Dat kan ik begrijpen, maar voor hen valt vast wel een andere regeling te treffen. Bouwvakkers willen trouwens dat de hogere inkomens worden aangepakt:quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:04 schreef Metalfrost het volgende:
Van die kantoormiepen kan ik nog wel begrijpen dat ze twee jaar langer willen doorwerken, maar nog 's 24 maanden hard zwoegen op de bouwplaats,nee.
Ik ben het eens meet je eens.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:40 schreef Penisbaard het volgende:
Die vakbonden die doen alsof iedereen tegen een verhoging van de AOW leeftijd is en daarom zeggen dat we er allemaal voordeel bij hebben als het openbaar vervoer staakt
Het geld wat het bedrijfsleven dus denkt te gaan besparen zal nog weleens flink kunnen gaan tegen vallenquote:‘Een verhoging van de AOW-leeftijd brengt een lastenverzwaring op andere gebieden met zich mee. Denk aan de toenemende kosten voor verzuim en arbeidsongeschiktheid. Zo blijkt uit de praktijk dat werknemers van 56 tot 65 jaar 40 procent meer verzuimen dan jongere werknemers, terwijl het salaris op relatief hoog niveau ligt.’
‘Ook is de kans dat een 64-jarige werknemer in de zakelijke dienstverlening arbeidsongeschikt raakt, zes maal zo groot als bij een 25-jarige werknemer. De kosten van een instroom in de WIA bedragen gemiddeld 150.000 euro. De kans is groot dat de beloofde lastenverlichting op het vlak van pensioenen met dit soort kosten voor een groot deel verdampt’, zegt Hoek.
Daarnaast eisen de bonden dat het voordeel in pensioenlasten voor de werkgever gecompenseerd wordt richting de werknemer. De werknemer ziet volgens de vakbonden niets terug van dit voordeel, terwijl hij wel twee jaar langer moet werken. En dus willen zij, ter compensatie, dat de werkgever bijvoorbeeld het AOW-gat bekostigt, wat neerkomt op circa 20.000 euro per werknemer. ‘De bonden moeten dit onderwerp niet alleen vanuit werknemerperspectief bekijken, maar vanuit een gezamenlijk belang’, stelt Hoek.
Samen met de stijging in kosten voor verzuim en arbeidsongeschiktheid, betekent dit volgens Hoek een dubbele lastenverzwaring voor de werkgevers. ‘Daarnaast zullen pensioenfondsen en verzekeraars aanpassingen in hun administratieve systeem moeten doorvoeren wat resulteert in extra kosten. De lasten die hiermee gemoeid zijn, zullen enkele honderden miljoenen euro’s bedragen. Uiteindelijk zullen ook deze kosten worden doorbelast aan de werkgever.’
Bron: http://financieel-management.nl/content/view/13025
Zolang werkgevers en werknemers tegenstrijdige doelen hebben is solidariteit van werknemers de enige manier om een vuist te maken. Fight the power enzo.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:12 schreef karr-1 het volgende:
Ik snap niet dat vakbonden nog bestaan
Lees, die een hoop onzin verkondigen om het eigen bestaansrecht veilig te stellen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:42 schreef Dlocks het volgende:
Maar goed, daarom hebben we gelukkig vakbonden in Nederland die wel wakker zijn.
Alsof werknemers solidair kunnen zijn. Iedereen denkt toch aan zichzelf.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:07 schreef zovty het volgende:
[..]
Zolang werkgevers en werknemers tegenstrijdige doelen hebben is solidariteit van werknemers de enige manier om een vuist te maken. Fight the power enzo.
Niet op het moment dat ze zich inschrijven bij een vakbond.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Alsof werknemers solidair kunnen zijn. Iedereen denkt toch aan zichzelf.
Ik ben lid geweest van een vakbond, maar ik zag werkelijk niet in wat ik er aan had. Heb het dus ook weer opgezegd inmiddels.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:29 schreef zovty het volgende:
[..]
Niet op het moment dat ze zich inschrijven bij een vakbond.
A-sociaal.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:31 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben lid geweest van een vakbond, maar ik zag werkelijk niet in wat ik er aan had. Heb het dus ook weer opgezegd inmiddels.
Vast wel, maar beter dat dan dat mijn geld word besteed aan het platleggen van het OV waar ik zelf weer last van heb en totaal het nut niet van inzie.quote:
Als vakbondslid heb je meer invloed op het beleid van de bond dan wanneer je geen lid bent. Maja.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vast wel, maar beter dat dan dat mijn geld word besteed aan het platleggen van het OV waar ik zelf weer last van heb en totaal het nut niet van inzie.
Hmm ja, zit wat in. Maar hij stelt als probleem dat ouderen wellicht werkloos zijn en dus WW gaan trekken. Dit gaat niet helemaal op natuurlijk: de meeste ouderen (50+) wisselen niet zo gauw meer van baan omdat een bedrijf niet graag oudere werknemers aanneemt (en terrecht). Dus de meeste ouderen zullen lekker bij het huidige bedrijf blijven en dus niet werkloos zijn/worden...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:54 schreef Dlocks het volgende:
Of het idee van Harrie Verbon van de universiteit van Tilburg om de AOW leeftijd juist met twee jaar te verlagen i.p.v. te verhogen:
http://www.mejudice.nl/node/271
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |