abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73462718
quote:
AMSTERDAM - Emile Ratelband heeft zijn testament gewijzigd. Eerst zou Moon alles erven en zijn kinderen niks. Nu erft zijn vrouw niets meer van zijn vermogen en is alles voor zijn zeven kinderen.

"Ik dacht: wat heb ik gedaan? Mijn kinderen onterven, dat is kletskoek, dat moet ik niet doen. Nu heb ik het teruggedraaid", aldus de positiviteitsgoeroe in het weekblad Weekend. De bom zou deze week nog wel eens kunnen barsten in huize Ratelband, want Moon weet nog van niets. "Ze hoeft het toch ook niet te weten? Het zijn toch mijn centen? Ja toch? Waarom zou ze er recht op hebben? Het belangrijkste van alles is dat het weer goed is met mijn kinderen."

Emile heeft laten vastleggen dat de erfenis pas verdeeld wordt op het moment dat zijn jongste kind 21 jaar is. "Tot die tijd moet Moon voor de drie kinderen zorgen: Royce, Emilio en Beau. Op het moment dat de jongste 21 is, wordt het vermogen gedeeld door zeven, te weten de zeven kinderen. Simpel toch?"
bron

Het botert dus niet zo tussen Emilie van Moon, dat was ook echt niet te voorspellen, wordt ongetwijfeld weer vervolgd.
pi_73462739
Dat was toch dat wijf dat van hem wilde scheiden en toen 'ineens' weer zwanger van hem was terwijl ze zogezegd totaal geen contact meer hadden, Dat hij hem er nog 1x ingehangen had na een ruzie en ze meteen wéér zwanger was
  Trouwste user 2022 woensdag 7 oktober 2009 @ 19:32:09 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_73466012
Hopen dat ze snel 21 wordt

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_73466137
Wat vriendelijk naar z'n echtgenote toe.
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 20:12:14 #5
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_73467407
Volgens mij kun je in Nederland je kinderen helemaal niet onterven. Ze krijgen altijd een kindsdeel.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_73469825
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 20:12 schreef Knarf het volgende:
Volgens mij kun je in Nederland je kinderen helemaal niet onterven. Ze krijgen altijd een kindsdeel.
Dat zei ik net ook van mijn vriend. Maar hij wist niet zeker of dat nu nog steeds zo was.
Maar zoiets stond mij idd ook bij, dat je als kind altijd recht hebt op een erfdeel.
pi_73470129
Wat ontzettend stom dat Emile dit zo aan de grote klok hangt. Wat een stomme gast is het ook, met zijn miezerige nieuwtjes die hij zo per se moet vertellen. Als ik zijn kind was zou ik het geld weigeren (nee hoor, ligt eraan hoeveel het is;)).

Heeft zeker aandacht nodig ofzo. Of weer naamsbekendheid.
Waarvoor weet ik ook niet. Zie je dat hoofd nog wel eens op tv, behalve in SBS Shownieuws, of is hij 'bekend' vanwege het 'bekendzijn'?

En betekent dit dat hij verwacht gauw de pijp uit te gaan ofzo?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 21:26:58 #8
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_73470190
Heeft hij nou 3 of 7 kinderen?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_73471115
Dat die man überhaupt geld kan verdienen met z'n onzin! Wat doet 'ie nou echt???
  woensdag 7 oktober 2009 @ 22:00:29 #10
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_73471438
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 21:26 schreef Hukkie het volgende:
Ik geloof dat hij twee kinderen met Moon heeft.
Royce is uit een eerder huwelijk, dacht ik. Evenals die andere 4.
pi_73473328
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 21:26 schreef Hukkie het volgende:
quote:
Emile Ratelband is voor de zesde keer vader geworden. De 58-jarige positiviteitsgoeroe kreeg met zijn tweede echtgenote Moon (37) een dochtertje. De bevalling liep niet zo goed, het kind moest uiteindelijk met een zuignap worden gehaald en had een soort van hersenschudding.

Royce Romée weegt bijna vier kilo en is 51 centimeter lang. Royce werd geboren op de verjaardag van zijn andere dochtertje Beau Aimée die inmiddels zes jaar oud is. Emile Ratelband heeft uit een eerder huwelijk ook nog vier inmiddels volwassen kinderen. In totaal heeft Emile nu vier dochters (Minou, Georgine, Beau-Aimee en Royce Romée) en twee zonen (Rolls en Charles). Het kleine meisje heeft twee zussen die dertig jaar ouder zijn.
bron

Zijn oudste dochter was onlangs nog woest en klapte uit de school in weekblad Story:
quote:
De ene rel is huize Ratelband nog niet uit, of de volgende kondigt zich alweer aan. Dochter Minou heeft het helemaal gehad met haar vader. "Hij blijft maar kinderen op de wereld zetten in slechte relaties. Ik hoef zijn vrouw en kinderen ook niet meer te zien."

Twee weken geleden publiceerde weekblad Story het verhaal van Emile Ratelband (60) waarin hij vertelde dat hij zijn testament heeft veranderd. Echtgenote Moon mag na zijn overlijden als executeur testamentair beslissen wat er met Emiles nalatenschap gaat gebeuren. Minou is het er niet mee eens. "Mijn vader heeft hierover niets verteld. Mijn broers weten dit waarschijnlijk ook niet." Minou snapt dan ook niets van haar vaders keuze om zijn testament aan te passen. "Ik houd er eigenlijk helemaal niet van om de vuile was buiten te hangen. Mijn vader doet dat herhaaldelijk en dan erger ik mij er soms aan. Moet heel Nederland meegenieten van het wel en wee in onze familie? Persoonlijk vind ik van niet. Dat hij nu - zonder ons in te lichten - Story vertelt de erfenis aan Moon na te laten, zegt al genoeg."
bron
pi_73474392
waarom zou moon moeten zorgen voor een dochter (beau aka tsjakkalotte) die niet van haar is?
die heeft toch haar eigen moeder namelijk sylvie schmeitz
  woensdag 7 oktober 2009 @ 23:27:30 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_73474552
Misschien moet Moon de financiële zorg op zich nemen als Emile het tijdelijke voor het eeuwige verruilt voor Beau 21 is?

De kans is trouwens wel groot dat hij z'n kinderen op deze manier door Moon een oor laat aannaaien
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 23:29:39 #14
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_73474617
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 20:12 schreef Knarf het volgende:
Als jij je kinderen onterft hebben ze slechts recht op 1/12e deel van de erfenis. Dat was iig een jaar of 5 geleden nog zo.
pi_73475091
Eigenlijk ook wel terecht. Als je veel geld bezit dan zitten de wolven je achterna. Als je je eigen vrouw/man niet 100% vertrouwd dan is het beter het geld te schenken aan de kinderen of een goed doel. Misschien had hij dat wel beter kunnen overleggen dan had hij misschien nu ook geweten hoe zijn vrouw/vriendin echt in elkaar zit. Maar goed misschien leest zij straks ook wel de roddelbladeren en binnenkort misschien wel weer een ruzie of scheiding.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 09:10:08 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73478040
Wat een naar mannetje is het toch ook. Niet eens om hoe ie zijn erfenis verdeelt, maar de manier waarop dat wereldkundig moet worden gemaakt is om te kotsen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 8 oktober 2009 @ 09:15:39 #17
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_73478121
Volgens mij ben je in z'n geheel niet goed bij je hoofd als je je kinderen tracht te onterven.
pi_73478148
Ik zie hem ook nog zo vertellen aan heel Nederland dat zijn vrouw in jaloerse ( ) bijna psychotische toestand de benen had genomen. Een heel erg naar min mannetje is het. Ziek gewoon.
Go hard or go home
pi_73478155
Dit soort mensen moeten er gewoon niet zijn, eigenlijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 8 oktober 2009 @ 09:20:22 #20
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_73478186
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:17 schreef Noek het volgende:
Ik zie hem ook nog zo vertellen aan heel Nederland dat zijn vrouw in jaloerse ( ) bijna psychotische toestand de benen had genomen. Een heel erg naar min mannetje is het. Ziek gewoon.
En zij wilde een scheiding etc etc. En toen weer bij elkaar, nog een baby etc. Sjonge jonge.
  Moderator / Miss SHO donderdag 8 oktober 2009 @ 19:01:05 #21
22592 crew  Ole
pi_73495644
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 17:02:25 #22
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_73524873
Moon heeft 2 kinderen van Emile. Een meisje en een jongen.
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
pi_73525204
en wat zal ze een spijt hebben...
pi_73525909
Het valt mij altijd op dat mensen die andere mensen vertellen hoe ze moeten doen (ratelbands, goeroes, therapeuten, met een spiritueel vleugje vaak) zelf prive hun zaakjes zo slecht op orde hebben en er zo'n puinhoop van maken.
pi_73526395
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 21:52 schreef Haantjedevoorste het volgende:
Dat die man überhaupt geld kan verdienen met z'n onzin! Wat doet 'ie nou echt???
Volgens mij heeft en runt hij een snackbar.
Don't you love her madly?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:01:12 #26
798 voyeur
bemoeit zich
pi_73535575
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 18:01 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Twee ratelbandjes oorlog graag.en tap nog maar een paar grappen.
Here we are now, entertain us.
pi_73537506
Gebakken op steenkolen. Tjakka!
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:29:50 #28
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_73560631
Tegenwoordig kun je je kinderen volgens mij geheel onterven. Je moet dat dan wel (rechtsgeldig dus) in je testament vast laten leggen. Als je niets vast laat leggen of het deel waarin de kinderen niets krijgen niet specifiek laat vastleggen, gaat er automatisch een deel naar de kinderen toe.
Smell the flowers while you can....
pi_73564346
Artikel 64 | BW4, Boek 4, Titel 4, Afdeling 3, Paragraaf 1
1.
De legitieme portie van een kind van de erflater bedraagt de helft van de waarde waarover de legitieme porties worden berekend, gedeeld door het aantal in artikel 10 lid 1 onder a genoemde, door de erflater achtergelaten personen.

2.
Afstammelingen van een kind van de erflater dat op het ogenblik van het openvallen van de nalatenschap niet meer bestaat, worden voor de toepassing van het eerste lid tezamen als een door de erflater achtergelaten kind geteld. Afstammelingen van een kind van de erflater die legitimaris zijn, kunnen ieder slechts voor hun deel opkomen.

Een kind krijgt dus sowieso een deel van de erfenis. Ligt aan het aantal kinderen e.d. nog hoeveel.
pi_73564782
Was de familie Ratelband geen NSB in de oorlog ?
pi_73567227
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 00:58 schreef antonwachter het volgende:
Was de familie Ratelband geen NSB in de oorlog ?
Dat heb ik ook vernomen.
pi_73567243
Wat een vreemde man is het toch.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 11 oktober 2009 @ 09:06:27 #33
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_73567549
Is die vent al 60? Jeetje. Hij zal er wel positief onder blijven.
Today's mood: sponsored by coffee.
pi_73567708
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 18:01 schreef Lovechild het volgende:

[..]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')