Mwah. Op de tienjaarse betaal je toch al iets wat de marktrente benadert. Voor mensen die de dagrente betalen scheelt het natuurlijk wel veel.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:38 schreef mierenfokker het volgende:
De australische regering heeft het voortouw genomen, dus verwacht het wel. Wat zal dit bijvoorbeeld te betekenen hebben voor de hypotheekrente?
klopt, ook op de BB terminals & tv wordt er vaak genoeg gemeld dat de States waarschijnlijk 1 van de laatste zullen zijn, omdat ze er totaal geen belang bij hebben om de rente omhoog te gooien. Wat betreft de inflatie, daar hebben ze geen vrees van, iig niet iedereen, gisteren zelfs een interview gezien dat er iemand bang was dat de inflatie te langzaam ging, CPI staat immers nog steeds erg laag in de states.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:26 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het enige middel na het rentepeil op 0 zetten is beloven dat 't rentepeil daar een hele poos blijft staan. Kan me herinneren dat ze (FED) dat gedaan hebben.
Geeft in mijn ogen aan dat ABN geld nodig heeft en dat de crisis voor de banken nog lang niet voorbij is.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:38 schreef lindenboom het volgende:
Niet binnenkort, hij is er al!!
ABN Amro de opslag is verhoogt in april 2009 van 1.4 naar 2 %
Hedenmorgen van 2 naar 2.5 %
De Nederlande Bank Unie is verkocht.
Er is minder voor gekregen dan dat ze dachten.
Dan maar gewoon bij de klanten halen die in deze tijd toch geen kant op kunnen omdat de
bank hebben afgesprken om de markt op slot te houden.
Bedankt Wouter Bos en Gerrit Zalm
Dat was ik ook van plan, maar ik heb nog geen manier gevonden om Noorse Kronen te bekomen (of een fonds of derivaat in NOK). Iemand een tip?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:43 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zet overigens mn geld in op Noorwegen als 2e die gaat doen na Australie
Dit stond inderdaad op RTLZ:quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:38 schreef lindenboom het volgende:
Niet binnenkort, hij is er al!!
ABN Amro de opslag is verhoogt in april 2009 van 1.4 naar 2 %
Hedenmorgen van 2 naar 2.5 %
http://www.rtl.nl/%28/fin(...)g_van_2_naar_2_5.xmlquote:laatst gewijzigd: 23-10-2009 17:51
ABN Amro verhoogt variabele hypotheekopslag van 2 naar 2,5%
Staatsbank ABN Amro komt met een flinke kostenverhoging voor haar klanten met een variabele hypotheek. De opslag op de 1 maands euriborleningen wordt per 1 november verhoogd van 2 naar 2,5%.
Opslag
In mei werd de opslag al verhoogd van 1,3 naar 2,0%. Voor klanten met een gemiddelde hypotheek van 200.000 euro scheelt dit per jaar 2400 euro aan rente, 200 euro per maand.
Kleine lettertjes
De directeur van de afdeling Preferred Banking van ABN Amro stelt dat conform de voorwaarden de inviduele opslag bij euriborleningen kan worden verhoogd. Klanten kunnen dan wel binnen een maand van hun totale contract af.
Euribor
De euribor is vandaag overigens op het laagste niveau ooit uitgekomen. De totale hypotheekrente voor de klanten blijft dus net onder de 3%. ABN Amro kan overigens voor 1% lenen bij de ECB, met als bedoeling om deze lage rente door te geven aan de klanten.
De val van de DSB heeft nogmaals aangegeven dat banken bij een kleine run on the bank al kunnen omvallen. Waardoor de reserves die ze zullen moeten gaan aanhouden in de toekomst veel groter moeten zijn. Daarom zullen ze wel meer winst moeten gaan maken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:38 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Geeft in mijn ogen aan dat ABN geld nodig heeft en dat de crisis voor de banken nog lang niet voorbij is.
Als ze zoiets roepen, dan denk ik dat de rente wellicht weer eens een tikje hoger kan!quote:De Amerikaanse minister van Financiën Timothy Geithner zei dinsdag in een gesprek met Japanse verslaggevers dat de Amerikaanse dollar een sterke munt moet blijven. De minister zei dat een sterke dollar belangrijk is voor de economische gezondheid van de VS.
De dollar is de afgelopen periode sterk in waarde gedaald (1 euro kost 1,50 dollar) wat voor ongerustheid zorgt bij grote exporterende landen.
Geithner meldde in het vraaggesprek dat hij de staatsschuld van de VS wil terugbrengen om het vertrouwen van investeerders wereldwijd in de Amerikaanse economie te behouden. In het fiscale jaar van 2009 kampt Geithner met een verwacht tekort van 1,4 biljoen dollar.
Verder zei Geithner, ex-president van de New York-afdeling van de Amerikaanse centrale bank de Fed, dat de groei van de Amerikaanse economie zich in een 'vroeg stadium' bevindt, mede door de hoge werkloosheid van de VS, die nu boven de 10 procent ligt.
Dat lijkt me niet. Ik denk nog steeds dat de States 1 van de laatste zullen zijn die de rente omhoog gaan gooien. Ze spinnen er nu mooi garen bij dat de index/commodity's leuk omhoog gaan in waarde.quote:Op woensdag 11 november 2009 18:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ze zoiets roepen, dan denk ik dat de rente wellicht weer eens een tikje hoger kan!
Als er plannen zijn om te verhogen worden er vaak van dit soort inleidende beschietingen gedaan om de markt zich al vast een beetje te laten voorbereiden. Maar niet te. Er wordt ook afgesloten met "vooraleerst moet de economie goed herstellen"quote:Op woensdag 11 november 2009 21:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. Ik denk nog steeds dat de States 1 van de laatste zullen zijn die de rente omhoog gaan gooien. Ze spinnen er nu mooi garen bij dat de index/commodity's leuk omhoog gaan in waarde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |