abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:53:37 #1
168315 ShaoKing
Al een ei gehad vandaag?
pi_73430772
Hey mensen,

Ik zit in de volgende situatie; heb vorig jaar een hoekwoning gekocht met een carport. De carport zit vast aan een stenen schuurtje en aan de andere kant staat een haag +/- 1.60m hoog.

Nu was ik van mening dat je een carport aan beide zijkanten dicht mag maken zonder vergunning. (overkapping -> beide zijkanten open, carport-> beide zijkanten mogen dicht gemaakt worden). Dus wat heb ik nu gedaan; de haag weggehaald en de carport aan de zijkant dicht getimmerd.

Nu zijn er onderhand al 3 mensen bij me geweest en die zeggen dat de vorige bewoner geen vergunning heeft gekregen om het dicht te mogen maken en ik die dus ook niet krijg. Dit omdat men naast mijn woning omhoog moet rijden, om mijn carport heen en ik ze dus nu het zicht ontneem. En aangezien ze hier allemaal hard rijden, vinden de buren het niet veilig en houden ze mij verantwoordelijk als er iets gebeurt.

Nu ben ik daar het niet mee eens. IK kan er niets aan doen dat ze te hard rijden EN door de haag was het zicht al nihil, tevens staat er nog geen 15m verder op een garage precies óók op een hoek welke het zicht ontneemt. Maar voor die garage is wél een vergunning gegeven destijds. Ook is het zo dat wanneer ik een bestelbus of SUV onder de carport zet men ook eigenlijk niets kan zien.

Ik wil de carport graag dichthebben ivm baldadigheid van de kinderen hier, ze gooien met eikels, trappen snoeihard met een leren bal tegen auto's etc etc. Ik wil dat niet, dus de zijkant dichtgemaakt.

Mijn vraag is nu; Wie heeft er gelijk als de gemeente komt kijken? Ik zit er namelijk niet op te wachten om alles weer af te breken. Want ik zie de bui al hangen, gemeente komt langs -> kijkt in systeem-> owh nee sorry meneer, vorige bewoner mocht het ook niet, u ook niet. Afbreken die handel...

Enig idee?
PS sorry voor het lange verhaal.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:55:22 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_73430807
Bel gewoon even de gemeente en vraag het. Het verkeersveiligheidsaspect is wel degelijk van belang hier. Je zou dat kunnen ondervangen door hem dicht te maken met glas of plastic, iets dat doorzichtig is.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:57:45 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_73430854
Zet er een raam in zodat de buren zelfs nog beter kunnen kijken of er verkeer aankomt, zij blij , jij blij en dan maar hopen dat er geen gemeentelijke ambtenaar langskomt die het ziet ofzo.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:59:27 #4
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_73430907
Anders maak je hem niet helemaal dicht maar slechts tot schuttinghoogte. Da's geloof ik 2.00m en mag zonder vergunning voor zover ik weet.
Kun je niet de eerste meter vrij laten, voor een beeter zicht voor bestuurders?
Some weasel took the cork out of my lunch...
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:59:56 #6
168315 ShaoKing
Al een ei gehad vandaag?
pi_73430908
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bel gewoon even de gemeente en vraag het. Het verkeersveiligheidsaspect is wel degelijk van belang hier. Je zou dat kunnen ondervangen door hem dicht te maken met glas of plastic, iets dat doorzichtig is.
Ja ben ook bang dat ik sowieso de gemeente moet bellen. Zou het alleen ontzettend jammer vinden dat ik het weer moet afbreken, denk dat het daar wel naar toe gaat, tenzij nog geen 15m verder ook een onoverzichtelijke situatie bestaat. En de straat naast mijn huis breder is dan bij die garage even verderop

Als iedereen de buiten bocht neemt ipv de straat afsnijt is er niets aan de hand

Ook heb ik de buren voorgesteld wat ze vinden van het idee om een 'spiegel' te laten plaatsen zodat ze beter om de hoek kunnen kijken.. Maarja dan komt eerst de gemeente weer keuren
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:01:20 #7
168315 ShaoKing
Al een ei gehad vandaag?
pi_73430949
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:59 schreef Adfundum het volgende:
Anders maak je hem niet helemaal dicht maar slechts tot schuttinghoogte. Da's geloof ik 2.00m en mag zonder vergunning voor zover ik weet.
Hmm dat is een goeie want ik heb ook eigenlijk mijn schutting verlengt. Huidige schutting is nu 2.00m, maar voor de carport heb ik 2.30m gebruikt..

Tevens wil ik in een later stadium de voorkant ook dichtmaken zodat mijn hond daar straks kan rondwandelen. Dus een raam in de zijkant maken heeft dan niet zoveel nut als er straks een deur in komt
pi_73430966
Een carport is
“een overdekt bouwwerk, geen gebouw zijnde, zonder eigen wand(en) dat blijkens zijn aard kennelijk is bestemd voor het stallen van een motorvoertuig”.

Er is dus kans dat je voor het dichtmaken van de wand een andere vergunning nodig hebt (bv. voor een garage).
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:18:52 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73431428
Effe checken onder welke vergunningsplicht het valt Ik gok een lichte bouwvergunning.

Vanaf januari is er geen lichte bouwvergunning meer nodig, dus dan hoef je geen vergunning meer te hebben
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:23:13 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_73431543
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:18 schreef sanger het volgende:
Effe checken onder welke vergunningsplicht het valt Ik gok een lichte bouwvergunning.

Vanaf januari is er geen lichte bouwvergunning meer nodig, dus dan hoef je geen vergunning meer te hebben
Als je hem dichtmaakt kan het zijn dat men hem niet meer als carport ziet, maar als garage. En daar is nog wel een vergunning voor nodig.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:31:50 #11
65960 sanger
pi_73431769
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als je hem dichtmaakt kan het zijn dat men hem niet meer als carport ziet, maar als garage. En daar is nog wel een vergunning voor nodig.
Vandaar dat ik zei dat TS eerst moet kijken welke vergunningsplicht opgaat
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:32:37 #12
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_73431788
Je kunt hem wel dichtmaken, maar om gezeik te voorkomen, dan met delen die los zijn en verplaatsbaar.
Zorg dat het geheel niet 1 constructie wordt. (garage idd)

Neem panelen die makkelijk te verwijderen of te verplaatsen zijn.
Hebben mijn ouders toen ook gedaan. Et voila. Gemeente kon er niets meer aan doen.
Het is immers geen vaste bebouwing.

Staat allemaal in je APV. Pas dan de techniek hierboven, of enigzins aangepast, toe. En niemand die je wat kan maken.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:34:54 #13
65960 sanger
pi_73431857
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:31 schreef sanger het volgende:

[..]

Vandaar dat ik zei dat TS eerst moet kijken welke vergunningsplicht opgaat
Ik denk een lichte: http://www.heemskerk.nl/f(...)en-overkappingen.pdf
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:00:38 #14
168315 ShaoKing
Al een ei gehad vandaag?
pi_73432573
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:34 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik denk een lichte: http://www.heemskerk.nl/f(...)en-overkappingen.pdf
Ja idd een lichte overkapping als men een carport bouwt. Maar die van mij staat er al. Enige wat ik graag wil is de zijkant dicht houden.

Vroeg me af of de gemeente het mij kan verbieden maar op andere plekken in nagenoeg dezelfde situatie het wél kan goedkeuren
Verder in de straat heeft iedereen 'illegaal' de voorkant dichtgemaakt. Omdat zoals ze zeggen 'het huis en grond is van mij, moet toch zelf weten of ik de voorkant dicht maak met een kanteldeur oid?"
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:04:10 #15
168315 ShaoKing
Al een ei gehad vandaag?
pi_73432674
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:32 schreef beware_reageerd het volgende:
Je kunt hem wel dichtmaken, maar om gezeik te voorkomen, dan met delen die los zijn en verplaatsbaar.
Zorg dat het geheel niet 1 constructie wordt. (garage idd)

Neem panelen die makkelijk te verwijderen of te verplaatsen zijn.
Hebben mijn ouders toen ook gedaan. Et voila. Gemeente kon er niets meer aan doen.
Het is immers geen vaste bebouwing.

Staat allemaal in je APV. Pas dan de techniek hierboven, of enigzins aangepast, toe. En niemand die je wat kan maken.
Okey, dus je zou eventueel wel je carport aan de zijkant dicht kunnen maken? Volgens een APV ?
Want de buurt loopt nogal te zeuren over de 'veiligheid'. Ookal rijden ze zelf snoeihard.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:15:51 #16
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_73433012
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:04 schreef ShaoKing het volgende:

[..]

Okey, dus je zou eventueel wel je carport aan de zijkant dicht kunnen maken? Volgens een APV ?
Want de buurt loopt nogal te zeuren over de 'veiligheid'. Ookal rijden ze zelf snoeihard.
Dat zicht hadden ze al niet. En zolang jij op eigen grond blijft. (wel die 1 meter aanhouden)
Geen probleem.

Je moet het zien als creatief de regels toepassen.
Ok. Ik maak hem niet helemaal dicht (een 20 cm open aan de onderkant is voldoende wieltjes en een paarscharnieren en het is niet eens vast)
et voila.

Veiligheid komt uit hun voetje. Daar heb jij geen boodschap aan.
Pas de regels toe, ontduik ze niet, maar ontwijk ze, en niemand die wat kan doen.
Als immers de gemeente het ok vind, is het eigenlijk wel klaar.

Veel suc6, want ik weet wat een gezeik het kan geven.
Maar ook dat je kan winnen zoals jij het wilt. Kwestie van crea-bea zijn wanneer het even moet.
En volgens mij, kan jij dat wel. ;-)
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:32:44 #17
168315 ShaoKing
Al een ei gehad vandaag?
pi_73433543
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:15 schreef beware_reageerd het volgende:

[..]

Dat zicht hadden ze al niet. En zolang jij op eigen grond blijft. (wel die 1 meter aanhouden)
Geen probleem.

Je moet het zien als creatief de regels toepassen.
Ok. Ik maak hem niet helemaal dicht (een 20 cm open aan de onderkant is voldoende wieltjes en een paarscharnieren en het is niet eens vast)
et voila.

Veiligheid komt uit hun voetje. Daar heb jij geen boodschap aan.
Pas de regels toe, ontduik ze niet, maar ontwijk ze, en niemand die wat kan doen.
Als immers de gemeente het ok vind, is het eigenlijk wel klaar.

Veel suc6, want ik weet wat een gezeik het kan geven.
Maar ook dat je kan winnen zoals jij het wilt. Kwestie van crea-bea zijn wanneer het even moet.
En volgens mij, kan jij dat wel. ;-)
Aha, het enige probleem is: de carport is vroegah strak aan de straat gebouwd, waar wel een vergunning voor is verleend.(hetzelfde voor die garage in mijn betoog) Ik zit op z'n max 40cm van de straat ipv die 1 meter.

Bedankt iig. Zal eens kijken of ik morge de moed kan vinden om bij Bouwen en Wonen naar binnen te stappen. Hopelijk krijg ik gelijk van de gemeente. Anders mogen ze mij verklaren waarom die garage er wel mag staan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')