abonnement Unibet Coolblue
pi_73453078
Wie gaan er vanavond nog meer naar Dream Theater & Opeth in Ahoy ?
quote:
Voor het eerst brengen de progressieve metal veteranen van Dream Theater hun 'Progressive Nation Tour' naar Europa. En natuurlijk wordt ook Nederland niet overgeslagen! Mike Portnoy, drummer van Dream Theater en het meesterbrein achter de tour, heeft ook dit jaar weer persoonlijk de bands uitgezocht die mee op tournee mogen. De special guests van Dream Theater zijn geselecteerd op originaliteit, afwisseling en hun kunnen. "Na al het plezier van het opzetten van twee Progressive Nation tours in de VS wist ik dat het nu tijd was om de zee over te steken en alle geweldige fans in staat te stellen deze bands te zien in Europa" aldus Portnoy.

Heeft Dream Theater nog een introductie nodig? De 5 magiërs timmeren al ruim 20 jaar aan de weg en zijn uitgegroeid tot één van de meest succesvolle progressieve metalbands sinds het hoogtepunt van de progressieve rock midden jaren '70. De band verrast met een unieke mix van freaky progressieve metal uit de jaren '70, heavy metal uit de 80's en melodieuze progrock.
Have fun...
pi_73453259
IKKUH!!!!!!!!

Nee helaas niet, misschien als ik het eerder had geweten.
pi_73453428
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:34 schreef Darkomen het volgende:
IKKUH!!!!!!!!

Nee helaas niet, misschien als ik het eerder had geweten.
Sucks...
Have fun...
pi_73453450
Wow, daar hadden ik en mijn vriend wel heen gewild... Hij vooral =( jammer dat we het niet eerder wisten.
pi_73453833
jep, duidelijk erbij!

Hoop alleen 's avonds nog een beetje thuis te komen; vorige keer goed gezeik mee gehad. (halverwege gestrand lol)
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:59:57 #6
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_73454072
ik ben er ook bij!! las op de ahoy site dat het al om 10:50 is afgelopen??
pi_73454243
yep 18.15 - 22.50 uur

Overigens vorige keer dat ik DT in Ahoy zag liep het geheel iets van 20 minuten uit ofzo, we zullen zien

*zet BlackWaterPark nog eens op*
pi_73454606
Hoelaat zijn jullie in Ahoy? Ik wil namelijk graag vooraan staan!
pi_73455690
mwa zal er rond 18.15 zijn ofzo; ik ga echt niet om 17.30 voor de deur staan. Kweenie hoe druk het is, maar meestal komen mensen pas wat later binnen voor de headliners Opeth en DT. Kan me vergissen
pi_73476444
Goeie show jongens! Miste wel wat persoonlijke toppers, maar ach... met zulke virtuozen op het podium valt er weinig te klagen!
  donderdag 8 oktober 2009 @ 07:52:42 #11
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_73477175
ja goede show net wat teveel rustige nummers voor mijn smaak , maar over het algemeen wel top natuurlijk. big elf vond ik trouwens ook een leuke verassing (ik kon ze niet)
pi_73480848
moet zeggen dat DT me echt tegen begint te vallen. En al helemaal als ze zo'n zeikset neerzetten. Daarnaast ben ik ook een beetje tegen het hele 'komen we zetten gigantische schermen neer en daar projecteren we dan animaties op' idee. Dat hebben ze toch helemaal niet nodig?

Maar goed, toen ze eenmaal Dance of Eternity inzetten kwam het helemaal goed. Vooral toen ze Another Day speelden met die enorme eindsolo. En Petrucci maar gebaren: Spelen! Doorspelen! Hahaha.
Balen dat ik mijn metro/trein moest halen, heb gewoon het einde van Count of Tuscany gemist!

Opeth trouwens echt een enorm goed optreden zeg. Allemachtig wat spelen die mannen. Qua show overtroffen ze DT helemaal moet ik zeggen. Wat me wel opviel was hoe onenthousiast de overige leden op het podium stonden. Is dit altijd zo? Is me namelijk nog nooit opgevallen.

trouwens iemand ook een broodje Unox op met saus? Werd vanochtend wakker met een smaak in mijn bek...jezus!
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:23:37 #13
14505 OProg
A Life in Music
pi_73481100
quote:
moet zeggen dat DT me echt tegen begint te vallen. En al helemaal als ze zo'n zeikset neerzetten. Daarnaast ben ik ook een beetje tegen het hele 'komen we zetten gigantische schermen neer en daar projecteren we dan animaties op' idee. Dat hebben ze toch helemaal niet nodig?
Die schermen hebben ze al jaren. En het is een mooie toevoeging aan het visuele spectakel. Of moeten ze de lichtshow ook maar uitlaten omdat ze het niet nodig hebben?
quote:
Maar goed, toen ze eenmaal Dance of Eternity inzetten kwam het helemaal goed. Vooral toen ze Another Day speelden met die enorme eindsolo. En Petrucci maar gebaren: Spelen! Doorspelen! Hahaha.
Balen dat ik mijn metro/trein moest halen, heb gewoon het einde van Count of Tuscany gemist!
Another Day speelden ze niet, Take the Time wel.
quote:
Opeth trouwens echt een enorm goed optreden zeg. Allemachtig wat spelen die mannen. Qua show overtroffen ze DT helemaal moet ik zeggen. Wat me wel opviel was hoe onenthousiast de overige leden op het podium stonden. Is dit altijd zo? Is me namelijk nog nooit opgevallen.
Ze speelden sterk maar DT overtroffen ze niet. Het mist op deze manier misschien juist een beetje het 'show-effect'. Muzikaal zit het natuurlijk super in elkaar.

[ Bericht 67% gewijzigd door OProg op 08-10-2009 11:29:56 ]
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_73481316
Mijn twee favoriete bands op 1 avond, wat was het vet

Hoogtepunt bij Dream Theater was voor mij Hollow Years met begin en eind solo's. Opeth voor de 4e keer gezien en valt ook nooit tegen. Hoogtepuntje daar was voor mij Harlequin Forest, maar meer omdat dat mijn favoriete album van ze is.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_73481437
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:12 schreef Ssswing het volgende:
Opeth trouwens echt een enorm goed optreden zeg. Allemachtig wat spelen die mannen. Qua show overtroffen ze DT helemaal moet ik zeggen. Wat me wel opviel was hoe onenthousiast de overige leden op het podium stonden. Is dit altijd zo? Is me namelijk nog nooit opgevallen.
Onenthousiast als in: ze springen niet als gekken over het podium? Ja, dan wel. Drummer en bassist blijven redelijk kalm, maar Per op keyboards en Fredrik doen toch aardig mee vind ik.

En al die show vind ik wel bij DT passen. Dit muziek is al op sommige punten redelijk cheesy, ik vind bv een Jordan met iPhone, Keytar en digitaal tovernaarsvriendje daar wel bij passen. En een mooie lichtshow kan niemand toch vervelend vinden?
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_73481698
Iemand de setlist bijgehouden? (DT én Opeth)

Ik vond inderdaad ook dat DT iets teveel langzamere nummers speelden! Had érg graag iets van systematic chaos of train of thought gehoord/gezien... maar het is niet anders!
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:47:16 #17
14505 OProg
A Life in Music
pi_73481838
1. Windowpane
2. The Lotus Eater
3. Reverie/Harlequin Forest
4. April Ethereal
5. Deliverance
6. Hex Omega

1. A Nightmare To Remember
2. A Rite Of Passage
3. Hollow Years
4. Keyboard Solo
5. Prophets of War
6. Wither
7. The Dance of Eternity
8. Take The Time
9. The Count Of Tuscany
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_73482225
Als ik dat had geweten had ik er zeker bij zijn geweest!
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_73482264
danku!
pi_73482902
Geweldige avond gehad . Portnoy weet ook wel wie hij in z'n voorprogramma haalt zeg .. Ik vond de setlist alleen een beetje belabberd vergeleken met andere optredens van dit jaar (klik)..
pi_73484015
Ik heb genoten gisteren avond
Unexpect: was wel leuk Die band kende ik nog niet. Maar het was zeker de moeite waard.
Big Elf: Seventies all over again. Zeker band om in de gaten te houden.
Opeth: Vette set niets op aan te merken.
Dream Theater: Goeie show, leuke setlist.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_73488094
Muzikaal zat het goed in elkaar, maar naar mijn smaak wel wat soft. Verder een prima concert!
pi_73490770
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 15:15 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Muzikaal zat het goed in elkaar, maar naar mijn smaak wel wat soft. Verder een prima concert!
Opeth en Unexpect waren nu niet bepaald soft te noemen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_73491723
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:47 schreef OProg het volgende:
1. Windowpane
2. The Lotus Eater
3. Reverie/Harlequin Forest
4. April Ethereal
5. Deliverance
6. Hex Omega

1. A Nightmare To Remember
2. A Rite Of Passage
3. Hollow Years
4. Keyboard Solo
5. Prophets of War
6. Wither
7. The Dance of Eternity
8. Take The Time
9. The Count Of Tuscany
zoveel nummers speelden ze toch helemaal niet? ik dacht dat ze er eigenlijk maar 7 deden
pi_73491806
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:00 schreef cleany het volgende:

[..]

zoveel nummers speelden ze toch helemaal niet? ik dacht dat ze er eigenlijk maar 7 deden
Beter opletten volgende keer
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')