: Kan Tessa een kusje in de camera geven ?
T: Smak, alstjeblieft.

Ik zie nu dat Bart ook in de bus zit. Hij is al de hele chatsessie vrij stil. Opvallend.

c: Hoeveel geld hebben jullie voor het weekend ?
groep: genoeg, en te weinig
c: Job, met wie wil jij een beschuitje eten ?
J: Anette barno (uit oppassen!)

12:51
c: esmi, groetjes en een kus van..
es: ahhh, lief. Das een exvriend, ben ik heel verliefd op geweest.
c: Ben je nog boos om gisteren ?
W: Nee hoor, want daar klopt niks van
c: Bart, hoe maak ik spruitjes schoon ?
B: Koken ? Willeke, rap rap, lang opstaan
Job: SPRUITJES koken ?? met kaas erover.
c: Job wat ben je aan het etene.
J: Stuk suikerbrood en een kop nesquick.
c: Es, komt je studie nog van pas in de bus.
Es: hahah. (geen echt antwoord)
c: Job zet em op en zet de hele bus op z'n kop.
c: hebben julie al een nachtmerrie gehad.
c: Hebben jullie heimwee ?
Wil: nee, ja een beetje maar we kunnen er goed mee omgaan (huh red.)
wil: veel schrijven helpt.
Job: nee juist niet
c: als wij ets voor jullie zouden kunnen doen, wat dan ?
groep: Muziek,
Job; Kleren over het hek gooien
c: Hebben jullie nog vragen
Job: Nee (ondertussen wordt andre hazes ingezet, beetje verliefd)
c: weten jullie dat jullie vals zngen ?
wil: Als we het zo slecht doen komen jullie dan zingen voor ons vanavond.
c: hebben jullie suiker meegesmokkeld ?
wil: nee, alleen 1 kilo gekocht
c: Niet te veel op de camera's letten
tessa: nee hoor, wat willen jullie zien dan ?
13:02 Einde chat.

Blijft zich verbazen
pi_249177
13:07 bart en Es alleen in de bus.
Bart: Tjonge jonge, waarom wijs je bart af. Wat een vraag.
Es: Ik wijs je niet af.
Bart, Tja, maar een beetje wel. Ze horen echt alles, kunt niets zomaar even zeggen. En het wordt alleen nog maar erger.
Wil, ze pikken alles op he, maar wat pikken ze op. Alleen dat ene zinnetje of echt alles ?
Es: nou, als ik de vragen zie denk ik alles.
Wil: dat kan toch niet. Je zou graag even zo zelf wat zeggen zonder dat anderen het volgen.
Bart, Tja..je kunt er nu wat van maken
Es; Weet je wat, we gaan nou in de camera zegge geintje, alles in scene gezet
Bart: ja, dat kunnen we wel doen.

13:21 Bart en esmeraqlda zijn aan het stoeien in het slaapgedeelte. esmeralda lacht wel, maar of ze de stoeipartij echt leuk vind vraag ik me af !

Blijft zich verbazen
pi_249178
17:10 Ik zit weer achter de streams
Antonette zit onder de douche. Willeke laat haar iets zien over een kapsalon. Aziz, Iwan, Jop en Seki staan buiten. Kinderen roepen. "Hallo lieverd" zegt Seki. Ze roepen dat Antonette wakker moet worden. Op Seki na, gaat iedereen weer naar binnen. Seki roept Bullent. Een paar kinderen willen hem zien.
Bullent:"Ik heb honger mensen, gaat er nog gekookt worden?" Bart is naar bed. Willeke gaat Es helpen in de keuken met groente enzo.
Jop leest voor dat de Big Brother mensen leuker waren. "wat is dat nou voor gelul. Ze geven een oordeel terwijl ze ons niet kennen"

17:15 Ze gaan roerbakgroente maken. Willeke zoekt naar een aardappelschilmesje. Aziz is kwaad omdat zij moeten werken voor de kost, terwijl ze bij BB voor nix eten kregen. "Ze hangen maar een beetje bij BB en dan krijgen ze een tasje met eten. Wij moeten ervoor werken"
De batterijen staan nog in de tuin. Jop en Aziz omarmen elkaar. Jop leest wat voor uit een blad over Aziz en Katja. Katja is duidelijk over haar gevoel voor Aziz. Ze moet nog zien hoe het gaat. Ook voor haar was het verkeerde verhaal in het roddelblad moeilijk. Aziz is er stil van.
Aziz kust de foto van Katja. Jop vindt de foto niet mooi "Moet je kijken wat voor kop ik heb man".
Aziz leest nog eens wat passages.

Es maakt een foto van Jop en Aziz. Aziz kruipt weg in de schoot van Jop en ze doen wat rare dingen. Aziz tegen de camera: "schat als ik weer een uitbreek heb, dan zoek ik je op"

17:25 Jop en Aziz gaan wat fragementen uit oudere nummers zoeken. Jop wil nu een foto maken van Es en Aziz. Ze besluiten het in sepia te maken (handig joh, die digitale camera's ) Es ligt bij Aziz in de armen. Es maakt nu een foto van Aziz en Jop die bij elkaar in de armen liggen. Nu weer een foto van Willeke en Es. "Het zijn leuke herinneringen" Jop maakt de foto. "welk picture effect willen jullie" Willeke en Es keuren de foto. Willeke vindt dat de foto beter kan en de foto wordt, in sepia, opnieuw gemaakt. Deze keer is Willeke tevreden.

17:30 Ze zijn onder de indruk van het sepia (kan toch ook in Photoshop?). En Iwan en Jop gaan nu smaen op de foto. Iwan is ergens in teleurgesteld. Niet boos zegt hij tegen Jop. Es zegt als een echte fotografe: "ik wil wel meer emotie erin".
Willeke gaat in De Volkskrant een stukje over De Bus lezen.

Roodpetje
Bas Fotografie
pi_249179
Bullent kijkt de foto's en vindt ze mooi. Es gaat op de foto met Bullent. Willeke:"doe eens iets, een boek lezen ofzo" Bullent:"we kunnen ook iets anders doen". Ze doen heel overdreven alsof ze een boek lezen. Willeke "Dat is leuk.Kijk dit wordt uitgezonden, niet van die saaie foto's".
Bullenmoet afwassen, maar heeft even geen zin. "Ik wil heel even zitten"
Antonette krijgt haar scharenset.
Willeke zegt dat de actiefoto's uitgezonden worden, niet die geposeerde. (Kijk daar gaat het allemaal om). Willeke leest weer even wat, Es kijkt de foto's nog eens door met Iwan.
De batterijen van de camera zijn bijna op.

17:40 Es maakt een weer een foto. Er is een mailtje gestuurd om nieuwe batterijen. Es kruipt in een raar standje en geeft aanwijzingen om de foto te maken. Ze is er tevreden over.
Ze zien iets over zeehonden en Jop is er helemaal wild van. Even niet opgelet. Ah, ze gaan naar Pieterburen toe. "Ah, wat leuk" zegt Willeke. De accu voor de camera gaat mee met de eerste die gaat slapen. Redactie:"Mensen die gaan werken, ga vroeg op naar bed". Kwart over zes moeten ze beginnen. Jop is al eens met zn vader in Pieterburen geweest. Jop is er helemaal gek van dat hij in Pieterburen mag werken.

17:45 SBS heeft problemen met het tijdstip van De Bus. Seki, Jop, Es en Bart gaan werken. Willeke tegen Jop :"Neem morgen het fototoestel mee, das leuk". Jop is echt helemaal enthousiast (ah, hij spreekt zeehonds, geen wonder dat hij zo moeilijk te verstaan is )
Antonette zegt dat ze nu heeerlijke macaroni gaan krijgen. Seki heeft lang geslapen, pas na 10 uur was hij wakker. Seki heeft stiekem een vierkant bakje met suiker achter op de koelkast gezet.
Antonette:Katja Schuurman ziet er wel leuk uit, maar hij niet. Veel te glibberig, bah"
Seki komt erachter dat Nederland ook een vrouwenvoetbalteam heeft "wist jij dat Iwan?"

Het is even rustig.

Ik ga heel even eten

Roodpetje
Bas Fotografie
pi_249180
18:40 Ze roepen de groep bij mekaar en Bart vertelt over hetgene er tussen Bart en Es speelde. Dat hij het moeilijk heeft dat Es nee tegen hem heeft gezegd. De groep waardeert deze openheid enorm en steunt Bart en Es. Er wordt geknuffeld en Bart een hart onder de riem gestoken. Seki:"er lopen zat andere en mooie vrouwen rond" Bart:"lekkuh belangrijk" Ze knuffelen nog wat en geven steun en gaan dan weer over op de orde van de dag. In dit geval eten.
Ik ga weer verder met mijn kookkunsten.
Roodpetje
Bas Fotografie
pi_249181
18:55 Er wordt nu gegeten. Macaroni. Bart kijkt niet echt blij nog.

19:00 Es heeft het moeilijk en ligt in de slaapvertrekken. Bart komt even polshoogte nemen. "Laat me maar ff" zegt Es. Bart: "Je weet me te vinden he?" Es snikt af en toe.
Het eten heeft Seki goed gesmaakt.

19:05 Antonette gaat Willeke "ons moederke" aanvallen in de slaapvertrekken. Bart heeft het moeilijk.

19:10 Antonette ligt in Bart zn armen. Ze vindt het knap dat Bart het gezegd heeft. Bart leek het beter om het te vertellen. Ant zegt dat ze het wel vermoedde.
"Kut is dat he, als het niet wederzijds is"
Bart vindt het vervelend dat Es haar zegje niet heeft kunnen doen omdat iedereen gelijk Bart om de nek vloog.
Ant en Bart denken allebei dat het moeilijk zal worden. Maar aan de gevoelens kan je niets doen.
Ant geeft aan dat het moeilijk is om te zeggen als de gevoelens niet wederzijds zijn.
Ant was kwaad geworden omdat de redactie het werk afkeurde, terwijl het bedrijf het wel goedkeurde.

19:25 Ant:"ik ben nog niet ongesteld geweest, ik ben zwanger". Ant heeft het er moeite mee als er een vent bij haar in bed ligt. Ze heeft dan wel behoefte om te hahaha. Goh, wat is het onderwerp nu weer.....

19:30 Bart geeft aan dat hij het prettig is dat de hele groep het nu weet van Es en Bart.
Antonette dacht eerst dat Bart wilde vertellen dat hij De Bus uitging. Bart:"Ik ga niet zomaar weg. Als ze me wegstemmen ga ik weg, anders niet"
Ant:"Dat de kijkcijfers niet zo hoog zijn, moeten we er maar bij nemen"
B:"Lekker belangrijk"

19:35 Antonette staat op. Bart:"dank je wel" Willeke:"Antonette is in haar knuffelperiode ofzo" Ant:"ja, ik moet bijna ongesteld worden"
Es en Bart praten nog wat. Es is niet op haar gemak en een beetje verdrietig. Bart:"glaasje water, moet ik weggaan?" Bart probeert te achterhalen waarom Es nu zo is. Es geeft niet echt antwoord op zn vragen.
Es is verstopt achter een gordijn.
Es blijkt op haar nagels te bijten. Bart:"haal die hand uit je mond, is toch niks vingers zonder nagels?"
Bart zegt tegen Es dat ze wel naar hem moet komen als er wat is.
Bart:"wat wil je" Es:"niets" Bart:"Doe niet zo stoer. Je huilt. Haal die grijns van je gezicht".
Op het moment zie ik alleen de rug en kont van Bart.
Bart zit bij Es aan te dringen dat ze wel moet praten tegen Bart.
Bart:"We hadden regels he?" Es:"Maar mijn regels gelden niet voor mij hahaha"
Hij vraagt waarom Es nu zo doet. "Komt het omdat alle aandacht naar mij ging?" Es:"nee joh" Bart:"anders moet je nu ff je verhaal doen" Es:"neee"
Ba:"Als je de behoefte wel hebt, moet jet doen he?"
Es:"nee, die heb ik niet"

Bart gaat nog door dat hij er altijd voor Es is. En dat ze bij elkaar terecht moeten als ze problemen hebben.

19:55 Es voelt dr perfect zegt ze.
Es:"ga je fans begroeten joh"
Bart:"nee, jij bent mn fan"

Roodpetje
Bas Fotografie
pi_249182
20:05 camera gaat eindelijk naar een ander shot. Jop is aan het ballen. Seki staat weer bij het hek te roepen

20:10 geen stream

Roodpetje
Bas Fotografie
pi_249183
21:30 Zo af en toe wil het lukken. Ik heb weer streams.
Seki ligt op de bank. Es is in de keuken bezig en Bart staat erbij. Iwan doet wat in het huishouden (stofzuigen). De groep is onder de indruk.

21:35 Seki leest wat. Iwan wordt geroepen. Ze lezen dat het IQ van de deelnemers lager ligt. Het is een stukje dat door Ruud is geschreven. Seki:"van die sukkel die zn ogen niet open kan doen. Sjesus, wat een randezel"
Ze hebben een tuinhuisje gekregen.
Seki:"mannen schudden mekaar de hand en niets meer" Antonette komt weer bij de groep zitten. Bullent gaat thee zetten. Bart is bezig met water voor de WC.
Antonette snoept wat. Een kleine bespreking van hoe lang iedereen nog mat chatten.

21:45 Aziz, Jop en Es zitten buiten. Jop vertelt nogmaals dat hij voor 500 man moest zingen en het niet kon. Aziz heeft weer een lachkick. Es zit bij Jop op schoot. Aziz en Jop gaan weer oude nummers zingen (sinds wanneer zijn er ook herhalingen op de streams ). Aziz heeft de pet omgekeerd om. Ze proberen nu 99 luftballons te ontcijferen, maar lukt niet echt.
Met zn tweeen zitten een beetje scenes na te doen.

21:50 Es komt weer bij Jop en Aziz zitten en geeft Aziz een handkusje. ES gaat nu ook wat bleren en Aziz en Jop janken gezellig mee. Pffffffff
Jop heeft het over een film waarin konijnen overreden worden, maar bedoelt dan toch weer kikkers. Het gaat over "we all life together" (sorry, ik weet de titel zelf ook niet)
Ze zingen nog wat nummers. Wie wil luisteren mag.....

Roodpetje
Bas Fotografie
pi_249184
22:05 Jop, Es en Aziz houden van Friends en Seinfeld. Es wil gaan slapen. Want ze moet vroeg op. Aziz en Jop vinden dat maar raar. Ze gaan wel weer de bus in. er is een hoop eten over. Ze vinden het zonde om het weg te gooien. Morgen wordt er dus weer macaroni gegegetn. Willeke stelt voor om er een salade bij te maken.

22:10 boodschappenlijste wordt gemaakt. Seki neemt maar 1 krant mee. Jop en Es wilde voor zaterdag op zondag hotdogs of hamburgers.
Ze krijgen wat van de regie en ze zijn er erg blij mee. Het zijn spandoeken en een knuffeldier. Jop knuffelt het beest. Er zit ook post bij. Tessa leest een brief voor waar om handtekeningen gevraagd wordt.

22:15 Bullent krijgt ook een knuffel. Jop laat een tekening zien waar iedereen van de bus op staat.

Mijn ogen vallen dicht. Ik heb er even genoeg van. Morgen weer een dag! Groeten!

Roodpetje
Bas Fotografie
pi_249185
Er is een groepsgesprek aan de gang over hoe ze de Bus een beetje netjes te houden. Dit gesprek is naar aanleiding van de gele kaarten gisteren. Aziz zegt dat ze het eigenlijk voor zichzelf moeten doen en niet voor de regels. Bülent wil ook dat mensen elkaar aanspreken als ze de regels overtreden.

Willeke wil weten wanneer het gordijn van de slaapruimte dicht mag. Volgens Jop en Bülent zijn sommige regels niet zo heel erg duidelijk. Iwan denkt ook dat ze gewoon leukere tv willen dan mensen die in bed liggen of gaan zitten kaarten. Ze moeten dus kennelijk wat meer gaan doen en zitten nu te praten over het hoe en wat.

Iwan's batterij is leeg, hij schrikt er eigenlijk zelfs van, Seki maakt er een grapje over, met een serieuze ondertooon. Antonette is ook bang voor een rode kaart waardoor ze iemand moeten wegstemmen. Iedereen begint van weeromstuit z'n batterijen te controleren. Volgens Bülent is het mogelijk dat je batterijen er fout instopt.

Jop vindt dat ze nu voor een groene kaart moeten gaan. Seki wil het niet meer meemaken dat hij z'n kind een week niet kan spreken. Als ze hem willen zien huilen moet dit nog een keer gebeuren. Seki zegt dat er unaniem besloten is dat hij als eerste mag bellen. Tessa wil dat er wel een regel komt, zij heeft wel iedereen voor laten gaan steeds, maar ze wil wel eens aan de beurt komen. Het gesprek valt dood en Jop gaat 'flipper' zingen. Willeke vindt brieven schrijven prettiger dan een telefoontje plegen onder het oog van heel Nederland. Iwan vindt dit niet terecht, je hebt er toch voor gekozen om 16 weken in de bus te zitten. Je moet er maar voor zorgen dat andere mensen willen kijken. De kijkcijfers worden nu besproken. Jop zegt nu dat het programma zal pieken en omlaag gaan.

Seki vindt dat het aan hun ligt, wat zij doen maakt de kijkcijfers. Tessa zegt dat het ook zo is dat SBS 6 de selectie maakt. Jop zegt nu dat ze 5 minuten cadeau hebben gehad, dat er 3 lagen te rollebollen ?

JdM maakt een band van ca 2.5 uur per dag. SBS maakt daar een uitzending van 45 minuten van. Willeke wijst er nu op dat Bart en Iwan te weinig in beeld zijn geweest. Maar volgens Jop moet dat nu wel anders zijn als je let op de Iwan gekte die nu is losgebarsten.

Bülent zegt nu, je kunt wel 5 uur voor de camera gaan zitten, maar als ze er uitgesneden wordt dan ziet niemand je. Jop refereert nu aan het gesprek met zijn moeder. Die zei dat hij het alleen maar over sex had. Hij zegt ook dat als mensen zeggen dat je weinig in beeld was dat het wel gaat om mensen die alles te weinig vinden. Ze vinden ook dat je geen toneel kunt spelen, want daar prikt iedereen dwars doorheen.

Ze praten nu een beetje doorelkaar heen. Seki wil nu afsluiten, ze gaan zich beter houden aan de regels en ze spreken af dat ze elkaar zullen aanspreken op 'fouten'. Nu is hij het zat en hij wil dat ze allemaal opsodemieteren.

pi_249186
Jop gaat slapen. De rest blijft nog even zitten. Jop zingt nog steeds flipper. Willeke en Aziz hebben het nu over het werken dat erg saai is. Ze willen graag wat socialer werk doen. Iwan zegt dat ze dat moeten voorstellen. Bülent gaat zich ook voorbereiden op de nacht. Volgens Aziz ligt het ook aan de plek waar ze staan. Jop vindt het irritant dat als hij op de bril zit (hij plast zittend) z'n hele kont nat is. Hij wil dat iedereen de bril schoon maakt als ze over de rand gaan. Seki wil weten hoe laat ze moeten beginnen kwart voor of kwart over zes. Jop heeft nog iets, kennelijk een leuk plan want er wordt goed op gereageerd. Maar ik kan niet horen wat het is.

Tessa zit nu een roddelblad te lezen. Er zijn wat gesprekjes aan de gang door elkaarheen. Tessa leest nu een brief aan Tineke voor over een man die zich misbruikt voelde (kopen van planten voor een graf). Willeke heeft het nu over de zooi die ze overal vindt. Iwan zit stil een pilsje te drinken.

Het lijkt Willeke goed iedere week even een groepsgesprek te houden. Antonette masseert Seki nu. Hij is heel erg verbrand geweest door de zon. Hij wilde snel bruin worden maar na een paar uur in de zon was hij knalrood.

Het is gaan regenen, Bülent wordt gewaarschuwd dat zijn kleding nog buiten is. Maar die heeft hij net binnen gehaald.

Ze babbelen wat door. Bülent leert Antonette hoe ze in het turks zegt 'mijn naam is Antonette' (benim adim Antonette) Vervolgens gaat ook Bülent zitten lezen in een roddelblad.

Seki praat met Antonette over zijn haar, hij heeft ooit wel een permanent gehad. Seki beschrijft hier de reclame van Sandeman die hij heel mooi vond. Op de achtergrond hoor ik Jop over het werk. Met wie hij praat weet ik niet zeker, maar het lijkt me dat het Aziz is. Iwan zit wat voor zichzelf te neuriën en vraagt welke dag het is.

Voor vandaag stop ik ermee

pi_249187
Jop en Antonette liggen heel intiem tegen elkaar aan. Ze fluisteren. Het is niet te verstaan. Opvallend is wel dat de redactie de geluidschuif kennelijk heeft opengeschoven nu. Want het geluid werd duidelijk harder. Antonette ligt in de arm van Jop. De volgende stap is dat ze allebei met hun hoofd onder de dekens gaan liggen. Je ziet een klein stukje van beider hoofd. Ze lijken elkaar te kussen nu (gelet op de houding van hun hoofd) Nu praten ze weer verder. Ze liggen in ieder geval heel intiem, de persoon die naast ze ligt (Esmeralda) krijgt nu iets door lijkt het. Beeld en geluid wordt nu wat tegenstrijdig. Ik lijk Jop te zien die ligt te slapen, maar ik hoor ook nog gefluister. De hoek is veranderd, zodat ik niet met zekerheid kan zeggen of het ook echt Jop is.
Er wordt weer omgedraaid en het beeld gaat op de andere camera weer. Ze vragen nu aan Aziz of hij al slaapt. Dat blijkt niet het geval te zijn. Aziz fluistert nu ook met Antonette. Het lijkt erop dat ze zitten te geinen.

Esmeralda staat op om naar de WC te gaan. Tessa, Jop en Aziz zitten nu te praten over iemand. Maar helaas fluistert hij onhoorbaar. Alleen Antonettes bevestigingen zijn te horen. Esmeralda is terug van de WC. Het lijkt te gaan over Iwan en sex. Antonette reageert verontwaardigd. Antonette zeggen dat ze door moeten gaan. Ze zijn nu complimentjes aan het maken als ik het goed heb. Ze is een heel open persoon. Ze hebben kennelijk gevraagd wat haar fantasiën zijn, maar Antonette wil eerst wel eens hun fantasiën horen. Ze vraagt nu hoeveel Jop en Aziz op hebben. Ik moet zeggen dat de situatie erg intiem wordt. Antonette zegt nu 'zal ik maar op de bank gaan liggen'. Ik kan me dat prima voorstellen, want ze ligt nu tussen twee halfnaakte mannen. Jop geeft haar een kusje op haar schouder. Antonette kruipt meer in de armen van Jop.

Aziz zegt, we zijn lief we geven je aandacht. Antonette, ja een beetje te veel. Maar het blijft jolig. Jop vertelt nu iets, wat volstrekt onverstaanbaar is. Antonette voelt zich vergeleken met een chocolaatje. Het wordt kipcorn valt nu. Die is vullend, en er komt sap uit, dat is lekker. Aziz begint nu over sateh, maar volgens Jop moet je daar niet mee beginnen. Antonette zegt maar weer dat ze denkt dat ze voor gaat liggen. Antonette gaat 'slapen'. Jop vraagt nu of ze zich overdonderd voelt, Antonette zegt ja, met die rare praatjes. De druk is nu duidelijk weer van de ketel. Aziz heeft zich teruggetrokken.

Jop en Antonette gaan ook wat verder uitelkaar liggen. Ze fluisteren weer wat door. Vervolgens gaan ze toch maar weer in lepeltjeshouding tegen elkaar aanliggen.

De camera verspringt naar Bart of Iwan. Ook die slaapt niet, hij ligt op zijn buik en kijkt naar wat er aan de andere kant nu eigenlijk aan de hand is.

pi_249188
Je hoort nog steeds Jop en Antonette fluisteren. Iwan beweegt wat en gaat nu liggen. Bart is ondertussen ook wakker en kijkt ook maar eens wat er nu aan de hand is. Jop en Antonette zeggen nu welterusten.

Nu liggen Tessa en Iwan wat met elkaar te fluisteren. Op de achtergrond zie je dan Jop en Antonette niet meer tegen elkaar aanliggen. Waar Tessa en Iwan over praten is volstrekt niet te volgen. Tessa kijkt nu de andere kant op, kennelijk hoort of ziet zij iets wat ik niet kan volgen.

Na een plaspauze ben ik weer terug en de camerapositie is veranderd. Jop en Antonette slapen niet. Als ik het goed zie dan zijn ze wat met elkaar aan het knuffelen en kussen. Maar dan draait Jop zich om en hij gaat met z'n rug naar Antonette liggen. Zijn handen zijn trouwens de hele tijd boven de dekens zichtbaar.

En weer zegt Antonette trusten. Wat voor Jop aanleiding is om op te gaan zitten en te gaan praten met Iwan ? . Jop staat nu op. Te horen is dat Tessa (?) en Iwan (?) op de achtergrond nog praten. Jop snuit zeer hoorbaar zijn neus. Ik kan horen dat hij weer terug komt, maar het beeld loop achter op het geluid. Aziz kijkt ook maar weer eens op. Jop ligt steunend op zijn ellenboog en kijkt naar de andere kant van de slaapruimte. Aziz komt nogmaals omhoog en kijkt ook. Antonette en Jop praten nu weer met elkaar. Jop gaat nog een keer kijken en nu kijkt Antonette ook naar wat er gebeurt. Antonette buigt zich nog dichter naar Jop toe. Ze fluisteren vrolijk door, terwijl ik niks kan verstaan. Voorzover ik weet moet de werkploeg morgen om vijf uur uit bed. Dat wordt dus voor hun een nog korter nachtje dan voor mij. Jop is trouwens goed verkouden.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')