abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73491290
Hoi allemaal,

ik ben nieuw op dit forum.. Wij willen zelf ook een krabpaal maken en zaten daarom op google.nl rond te snuffelen. Toen kwamen bij het topic 'Hoe zelf KRABPALEN maken' terecht. Ik heb me toen geregistreerd op dit forum omdat ik wat vragen had maar wat bleek, het topic was te oud en dus gesloten. Toch heb ik nog een aantal vragen en misschien meer mensen. Dus heb ik een nieuwe aangemaakt.

Wij hebben binnenrollen van tapijt gebruikt als palen. Maar mijn vraag is of er ook andere manieren zijn om je plankjes aan die palen vast te maken dan van die regenpijphouders? De palen die wij namelijk hebben zijn te breed voor die houders + ze zijn best prijzig.

[ Bericht 0% gewijzigd door inGele op 08-10-2009 20:13:31 ]
pi_73492292
tvp
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:19:45 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73492302
Als mensen manieren weten om katten daadwerkelijk GEBRUIK te laten maken van krabpalen, houd ik me ook aanbevolen...

De dure nieuwe bank is hartstikke interessant, en de krabpaal wordt genegeerd..

Kattekruid op de paal en anti-katten-vies-spul op de bank werkt vooralsnog niet.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:27:48 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_73492565
Ik heb als krab"paal" gewoon een plank van 30x80 genomen, een dunne deurmat erom gevouwen en aan de achterkant vastgenageld met nagels met brede koppen. Voor mijn vorige kat had ik die verticaal gemonteerd, mijn huidige katten vinden hem uitstekend als hij gewoon op de grond ligt. Direct ook weer een mooi "eilandje" om op te zitten.

Als klim-meubel heb ik gewoon witte meubel-plaat genomen, 1 lange verticale, met op verschillende hoogten steeds een kort plankje en een lang plankje naast elkaar ertegenaan. Bovenaanzicht :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
          ||
          ||
          ||+--------------------------------+
          |||                                |
          |||                                |
          ||+--------------------------------+
   muur   ||           +==========+ verticale plank
          ||           +---------------------+
          ||           |                     |
          ||           |                     |
          ||           +---------------------+
          ||
          ||

De korte en lange plankjes zijn afwisseld links en rechts van de verticale plank geplaatst, zodat ze steeds een "gaatje" hebben om naar de vorige of volgende verdieping te stappen. De lange plankjes zijn steeds aan de muur bevestigd zodat het een onwrikbare constructie is geworden.

De plankjes zijn ook met dunne deurmatten afgewerkt.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_73492634
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:19 schreef eleusis het volgende:
Als mensen manieren weten om katten daadwerkelijk GEBRUIK te laten maken van krabpalen, houd ik me ook aanbevolen...

Kattekruid op de paal en anti-katten-vies-spul op de bank werkt vooralsnog niet.
Staat de krabpaal op weg naar het eten en/of drinken. Dit kaan ook wel eens helpen. Dat ze dus via de krabpaal naar hun eten/drinken moeten.
pi_73496329
Ik had in mijn vorige huis aan weerzijden van een hoek van de muur, 2 latten geschroefd, van vloer tot plafond, om de hoek tapijttegels op die latten getimmerd en daaroverheen hoekprofieltjes om het af te werken. Was eigenlijk een noodoplossing, omdat 1 van mijn katten het behang heeeerlijk vond om in te klimmen, het bleek een regelrecht succes, er is 7 jaar gebruik van gemaakt. Terwijl de veel-te-dure krabpalen totaal genegeerd werden.
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
  donderdag 8 oktober 2009 @ 20:00:07 #7
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_73497945
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 19:19 schreef Jannuk het volgende:
Ik had in mijn vorige huis aan weerzijden van een hoek van de muur, 2 latten geschroefd, van vloer tot plafond, om de hoek tapijttegels op die latten getimmerd en daaroverheen hoekprofieltjes om het af te werken. Was eigenlijk een noodoplossing, omdat 1 van mijn katten het behang heeeerlijk vond om in te klimmen, het bleek een regelrecht succes, er is 7 jaar gebruik van gemaakt. Terwijl de veel-te-dure krabpalen totaal genegeerd werden.
bedoel je dan een vertikale 'mat' van vloer tot aan t plafond?
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  donderdag 8 oktober 2009 @ 20:01:48 #8
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_73498012
quote:

Er is in dierenwinkels ook een spray te koop die AANTREKT, die kan je dan op de krabpaal spuiten. Volgens mij heet het catnip.

oh er is een topic over: CATNIP...Iemand ervaringen mee?
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_73498519
Heeft iemand nog suggesties over hoe ik de plankjes vast kan maken aan een binnenrol van tapijt?
pi_73499593
ijzeren hoekjes? Gewoon van die dingen in 90 graden en aan 3 kanten een schroef in de rol en een schroef in de plank?
pi_73499670
quote:
Als mensen manieren weten om katten daadwerkelijk GEBRUIK te laten maken van krabpalen
Mijn katten vonden de cocosmat beter dan de paal. Ik heb toen een stuk vloerbedekking van 40 breed en iets van 60 lang tegen de muur geschroefd. Was een succesnummer! Kunnen ze er lekker aan hangen.
pi_73500443
Deze hebben wij afgelopen week zelf gemaakt. De manden was het eerste idee. We hebben gewoon allerlei verschillende manden uit de kringloopwinkel gehaald voor een paar euro en die met tiewraps en haken in de muur stevig en stabiel aan elkaar gemaakt. Nu KONDEN ze er technisch gezien wel in, maar dat doen ze dan weer niet. Dus hebben we gewoon met spullen van de Gamma een soort klimpaal/trap gemaakt en die bekleed met op maat gemaakte stukken tapijttegel

Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_73500493
en ow, ze gaan er ook echt op en in. Er ligt er tot dusver telkens tenminste een van mijn 6 monstertjes in of op, zonder catnip of zo.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_73506558
Kun je niet de tapijtrollen gewoon doorzagen, plankje ertussen doen en de rest van de rol erbovenop. Dan moet je wel kijken of dat stabiel genoeg is.

Of voordat je de tapijtrol met touw bekleedt, kun je er een plank met een gat met een net passende diameter eroverheen schuiven. Hierna smeer je de tapijtrol in met lijm en dan omwikkel je hem met touw. Hiermee zou de plank voldoende vast zitten.
pi_73515140
Is een houten paal dan niet steviger? Daar kun je tenminste nog iets in bevestigen. Als je tuinhout koopt is dat ok nog eens betaalbaar.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:09:28 #16
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_73523258
Mijn zelfgemaakte krappalen:

Het is spaanplaat in een U vorm met (loper)tapijt er op gespijkert en hij zit om de kopsekant van de muur geklemd.

Daarnaast heb ik een klimrek aan de muur gemaakt met IKEA Lack planken:

Zoals je ziet zit er op de treedjes hetzelfde tapijt, dit gebruiken ze ook om aan de krabben.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_73523625
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 20:00 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

bedoel je dan een vertikale 'mat' van vloer tot aan t plafond?
yeps, om de hoek gevouwen, want die hoek was een ultiem krab- en klimplekje... dat vonden mn behang en ik niet zo leuk. Als ik mn ext HD weer gevonden heb (zit midden in een verhuizing), zal ik even een fotootje uploaden.
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_73543161
Die Lack-planken oplossing vind ik op zich wel leuk gevonden
Twee bezwaren die ik daartegen zou hebben bij mijn twee katten:

- Ik word gegarandeerd van boven besprongen zodra ik langs zou lopen
- Mijn katten gaan dan samen op één plank liggen, en ik vermoed dat hun gezamenlijk gewicht te veel van het goede is voor het ophangsysteem
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_73543600
Het is echt hel vervelend als dat naar beneden komt zeilen. In mijn vorige woning had ik veilingkistjes aan de muur hangen waar de katten op en in konden springen. Maar de muur was een soort spons, dus af en toe kwam er zo'n kistje met kat en an naar beneden.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:49:44 #20
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_73544415
Die zigzag plank kan ik met mijn volle gewicht op hangen en bij de planken is het materiaal de zwakste schakel vermoed ik, dat is volgens de site 15kg, dat zal wel ongeveer kloppen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_73547362
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 20:01 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

Er is in dierenwinkels ook een spray te koop die AANTREKT, die kan je dan op de krabpaal spuiten. Volgens mij heet het catnip.

oh er is een topic over: CATNIP...Iemand ervaringen mee?
MIjn katten hebben niet veel met kattenkruid, maar voor valeriaan doen ze veel.
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:09 schreef nokwanda het volgende:
Het is echt hel vervelend als dat naar beneden komt zeilen. In mijn vorige woning had ik veilingkistjes aan de muur hangen waar de katten op en in konden springen. Maar de muur was een soort spons, dus af en toe kwam er zo'n kistje met kat en an naar beneden.
Dat is ook mijn angst met het huis waar ik woon
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:40:05 #22
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_73550682
mm ff tvp mss komt er nog wel n leuk idee voorbij voor mijn monsters
pi_73551744
Dit is trouwens ook wel een leuk exemplaar:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: