Aan de ene kant vind ik dit niet echt een uitvinding, want in de kansenwijken, prachtwijken, krachtwijken (of god mag weten wat voor orwelliaanse term ze er tegenwoordig aan koppelen), zijn heel veel hoge muren afgemetseld met glas scherven zodat die criminelen er niet overeen kunnen klimmen.quote:Hier waak ik
ZUTPHEN - Commerciële belangen heeft hij niet. Zijn vinding levert immers vrijwel geen extra omzet op
Maar Derk Everts, de Rijdende Smid uit Zutphen, wil met zijn 'vingerversnipperaar' vooral een maatschappelijke discussie uitlokken: hoe ver mag een burger gaan om zijn eigendommen te beschermen? De smid construeerde een ijzeren strip met vlijmscherpe ijzeren punten die aan de binnenzijde van een kozijn kan worden gemonteerd. Dieven die proberen naar binnen te klimmen, vinden hun vingers op de vensterbank terug. Aanleiding vormt de inbraak bij zijn zoon. Toen die terugkeerde van vakantie, was zijn flatje leeggeroofd. Vader Everts sloeg aan het smeden en kwam met de vingerversnipperaar op de proppen.
Risico
Hoewel hij weet dat hij zich op een hellend vlak begeeft: "De brandweer had er geen enkele moeite mee. Ik had hun zegen, zeiden ze. Bij brand gaan ze toch via de voordeur naar binnen. De politie zei echter dat ik inderdaad het risico loop aansprakelijk te worden gesteld door inbrekers, die slachtoffer zijn geworden van een arbeidsongeval." Everts zegt uit juridisch oogpunt de vingerversnipperaar bewust aan de binnenzijde van het kozijn te monteren.
Dan zul je toch minimaal kevlar handschoenen moeten nemen. De vraag is alleen, heeft een gemiddeld bontkraagje van die dure handschoenen?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:32 schreef MASD het volgende:
Wat als je dikke leren handschoenen draagt?
Dan kan je niet klimmen.quote:Of simpelweg iets diks erop legt?
Of door de voordeur komt.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:32 schreef MASD het volgende:
Wat als je dikke leren handschoenen draagt? Of simpelweg iets diks erop legt?
1. Netspanning kost geld.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:37 schreef Ra-z het volgende:
kzou dan je kozijn op netspanning aansluiten heb je geen bloederige vingers op je vensterbank enzo
quote:De politie zei echter dat ik inderdaad het risico loop aansprakelijk te worden gesteld door inbrekers, die slachtoffer zijn geworden van een arbeidsongeval
Met alle respect, This is Holland.quote:
Van jou mag het, alleen hier in Nederland mag het niet en krijg je meteen de PvdA, Groenlinks en D66 over je heen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:45 schreef popolon het volgende:
En inbrekers mag je wat mij betreft, gratis en voor niks, tegen de grond rammen.
Die heb je alleen als je eenzaam bent.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:46 schreef Sjaakmat het volgende:
Leuk als je katten hebt ook.
Idd en krijg jij een hogere straf dan de gemiddelde moordenaarquote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:47 schreef JohnDope het volgende:
Van jou mag het, alleen hier in Nederland mag het niet en krijg je meteen de PvdA, Groenlinks en D66 over je heen.
Je uitspraak is onvolledig. Zou je svp nog iets kunnen toevoegen over de hardwerkende nederlander en de linkse kerk?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:16 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd en krijg jij een hogere straf dan de gemiddelde moordenaar
Er zijn legio zaken bekend waarbij een inbreker werd gearresteerd door de bewoner en dat die bewoner toen berecht is alsof het een zware crimineel betrof.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:18 schreef Hephaistos. het volgende:
Nou nou, wat een geniale uitvinding![]()
En het is natuurlijk onzin dat je dan aansprakelijk wordt gehouden voor schade aan inbrekers. Dat zijn van die leuke Telegraaf-dooddoeners. Maar zolang het maar lekker inspeelt op de gevoelens van de lezer, wordt het al snel voor waar aangenomen.
Ten eerste kan je niet van iedereen verwachten dat het een soort superman/supervrouw is die een inbreker met de vuisten kan stoppen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:23 schreef Hukkie het volgende:
Je mag een inbreker staande houden en je eigendom verdedigen door hem een paar klappen te verkopen, maar als je hem met een honkbalknuppel bewerkt dan kun je een probleem hebben.
Nee dat valt die niet, want mensen die dit ophangen zullen deze vingerversnipperaar als decoratie/kunstwerk beschouwen.quote:Valt deze uitvinding ook niet onder het kopje 'buitensporig'?
Buitensporige wat?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:23 schreef Hukkie het volgende:
Je mag een inbreker staande houden en je eigendom verdedigen door hem een paar klappen te verkopen, maar als je hem met een honkbalknuppel bewerkt dan kun je een probleem hebben. Valt deze uitvinding ook niet onder het kopje 'buitensporig'?
En haal ook alle zware spullen uit huis, want straks loopt een inbreker een hernia op als hij die zware spullen probeert te stelenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:29 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Buitensporige wat?
Moeten we het zekere voor het onzekere nemen en het glaswerk alvast uit de vensterbank verwijderen?
1. als je een metalen strip neerhangt kost het pas geld als er een inbreker aanzit anders werkt het net als een blote kabelquote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:39 schreef JohnDope het volgende:
[..]
1. Netspanning kost geld.
2. Het installeren van die netspanning kost veel tijd.
3. En van binnenuit ziet zo'n installatie (kabels e.d.) er niet uit.
Buitensporig geweld, en voor mij mag het hoor. Ik heb sinds een inbraak een tijd geleden ook op diverse plekken in huis 'slagwapens' voor handen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:29 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Buitensporige wat?
Moeten we het zekere voor het onzekere nemen en het glaswerk alvast uit de vensterbank verwijderen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |