Nou, het is meer het leegmaken van de installatie dat heb ik nog niet gedaan. En als ik hetzelf doe dan moet ik eerst de radiator losmaken en dan bestellen ze pas een nieuwe. Als hun monteur het doet dan neemt 'ie een nieuwe mee en wisselt hij/zij 'm direct om. Minder gerommel.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:36 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Ook is het vervangen van een radiator echt niet zo moeilijk..... als je een beetje handig bent, dan kun je dat zelf wel... zeker het verwijderen van de oude.... daarmee kun je de kosten in ieder geval drukken.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:25 schreef dotKoen het volgende:
Heb je de radiator in eerste instantie ook gekocht bij de installateur die niet meer bestaat? Wettelijk aansprakelijk is de verkoper, niet de fabrikant. Als de fabrikant er voor kiest fabrieksgarantie te leveren, waartoe ze niet wettelijk verplicht is, mag deze daar eigen voorwaarden aan stellen, bijvoorbeeld het in rekening brengen van arbeidsloon. Eventueel kijken of er een rechtsopvolger van de originele verkoper bestaat en daar de factuur neerleggen.
Heb je de radiator gekocht bij de fabrikant, dan is zij ook verantwoordelijk voor de installatiekosten.
Ik ben geen jurist, ik weet niet of de wettelijke aansprakelijkheid moet worden overgenomen door de fabrikant. Vaak wordt dat wel contractueel zo geregeld, maar of dat ook zo wettelijk verplicht is weet ik niet. Ik denk van niet trouwens.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:42 schreef Flurry het volgende:
[..]
Dus als er 10 jaar fabrieksgarantie op zit en de verkoper gaat na 3 maanden failliet, dan staat het de fabrikant vrij om geen garantie meer te geven? Dat lijkt me niet correct.
Als het fabrieksgarantie betreft, een contractuele garantie gegeven door de fabriek zelf dus, dan is het niet correct nee.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:42 schreef Flurry het volgende:
[..]
Dus als er 10 jaar fabrieksgarantie op zit en de verkoper gaat na 3 maanden failliet, dan staat het de fabrikant vrij om geen garantie meer te geven? Dat lijkt me niet correct.
Dit dusquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:57 schreef Pool het volgende:
[..]
Als het fabrieksgarantie betreft, een contractuele garantie gegeven door de fabriek zelf dus, dan is het niet correct nee.
Voor contractuele garanties die door de verkoper zelf worden gegeven en voor de wettelijke garantie hoeft de fabriek natuurlijk niet in te staan, ook niet bij faillissement van die verkoper. Faillissement = pech.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |