quote:Eerste restaurant voor afhaal-stamppot
UTRECHT - Wind, regen, temperaturen onder de 15 graden: het is stamppottenweer. Vanaf 1 november hoeven de liefhebbers in Utrecht niet meer in de eigen keuken aan de slag, want daar wordt 's lands eerste stamppot-afhaalrestaurant geopend.
Stamppot to go heet de eerste winkel in de Nobelstraat waar klanten kant-en-klare warme happen kunnen afhalen. ,,Gezond, maar vooral ook gemakkelijk: dat is de toekomst,'' zegt de woordvoerder van Stamppot to go.
,,Stamppot past daar perfect in en het is verbazingwekkend dat nog niemand eerder hiermee is gekomen.''
Het assortiment wordt bewust klein gehouden: de klassieke stamppotten en een stamppot van de maand. ,,Het is logistiek gemakkelijker als we beginnen met een kleine keuze, maar we willen wel variatie aanbrengen. Hutspot en boerenkool, maar ook een pompoenstamppot, of pastinaak met garnalen.''
De stamppot wordt gemaakt door eigen koks, maar de eigenaar speelt met het idee om ook klanten stamppotten te laten maken. ,,Waarom niet de stamppot van grootmoeder uit Wijk C?''
De ambitie gaat nog verder. Het bedrijf wil snel andere vestigingen, ook buiten ons land. ,,Een stamppot to go in New York... Dat lijkt ons wel geweldig!'' (MARGREETH FERNHOUT)
Kost dat?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:44 schreef zoalshetis het volgende:
ik zeg ja. en heb zelfs nog een benedenwoning in amsterdam op toplokatie te huur, met bedrijfsbestemming en horecavergunning.
3000 p.m. excl.quote:
als ze het aanpakken zoals burgermeester of the grape disctict wel. kwaliteit dus. en in het geval van een stamppot ook. maar wel prijs/kwaliteit. en goedkoop. het gaat tenslotte over stamppotten.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:52 schreef Hukkie het volgende:
Nu nog afwachten of er animo voor is.
Dat concept bestaat dus echt al een tijdje in Amsterdam.. Loopt alleen minder hard dan verwacht.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als ze het aanpakken zoals burgermeester of the grape disctict wel. kwaliteit dus. en in het geval van een stamppot ook. maar wel prijs/kwaliteit. en goedkoop. het gaat tenslotte over stamppotten.
kan je in de zomertijd een italiaanse ijswinkel beginnen. of inhuren.
ja gek he, maar wat is een tijdje? in de zomer gaat het waarschijnlijk minder hard.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat concept bestaat dus echt al een tijdje in Amsterdam.. Loopt alleen minder hard dan verwacht.
Dat is die tent die ik bedoelde bij de Albert Cuyp. (een van de kleine zijstraatjes) Voor zover ik weet zit er ergens anders nog een.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja gek he, maar wat is een tijdje? in de zomer gaat het waarschijnlijk minder hard.
en waar is de lokatie? en waarom ken ik hen nog niet?
ja, dan is het idd een lastige klus. maar dat lijkt me met elk nieuw ding. als je een goede kok hebt of zelf goed kan koken en de juiste lokatie hebt, is het niet zo moeilijk.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:08 schreef Hukkie het volgende:
Het probleem lijkt me dat -om het succesvol te maken- je jezelf dusdanig moet onderscheiden van de rest, zodat mensen van heinde en verre naar jouw tent komen om eten te kopen. En met een stamppot die je in de gemiddelde snackbar ook kan halen lijkt me dat een lastige klus.
ah, je bedoelt die met dat geweldige ijs en dat leuke karretje van ze, dat ik echt al overal in de pijp heb zien staan? het ijscuypje ofzoiets?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:01 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is die tent die ik bedoelde bij de Albert Cuyp. (een van de kleine zijstraatjes) Voor zover ik weet zit er ergens anders nog een.
In de zomer verkopen ze ijs en dan als het winter is verkopen ze stamppot. Het interieur is redelijk strak, maar doet een beetje klinisch aan. Het heeft wel wat weg van de wok to go's, alleen dan met ijs en stamppotten,
Jawel, maar daarom vroeg ik me ook af of er animo voor is. Zijn mensen bereid om naar de andere kant van de stad te rijden voor een stamppot van een goede kok, of nemen ze genoegen met de stamppot van de snackbar aan de overkant?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja, dan is het idd een lastige klus. maar dat lijkt me met elk nieuw ding. als je een goede kok hebt of zelf goed kan koken en de juiste lokatie hebt, is het niet zo moeilijk.
dat is gelijk de enige stamppot die ik niet lekker vind.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:17 schreef Hukkie het volgende:
* Hukkie heeft afgelopen 3 Oktober in Leiden ook weer heerlijke verse hutspot gegeten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |