abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73458632
Ik had een vriend van mij erop gewezen dat hij nog een belasting teruggaaf kon opvragen bij de belasting omdat hij sinds 2005 in de wajong zit.

Toen wist hij dat overigens niet en had er niet meer bij stil gestaan.

Maar dat stukje is eigenlijk het minst belangrijke.

Het mogelijke probleem is dit.
Hij heeft in 2005 zowel van 2005 EN 2004 de uitkering gekregen. (2004 met terugwerkende kracht omdat hij er toen ook recht op had)

Maar zoals je begrijpt staat dat in 1 jaaropgaaf van 2005. (en niet 2 aparte van '05 en '04)

Ik heb nu zijn jaaropgaaf van 2005 voor me liggen en dit is wat er staat.

Heffingskorting toegepas m.i.v. : ja 01.01.05
Fiscaal loon : 23.928,00
Loonheffing : 7.171,00

Werkgeversdeel ZFW : 1.540.59
Werknemersdeel ZFW : 330,23

Dat was de belangrijke info.

De vraag als volgt.
Heeft hij recht op die wajong korting over dat jaar of zal hij moeten bijbetalen?

Zelf weet ik het zogauw niet en ik vermoed dat velen op fok in 1 oogopslag het wel kunnen vertellen.
pi_73458811
Uitkering en belastingdienst staan in principe los van elkaar. Gewoon aanvraag doen dus en dan krijg je vanzelf bericht ja of nee.
Volgens mij heeft hij er wel recht op
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_73459048
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:32 schreef Winner_Taco het volgende:
Uitkering en belastingdienst staan in principe los van elkaar. Gewoon aanvraag doen dus en dan krijg je vanzelf bericht ja of nee.
Volgens mij heeft hij er wel recht op
TS bedoelt waarschijnlijk de heffingskorting voor jonggehandicapten, dus die twee hebben wel degelijk wat met elkaar te maken. Ik meen mij te herinneren dat de voorwaarde van die heffingskorting was dat je recht moest hebben op een WAJONG-uitkering. Dus, als je recht hebt op die uitkering, heb je ook recht op de heffingskorting.

Wellicht dat ManAtWork hier uitsluitsel over kan geven, die zit wat meer in de inkomstenbelasting dan ik.
pi_73459298
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:39 schreef DonJames het volgende:

[..]

TS bedoelt waarschijnlijk de heffingskorting voor jonggehandicapten, dus die twee hebben wel degelijk wat met elkaar te maken. Ik meen mij te herinneren dat de voorwaarde van die heffingskorting was dat je recht moest hebben op een WAJONG-uitkering. Dus, als je recht hebt op die uitkering, heb je ook recht op de heffingskorting.

Wellicht dat ManAtWork hier uitsluitsel over kan geven, die zit wat meer in de inkomstenbelasting dan ik.
Dat en de hoogte van de uitkering.
Okay flink wat heffingen eraf, maar omdat ik niet weet "hoeveel je *mag* verdienen/krijgen" voordat je bij moet betalen besloot ik het voor hem hier te vragen.
pi_73459535
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat en de hoogte van de uitkering.
Of de hoogte van de uitkering goed is kan niemand zo zeggen, lijkt me. Althans met deze gegevens.
quote:
Okay flink wat heffingen eraf, maar omdat ik niet weet "hoeveel je *mag* verdienen/krijgen" voordat je bij moet betalen...
Dat is geen harde grens. Hoeveel je moet betalen/terug krijgen hangt af van je bruto (jaar)inkomsten, de loonheffing die al is ingehouden en de heffingskortingen waar je recht op hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')