abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73471191
Ik ben op zoek naar advies over de volgende situatie.

Wij wonen nu een jaar in een flatgebouw op de derde verdieping. Van begin af aan horen we al regelmatig in het huis boven ons veel lawaai en geschreeuw. De laatste tijd wordt dit steeds erger, waarbij ik voornamelijk de man heel erg tegen de vrouw hoor schelden, met o.a. veel gekletter, alsof dingen worden stuk gegooid / geslagen.

Daarbij komt nog dat ik nu ook de laatste tijd hun dochtertje heel veel hoor huilen. Zij is een jaar of drie, en zou dus niet meer vreselijk moeten gillen en huilen, normaal gesproken. Nu kan het zijn dat zij huilt omdat haar ouders ruzie hebben (logisch gevolg, lijkt mij), ware het niet dat het huilen echt extreme vormen aanneemt: het klinkt echt als wanhopig gekrijs, met veel lange uithalen 'mamaaaa' erin.

Nu vraag ik mij af of ik hier melding van moet maken bij het AMK (algemeen meldpunt kindermishandeling). Ik heb nooit blauwe plekken oid gezien bij het kind, ik zie haar ook maar heel weinig (we kennen onze bovenburen ook alleen van gezicht). Ik wil niet dat er melding gemaakt wordt als er in feite niets aan de hand is (misschien hebben de ouders gewoon wel vaak ruzie, maar gebeurt er verder niets echt kwalijks), maar aan de andere kant wil ik ook niet dat het kind in het ziekenhuis belandt, terwijl ik dat had kunnen voorkomen door melding te maken.

Ben benieuwd naar jullie mening hierover.
pi_73471302
In het geval van kindermishandeling zou ik gaan voor ' better safe than sorry' Vermoedens uitspreken kan altijd, wie weet hebben ze al van meerdere kanten signalen gekregen.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_73471316
Ouders die constant of heel intensief ruzie maken lijkt mij ook een vorm van kindermishandeling. Niet twijfelen, gewoon bellen.
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
pi_73471384
Phoe, altijd lastig dit soort situaties. Je aanname dat een kind van 3 niet meer veel huilt/schreeuwt snap ik niet helemaal, ik ken genoeg kinderen die om het minste of geringste beginnen te gillen..

Maar wellicht kun je wel bellen naar het AMK, uitleggen wat de situatie is (zonder adresgegevens etc) en kunnen zij je vertellen of je daar meer achter moet zoeken of niet? dan kkun je altijd nog aan het eind van het gesprek besluiten om wel of geen melding te maken en dus je gegevens achter te laten.
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_73471399
Het AMK is niet het algemene meldpunt kindermishandeling, maar advies- en meldpunt, dus het beste kan je bij hen advies inwinnen. Je kan ze bellen en je punt voorleggen, zij maken dan een professionele inschatting in hoeverre het iets kan betekenen.
Dat lijkt me in deze situatie het meest verstandig.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Boks-Chick woensdag 7 oktober 2009 @ 21:59:54 #6
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_73471416
met voorgaande posters eens

Better safe than sorry
lolwut
pi_73471492
Ik zou bellen en het precies zo uitleggen, met al je twijfels erbij, dan weten zij (hoop ik) wel wat te doen!
pi_73471540
CC: Het is meer dat het geen 'normaal' huilen is (zo één ken ik er ook, mijn oude buurmeisje gilde altijd de hele buurt bij elkaar). Dit is naar mijn idee wat extremer. Maar er zit natuurlijk een vloer tussen, dus helemaal zeker weet ik dat nooit.

Ik denk dat ik maar ga bellen naar het AMK. Ik leg gewoon uit wat de situatie is, dan kunnen zij wellicht aangeven of dit reden is voor onderzoek.

Bedankt iig, verder advies/andere meningen blijven uiteraard welkom. Ik laat het weten als ik gebeld heb.
pi_73471605
Je hebt ook twee soorten mishandeling, fysiek en psychisch. Het is niet zo dat je alleen bij fysieke mishandeling melding moet maken, ook bij psychisch kan het een kind erg schaden.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 7 oktober 2009 @ 22:06:59 #10
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_73471678
Zou er zeker melding van maken. Nu valt er eventueel nog wat te redden. Als ze straks 13 is ofzo is het te laat en is ze voor het leven beschadigd.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 22:36:22 #11
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_73472846
Eens met de rest! Better safe than sorry Ergens zou ik willen dat iemand vroeger over MIJN pa melding had gemaakt Dit klinkt ook eerder alsof de moeder misschien lichamelijk mishandeld wordt. Wat voor het kind sowieso psychische mishandeling is.
Anoniem melden kan denk ik zeker geen kwaad.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 7 oktober 2009 @ 22:43:38 #12
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_73473179
Melden inderdaad.

Beter vals alarm dan te laat zijn.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_73474988
Veel mensen zijn bang om te 'klikken' bij het AMK, omdat ze bang zijn voor problemen met de potentiele mishandelaars. Maar het AMK staat echt niet direct op de stoep met een ontzetting uit de ouderlijke macht als jij belt; ze stellen, als ze denken dat het nodig is, een onderzoek in. En volgens mij meestal indirect (bijv. peilen bij andere instanties die het kind ook zien).

Bellen kan geen kwaad. Ook niet als jij eventueel misschien de situatie verkeerd hebt ingeschat.
pi_73482743
Ik zou zeker ook bellen en advies vragen. Bedenk je maar zo, als er wel echt iets aan de hand is, kan dat arme kind niet voor zichzelf opkomen en is het afhankelijk van derden, zoals jij, om enige verandering/verbetering mogelijk te maken!

Ik neem idd ook aan dat zij dan ook met andere instanties (consultatiebureau, peuterspeelzaal wellicht) contact op kunnen nemen om te zien of er meer zorgelijke signalen zijn.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_73515122
Ik heb net gebeld.

Kreeg in eerste instantie de advieslijn, waar ik dus advies kon vragen over de situatie. Heb alles uitgelegd, en de mevrouw aan de lijn vond het zeer zorgelijk klinken en heeft dus ook naar het adres gevraagd. Ze gaan nu overleggen of er een onderzoek moet worden ingesteld.

Ik blijf anoniem, maar ze hebben wel mijn telefoonnummer gevraagd voor als er nog vragen zijn.

Ben blij dat ik gebeld heb, maar uiteindelijk hoop ik natuurlijk nog steeds dat er niets aan de hand blijkt te zijn.
pi_73515152
goed gehandeld
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_73541642
Goed gedaan! Dat moet je vast een gerust gevoel geven.

Hebben ze nog gezegd of je iets moet doen als je weer gegil en gehuil hoort?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_73541658
Doe ook aan follow-up. Mocht dit over 2 weken nog spelen, dan is het misschien in de grote stapel daar kwijt geraakt. Bel dan even om te vragen of ze er iets mee gedaan hebben.

Edit: En goed gedaan natuurlijk!
pi_73542124
Etoile: Nee, daar hebben ze niets over gezegd. En idd, PaarsBeestje, mocht ik over een paar weken nog steeds veel horen, kan ik altijd nog eens bellen. Het is wel sowieso beleid daar dat degene die heeft gemeld ook op de hoogte wordt gehouden, dus ik neem aan dat ik nog wel wat hoor.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:56:38 #20
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_73554182
Goed dat je 't aangegeven hebt, PPP.
Ik hoop dat je het bij het verkeerde eind hebt en dat er niets aan de hand is met de kleine, maar het zal maar anders zijn....
(Un)masking for the greater good.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')