Stel dat de uitkering op mijn rekening overgemaakt zou zijn, dan zou mijn vakantiegeld ook op mijn rekening zijn gestort en niet pas mei 2010. Alleen nu gaat het via de werkgever dus dan zou je denken dat ik daar de keus in heb of hij het overmaakt in mei 2010 of dat ik het nu direct wil ontvangen toch?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:47 schreef karr-1 het volgende:
Ik zou zeggen mei 2010 net als de rest van je vakantiegeld.
Dat geld alleen als je het rechtstreeks krijgt. Als het op de rekening van je baas gaat heeft hij ook de keus wanneer het uitbetaald word. Vakantiegeld word dus toegevoegd aan de rest van je vakantiegeld en in een keer uitbetaald in mei, zoals altijd.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:05 schreef clauwie het volgende:
[..]
Stel dat de uitkering op mijn rekening overgemaakt zou zijn, dan zou mijn vakantiegeld ook op mijn rekening zijn gestort en niet pas mei 2010. Alleen nu gaat het via de werkgever dus dan zou je denken dat ik daar de keus in heb of hij het overmaakt in mei 2010 of dat ik het nu direct wil ontvangen toch?
Hoezo pas aan het einde van het kalenderjaar?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:29 schreef Innisdemon het volgende:
Je kunt je werkgever wel verzoeken dat deel van het vakantiegeld aan het einde van het kalenderjaar over te maken. Dat mag hij nl. niet weigeren
ik hoop het want mijn baas is tevens ook P&O, sterker nog mijn baas doet alles. Het bedrijf staat uit alleen mijn baas en ikquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:12 schreef Innisdemon het volgende:
Ja zo had ik het altijd wel begrepen, maar er zijn hier vast P&O'ers die e.e.a kunnen bevestigen/ontkrachten.
Een werkgever mag het elke maand doen, als hij wil. Een voorschot eisen (en krijgen) zit er niet in. Dat is geen recht, voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:47 schreef Innisdemon het volgende:
Er zijn twee momenten vastgesteld waarop de werkgever het vakantiegeld uit mag keren. Voor het einde van 't jaar, en voor het einde van de maand mei.
Inderdaad, maar omdat mijn deeltijd WW voor mei 2010 is beeindigd is mijn vakantiegeld dus ook in september overgemaakt op zijn rekening. Dus vandaar mijn vraag of hij het mij dan in mei 2010 moet uitbetalen of nu, omdat als ik mijn uitkering op mijn rekening had laten overmaken dan had ik dat deel vakantiegeld ook nu al gehad.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:27 schreef Sjeen het volgende:
Ik zie overigens het probleem niet zo, als je geen deeltijdWW had gehad, had je toch ook pas vakantiegeld in mei/juni 2010 gekregen?
Je krijgt dan alleen wel het gedeelte voor die maand, dus niet het hele bedrag ineens. Of heb ik dat dan weer verkeerd begrepen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:26 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Een werkgever mag het elke maand doen, als hij wil. Een voorschot eisen (en krijgen) zit er niet in. Dat is geen recht, voor zover ik weet.
Dan had je het op je eigen rekening moeten laten storten, nu ben je afhankelijk van je baas.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:32 schreef clauwie het volgende:
[..]
Inderdaad, maar omdat mijn deeltijd WW voor mei 2010 is beeindigd is mijn vakantiegeld dus ook in september overgemaakt op zijn rekening. Dus vandaar mijn vraag of hij het mij dan in mei 2010 moet uitbetalen of nu, omdat als ik mijn uitkering op mijn rekening had laten overmaken dan had ik dat deel vakantiegeld ook nu al gehad.
Daar wist ik niks vanaf, hij heeft dat zo met het UWV afgesproken!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan had je het op je eigen rekening moeten laten storten, nu ben je afhankelijk van je baas.
Dat is het niet, maar mijn baas heeft de ziekte van hebzucht en als het om geld draait moet het altijd in zijn straatje passen, mijn salaris wordt altijd precies op de laatste werkdag van de maand uitbetaalt en als dat dan een maandag is, zal hij echt niet loyaal zijn en het op vrijdag storten zodat ik het weekend niet zonder zit bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:45 schreef tehoef het volgende:
Je kan ook gewoon zeggen dat je op zwartzaad zit en het stukje vakantiegeld heeeeeeel hard nodig hebt
Hij moet niks... Je zou het hem vriendelijk kunnen vragen, maar dan nog hoeft hij het niet te doen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:54 schreef clauwie het volgende:
[..]
Dat is het niet, maar mijn baas heeft de ziekte van hebzucht en als het om geld draait moet het altijd in zijn straatje passen, mijn salaris wordt altijd precies op de laatste werkdag van de maand uitbetaalt en als dat dan een maandag is, zal hij echt niet loyaal zijn en het op vrijdag storten zodat ik het weekend niet zonder zit bijvoorbeeld.
Maar goed, back to the point, ook hier is de kredietcrisis ingeslagen en die extra euro's van MIJN VAKANTIEGELDkomen hem wel goed uit, dus nu weet ik nog niet of hij dat nu aan mij moet uitbetalen of in mei 2010.
Da's tegen windmolens vechten...quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:57 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hij moet niks... Je zou het hem vriendelijk kunnen vragen, maar dan nog hoeft hij het niet te doen.
Tsja dan is er weinig aan te doen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:48 schreef clauwie het volgende:
[..]
Daar wist ik niks vanaf, hij heeft dat zo met het UWV afgesproken!
Dat dus. Je kunt hem verzoeken, niet dwingen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:57 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hij moet niks... Je zou het hem vriendelijk kunnen vragen, maar dan nog hoeft hij het niet te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |