abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 oktober 2009 @ 19:28:07 #1
249667 andrasman
Eigen huis en kelder
pi_73465885
Ik heb een kelder die ik tot woonkelder aan het verbouwen ben. Het heeft een mooi broodjesplafond, alleen er is nog een probleempje te overwinnen voordat ik het wit kan gaan sauzen. Er zaten namelijk geluidsisolatiematten op het plafond geplakt. Die heb ik er af gehaald, maar omdat het zacht spul is blijven er lijmresten met veel randjes van die matten over. Ik heb het inmiddels zo kaal gehaald als mogelijk met een krabber en er twee testlagen flexa powerdek latex overheen gedaan, maar de bruine zooi komt er vrolijk doorheen! Weet iemand hier misschien iets om dit te verhelpen? Het gaat om 20 m2 ongeveer. Ik heb iets gehoord over isolatieverf en zat zelf te denken aan lijmoplosmiddel. Maar Isolatieverf is duur en ik zit op budget en lijmoplosmiddel lijkt me niet prettig in een afgesloten ruimte zonder ramen (maar met afzuiging, dat wel). Wie heeft de verlossende tip??

woensdag 7 oktober 2009 @ 19:30:42 #2
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_73465961
Heb je het al met schuurpapier geprobeerd?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_73466311
Waarom dekt die latex niet? Je schrijft dat het bruin er doorheen komt maar kan het zijn dat de latex totaal niet pakt op die lijmresten?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 20:43:17 #4
249667 andrasman
Eigen huis en kelder
pi_73468591
Schuurpapier werkt inderdaad wel voor de grootste resten van de matten zelf, maar niet voor de lijmresten helaas

De latex gaat er goed overheen, hoewel er wel wat scheurtjes in kwamen bij het drogen van de eerste laag over de gedeeltes waar wat meer mat op zat. Het is echt de kleur die er doorheen trekt en het tot een lichtbruin geheel maakt ook na 2 lagen even erg...
  woensdag 7 oktober 2009 @ 20:48:11 #5
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_73468744
Verf je het toch zwart?
Resistance is futile
  donderdag 8 oktober 2009 @ 09:48:28 #6
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_73478772
Kun je nagaan wat voor chemische basis de lijm heeft?
Dan kun je daar vervolgens een oplosmiddel bij zoeken.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_73481105
Boenen met een ammoniakoplossing wil nog wel eens helpen. Probeer ook eens om de ammoniak een tijd te laten intrekken. Anders wordt het toch borstelen. Oplosmiddelen zou ik niet doen zonder masker die kunnen trouwens ook exploderen of ontbranden.
pi_73489421
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:23 schreef antonwachter het volgende:
Boenen met een ammoniakoplossing wil nog wel eens helpen. Probeer ook eens om de ammoniak een tijd te laten intrekken. Anders wordt het toch borstelen. Oplosmiddelen zou ik niet doen zonder masker die kunnen trouwens ook exploderen of ontbranden.
Maar ammoniak wel
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 8 oktober 2009 @ 16:28:14 #9
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_73490633
Warm maken met een föhn en dan eraf schrapen?
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_73492595
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 15:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar ammoniak wel
Zie jij wel eens huisvrouwen ramen lappen met een gasmasker op dan ?
pi_73495381
Staalborstel erop zetten?
Schuurmachine, roterende?
Uiteraard met masker.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_73497087
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 18:54 schreef Oblivion het volgende:
Staalborstel erop zetten?
Schuurmachine, roterende?
Uiteraard met masker.
zo`n staalborstel voor in je boormachine
pi_73497321
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 19:38 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zo`n staalborstel voor in je boormachine
Samen staan ze sterk...

Trouwens, erg leuk plafond! Als je het schoon kan krijgen.....
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:47:24 #14
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_73512163
Hogedrukspuit?
Primum non nocere
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 10:08:27 #15
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_73512601
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:28 schreef antonwachter het volgende:

[..]

Zie jij wel eens huisvrouwen ramen lappen met een gasmasker op dan ?
grapjas, das natuurlijk buiten; in een kelder met ammoniak aan de gang zonder masker is gewoon niet slim....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_73517575
Jij denkt dat ramen alleen van de buitenkant moeten worden gewassen ?
  Moderator vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:20:58 #17
236264 crew  capricia
pi_73518090
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:08 schreef error_404 het volgende:

[..]

grapjas, das natuurlijk buiten; in een kelder met ammoniak aan de gang zonder masker is gewoon niet slim....
Hij zal het graag een keertje voor willen doen..
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 20:42:06 #18
249667 andrasman
Eigen huis en kelder
pi_73531232
Bedankt voor de tips tot zover!

Staalborstel had ik nog niet aan gedacht. Maar denk dat het ook daar te hardnekkig voor is.. Voor de bruine vlekken sowieso, dus daar zou ik wel een middel voor moeten gebruiken denk ik toch. Ik heb geen idee hoe ik erachter kom op welke basis de lijm is gefabriceerd. Is er geen enkel sterk schoonmaakmiddel die niet al te giftig is?

Zou een subtiele amoniak oplossing sterk genoeg zijn en het proberen waard?

Met een fohn zat ik aan te denken al, maar is dat niet brandgevaarlijk als het lijmresten betreft? Die zijn meestal ook ontbrandbaar..

Hogedrukspuit wordt ik denk ik niet zo blij van aangezien er geen afvoer is in de kelder

Bedankt voor het compliment over het plafond. Zodra het wit is is het denk ik inderdaad erg mooi
pi_73531430
Er is een spuitbus in de handel dat vochtplekken weg kan spuiten (wit)
Maar ben de naam kwijt.
pi_73536903
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Hij zal het graag een keertje voor willen doen..
Vandaag ben ik nog met een ammoniakoplossing bezig geweest zonder masker, geen probleem. Ook nog met thinner, afbijt en oxaalzuur bezig geweest maar dat wel met masker.

Een ammoniakoplossing werkt erg effectief met een minimale belasting voor jezelf en het millieu, geef de ammoniak wel de tijd om in te werken.
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:48 schreef Oblivion het volgende:
Er is een spuitbus in de handel dat vochtplekken weg kan spuiten (wit)
Maar ben de naam kwijt.
Dat is wegenverf, waar ook wegmarkering van gemaakt wordt.
pi_73537132
ik weet de oplossing:

bij ons afgebrande appartement hadden ze na het afkrabben van het ergste spul een speciaal afbijtend middel opgespoten en hierna een fixeerlaag aangebracht
ik weet niet waar je dit allemaal kan krijgen want het is heel speciaal spul maargoed
het vuil vloog er vanaf en was volgens de man die dat werk deed eigenlijk goed voor alles
was opzich maar een 3 uur werk en ze deden het zonder gasmasker e.d. maar het kon wel heel erg bijtend zijn

kijk eens bij een bedrijf die dus ook brandsalvage doet want ze zullen dit vast wel hebben
je kan het zelf gewoon verwerken met een plantenspuit
SuperwormJim:
't is net als een natte hersenscheet, een soort van smerig remspoor in je schedel, alsof je hersenen een windje laten en je voelt gewoon 'RENNEN, DIT IS EXTREME DIARREEEEEE!!!!!'' :') :'( ;(
pi_73537971
Is dit wat?
quote:
Sigma Renova Isotop Primer
Heeft u te maken met ondergronden die vervuild zijn met doorslaggevoelige verontreinigingen, zoals rook- en roetaanslag, waterkringen en koffie- en theevlekken? Dan is het Sigma Renova Isotop systeem de oplossing. Een gewone muurverf slaat door. Maar bij deze muurverf kan dat niet gebeuren dankzij het hoge isolerende vermogen. U begint met een laag Sigma Renova Isotop Primer. Het vervolgsysteem is afhankelijk van de vervuilingsgraad. Is de ondergrond licht vervuild, dan past u na Renova Isotop Primer een watergedragen muurverf naar keuze toe. Is de ondergrond zwaarder vervuild, dan brengt u na de Renova Isotop Primer een laag aan van Sigma Renova Isotop Matt. Gebruikt u Renova Isotop Satin, dan heeft u geen primer nodig.

Of dit:
http://www.waterglas.nl/
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:22:48 #23
249667 andrasman
Eigen huis en kelder
pi_73543844
Okee vandaag aan de slag ermee. Ik ga beginnen met de amoniak oplossing dan. Als dat niet werkt met primer experimenteren en als dat wat ik heb liggen niet werkt kijk ik naar die isotop primer van Sigma. Mocht het hardnekkig blijven zal ik dat spul wat gebruikt wordt voor brandsalvage gaan zoeken!
pi_73546934
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 23:41 schreef antonwachter het volgende:

[..]

Vandaag ben ik nog met een ammoniakoplossing bezig geweest zonder masker, geen probleem. Ook nog met thinner, afbijt en oxaalzuur bezig geweest maar dat wel met masker.

Een ammoniakoplossing werkt erg effectief met een minimale belasting voor jezelf en het millieu, geef de ammoniak wel de tijd om in te werken.
Welke concentratie?

Thinner werken wij gewoon mee op het werk zonder masker / bescherming van de handen, want dat is niet echt nodig. Ammoniak daar blijf je beter vanaf, dat is een héél pak schadelijker dan thinner.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_73550487
Een oplossing van 5 a 10%, je moet wel de ammoniak tijd geven om in te werken, laat desnoods maar een nacht inwerken.

Thinner is de allergrootste troep die er is. Heel onverstandig om daar zonder masker mee te werken, het mag trouwens hier in nederland ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')