abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73547455
In Het Parool van heden (10-10-2009) staat een stukje over dat Amsterdam minder inkomsten krijgt door de gestegen parkeertarieven het tarief van een dagkaartm is nu ¤ 45 (dat is fl 99,- in oud geld)
daardoor komen er minder parkeerders in het centrum maar ook minder inkomsten waardoor de stadsdelen in de problemen komen omdat dit geld eigenlijk al weer bestemd was voor andere projecten m.a.w. ze hadden zich weer eens rijk gerekend.

Wat vinden jullie? Eigen schuld dikke bult? Ze moeten geen geld uitgeven wat ze niet bezitten?



http://www.parool.nl/paro(...)strop-parkeren.dhtml
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:44:16 #2
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_73547472
ik zie zoiets ook wel aankomen maar dan mbt roken en accijns.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_73547747
Basiscursus economie voor de gemeente Amsterdam?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Laffercurve
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:06:47 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_73548142
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 14:44 schreef rulerofdeath het volgende:
ik zie zoiets ook wel aankomen maar dan mbt roken en accijns.
Ja joh, onze overheid heeft er helemaal geen belang bij dat mensen stoppen met roken.
Dat kost de schatkist geld.
En de eventuele extra medische kosten heb je met die accijnzen ook wel betaald.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:54:27 #5
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_73549404
Op telegraaf.nl staat nog deze toevoeging:
quote:
Volgens de gemeentewoordvoerder vallen de inkomsten inderdaad wat tegen. „Het programma richt zich echter niet op het binnenhalen van zoveel mogelijk parkeergeld, maar op het verbeteren van de bereikbaarheid en de leefbaarheid. In dat opzicht is het natuurlijk wel een succes.”

Ze geven er een mooie draai aan.. als de inkomsten tegenvallen hoopten ze dus vooral dat mensen hun gedrag niet zouden veranderen. Dikke pech dat ze dat toch doen
Vampire Romance O+
pi_73549759
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:38:37 #7
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_73559243
Wat is oud geld?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_73563690
Karr-1 Oud geld noemden we vroeger guldens, maar omdat we mee moesten met de vaart der volkeren hebben we dit ingeruild voor de euro die 2,20 en nog wat duurder is dan de gulden van vroeger ook al werd ons voorgelogen dat er niets zou veranderen.

Het is nu zover gekomen dat mensen de bodem in hun portemonnee zien en een keuze moeten maken, of deze woekerparkeertarieven betalen of eenvoudig buiten de stad gaan winkelen waar nog geen belastingen geheven worden of zeer lage bedragen.

Het lijkt mij ook een voorbode dat mensen meer en meer gaan calculeren en winkels gaan mijden die in "dure" stadswijken liggen dat is natuurlijk slecht voor de middenstanders die ook personeel moet gaan ontslaan.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zondag 11 oktober 2009 @ 00:31:05 #9
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_73564176
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 00:15 schreef geevee het volgende:
Karr-1 Oud geld noemden we vroeger guldens, maar omdat we mee moesten met de vaart der volkeren hebben we dit ingeruild voor de euro die 2,20 en nog wat duurder is dan de gulden van vroeger ook al werd ons voorgelogen dat er niets zou veranderen.
Ah de nieuwe veel makkelijkere munt die ons geen cent extra gekost heeft. Nu snap ik hem
quote:
Het is nu zover gekomen dat mensen de bodem in hun portemonnee zien en een keuze moeten maken, of deze woekerparkeertarieven betalen of eenvoudig buiten de stad gaan winkelen waar nog geen belastingen geheven worden of zeer lage bedragen.
Geen idee, de bodem van mijn portemonnee is nog lang niet in zicht. Als ik in een grotere stad ga winkelen ga ik standaard met de trein, aangezien auto overal een ramp aan het worden is.
quote:
Het lijkt mij ook een voorbode dat mensen meer en meer gaan calculeren en winkels gaan mijden die in "dure" stadswijken liggen dat is natuurlijk slecht voor de middenstanders die ook personeel moet gaan ontslaan.
Tsja dat kan. Als ik perse in een bepaalde winkel moet wezen, dan maak ik me wat minder druk om parkeertarieven.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_73567521
Eigen schuld, dikke bult. In buitenlandse grote steden kun je voor 45 euro minstens drie dagen parkeren.
Amsterdam is de meest autoonvriendelijke stad ter wereld.
  maandag 12 oktober 2009 @ 11:13:12 #11
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_73604149
Eigen schuld dit, dat kan je op je vingers natellen. Ik ben sowieso principeel tegen betaald parkeren maar op een gegeven moment is het gewoon op natuurlijk, ook voor de mensen die het niet erg vinden om te betalen voor parkeren.

Harde middelvinger voor amsterdam lekker voor ze.

Sowieso slaat het beleid hier nergens op. Gemeentes willen niet dat er grote winkelcentra buiten de stad gebouwd worden want 'dat is slecht voor de middenstand in de stad' , vervolgens gaat iedereen naar de stadscentra (met de auto) en dan is dat geen goed idee en gaan ze mensen weer wegjagen met hoge parkeertarieven echt wat willen ze nou stelletje sukkels. Wil je geen auto 's in de stad? Bouw dan buiten de stad een P+R waar mensen gratis met een pendeltram oid naar het centrum kunnen óf bouw gewoon buiten de stad een winkelcentrum waar je wél normaal kan parkeren (gratis), dan heeft de binnenstad ook geen lastvan alle auto's.

Dit soort halfslachtige oplossingen zie je natuurlijk overal in de nederlanse politiek maar dit vind ik nog steeds de meest vreemde.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_73609332
Dit topic zou in NWS moeten staan, lijkt me.

Ik zeg inderdaad: eigen schuld, dikke bult. De parkeertarieven in veel steden zijn buiten elke proportie.
pi_73610229
Ik zeg: nog duurder maken. Dat weerhoudt het stelletje provincialen en buitenlanders om met hun auto de stad totaal te blokkeren. Er zijn genoeg P+Rs en OV werkt ook prima. Scheelt weer op de wachtlijsten voor een parkeervergunning.
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 14:31:16 #14
45833 crew  Fogel
pi_73610359
Als een dag parkeren al 45¤ is, hoe hoog is dan een parkeerboete daar?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_73610412
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:31 schreef Fogel het volgende:
Als een dag parkeren al 45¤ is, hoe hoog is dan een parkeerboete daar?
Euro 52. Maar een dagje parkeren en ze geven je zo meerdere boetes. Dat gaat dus ook niet echt werken.
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 14:38:09 #16
45833 crew  Fogel
pi_73610605
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:32 schreef Duikelaar het volgende:

[..]

Euro 52. Maar een dagje parkeren en ze geven je zo meerdere boetes. Dat gaat dus ook niet echt werken.
Kan dat zomaar? Om de hoeveel uur mogen ze een nieuwe uitschrijven?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:00:44 #17
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_73611387
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:27 schreef Duikelaar het volgende:
Ik zeg: nog duurder maken. Dat weerhoudt het stelletje provincialen en buitenlanders om met hun auto de stad totaal te blokkeren. Er zijn genoeg P+Rs en OV werkt ook prima. Scheelt weer op de wachtlijsten voor een parkeervergunning.
betaal jij maar fijn 45 euro per dag parkeerkosten zodat je in je eentje kan rijden naar niet-meer-bestaande-winkels-omdat-die-allemaal-failliet-zijn-gegaan tussen de werkelozen en autoloze mensen dan parkeer ik wel gratis in mijn eigen stad
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_73615031
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:00 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

betaal jij maar fijn 45 euro per dag parkeerkosten zodat je in je eentje kan rijden naar niet-meer-bestaande-winkels-omdat-die-allemaal-failliet-zijn-gegaan tussen de werkelozen en autoloze mensen dan parkeer ik wel gratis in mijn eigen stad
Ja, dat zien Amsterdammers graag. Dat jij in je eigen stad parkeert.

Lang leve de parkeervergunningen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')