Das wel een beetje apart ja, maar als je niet boven de maximale huurprijs komt mogen ze dat toch gewoon doen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:48 schreef childintime het volgende:
Maar de woningen die daar de laatste paar jaar leeg kwamen en opnieuw werden verhuurd hebben wel allerlei aanpassingen gekregen. Aan deze woning wordt echter niets gedaan. Iig niet voor die verhoging. Alles wat gedaan moet worden, wordt apart berekend, bovenop die 200 euro extra.
Volgens mij is het de maximale huur (tot op de cent af), die ze voor deze woning mogen berekenen. Maar hoe zit het dan met bv dubbel glas, cv, nieuwe elektra en al die dingen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:58 schreef Piles het volgende:
[..]
Das wel een beetje apart ja, maar als je niet boven de maximale huurprijs komt mogen ze dat toch gewoon doen?
Hoe bedoel je? Dubbelglas, extra elektragroep, extra isolatie, dat soort dingen zorgen allemaal voor puntenverhoging en dus hogere maximale huurquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 23:29 schreef childintime het volgende:
Maar hoe zit het dan met bv dubbel glas, cv, nieuwe elektra en al die dingen?
Ja kopen is leuk, maar dan moet je wel de mogelijkheden hebben. Dat is niet voor iedereen voordeliger dan huren....quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 23:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dit kan gewoon hoor. Elke vereniging doet dit. Bij elke nieuwe bewoner stijgt de huurprijs. Ik verbaasde me een keer dat ik ruim 200 meer moest betalen dan een vriendin van me met een grotere woning, maar zij woonde er al een x aantal jaren.
Je kan alleen kijken of deze huur ook daadwerkelijk gevraagd mag worden met het puntensysteem, zo ja, dan dikke pech, of je koopt, wat sowieso goedkoper is in 90% van NL.
Nee, niet élke verbetering/vernieuwing natuurlijkquote:Op zondag 11 oktober 2009 00:04 schreef childintime het volgende:
Dus voor de woning in de huidige staat geldt een puntensysteem en iedere verbetering/ vernieuwing verhoogd het bedrag wat gevraagd mag worden?
Over die elektragroepen ga ik nu twijfelen eigenlijk, of daar punten voor tellenquote:Op zondag 11 oktober 2009 00:49 schreef childintime het volgende:
Maar extra elektra groepen zijn toch geen luxe?
De vertrekkende huurder moet de woning schoon, heel en veilig opleveren lijkt me, ook alles wat ze zelf hebben geklust. Of ze moeten het naar de originele staat terugbrengen (of de kosten daarvan betalen). Jij bent toch niet verantwoordelijk voor wat de vertrekkende huurder achter laatquote:Op zondag 11 oktober 2009 01:02 schreef childintime het volgende:
Nou, de pest is dat er 20 jaar geleden een eigen keuken in is gezet, met alle gammele bijbehorende elektra. Zoals het nu is, zit bv de wasmachine en koelkast aangesloten op een stekkerdoos (niet geaard) die uit een stopkontakt van de keuken komt. Ik denk, dat de wbv gaat zeggen dat die keuken zelf is aangebracht en dus alles wat veranderd moet worden ook door mijzelf gedaan moet worden.....?
Misschien kun je het dan wel zo spelen dat ze het huurcontract van je moeder (dus met de lagere huur etc.) omzetten op jouw naam..? Daar zullen ze waarschijnlijk niet mee akkoord gaan, maar het lijkt voor een verhoging van 200 euro (is dat per maand? :S) best flink..quote:
Tja, dan moet je een aantal jaar medehuurder zijn volgens mij (bijgeschreven in het huurcontract). Gelukkig maar, anders krijg je vriendjespolitiekquote:Op zondag 11 oktober 2009 12:47 schreef silliegirl het volgende:
Misschien kun je het dan wel zo spelen dat ze het huurcontract van je moeder (dus met de lagere huur etc.) omzetten op jouw naam..? Daar zullen ze waarschijnlijk niet mee akkoord gaan, maar het lijkt voor een verhoging van 200 euro (is dat per maand? :S) best flink..
Je hebt het nu over vernieuwingen, niet over verbeteringen. Daar zit het verschil. Als jij een 2e toilet krijgt, betaal je daar waarschijnlijk wel gewoon voor. Voor een vervangen toilet niet natuurlijk.quote:Overigens; ik woon ook in een huurhuis, onze huur is gewoon een vast bedrag wat eventueel meestijgt met de stijging van de huurprijzen.. Als er hier iets vervangen moet worden (CV, toilet, noem maar op) dan zijn de kosten daarvan voor de verhuurder van dit huis, wij krijgen daar geen huurverhoging door ofzo.. Is het dus niet zo dat de aanpassingen die ze eventueel nog gaan doen, niet voor jou zijn maar voor de verhuurder?
Niet helemaal waar, Vaak is kopen veel goedkoper dan huren. En als je veelverdiener bent dan is het echt praktisch altijd goedkoper om te kopen. Behalve in specieke gebieden in NL zoals Amsterdam.quote:Op zondag 11 oktober 2009 14:09 schreef testje318 het volgende:
Wist je dat sommige woningcorporaties zelfs vergoedingen geven aan mensen die iets zelf aangebracht hebben? In dit geval dus die keuken? Waarschijnlijk is het daar nu wel een beetje laat voor na 20 jaarBij de corporatie waar ik werk zie ik deze vergoedingen wel eens langs komen, vaak een tegelvloer oid. Zogenaamde ZAV: zelf aangebrachte voorziening.
Maar dit helpt niet bij het antwoord op je vraag. De vorige huurder heeft het huis kunnen huren tegen de voor haar geldende huurprijs. De huurprijs gaat elk jaar omhoog tegen de maximale indexering, maar het loon van de huurder(s) stijgt vaak harder. De huurder blijft dus een te goedkoop huis zitten voor zijn of haar loon.
Dit is trouwens ook waarom de hele woningmarkt op zn gat ligt. De mensen gaan met een laag inkomen goedkoop huren. Ze verdienen daarna veeeeeeeeeeel meer, maar de huur stijgt niet, dus blijven ze lekker in hun goedkoop huisje zitten terwijl ze ook een huis kunnen kopen. De mensen die echt geen huis KUNNEN kopen, die komen op de wachtlijst terecht omdat die grootverdieners graag in hun goedkope huisje blijven zitten. Eigenlijk is dit dus ook bij de vorige huurder het geval. Ga er maar gewoon van uit dat zij altijd te goedkoop heeft gewoond, ipv dat jij te duur gaat huren.
Moet ik het nog een keer uitleggen? Bij een laag inkomen hoort een lagere huurprijs. Die huurprijs wordt alleen jaarlijks geindexeerd en gaat dus niet afhankelijk van je salaris omhoog.quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, Vaak is kopen veel goedkoper dan huren. En als je veelverdiener bent dan is het echt praktisch altijd goedkoper om te kopen. Behalve in specieke gebieden in NL zoals Amsterdam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |