Dus als je geen nieuwe batterijen voor jouw maglite hebt, moet je die eigenlijk weggooienquote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:48 schreef MouseOver het volgende:
het is trouwens wel essentieel dat die lamp het ook doet, als je iemand de hersens inslaat met een lamp met lege batterijen ben je alsnog bij voorbaat de sjaak
Niet zo naief. Je mag "als wijze van versiering" ook geen draden die onder stroom staan van t plafond naar beneden laten komen om zo inbrekers te pakken.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is toch gewoon versiering. Veel kerstbomen bevatten bijvoorbeeld ook Engelenhaar en dat is van glas gemaakt en kan ook erg gevaarlijk zijn.
En zo zijn er nog legio versieringen die gevaarlijk kunnen zijn.
Mwa, met een volle wijnfles kan je iemand ook goed raken, of met de klauwhamer uit mn gereedschapskist.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:48 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Met een maglite heb je aanzienlijk minder problemen, omdat je dan kunt stellen dat ding toevallig in je hand gehad te hebben.. voor het licht dus. Ja, en toen stond je ineens voor die inbreker..![]()
het is trouwens wel essentieel dat die lamp het ook doet, als je iemand de hersens inslaat met een lamp met lege batterijen ben je alsnog bij voorbaat de sjaak
Je mag een inbreker gewoon met gepast geweld uit je huis verwijderen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Van jou mag het, alleen hier in Nederland mag het niet en krijg je meteen de PvdA, Groenlinks en D66 over je heen.
Mnee als je iemand over zijn kop wil slaan met een maglite moet je zorgen dat er volle batterijen inzitten. anders kom je nooit weg met ja het was donker en ik had mijn maglite toevallig bij me voor het lichtquote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:49 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dus als je geen nieuwe batterijen voor jouw maglite hebt, moet je die eigenlijk weggooien
Dus al dat prikkeldraad moet ook maar weg overal?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:38 schreef Fides het volgende:
Heel simpel, mag niet!
Dit beschermen van eigen goed valt onder noodweer. Noodweer moet echter proportioneel en subsidiair zijn, en dat daar valt het afhakken van vingers van inbrekers niet onder.
Prikkeldraad is zichtbaar en brengt ook nauwelijks schade toe. Wordt dus wel als proportioneel en subsidiair gezien.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:17 schreef popolon het volgende:
[..]
Dus al dat prikkeldraad moet ook maar weg overal?
Nog nooit gehoord van de Bond van Wetsovertreders?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:45 schreef AAAAAA het volgende:
[..]
Inderdaad. Valt nog mee dat ze geen vakbond hebben.
Prikkeldraad op muurtjes is vaak niet zichtbaar en kan zeker tot ernstige verwondingen leiden. Zelfde geldt voor dat ingemetselde glas.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:21 schreef Fides het volgende:
[..]
Prikkeldraad is zichtbaar en brengt ook nauwelijks schade toe. Wordt dus wel als proportioneel en subsidiair gezien.
NEE JE WORDT DIRECT DOOR DE HOGE HEREN IN DEN HAAG VOOR HET VUURPELETON GEZET JA DAMES EN HEREN DAAR DOEN ZE DAN WEER NIKS AAN NEEE ZIJ HEBBEN HUN SCHAAPJES OP HET DROGE TEN KOSTE VAN DE HARDWERKENDE BURGER OPEN JE OGEN EN WORDT WAKKERquote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:16 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd en krijg jij een hogere straf dan de gemiddelde moordenaar
Zal ik je even knuffelen, je lijkt zo gefrustreerd?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:26 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
NEE JE WORDT DIRECT DOOR DE HOGE HEREN IN DEN HAAG VOOR HET VUURPELETON GEZET JA DAMES EN HEREN DAAR DOEN ZE DAN WEER NIKS AAN NEEE ZIJ HEBBEN HUN SCHAAPJES OP HET DROGE TEN KOSTE VAN DE HARDWERKENDE BURGER OPEN JE OGEN EN WORDT WAKKER
Ja, dankje. Excuses, ik zag net op Google News wat Telegraafreacties voorbij komen, dan ga je bijna denken dat dat normaal is...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:28 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zal ik je even knuffelen, je lijkt zo gefrustreerd?
Hoe kan prikkeldraad niet zichtbaar zijn? Bovendien kan het enkel tot sneetjes e.d. leiden (tenzij je natuurlijk je gezicht erin gooit of erin gaat rollen). Ingemetseld glas heb ik (in Nederland) eigenlijk nog nooit van gehoord, ook googlen levert voor mij niets of. Heb je daar een plaatje van of iets?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:26 schreef popolon het volgende:
[..]
Prikkeldraad op muurtjes is vaak niet zichtbaar en kan zeker tot ernstige verwondingen leiden. Zelfde geldt voor dat ingemetselde glas.
Maar goed, wat heeft 't voor zin? 't Is een 'bedrijfsongeval' toch?
Noem eens wat van die zaken dan?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er zijn legio zaken bekend waarbij een inbreker werd gearresteerd door de bewoner en dat die bewoner toen berecht is alsof het een zware crimineel betrof.
Nog nooit gezien?quote:
Het is natuurlijk ook niet waar. Dit heeft niets met arbeidsongevallen te maken, inbreken is geen arbeid. Geweld, ook tegen inbrekers, kan strafbaar zijn of civielrechtelijke schadeclaims opleveren. Het blijvend verminken van inbrekers kan daar (terecht) ook onder vallen.quote:
Ik herhindeer me een zaak van een garageeigenaar die verdacht werd van mishandeling, je mag zelf even googlen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:22 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Noem eens wat van die zaken dan?
Verdacht is heel wat anders dan veroordeeld? De officier van justitie kan je van vanalles verdenken, maar dat zegt pas iets als de rechter zijn oordeel uitspreekt.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik herhindeer me een zaak van een garageeigenaar die verdacht werd van mishandeling, je mag zelf even googlen.
Ik voorzie hier meer celstraf dan de inbreker krijgtquote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:31 schreef Bommenlegger het volgende:
Ik voorzie hier een Nobelprijs voor 2010.
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:25 schreef Knip het volgende:
[..]
Nog nooit gehoord van de Bond van Wetsovertreders?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bond_van_Wetsovertreders
Inbreker krijgt forse schadevergoedingquote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:18 schreef Hephaistos. het volgende:
En het is natuurlijk onzin dat je dan aansprakelijk wordt gehouden voor schade aan inbrekers. Dat zijn van die leuke Telegraaf-dooddoeners. Maar zolang het maar lekker inspeelt op de gevoelens van de lezer, wordt het al snel voor waar aangenomen.
Als we daar nou de sharia voor invoeren?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:38 schreef Fides het volgende:
Heel simpel, mag niet!
Dit beschermen van eigen goed valt onder noodweer. Noodweer moet echter proportioneel en subsidiair zijn, en dat daar valt het afhakken van vingers van inbrekers niet onder.
Pardon * arbeidsongeval *quote:De politie zei echter dat ik inderdaad het risico loop aansprakelijk te worden gesteld door inbrekers, die slachtoffer zijn geworden van een arbeidsongeval."
Dat is de beveiligingsmechanisme van mijn TV.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 10:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
Strax wordt je nog aangeklaagd door een inbreker als hij zijn rug verrekt omdat de spullen te zwaar zijn.
Ja van mijn wasmachine ook.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 11:45 schreef HarryP het volgende:
[..]
Dat is de beveiligingsmechanisme van mijn TV.
Is er overigens wel sprake van een arbeidsongeval / bedrijfsongeval als het "slachtoffer" niet in dienst is.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |