abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73522048
Anderhalf jaar geleden heb ik bij deze fijne mensen een contract afgesloten voor 2 jaar. Toen ik (nog heel vriendelijk) werd rondgeleid werd me verzekerd dat, hoewel het contract gewoon betaald moest worden, ik het wel aan iemand anders kon overdragen. Dit was voor mij doorslaggevend om gewoon zo'n contract aan te gaan, dan kon ik het gewoon later aan iemand anders geven (hoewel het nu meer als aansmeren zal overkomen).

Zo gezegd, zo gedaan.
Gisteren ging ik dus samen met diegene die het contract wilde overnemen naar de gym. Na een rondleiding wilde ze het wel doen, dus liepen we naar de instructeur. Nu blijkt dus dat het niet gaat. Je kan niet het contract overzetten naar iemand anders, dat kon alleen de eerste 3 maanden!!
Daar wist ik niks van en is me ook niks over gezegd.
Na behoorlijk wat stampij gemaakt te hebben (opeens verstaan ze wel Nederlands!), moet ik dan dinsdag maar met een afgevaardigde van de franchise-houder gaan praten.
Ik heb het contract dat ik thuis heb liggen nog eens doorgelezen, maar daar staat niks in over overzetten.

Nu is mijn vraag, hoe sterk sta ik en wat kan ik het beste doen?
Het gaat me niet eens zozeer om het overzetten, maar vooral de manier waarop dit gebeurt. Het achterlaten van de woordjes 'alleen de eerste 3 maanden' vind ik niet kunnen. Natuurlijk, ik had het contract van te voren beter moeten bestuderen en het dan nog eens navragen, dat is gewoon mijn fout.
Maar dit wil ik gewoon niet over me heen laten gaan.
pi_73522117
Kijk wat er in de algemene voorwaarden staat. (verder hoeft de naam van het bedrijf niet gemeld te worden)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73522207
quote:
Anderhalf jaar geleden heb ik bij deze fijne mensen een contract afgesloten voor 2 jaar
Ja sorry hoor, maar hoe stom kun je zijn Ken inderdaad wel wat mensen die dat ook hebben gedaan, alleen dan voor 1 jaar. Na 2 maanden bleek de motivatie weg te zijn, maar moest er nog wel 10 maanden abonnementsgeld betaald worden

Hoe dan ook niet echt netjes om nu niet meer het contract over te kunnen schrijven.
  Donald Duck held vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:38:32 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_73522301
dat soort gekut zie je wel vaker bij sportscholen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_73522599
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:35 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Ja sorry hoor, maar hoe stom kun je zijn Ken inderdaad wel wat mensen die dat ook hebben gedaan, alleen dan voor 1 jaar. Na 2 maanden bleek de motivatie weg te zijn, maar moest er nog wel 10 maanden abonnementsgeld betaald worden

Inderdaad, nu ben ik wel een volhouder ( heb het ruim een jaar volgehouden), maar ik ging er gewoon van uit dat ik het over kon dragen. Dus wat maakte het mij dan uit dat het een 2-jaar contract was?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:56:55 #6
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73522883
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:30 schreef Siddartha het volgende:
(opeens verstaan ze wel Nederlands!),
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_73522953
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:56 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ik ben klein en zij zijn groot
pi_73526636
quote:
Ik heb het contract dat ik thuis heb liggen nog eens doorgelezen, maar daar staat niks in over overzetten.
Dus zo ga jij met contracten om?

Mag ik van jou ¤5.000 euro lenen? Tekenen we een contract dat ik het je terug betaal. Zetten we er niet in wanneer en spreken we af dat ik het volgende maand terug betaal.

Doen? PM me voor de deal.

Met andere woorden: je hebt geen poot om op te staan.
pi_73527998
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 18:10 schreef Suzanne84 het volgende:

[..]

Dus zo ga jij met contracten om?

Mag ik van jou ¤5.000 euro lenen? Tekenen we een contract dat ik het je terug betaal. Zetten we er niet in wanneer en spreken we af dat ik het volgende maand terug betaal.

Doen? PM me voor de deal.

Met andere woorden: je hebt geen poot om op te staan.
Waarschijnlijk niet nee.
Maar de reden dat ik dat er bij zette was omdat ze vol bleven houden dat het in het contract stond dat ik het niet kan overdragen. En om reacties van 'kijk het contract na' voor te zijn, uiteraard.
pi_73528158
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:03 schreef Siddartha het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet nee.
Maar de reden dat ik dat er bij zette was omdat ze vol bleven houden dat het in het contract stond dat ik het niet kan overdragen. En om reacties van 'kijk het contract na' voor te zijn, uiteraard.
Mondelinge overeenkomsten zijn moeilijk te bewijzen. In je contract staat niets vermeld dat je het contract mag overdragen.

En zit al jaren in de fitnessbranche en heb nog nooit gehoord van een contract overdragen aan iemand.
pi_73529881
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:07 schreef Suzanne84 het volgende:

[..]

Mondelinge overeenkomsten zijn moeilijk te bewijzen. In je contract staat niets vermeld dat je het contract mag overdragen.

En zit al jaren in de fitnessbranche en heb nog nooit gehoord van een contract overdragen aan iemand.
Nu ik erover nadenk, ik heb het er met nog 2 personen in de gym erover gehad dat 2 jaar wel erg lang is, maar dat we gelukkig nog aan iemand anders konden overdragen. Die zal ik dus moeten opzoeken...

Wat is er zo raar aan dat iemand anders voor mij gaat? Zolang er toch gewoon betaald word?
(Al weet ik ook dat dit in strijd is met hoe de fitnesindustrie goed geld verdient.)
pi_73550000
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:03 schreef Siddartha het volgende:

[..]

Nu ik erover nadenk, ik heb het er met nog 2 personen in de gym erover gehad dat 2 jaar wel erg lang is, maar dat we gelukkig nog aan iemand anders konden overdragen. Die zal ik dus moeten opzoeken...

Wat is er zo raar aan dat iemand anders voor mij gaat? Zolang er toch gewoon betaald word?
(Al weet ik ook dat dit in strijd is met hoe de fitnesindustrie goed geld verdient.)
Nogmaals, er staat niets in je contract vastgelegd. Dus juridisch gezien heb je niets en kunnen ze het jou maken. Anders zou het in het contract staan dat je het kan overzetten. En dat is dus niet het geval. Kun je er wel met anderen over hebben gehad, dat doet er niets aan toe.

Contract staat op jouw naam dus kan er niet iemand anders gebruik maken van de faciliteiten. Sim-pel toch? Beter het contract lezen voordat je ondertekend.

Vergeet je rode neus niet mee te nemen en op te zetten wanneer je met de facility manager gaat praten.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:22:59 #13
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_73558860
quote:
opeens verstaan ze wel Nederlands!
En daar begonnen de problemen....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 11 oktober 2009 @ 01:34:26 #14
268461 AAAAAA
NOW I WANNA
pi_73565372
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 21:22 schreef karr-1 het volgende:

[..]

En daar begonnen de problemen....
Word je boos als ik TS vertel dat hij gewoon kan ontbinden met een doktersverklaring?
BE YOUR DOG
  zondag 11 oktober 2009 @ 15:35:12 #15
152789 karr-1
pi_73576578
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 01:34 schreef AAAAAA het volgende:

[..]

Word je boos als ik TS vertel dat hij gewoon kan ontbinden met een doktersverklaring?
Nee hoor waarom moet ik daar boos om worden? Je moet alleen de dokter zover zien te krijgen dat hij aan fraude meewerkt, maar voor de rest niets.
  zondag 11 oktober 2009 @ 16:09:01 #16
268461 AAAAAA
NOW I WANNA
pi_73577735
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 15:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee hoor waarom moet ik daar boos om worden? Je moet alleen de dokter zover zien te krijgen dat hij aan fraude meewerkt, maar voor de rest niets.
De laatste keer reageerde je een stuk geirriteerder. Doktoren werken meestal wel mee. Zeker voor een betere wereld, zonder wurgcontracten.
BE YOUR DOG
  zondag 11 oktober 2009 @ 16:10:42 #17
152789 karr-1
pi_73577793
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 16:09 schreef AAAAAA het volgende:

[..]

De laatste keer reageerde je een stuk geirriteerder. Doktoren werken meestal wel mee. Zeker voor een betere wereld, zonder wurgcontracten.
Is hier sprake van een wurgcontract dan? En ik moet de eerste dokter nog tegenkomen die vrijwillig meedoet aan fraude.
pi_73706375
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 16:14 schreef Suzanne84 het volgende:

[..]

Nogmaals, er staat niets in je contract vastgelegd. Dus juridisch gezien heb je niets en kunnen ze het jou maken. Anders zou het in het contract staan dat je het kan overzetten. En dat is dus niet het geval. Kun je er wel met anderen over hebben gehad, dat doet er niets aan toe.

Contract staat op jouw naam dus kan er niet iemand anders gebruik maken van de faciliteiten. Sim-pel toch? Beter het contract lezen voordat je ondertekend.

Vergeet je rode neus niet mee te nemen en op te zetten wanneer je met de facility manager gaat praten.
Ik wil je nog bedanken voor je handige advies, je outside-the-box denken, je goede tips en vooral je inleveringsvermogen. Natuurlijk, waarom zou je niet moeten reageren op onderwerpen waar je totaal geen verstand van hebt? Het is toch verdomme een vrij land?!
Of nee, je zit zelf in de fitnesbranche! Dus je bent toch een expert in rechten en klantvriendelijkheid!

Ik denk dat de rode neus en het praten in klemtonen erg heeft geholpen in het gesprek, want het is nu wel opgelost.

Groetjes,

Siddartha
pi_73706966
Het schijnt sowieso volkomen normaal te zijn dat je een contract afsluit voor 1 of 2 jaar en er dus aan vast zit

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2009 11:01:49 ]
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:07:32 #20
152789 karr-1
pi_73707140
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:01 schreef heaven7 het volgende:
Het schijnt sowieso volkomen normaal te zijn dat je een contract afsluit voor 1 of 2 jaar en er dus aan vast zit
Wel als je zelf je handtekening zet
pi_73707270
Tuurlijk, ik bedoel meer dat ik het te gek vind dat ze alleen maar dat aanbieden.
pi_73707844
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:12 schreef heaven7 het volgende:
Tuurlijk, ik bedoel meer dat ik het te gek vind dat ze alleen maar dat aanbieden.
Inderdaad, het is gewoon een slechte manier van geld verdienen. Wie gaat er nou echt 2 jaar lang fitnessen? Dat zullen maar heel weinig mensen zijn. Dus heb je wel die lopende contracten, maar ook de plaats voor nieuwe mensen.
Daarom was ik ook juist zo blij dat ik het contract zou kunnen overzetten.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:31:04 #23
152789 karr-1
pi_73707903
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:12 schreef heaven7 het volgende:
Als er vraag naar is word het aangeboden lijkt mij.
pi_73708008
Je hebt geen andere keus he.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:36:24 #25
152789 karr-1
pi_73708064
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:34 schreef heaven7 het volgende:
Je hebt geen andere keus he.
Je hebt de keuze tussen wel en niet tekenen.
pi_73709079
Wijsneus, ik bedoel dus dat je of meteen voor een teringlange periode aan die uitzuigers vastzit, of je helemaal niet kunt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')