Ik ben op zoek naar advies over de volgende situatie.
Wij wonen nu een jaar in een flatgebouw op de derde verdieping. Van begin af aan horen we al regelmatig in het huis boven ons veel lawaai en geschreeuw. De laatste tijd wordt dit steeds erger, waarbij ik voornamelijk de man heel erg tegen de vrouw hoor schelden, met o.a. veel gekletter, alsof dingen worden stuk gegooid / geslagen.
Daarbij komt nog dat ik nu ook de laatste tijd hun dochtertje heel veel hoor huilen. Zij is een jaar of drie, en zou dus niet meer vreselijk moeten gillen en huilen, normaal gesproken. Nu kan het zijn dat zij huilt omdat haar ouders ruzie hebben (logisch gevolg, lijkt mij), ware het niet dat het huilen echt extreme vormen aanneemt: het klinkt echt als wanhopig gekrijs, met veel lange uithalen 'mamaaaa' erin.
Nu vraag ik mij af of ik hier melding van moet maken bij het AMK (algemeen meldpunt kindermishandeling). Ik heb nooit blauwe plekken oid gezien bij het kind, ik zie haar ook maar heel weinig (we kennen onze bovenburen ook alleen van gezicht). Ik wil niet dat er melding gemaakt wordt als er in feite niets aan de hand is (misschien hebben de ouders gewoon wel vaak ruzie, maar gebeurt er verder niets echt kwalijks), maar aan de andere kant wil ik ook niet dat het kind in het ziekenhuis belandt, terwijl ik dat had kunnen voorkomen door melding te maken.
Ben benieuwd naar jullie mening hierover.