TS bedoelt waarschijnlijk de heffingskorting voor jonggehandicapten, dus die twee hebben wel degelijk wat met elkaar te maken. Ik meen mij te herinneren dat de voorwaarde van die heffingskorting was dat je recht moest hebben op een WAJONG-uitkering. Dus, als je recht hebt op die uitkering, heb je ook recht op de heffingskorting.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:32 schreef Winner_Taco het volgende:
Uitkering en belastingdienst staan in principe los van elkaar. Gewoon aanvraag doen dus en dan krijg je vanzelf bericht ja of nee.
Volgens mij heeft hij er wel recht op
Dat en de hoogte van de uitkering.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:39 schreef DonJames het volgende:
[..]
TS bedoelt waarschijnlijk de heffingskorting voor jonggehandicapten, dus die twee hebben wel degelijk wat met elkaar te maken. Ik meen mij te herinneren dat de voorwaarde van die heffingskorting was dat je recht moest hebben op een WAJONG-uitkering. Dus, als je recht hebt op die uitkering, heb je ook recht op de heffingskorting.
Wellicht dat ManAtWork hier uitsluitsel over kan geven, die zit wat meer in de inkomstenbelasting dan ik.
Of de hoogte van de uitkering goed is kan niemand zo zeggen, lijkt me. Althans met deze gegevens.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat en de hoogte van de uitkering.
Dat is geen harde grens. Hoeveel je moet betalen/terug krijgen hangt af van je bruto (jaar)inkomsten, de loonheffing die al is ingehouden en de heffingskortingen waar je recht op hebt.quote:Okay flink wat heffingen eraf, maar omdat ik niet weet "hoeveel je *mag* verdienen/krijgen" voordat je bij moet betalen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |