quote:MILAAN - De Italiaanse premier Silvio Berlusconi is medeschuldig bevonden voor de corruptie binnen zijn bedrijf Fininvest.
De financiële holding Fininvest kocht in 1990 een rechter om in de overnamezaak van uitgever Mondadori. Het moet nu van de rechter 750 miljoen euro schadevergoeding betalen aan concurrent Carlo de Benedetti.
Berlusconi reageerde verontwaardigd op het vonnis. Hij spreekt van een complot. Fininvest tekent alvast beroep aan.
Iddquote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:36 schreef remlof het volgende:
Laten we hopen dat dit nu eindelijk leidt tot z'n afzetting en vervolging
Ja iedere premier/president met een afwijkend karakter meteen afzetten, hij was de laatst overgebleven politicus die ik kon waarderen, samen met Sarkozy die ook wel leuk uit de hoek kan komen. Straks zitten we met een Unie vol politiek correcte Balkenendes. Dan nog liever een Maffia mafkees in Rome.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:36 schreef remlof het volgende:
Naieveling.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:36 schreef remlof het volgende:
quote:
quote:Hof buigt zich over onschendbaarheid Berlusconi
Het Italiaanse Constitutionele Hof buigt zich vandaag over de onschendbaarheid van de Italiaanse premier Berlusconi. Door die wet, sinds vorig jaar van kracht, ontkwam de premier aan een aantal strafrechtelijke rechtszaken, waaronder een corruptiezaak.
Vijftien rechters buigen zich over de zaak, waarvan er volgens NOS-correspondent Bas Mesters nog drie twijfelen over hun oordeel. De Italiaanse premier werd twee dagen geleden nog in verlegenheid gebracht in een civiele rechtszaak rondom zijn bedrijf Fininvest.
Affaire
De rechtbank achtte het bedrijf schuldig aan corruptie en deelde een boete uit van 750 miljoen euro. De rechter bestempelde Berlusconi in een verklaring tot medeverantwoordelijk voor de omkoping. De premier stond ten tijde van de affaire namelijk aan het hoofd van het bedrijf.
Het Hof komt dinsdagmiddag misschien al met een uitspraak over de vraag of de immuniteitswet in strijd is met de Italiaanse grondwet.
Alsof dit enig effect heeft op het Tokkievolk dat hem zo steunt.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:36 schreef remlof het volgende:
Gebruik van de ambtswoning voor sex met hoeren vind ik tever gaan...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:38 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja iedere premier/president met een afwijkend karakter meteen afzetten, hij was de laatst overgebleven politicus die ik kon waarderen, samen met Sarkozy die ook wel leuk uit de hoek kan komen. Straks zitten we met een Unie vol politiek correcte Balkenendes. Dan nog liever een Maffia mafkees in Rome.
Het is ook vechten tegen de bierkaai, laat die man zijn leven maar uitzitten, en ga daarna als land eens goed nadenken.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:40 schreef Hephaistos. het volgende:
Als Berlusconi vervolgd wordt, zal ie vol de tegenaanval inzetten. De uitvoerende en rechterlijke macht die vechtend over straat rollen, lijkt me niet echt een prettige situatie
Afwijkend karakter? Die man is gewoon door en door corrupt. Als er een wet is waar ie zelf wel eens last van zou kunnen krijgen probeert ie die te veranderen. En weet je hoeveel kranten en televisiestations hij bezit? En hoe ie journalisten van de RAI er uit werkt als ze maar een beetje kritiek op hem hebben?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:38 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja iedere premier/president met een afwijkend karakter meteen afzetten, hij was de laatst overgebleven politicus die ik kon waarderen, samen met Sarkozy die ook wel leuk uit de hoek kan komen. Straks zitten we met een Unie vol politiek correcte Balkenendes. Dan nog liever een Maffia mafkees in Rome.
Niet genoeg voor een opstand blijkbaar. Gezapigheid troef...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Afwijkend karakter? Die man is gewoon door en door corrupt. Als er een wet is waar ie zelf wel eens last van zou kunnen krijgen probeert ie die te veranderen. En weet je hoeveel kranten en televisiestations hij bezit? En hoe ie journalisten van de RAI er uit werkt als ze maar een beetje kritiek op hem hebben?
Ik heb jarenlang in Milaan gewoond en ken genoeg jonge italianen die hem graag zouden zien hangen op Piazzale Loreto, net als Mussolini
Ja, want misdadigers die zich op alle mogelijke manieren te buiten gaan, zich meer bezighouden met zelfverrijking dan met politiek, banden onderhouden met de maffia en een afschuwelijk voorbeeld zijn voor heel het land zijn geweldige politici, immers, ze maken goede grappen en grollen over zongebruinde Obama's.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:38 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zelfverrijking is cool volgens zo'n beetje iedere zielige nietszeggende kortzichtige Nederlander, dus als iemand het groots aanpakt is het nog steeds zielig en kut, maar net iets minder stakkerig, dat moet je hem toch nageven.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:15 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Ja, want misdadigers die zich op alle mogelijke manieren te buiten gaan, zich meer bezighouden met zelfverrijking dan met politiek, banden onderhouden met de maffia en een afschuwelijk voorbeeld zijn voor heel het land zijn geweldige politici, immers, ze maken goede grappen en grollen over zongebruinde Obama's.
Tsja... Italianen he? Het blijft een onbeholpen stelletje sufferds bij elkaar. Charmant en esthetisch onderlegd, maar onbeholpen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:49 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Niet genoeg voor een opstand blijkbaar. Gezapigheid troef...
Hij maakt de rest van zijn leven echt wel vol, ik vind het interessanter wat er daarna gebeurt in Italie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |