quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:49 schreef karinsoet het volgende:nou hier ben ik het helemaal niet mee eens... Heb je wel eens een Philips TV naastr een Samsung gezet...?
Trouwens LG en philips werken nauw samen...
Oh jee, een ambilight lover
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:54 schreef Bolkesteijn het volgende:Die samenwerking op de fabricage en ontwikkeling van LCD-panelen en CRT-beeldbuizen (die worden in grote delen van de wereld toch nog redelijk vaak gebruikt) is volgens mij al lang beëindigd, er staat mij iets bij van een faillissement. De voormalige LG.Philips IPS LCD panelen zijn overigens wel van zeer goede kwaliteit (nu maken LG en Hitachi ze dacht ik), de techniek is echt superieur aan de LCD techniek van bijvoorbeeld Samsung.
De CRT's van Philips waren de laatste 10 jaar 'crap' vergeleken bij de producten van Sony en Matsushita.
En Samsung maakt ook IPS panelen, je moet ook niet een TN paneel vergelijken met IPS en/of PVA. Tegenwoordig zijn zo'n beetje alle panelen in LCD TV's van het type IPS. Nee voor mij nooit meer Philips, hun producten zijn gefabriceerd van goedkoop plastic, zitten vol met firmware bugs en de service is gewoon diep triest, denk maar niet dat Philips ooit een firmware bug zal upgraden met een bug vrije versie. Zelfs Senseo apparaten moeten terug naar de fabriek i.v.m. ondeugdelijk materiaal gebruik. Philips had altijd al een reputatie van zwak mechanisch ontwerp, ze waren goed in technologie ontwikkeling maar al die onderdelen zijn afgestoten. Nu zijn ze gewoon een tweederangs 'me-too' bedrijf geworden. Alle succesvolle divisies zijn de afgelopen jaren aangekocht en komen dus niet uit de Philips koker.