abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73464607
Beste fokkers een vraagje;

Vorig jaar zomer (juli) een huurwoning toegewezen gekregen en uiteraard genomen. Dit is geen goedkoop huurhuis en voor deze prijs zijn er meer (grotere) woningen te krijgen. Wij hebben echter voor deze gekozen omdat dit nieuwbouw is en je zelf keuken + badkamer kon kiezen en omdat de woonkamer van deze woning wel ruim was.

Het zou in 1e instantie in september opgeleverd worden, maar is nu al 2 keer uitgesteld en als datum wordt nu februari gegeven. IK vraag mij nu af of ik enige aanspraak kan maken op een vergoeding omdat alle meubels uiteraard besteld zijn op basis van deze afmetingen (woonkamer)

IK ga er eigenlijk niet vanuit dat ik aanspraak kan maken op iets, maar is toch wel absurd dat het 6 maanden uitloopt en ik nu noodgedwongen moet wachten. Afzeggen is geen optie omdat alles reeds besteld is en vrij groot is.

Is hier iemand die weet of ik daadwerkelijk aanspraak kan maken op iets of niet?
ik maak feiten van eventuele twijfels
pi_73467172
Ik gok dat er, omdat het om nieuwbouw gaat, wel iets van een voorbehoud in het contract is opgenomen wat betreft de opleveringsdatum.
pi_73467304
Ik zou dan weer gewacht hebben met meubels bestellen tot ik de sleutel had.
Iets met huid, schieten en beer.
pi_73470285
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 20:09 schreef MaGNeT het volgende:
Ik zou dan weer gewacht hebben met meubels bestellen tot ik de sleutel had.
Iets met huid, schieten en beer.
Hhhmmm.... zit wat in, maar toen ik medio juli een huis kocht, wist ik al dat ik pas een maand later de sleutel zou krijgen. In de tussentijd een aantal essentiële meubels besteld (lees: bed, kledingkast) en die zijn, 2 maanden nadat ik de sleutel heb gekregen, nog altijd niet geleverd.
Mijn punt is: Als je enigzins tijdig je meubels wilt hebben, moet je ze wehaast bestellen zodra je kunt, want het kan maanden duren eer er iets geleverd wordt. (geen wonder dat het bij IKEA zo druk is, volgens mij is het de enige toko waar je je meubels meteen mee kunt nemen. Zelfs bij Trendhopper hadden mijn lampenkappen een levertijd van 3-5 weken.)
pi_73474641
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 21:29 schreef Tja... het volgende:

[..]

Hhhmmm.... zit wat in, maar toen ik medio juli een huis kocht, wist ik al dat ik pas een maand later de sleutel zou krijgen. In de tussentijd een aantal essentiële meubels besteld (lees: bed, kledingkast) en die zijn, 2 maanden nadat ik de sleutel heb gekregen, nog altijd niet geleverd.
Mijn punt is: Als je enigzins tijdig je meubels wilt hebben, moet je ze wehaast bestellen zodra je kunt, want het kan maanden duren eer er iets geleverd wordt. (geen wonder dat het bij IKEA zo druk is, volgens mij is het de enige toko waar je je meubels meteen mee kunt nemen. Zelfs bij Trendhopper hadden mijn lampenkappen een levertijd van 3-5 weken.)
Heb je al eens gevraagd wat de reden voor vertraging is?
Denk inderdaad niet dat je een poot hebt om op te staan, maar lees je contract eens na, daar zou iets dergelijks in kunnen staan... (en dan voornamelijk dat je er géén recht op hebt waarschijnlijk... )
In elk geval eens in gesprek gaan, en aandringen hoe vervelend je de vertraging vind... Helpt misschien niks, maar niet geschoten is altijd mis...
pi_73475090
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 21:29 schreef Tja... het volgende:

[..]

Daarom ben ik ooit eerst begonnen met meubels uit de kringloop, m'n oude bed en simpele lampfittingen.
Net, na 12 jaar, weer verhuisd en heb te weinig meubels ivm groter huis.
Maar die schaf ik langzamerhand aan, eventueel ook eerst weer gebruikt via Marktplaats of de kringloop.
En ja, dan is het even wat minder "luxe" maar zo loop ik niet op de zaken (of mijn geld) vooruit.

Kan me natuurlijk wel voorstellen dat je het liever in één keer zo had maar een tijdje "kamperen" in je huurhuis overleef je ook wel
Sowieso vind ik het handiger om meubels later pas uit te zoeken, aangezien je een huis (als je er een tijdje woont) vaak toch anders inricht dan je vantevoren van plan was.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 07:54:41 #7
3542 Gia
User under construction
pi_73477188
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:53 schreef tKrieK het volgende:
Beste fokkers een vraagje;

Vorig jaar zomer (juli) een huurwoning toegewezen gekregen en uiteraard genomen. Dit is geen goedkoop huurhuis en voor deze prijs zijn er meer (grotere) woningen te krijgen. Wij hebben echter voor deze gekozen omdat dit nieuwbouw is en je zelf keuken + badkamer kon kiezen en omdat de woonkamer van deze woning wel ruim was.

Het zou in 1e instantie in september opgeleverd worden, maar is nu al 2 keer uitgesteld en als datum wordt nu februari gegeven. IK vraag mij nu af of ik enige aanspraak kan maken op een vergoeding omdat alle meubels uiteraard besteld zijn op basis van deze afmetingen (woonkamer)

IK ga er eigenlijk niet vanuit dat ik aanspraak kan maken op iets, maar is toch wel absurd dat het 6 maanden uitloopt en ik nu noodgedwongen moet wachten. Afzeggen is geen optie omdat alles reeds besteld is en vrij groot is.

Is hier iemand die weet of ik daadwerkelijk aanspraak kan maken op iets of niet?
Is door dat uitstel die woonkamer ook kleiner geworden, dan? Of bedoel je dat de meubels nu al geleverd worden in je oude, te kleine woning? Beetje onduidelijke OP....

Is er niemand met een grote garage in je familie waar je het tot februari op kan slaan? Of misschien, ligt aan de winkel, kun je de levering uitstellen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')