Vandaag was zo'n dag waar men over mag klagen. Want wat ik me nou toch heb meegemaakt... En wat ik vandaag toch heb uitgegeven. Ik zal bij het begin beginnen.
Het begon allemaal om 8.00 uur toen de wekker ging in mijn slaapkamer ergens in het Engelse Wednesbury, West Midlands (vlakbij Birmingham). Met moeite kwam ik drie kwartier later uit bed en stapte ik in m'n traingsbroek en swater om naar m'n stage (West Bromwich) te vertrekken.
Eenmaal aangekomen (na een busreis van ongeveer 30 minuten) op stage ging ik naar de douche waar ik dus ging douchen. Ik douche op werk, omdat de douche thuis kut is. Het is eigenlijk een bad met 2 slangetjes aan de kraan. Er zit nauwelijks druk op, het is vaak koud en je kan er niet in staan

. Dus vandaar.
Na het wassen, scheren, haar doen etc liep ik naar m'n bureau. Het was nu rond 10.15, wat erg vroeg is voor mijn doen (9 uur beginnen). Ik 'checkte' mijn e-mail en typte wat dingen voor m'n scriptie. Rond een uur of 12 besloot ik dat de dingen ging doen die ik had geplanned.
Mijn to do list:
- Metro naar Wolverhampton (kaartje kopen voor de voetbalwedstrijd Wolverhampton Wanderers - Aston Villa. Beide teams nog niet gezien en ik ga volgende maand terug, dus 2 vliegen in 1 klap)
- Metro naar Birmingham (kijken of die Nederlandse marktkraam er staat waar ze pepernoten verkopen. Ik heb 'm 1x gezien een paar maand terug en sindsdien nooit weer. Een telefoontje naar Birmingham Council leerde mij dat het waarschijnlijk de Farmers Market is waar ik was. Deze is elke 1e en 3e woensdag van de maand. Dat is vandaag dus.
- Bus naar Walsall (voetbalshirtje kopen van Walsall FC)
- Naar de bieb in West Bromwich (voor wat literatuur voor m'n scriptie)
- Naar werk, tas ophalen en naar huisTot zover de inleiding. Hier is wat er allemaal is gebeurd:
Wolverhampton£2,70 betaald voor de metro en daarna naar de Wolverhampton Wanderers winkel gelopen en gevraagd of ik hier kaartjes kon kopen. Nee dat kon niet, daarvoor moest ik naar het stadion lopen.
Na een kleine 10 minuten lopen kwam ik aan bij het Molineux Stadium van de Wolves. Ik liep de Ticket Office binnen, groette de verkoopvrouw en zei dat ik graag een kaartje voor de wedstrijd Wolves - Aston Villa wilde kopen, met studentenkorting uiteraard

. Helaas had ik een speciale NUS studentenkaart Extra nodig die ik niet had. Ik zei dat ik wel een Nederlandse studentenkaart heb en vroeg of ik daarmee wel de korting kon krijgen. Dat kon eigenlijk niet, maar voor deze ene keer wilde de aardige vrouw wel een uitzondering maken.... mits er een vervaldatum op de pas stond
Aangezien dit m'n collegekaart van vorig jaar is, die op 1 september dit jaar verlopen is, kon ik die niet gebruiken. En helaas ligt m'n nieuwe collegekaart bij m'n ouders in Nederland. Ik mocht dus de volle mep gaan betalen: £40... M'n kaartje voor Engeland - Kroatië (£39) vorige maand in Wembley was goedkoper. Wat een afzetterij, maar ach, je leeft maar 1 keer toch?
McDonaldsDaarna even snel naar de mc donalds alvorens ik naar Birmingham zou vertrekken. £4,79 neergelegd voor een maaltijd die ik naar boven nam om daar op te eten. Toen ik m'n papieren zak openmaakte kwam ik erachter dat dat leuke meisje (ze zag er veel te leuk uit om bij de mcdonalds te werken) mijn saus vergeten was

Omdat ik geen autist ben, ben ik even snel naar beneden gelopen en gevraagd of ik m'n curry alsnog kon krijgen. Uiteraard kon dit, probleem opgelost.
Ik ging weer naar boven en begon met eten. Tijdens het eten zag ik een meisje aan een tafel zitten naast haar vriendin en tegenover een of andere gast (zie paint).
![]()
Ik vond het een verdomd aantrekkelijk meisje en ik keek dus af en toe even naar haar. Naar haar benen die onder dat korte rokje uitkwamen

, haar hoofd, haar haar. Erg knap was ze, en al helemaal voor een Engels meisje

. Ik zag dat ze ook zo nu en dan mijn kant op keek, maar om nou iemand uit te vragen in de mcdonalds is nou ook weer zoiets

... Nadat ik m'n eten op had, en na m'n afval in de afvalbak gegooid te hebben, had ik bedacht om tijdens het weglopen (de trap af) haar aan te kijken, te glimlachen en een bazenknipoog te geven.
Ik liep naar de trap en ik zag dat ze naar me keek. Ik keek terug en ik glimlachde, maar op dat moment ging ik ook naar beneden kijken

Of het autisme was, of het automatisme van kijken waar je loopt op de trap zullen we helaas nooit weten. Feit is dat de bazenknipoog er niet van is gekomen.
Ach en wee! De gemiste kans

Maar niet heus
Op naar Birmingham!
Birmingham Wederom £2,70 betaald voor de metro richting Birmingham. Halverwege de rit stapte er een ontiegelijk lelijk wijf de metro binnen. Niet gewoon lelijk of onaantrekkelijk, maar echt waar de vliegen van denken "iew, gadver". Rimpels, wratten overal, een lui oog en vies vettig zwart haar

En dat mens ging ook nog eens tegenover mij zitten

Ik probeerde niet naar haar gruwelijk misvormde hoofd te kijken en staarde dus maar uit het raam.
Na een goed half uur saai uitzicht was ik in de tweede grootste stad van Engeland. Met een beetje hoop liep ik richting New Street (waar de kraam de vorige keer stond). Zou ik vandaag pepernoten kunnen kopen?!

Het antwoord was "nee". Het was, zoals ik al enigszins vermoedde, niet de Farmers Market maar de International Food Market die ik gezien had. En die is helaas maar 1x per jaar.
Jammer maar helaas. Op naar Walsall om een kek voetbalshirt te kopen!
WalsallNa een goed half uur in de bus (gratis

) kwam ik aan in Walsall town centre. Even snel (lees: 2x verkeerd lopen) overstappen richting het Bescot Stadium van Walsall waar de fanshop zit. Ik wist niet precies waar ik uit moest stappen, maar aangezien een voetbalstadion nogal moeilijk over het hoofd is te zien vermoedde ik dat het wel goed zou gaan. Helaas

Je ziet het stadion pas als je de bocht uitkomt en daar is ook net de bushalte

Maar op 'stop' gedrukt en er bij de volgende halte uit gegaan. Toen moest ik dus dat hele eind heulemaal teruggelopen naar het stadion alwaar ik het volgende shirt + broekje (links) gekocht heb:
![]()
Dit grapje kostte mij respectievelijk £39.99 + £10.99 = £50.98. Ik betaalde contant met £55.00 en ik kreeg ook nog een heleboel kleingeld terug
West BromwichHet was al na 16.00 uur inmiddels en ik wilde snel terug naar West Bromwich om wat literatuur te scoren (

) in de lokale Public Library. Omdat ik geen zin had om te wachten op de bus en weer over te moeten stappen en al dat gedoe, besloot ik een taxi te bellen

. Na een kleine 10 minuten wachten arriveerde de taxi die mij naar de bibliotheek bracht voor £6.50. Een zeer schappelijke prijs m.i.
Ik vroeg een biebmiep of ze het boek hadden waar ik naar zocht. Zij zou voor mij in de computer gaan zoeken in de gehele regio. "Fantastisch," dacht ik "als ze 'm hier niet hebben, kan die elders wel zijn." Maar helaas, geen enkel bieb in de regio had dat boek. De bibliothecaresse adviseerde mij het eens te proberen in Birmingham. Dit zal ik dus ook nog wel eens gaan doen.
Naar huisNa dit avontuur was het alweer 17.00 uur en besloot ik langs werk te gaan, m'n tas op te halen en de bus naar huis te nemen. Lekker door de spits waardoor het wel een heel kwartier langer duurt
Eenmaal thuis (18.00 uur) ben ik even wat pannetjes gaan afwassen en toen stapte ik met mn droge sok in een plas water

Daar heb ik dus zo'n schurfthekel aan
Toen besloot ik een topic te openen over mijn dag, aangezien ik nog steeds m'n dagboek kwijt ben
SamenvattingKlachten- Veel geld uitgegeven in 1 dag (£102,88)
- McDonaldsmeisje vergeet m'n saus
- Versieractiefaal
- Ongelooflijk lelijk wijf in de metro
- Geen pepernoten kunnen kopen
- Veel kleingeld als wisselgeld terugkrijgen
- Met droge sokken in een plas water gestapt
- Slechte 'douche' thuis
Leuke dingen- Was voor mijn doen op tijd op stage
- Heb straks elk team in de West Midlands zien spelen (Walsall, Birmingham City, West Bromwich Albion, Wolverhampton en Aston Villa. In die volgorde)
- Leuk meisje gehad om naar te kijken bij de McDonalds
- Kek voetbalshirt en broekje zijn nu in mijn bezit (die gaan morgen aan tijdens de donderdagmiddag voetbal-na-werk-dag)
- goedkope taxi
- niet de hele dag op werk gehangen
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.