quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:08 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik zou naar een hondentrainer stappen en daar eens mee gaan praten. Volgens mij kun je dit soort gedrag prima afleren bij een hond door middel van de juiste technieken.
Hoe was de situatie bij zijn vorige baas qua huisvesting/gezelschap?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:49 schreef sanger het volgende:
Wij hebben sinds een klein jaar een Jack Russel (black tan) gekregen van een kennis. Deze on niet meer voor de hond zorgen en zocht dus een beter tehuis; bij ons dus.
Nu leek er voor ons niet veel aan de hand. Natuurlijk is een Jack Russel druk, speels en nooit moe maar toch hadden wij daar geen problemen mee. Ook met ons zoontje van 2 gaat alles meer dan prima.
Nu kwam vorige week de buurman bij ons langs. Het schijnt dat de hond, als wij niet thuis zijn maar soms ook 's nachts, erg veel blaft. Omdat hij onregelmatige diensten werkt is dat voor hem niet prettig, en dat kan ik me goed voorstellen.
We willen de hond het blaffen dus afleren. Maar de vraag is hoe. Iedereen draagt verschillende vormen aan:Muilkorf Halsband met elektrische schokken Halsband met hoge geluiden Halsband met lucht dat op de snuit geblazen wordt Hond in laten slapen ( )
Hond wegdoen (serieuze optie
Echter zie ik in geen van bovenstaande opties DE oplossing. Ik zie oplossingen die het blaffen wellicht tegengaan, maar de oorzaak voor de behoefte om te blaffen niet. Dat betekent dat de hond het waarschijnlijk op een andere manier gaat uiten (slopen, plassen etc).
Dus hoe kan ik nu het beste er voor zorgen dat de hond niet meer blaft? Wie helpt?
Dat zien wij ook niet echt als optie.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Jade buurman moet zich aanpassen om TS een luidruchtige hond binnen heeft gehaald
Op een studentenkamer, 3 hoog. Nooit de hele dag iemand aanwezig.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:39 schreef waterkip het volgende:
[..]
Hoe was de situatie bij zijn vorige baas qua huisvesting/gezelschap?
Net 2 jaar.quote:Leeftijd?
Standaard dingetjes. Uitlaten, water geven en even aanhalen.quote:Wat doe je voor dat je de hond alleen laat ,wat erna (beloning?)
Genoeg. Kluif ligt er altijd, speelgoed is aanwezig en door het kattenluikje kan hij de tuin in.quote:Heeft hij wat te doen bij afwezigheid ?
Dat is niet per definitie waar. Ik ken ze ook die nooit echt aanslaan namelijk.quote:jack is natuurlijk jachthond,die zijn luidruchtig.
Dat is dus geen optie imo.quote:Buurman oordopjes geven ?
Ik werk fulltime. Mijn vrouw 3 dagen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:56 schreef davo1979 het volgende:
Ik ben nu ook bezig met mijn hond om dat blaffen tijdens het alleen zijn af te leren via een hondentrainster. Ik kan je vertellen dat het een lange weg is dit kan zeker maanden duren. Ik weet niet of dat je werkt of beide werkt want dit werkt niet positief mee.
Of een heeeeeeeeel tof speeltje en die alleen geven als je weggaat.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:23 schreef senesta het volgende:
Kun je hem niet iets geven om mee bezig te zijn als jullie weg zijn? Soms helpt alleen al de radio zachtjes aanlaten ook.
Zo'n bal waar je snoepjes in kunt doen, misschien?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:24 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Of een heeeeeeeeel tof speeltje en die alleen geven als je weggaat.
Je bedoeld echt geven en alle andere speeltjes opruimen?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:23 schreef senesta het volgende:
Kun je hem niet iets geven om mee bezig te zijn als jullie weg zijn? Soms helpt alleen al de radio zachtjes aanlaten ook.
Nee dat is een speeltje wat je hem geeft en waarmee hij eventjes mag spelen. Daarna pak je het af en leg je het op een zichtbare (onbereikbare) plek neer. En als je weggaat geef je hem dat speeltje en je pakt het af als je weer thuiskomt.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Je bedoeld echt geven en alle andere speeltjes opruimen?
De radio staat al aan, dus dat zal geen verbetering geven
Ik heb eigenlijk geen idee of dat zou helpen, op zich klinkt het logisch. Kun je er niet één lenen om het eens te proberen? Bench met kleedje erin, lekker kluifje of zo erbij als je weg gaat... Wie weet, ik zou het gewoon eens proberenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:34 schreef sanger het volgende:
Zou een bench helpen? Het lijkt er op dat de hond dus aanslaat als hij iets ziet of hoort. In de bench beperk je het zicht, en dus ook de mogelijkheid dat hij een kat door de tuin ziet banjeren.
Ik zou iig al t normale spul opruimen als jullie weggaan, en dan iets geven wat ie helemaal geweldig vindt. En dan ook alleen geven wanneer jullie weggaan. Baat het niet dan schaadt het niet.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Je bedoeld echt geven en alle andere speeltjes opruimen?
De radio staat al aan, dus dat zal geen verbetering geven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |