abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73466312
Sinds kort zie ik, in mijn voorraadkast, die in de hal is, dat ik daar lekkage heb bij hardere regenbuien.
Het is tegen de kant aan, bij het schuine gedeelte.
Aan de andere kant is dus het dak, met dakpannen.

Maar zo op het eerste gezicht kan ik niet zien wat er mis is, alle dakpannen liggen goed, ze zijn ook nog allemaal heel.

Hoe kan het nu zijn dat er toch water door de pannen heenkomt, en uiteindelijk ook een beetje mijn huis binnenkomt ?

Foto van de lekkage, met bijbehorende vieze vlek

Foto van het dak, met een gedramatiseerde rode pijl, die aangeeft waar ik schat dat de lekkage is

Heeft iemand tips voor mij ?
pi_73466658
Kitrandje kapot?
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_73466705
Denk eerder dat je je loodslabben eens moet controleren aan de plaats op de foto te zien.
pi_73466732
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 19:52 schreef Guus Muisarm het volgende:
Denk eerder dat je je loodslabben eens moet controleren aan de plaats op de foto te zien.
Die bedoelde ik. Ben niet echt zo'n bouwvakker.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_73466817
quote:
Dat zou idd aannemelijk zijn, de pijl vertekend echter iets, de lekkage is niet aan de rand van het dak, maar een kleine meter naar links.
Zou het water langs de loodslabben een weg naar links kunnen afleggen alvorens het door mijn dak komt ?
pi_73466871
quote:
Dat dus. Maar het kan ook zijn dat het bijvoorbeeld op de nok onder de pannen loopt en dan schuin over je dakbeschot naar beneden en pas op de plek van de pijl naar binnen stroomt.
pi_73466960
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 19:56 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Dat zou idd aannemelijk zijn, de pijl vertekend echter iets, de lekkage is niet aan de rand van het dak, maar een kleine meter naar links.
Zou het water langs de loodslabben een weg naar links kunnen afleggen alvorens het door mijn dak komt ?
Ja, via de pannenlat kan het zijwaarts stromen
pi_73467010
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 19:57 schreef Zjummie het volgende:

[..]

Dat dus. Maar het kan ook zijn dat het bijvoorbeeld op de nok onder de pannen loopt en dan schuin over je dakbeschot naar beneden en pas op de plek van de pijl naar binnen stroomt.
Dat lijkt me een vervelend probleem.
Is de enige manier om daar achter te komen, mijn dakpannen gaan verschuiven/weghalen, om zo het waterspoor te volgen ?
Of is er een andere manier ?
pi_73467075
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 20:00 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Dat lijkt me een vervelend probleem.
Is de enige manier om daar achter te komen, mijn dakpannen gaan verschuiven/weghalen, om zo het waterspoor te volgen ?
Of is er een andere manier ?
Ik zou geen andere manier weten
pi_73467182
Oke, ik zal ze van het weekend, bij droog weer gaan verschuiven.
Ik hoop dat het van de zijkant komt, dan ligt het probleem niet zo hoog.

Iig bedankt voor de antwoorden.

Meer tips mogen blijven komen trouwens
pi_73467279
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 20:05 schreef Xlarge het volgende:
Oke, ik zal ze van het weekend, bij droog weer gaan verschuiven.
Ik hoop dat het van de zijkant komt, dan ligt het probleem niet zo hoog.

Iig bedankt voor de antwoorden.

Meer tips mogen blijven komen trouwens
Het kan handig zijn om het kort na een regenbui te doen, dan is alles eronder nog lekker nat
  donderdag 8 oktober 2009 @ 18:34:29 #12
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_73494656
Loodslab of kijken er een pan scheef ligt of kapot (een scheur is al voldoende) is
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_73608466
Het bleek uiteindelijk een gescheurde dakpan te zijn, ongeveer 3 meter boven het punt waar het water naar binnen kwam.
Het dak was gelukkig niet rot, en na de dakpan vervangen te hebben, was het dus over.
Diezelfde avond was na een heftige regenbui de vuurdoop.

Opgelost slotje
pi_73682999
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:33 schreef Xlarge het volgende:
Het bleek uiteindelijk een gescheurde dakpan te zijn, ongeveer 3 meter boven het punt waar het water naar binnen kwam.
Het dak was gelukkig niet rot, en na de dakpan vervangen te hebben, was het dus over.
Diezelfde avond was na een heftige regenbui de vuurdoop.

Opgelost slotje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')