Ja ben ook bang dat ik sowieso de gemeente moet bellen. Zou het alleen ontzettend jammer vinden dat ik het weer moet afbreken, denk dat het daar wel naar toe gaat, tenzij nog geen 15m verder ook een onoverzichtelijke situatie bestaat.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bel gewoon even de gemeente en vraag het. Het verkeersveiligheidsaspect is wel degelijk van belang hier. Je zou dat kunnen ondervangen door hem dicht te maken met glas of plastic, iets dat doorzichtig is.
Hmm dat is een goeie want ik heb ook eigenlijk mijn schutting verlengt. Huidige schutting is nu 2.00m, maar voor de carport heb ik 2.30m gebruikt..quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:59 schreef Adfundum het volgende:
Anders maak je hem niet helemaal dicht maar slechts tot schuttinghoogte. Da's geloof ik 2.00m en mag zonder vergunning voor zover ik weet.
Als je hem dichtmaakt kan het zijn dat men hem niet meer als carport ziet, maar als garage. En daar is nog wel een vergunning voor nodig.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:18 schreef sanger het volgende:
Effe checken onder welke vergunningsplicht het valtIk gok een lichte bouwvergunning.
Vanaf januari is er geen lichte bouwvergunning meer nodig, dus dan hoef je geen vergunning meer te hebben
Vandaar dat ik zei dat TS eerst moet kijken welke vergunningsplicht opgaatquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je hem dichtmaakt kan het zijn dat men hem niet meer als carport ziet, maar als garage. En daar is nog wel een vergunning voor nodig.
Ik denk een lichte: http://www.heemskerk.nl/f(...)en-overkappingen.pdfquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:31 schreef sanger het volgende:
[..]
Vandaar dat ik zei dat TS eerst moet kijken welke vergunningsplicht opgaat
Ja idd een lichte overkapping als men een carport bouwt. Maar die van mij staat er al. Enige wat ik graag wil is de zijkant dicht houden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik denk een lichte: http://www.heemskerk.nl/f(...)en-overkappingen.pdf
Okey, dus je zou eventueel wel je carport aan de zijkant dicht kunnen maken? Volgens een APV ?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:32 schreef beware_reageerd het volgende:
Je kunt hem wel dichtmaken, maar om gezeik te voorkomen, dan met delen die los zijn en verplaatsbaar.
Zorg dat het geheel niet 1 constructie wordt. (garage idd)
Neem panelen die makkelijk te verwijderen of te verplaatsen zijn.
Hebben mijn ouders toen ook gedaan. Et voila. Gemeente kon er niets meer aan doen.
Het is immers geen vaste bebouwing.
Staat allemaal in je APV. Pas dan de techniek hierboven, of enigzins aangepast, toe. En niemand die je wat kan maken.
Dat zicht hadden ze al niet. En zolang jij op eigen grond blijft. (wel die 1 meter aanhouden)quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:04 schreef ShaoKing het volgende:
[..]
Okey, dus je zou eventueel wel je carport aan de zijkant dicht kunnen maken? Volgens een APV ?
Want de buurt loopt nogal te zeuren over de 'veiligheid'. Ookal rijden ze zelf snoeihard.
Aha, het enige probleem is: de carport is vroegah strak aan de straat gebouwd, waar wel een vergunning voor is verleend.(hetzelfde voor die garage in mijn betoog) Ik zit op z'n max 40cm van de straat ipv die 1 meter.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:15 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Dat zicht hadden ze al niet. En zolang jij op eigen grond blijft. (wel die 1 meter aanhouden)
Geen probleem.
Je moet het zien als creatief de regels toepassen.
Ok. Ik maak hem niet helemaal dicht (een 20 cm open aan de onderkant is voldoende wieltjes en een paarscharnieren en het is niet eens vast)
et voila.
Veiligheid komt uit hun voetje. Daar heb jij geen boodschap aan.
Pas de regels toe, ontduik ze niet, maar ontwijk ze, en niemand die wat kan doen.
Als immers de gemeente het ok vind, is het eigenlijk wel klaar.
Veel suc6, want ik weet wat een gezeik het kan geven.
Maar ook dat je kan winnen zoals jij het wilt. Kwestie van crea-bea zijn wanneer het even moet.
En volgens mij, kan jij dat wel. ;-)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |