abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73411144
Hallo.

Ik heb een leuke starterswoning (60m2) gezien. Het gaat om een 2 kamerflatje (voorheen 3kamer) uit de jaren 60 op de beganegrond. Woning is netjes afgewerkt, dubbelglas, nette bruikbare keuken en badkamer maar niet met hele luxe materialen en last but not least een klein tuintje. Het enige nadeel is dat het een jaren 60 woning is, het liefst had ik nieuwbouw of uit de jaren 90. Leidingen zijn dus niet mooi weggewerkt en ik denk minder goed geisoleerd. Aan de andere kant hecht ik veel waarde aan een ruim balkon/terras. Tuintje met redelijk wat privacy is dan ook een groot pluspunt. (welliswaar is een gedeelte vd tuin gezamlijk, maar in de praktijk wordt daar geen gebruik van gemaakt) Zeker in mijn prijsklasse rond 150/160000 is een ruim terras niet veel voorkomend.

Vraagprijs is 154.500
Koopprijs in 2005 volgens Kadaster 133.000

Wat zijn jullie adviezen/tips. Wat kan ik meenemen in mijn beslissing? Wil heel graag verhuizen, maar heb opzich geen haast. Toch nog even afwachten of toch eens een bod doen en zo ja wat zou een reeel eerste bod zijn? De waarde van een huis is natuurlijk wat een gek ervoor geeft, maar vind het nu nog lastig om te bepalen wat ik het zelf waard vind en wil er goed over nadenken.
pi_73411199
Je hebt toch keus zat, lijkt me? Als je geen haast hebt, waarom zou je dan niet gewoon wachten totdat je iets vindt dat écht naar je zin is?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73433817
Of dit de moeite waard is of niet, hangt van een hoop factoren af.

Hoeveel haast heb je?
Hoeveel "nieuwe" (jaren 90 en later) woningen zijn er die aan jouw wensen voldoen en binnen je budget passen?
Hoe liggen de prijzen daarvan ten opzichte van deze jaren '60 woning?
Hoe handig ben je om eventueel zelf de keuken en/of badkamer aan te pakken (en daarbij dus meteen leidingen weg te werken)?
pi_73437162
Als ik je verhaal zo lees is dit niet een gevalletje 'net niet' waar misschien nog wat van te maken is, maar een gevalletje 'eigenlijk helemaal niet'. Zeker als je geen haast hebt, zou ik lekker blijven kijken tot je iets tegenkomt wat het 'helemaal wel' is. Je zult er neem ik aan wel 'n aantal jaar willen blijven wonen, dus het moet wel naar je zin zijn.
pi_73450709
Als je adviezen nodig hebt voor het kopen van een huis op FOK heb je volgens mij al je eigen antwoord gegeven?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:02:49 #6
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_73452408
*tvp
pi_73453904
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 23:20 schreef hco het volgende:
Het enige nadeel is dat het een jaren 60 woning is, het liefst had ik nieuwbouw of uit de jaren 90.

Zeker in mijn prijsklasse rond 150/160000 .
Weinig budget en nog eisen stellen ook?

Sorry hoor maar dat gaat natuurlijk niet echt samen. Stel je eisen eens naar beneden bij kan je een mooi huis kopen.

Liever-koekjes worden niet gebakken zei mijn oma altijd.

Ik wil ook wel vrijstaand wonen voor 300k maar dat gaat echt niet lukken. ergo, even realitycheck en genoegen nemen met "minder"
pi_73456382
Lijkt me duur, maar ligt erook aan waar je aan het zoeken bent.

Voor mijn driekamer 75m2 uit '86 in Gouda heb ik begin dit jaar 149500 betaald.
So we just called him Fred too
pi_73457602
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 14:07 schreef Cothen het volgende:
Lijkt me duur, maar ligt erook aan waar je aan het zoeken bent.

Voor mijn driekamer 75m2 uit '86 in Gouda heb ik begin dit jaar 149500 betaald.
voor mijn appartement van 75m22 uit de jaren 60 heb ik 128 betaald december 2008 in Ridderkerk.

voorzien van dubbelglas, badkamer en wc verbouwd in 2005, nette keuken en overal schadevrij laminaatvloer op de 1e verdieping.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 14:53:18 #10
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_73457686
Als ervaringsdeskundige kan ik 1 waardevolle tip geven als er geen tijdsdruk aan te pas komt : zorg eerst dat je de hypotheekmarkt leert kennen en er een goede keuze uit maakt vooraleer de huizenmarkt te betreden
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_73462150
Persoonlijk, als ik 150k uitgeef, moet het 100% naar mijn zin zijn. Dan moeten er geen zaken zijn als 'het liefst had ik...".
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_73470362
De meningen over de prijs is appels met peren vergelijken.

In Amsterdam vind je voor 150k niks met 60m2 terwijl in andere steden dat wel zo is.
Ik zou het gewoon doen. Zet eens de voor en nadelen op een rij. En binnen 5 of 8 jaar ga je toch verhuizen/samenwonen/kinderen. Kies dan eerder voor de courantheid van de woning.
pi_73477158
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:23 schreef JumpingJacky het volgende:
Persoonlijk, als ik 150k uitgeef, moet het 100% naar mijn zin zijn. Dan moeten er geen zaken zijn als 'het liefst had ik...".
Wat zal jij teleurgesteld raken zeg, vooral in de randstad kan je voor 150k geen paleis verwachten en zul je altijd wel wat aan het huis moeten doen wat niet naar je zin is.

Ik weet niet waar je woont maar verwacht voor 150k geen compleet afgemaakte woning,

[ Bericht 7% gewijzigd door Bulletdodger op 08-10-2009 11:32:43 ]
pi_73484316
Heel veel van buiten bekijken en ook veel van binnen bekijken.
Dan kun je ook beter een afweging maken wat een woning moet gaan kosten en of de buurt goed is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')