abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73417222
Ik werk zo nu en dan thuisvia een secure connection met de server op het werk en je kan thuis zowel op het werk aan de slag. Allemaal mooi maar hoe zit het dan met pauzes, mag je die doorgaans zelf bepalen of gelden precies de zelfde pauzetijden als op het werk? Baas doet er een beetje vaag over, hoe doen jullie dat?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:10:55 #2
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_73417256
Wij hebben op het werk niet echt vaste pauzetijden, dus als ik thuis werk heb ik dat ook niet .

Was met dat mooie weer wel lekker, zat ik heerlijk in mijn tuin in het zonnetje een kopje koffie te drinken en een sigaretje te roken ipv onder het afdakje op mijn werk .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:11:11 #3
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_73417263
Zelf lekker je pauzes inlassen, maar gewoon goed bijhouden wanneer je werkt, en wanneer je pauze houd
Frysk bloed tsjoch op!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:11:49 #4
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_73417276
Gewoon je uren maken, daar draait het om.
En zorgen dat je je targets haalt. Knappe baas die dan moeilijk gaat doen hoe jij het verdeeld. Als je maar zorgt dat je eventueel wel bereikbaar bent.
pi_73417317
Die zegt dat als ik me aanvragen en opdrachten etc maar voltooi. Op een drukke dag is het soms wel lastig, moet ik gewoon doorwerken en pauze houden terwijl hun wel echt pauze hebben. Op rustige dagen daartegenin is het weer lekker zo thuis zitten.
pi_73417342
Ik vind het idee van vaste pauzetijden een beetje suf en achterhaald, zeker als het thuiswerken betreft. Denk je werkelijk dat je baas merkt dat je thuis tegelijk met de jongens op kantoor om 10.15 koffie gaat zitten drinken? Belangrijkste bij thuiswerken is dat het werk af komt en je je uren maakt, of dat nou keurig van 9 tot 5 is of van 7 tot 3 of van 11 tot 19.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_73417365
Mijn pauzes op kantoor zijn niet gebonden aan specifieke tijden, ik ga pauzeren als het uitkomt tussen afspraken enzo door. Als ik thuiswerk geldt dus eigenlijk precies hetzelfde, hoewel ik dan natuurlijk geen afspraken heb. Dan is het meer dat ik 'n pauze(tje) neem als ik 'n "mijlpaal" heb bereikt (hoofdstuk af van een verslag, klaar met opbouwen testomgeving, dat soort dingen).

Verder denk ik, als je werkgever het vertrouwen kan opbrengen om mensen thuis te laten werken, dat hij er ook vertrouwen in moet hebben dat mensen dan doen wat ze moeten doen. Wanneer ze dat precies doen zou eigenlijk niet ter zake moeten doen (al lig je tot 11 uur in je bed te ronken en ga je 's avonds tot 9 uur door)
pi_73417418
Gemiddeld genomen heb ik op m'n werk zo'n beetje anderhalf tot twee uur pauze en als ik thuis werk een half uurtje lunch
Knappe baas die daar over gaat vallen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:18:24 #9
18653 crew  D.
pi_73417421
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:09 schreef F04 het volgende:
Baas doet er een beetje vaag over, hoe doen jullie dat?
Ik denk dat ie van binnen aan het lachen was
pi_73419024
Hoe wou je baas eigenlijk controleren wanneer je pauze neemt?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_73419953
Werk al een paar jaar thuis, en heb echt moeten leren om afentoe een pauze in te lassen, omdat ik anders de hele tijd doorwerk - niet gestoord wordend door collega's die weer eens een bakje koffie willen gaan drinken.
Toen ik nog op kantoor werkte, hadden we geen vaste pauzetijden, maar meestal stopte je elk anderhalf à twee uur even, meestal 10-20 minuten per keer. Thuis stop ik meestal 2-3 keer per dag gedurende 10-15 minuten, en neem ik 's-middags een lange lunchpauze. Daar staat tegenover dat ikk vooral 's-morgens vroeg en 's-avonds laat veel werk, dus uren en targets haal ik sowieso.
Beroepen waar je klantcontact hebt uitgezonderd, zijn vaste werktijden zo passé...
pi_73421948
Je werkt thuis.

Dit betekent dat je dus je eigen tijd indeelt. Hierin deel je dus ook je eigen pauzes in. Als je met een laptop werkt is het verstandig om elk uur/ anderhalf uur even 5 minuten iets anders te doen. Bij voorkeur 15 minuten buiten rondlopen en genieten van wat er op straat gebeurt. Hier heeft de werkgever niks mee te maken. Als je een beetje verstandig bent, zorg je er voor dat je betere meetbare resultaten boekt met thuiswerken, dan op kantoor. Dit betekent dat je de thuiswerk dagen gewoon zult houden.

Als tip adviseer ik dat je aan je werkgever uitlegt dat je op een bepaald tijdstip altijd een reactie geeft op eventuele vragen. Zeg dat dit 11.30 uur is en 16.00 uur. Kun je de overige tijd variabel en naar eigen inzicht inplannen. Zo weet je werkgever wat hij aan je heeft en vice versa.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')