De Belastingdienst heb ik al meerdere keren gebeld en die proberen me alleen maar af te scheppen met informatie op de website die duidelijk niet bestemd is voor minderjarige. Normaal laat ik mijn administratie door mijn accountant doen, naja eigenlijk die van mijn ouders maar die is op vakantie en ik deed sowieso al veel zelf omdat ik ook graag alles wil leren maar nu zit ik toch wel een soort van in de shit.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:25 schreef fruityloop het volgende:
Voor 50 tot 75 euro kan je hiervoor een professional inhuren, en de belastingdienst heeft hier ook een service voor. Is dat niet slimmer dan zelf het wiel weer uitvinden?
Blijf de Belastingdienst lastig vallen en dring er op aan dat je meer duidelijkheid wilt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:27 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
De Belastingdienst heb ik al meerdere keren gebeld en die proberen me alleen maar af te scheppen met informatie op de website die duidelijk niet bestemd is voor minderjarige. Normaal laat ik mijn administratie door mijn accountant doen, naja eigenlijk die van mijn ouders maar die is op vakantie en ik deed sowieso al veel zelf omdat ik ook graag alles wil leren maar nu zit ik toch wel een soort van in de shit.
Ik zal het nog een keer proberen maar ik heb keelontsteking en moet ook nog het een en ander aan werk doen voor morgen, dus ik houd de hoop erin dat iemand het hier weet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:29 schreef Airlocker het volgende:
[..]
Blijf de Belastingdienst lastig vallen en dring er op aan dat je meer duidelijkheid wilt.
Hmms bedankt al is dat geen geweldig nieuws, wel vreemd dat volgens mij niemand dat eigenlijk doet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:34 schreef Five_Horizons het volgende:
Uiteraard moet je over je inkomen van de AH belasting betalen, of je nu minderjarig bent of niet.
Nu is het zo dat je als je weinig werkt je vaak ook weinig tot geen loonheffing hoeft te betalen. Ik vul zelf al sinds dat ik 16 ofzo elk jaar m'n belastingaangifte in.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:40 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Hmms bedankt al is dat geen geweldig nieuws, wel vreemd dat volgens mij niemand dat eigenlijk doet.
Dat komt omdat het gemiddelde salaris niet voldoende is om belasting over te betalen, als je rekening houdt met de heffingskortingen. Het komt er dan op neer dat je over de eerste ¤6500 geen belasting betaalt (let op: dit is erg kort door de bocht, maar praat makkelijk in dit geval).quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:40 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Hmms bedankt al is dat geen geweldig nieuws, wel vreemd dat volgens mij niemand dat eigenlijk doet.
Je betaalt belasting over je gehele inkomen. Dus aan het einde van het jaar wordt alles op één hoop gegooid en pas dan wordt er belast en komen de heffingskortingen om de hoek kijken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:47 schreef Daph_ het volgende:
dus ik denk niet dat je hier iets over moet betalen.
Welkom in de grote mensen wereld!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:22 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
... wat toch een aardig duur geintje word ...
Bespaarde BTW als inkomen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:22 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
...
Aangezien ik kleine ondernemersvoordeel heb gebruikt in 2008 in mijn bedrijf moet ik de bespaarde BTW als inkomsten doen en daar inkomstenbelasting over betalen, alleen toen ik dit wou doen kwam ineens een AH loon van bijna tweeduizend euro erbij en of ik hier ook even inkomstenbelasting over wil betalen wat toch een aardig duur geintje word, maar ik heb nog nooit een minderjarige AH werknemer inkomstenbelasting zien doen dus moet ik dit dan ook betalen over mijn loondienst?
Alvast heel erg bedankt!
True, met 'hier' bedoelde ik eigenlijk ook het AH inkomenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je betaalt belasting over je gehele inkomen. Dus aan het einde van het jaar wordt alles op één hoop gegooid en pas dan wordt er belast en komen de heffingskortingen om de hoek kijken.
De AH heeft de heffingskortingen toegepast alsof TS alleen dáár een dienstbetrekking zou hebben (wat logisch is), maar ergens in de aangifte is iets mis gegaan.
quote:
Er wordt belasting berekend over alles wat je in één jaar hebt verdiend. Het maakt niet (veel) uit of dat via een bijbaan is, een fulltime baan, een onderneming, een uitkering of wat dan ook.quote:..
Aangezien ik kleine ondernemersvoordeel heb gebruikt in 2008 in mijn bedrijf moet ik de bespaarde BTW als inkomsten doen en daar inkomstenbelasting over betalen, alleen toen ik dit wou doen kwam ineens een AH loon van bijna tweeduizend euro erbij en of ik hier ook even inkomstenbelasting over wil betalen
...
Je hebt het geld toch éérst verdiend? Het is niet zo dat je meer moet betalen dan dat je hebt ontvangen..quote:wat toch een aardig duur geintje word,
Nee, over het totaal van je inkomsten.quote:maar ik heb nog nooit een minderjarige AH werknemer inkomstenbelasting zien doen dus moet ik dit dan ook betalen over mijn loondienst?
quote:Alvast heel erg bedankt!
Ja, de OB die je niet hoeft te betalen als gevolg van de KOR moet je als winst aangeven, en daar betaal je dus belasting over.quote:
Alleen als het daadwerkelijk Winst uit Onderneming is, als het Resultaat Overige Werkzaamheden is kan je de balans niet invullenquote:Je betaalt inkomstenbelasting voor je AH loon en de winst van je eigen bedrijfje. AH regelt het inkomstenloonbelastingdeel voor het AH loon dus daar heb je geen omkijken naar.
Voor de aangifte voor je eigen bedrijf heb je een balans en een winst&verlies rekening nodig om aangifte te doen (die heeft je accountant).
Het programma (zie website) van de belastingdienst laat je alles zo invullen en klaar. Uiteraard zowel je jaaroverzicht AH loon als de balans/WV rekening gegevens invullen!
Zolang alles maar zakelijk is.quote:Uiteraard is het als je ook in loondienst bent zoveel mogelijk kosten op je bedrijfje te boeken (lees: geen winst maken). Al het verlies van je bedrijf wordt zo afgetrokken van je AH inkomen en de belasting die je daar over had betaald krijg je terug
True, ik ben er inderdaad vanuit gegaan dat TS met een eigen bedrijfje geen ROW inkomen gaat boeken. Winst uit Onderneming is -volgens mij- alleen mogelijk bij een KvK registratie. Als TS dat niet heeft dat vervalt in feite mijn verhaalquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:00 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ja, de OB die je niet hoeft te betalen als gevolg van de KOR moet je als winst aangeven, en daar betaal je dus belasting over.
[..]
Alleen als het daadwerkelijk Winst uit Onderneming is, als het Resultaat Overige Werkzaamheden is kan je de balans niet invullen
[..]
Zolang alles maar zakelijk is.
Of iets WUI of ROW is heeft niets te maken met een KVK-inschrijving. Dat is een afweging die een inspecteur maakt (mogelijk vooraf) aan de hand van feiten als omzet, aantal klanten, gemaakte uren, winst en mogelijk andere feiten die van belang zijn. Er is dus niet een regel die objectief vaststelt "vanaf dan heb je WUI, daarvoor/onder is het ROW".quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:06 schreef kwib het volgende:
[..]
True, ik ben er inderdaad vanuit gegaan dat TS met een eigen bedrijfje geen ROW inkomen gaat boeken. Winst uit Onderneming is -volgens mij- alleen mogelijk bij een KvK registratie.
...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |