FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Vodafone verhoogt tarieven, opzeggen mogelijk?
WebHawkjuhmaandag 5 oktober 2009 @ 12:47
FLINKE VERHOGING TARIEVEN VODAFONE
Vodafone heeft de tarieven in één klap fors verhoogd. De prijzen stijgen naar 30 eurocent per minuut voor bellen en sms'en buiten de belbundel.

5 cent
Het vorige tarief was 25 eurocent. Het telecombedrijf wijt de hogere tarieven aan opgelopen kosten. Ook zouden de tarieven heel lang hetzelfde zijn geweest.

Belbundel
Overigens zou circa driekwart van de huidige abonnees binnen de belbundel blijven.
via: RTL Nieuws


Vodafone verhoogt hun beltarieven met 5 cent. Zijn dit soort geintjes niet een mogelijke manier om te cashen voor mensen die net een nieuw abo met mobieltje enzo hebben afgesloten, wat ze nu per direct kunnen opzeggen? (en natuurlijk een manier om op te zeggen voor mensen die het niet eens zijn met de kosten)
Marijkezwollemaandag 5 oktober 2009 @ 12:49
Voor zover ik weet zou dit inderdaad de aanleiding mogen zijn om je contract te beëindigen
BereNDDmaandag 5 oktober 2009 @ 12:49
ze kunnen volgens mij niet zomaar de prijzen verhogen zonder de klant daarmee akkoord te laten gaan (oftewel de mogelijkheid bieden om over te stappen naar een ander)
Ridocarmaandag 5 oktober 2009 @ 12:50
Kijk je contract even na.
Als er niets staat over het accepteren van hogere tarieven dan maak je wel kans.
dabadbassmaandag 5 oktober 2009 @ 12:53
Weet je zeker dat dit ook jouw contract betreft, zoja, zouden ze je moeten waarschuwen.

Anders kun je opzeggen omdat ze de Algemene Voorwaarden wijzigen, (ook deze mogelijkheid moet Vodafone aangeven)
UncleSammaandag 5 oktober 2009 @ 12:53
Hmm interessant ik heb ook Vodafone, kan alleen nergens mijn contract vinden, dacht dat ik die digitaal in mijn mail had staan..
WebHawkjuhmaandag 5 oktober 2009 @ 12:53
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:50 schreef Ridocar het volgende:
Kijk je contract even na.
Als er niets staat over het accepteren van hogere tarieven dan maak je wel kans.
Dat is sowieso niet waar, in principe kunnen ze zoiets niet per AV vastleggen, aangezien het voor zover ik weet per definitie zo is dat als iemand zijn tarieven verhoogd, ze bestaande klanten of via het lage tarief moeten blijven behouden, of ze de mogelijkheid geven de overeenkomst per direct te ontbinden...
Catch22-maandag 5 oktober 2009 @ 12:54
zou wel goed nieuws zijn, kom ik van mijn abo af en kan ik een fijne phone uitkiezen
Elcadarnmaandag 5 oktober 2009 @ 12:54
Vodafone verhoogt tarieven AMSTERDAM (AFN) - Telecombedrijf Vodafone heeft voor nieuwe klanten en klanten die hun contracten verlengen de tarieven voor bellen en sms'en buiten de belbundel verhoogd. De prijzen stijgen naar 30 eurocent per minuut of sms, waar Vodafone eerder een tarief van 25 eurocent hanteerde.


Vodafone verdedigde maandag de tariefsverhoging door te wijzen op opgelopen kosten. De tarieven voor het bellen en sms'en buiten de belbundel zijn heel lang hetzelfde geweest, aldus een woordvoerder. Circa driekwart van de huidige abonnees blijft binnen de belbundel, zei hij.

Bron : http://www.telegraaf.nl/d(...)oogt_tarieven__.html
(1e hit voor zoeken)
---------

In andere woorden, maak je niet zo druk.
minkuukelmaandag 5 oktober 2009 @ 12:55
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:49 schreef Marijkezwolle het volgende:
Voor zover ik weet zou dit inderdaad de aanleiding mogen zijn om je contract te beëindigen
Catch22-maandag 5 oktober 2009 @ 12:55
oplopende kosten? Lijkt me toch dat de kosten van het GSM en 3G netwerk omlaag lopen...

Maargoed, zulke acties zijn zeer zelden voor huidige klanten, dat kost ze anders echt bakken geld/klanten
blessed19maandag 5 oktober 2009 @ 12:55
ik ben als vodafonebezitter erg benieuwd naar de uitkomst!
blessed19maandag 5 oktober 2009 @ 12:58
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:54 schreef Elcadarn het volgende:
Vodafone verhoogt tarieven AMSTERDAM (AFN) - Telecombedrijf Vodafone heeft voor nieuwe klanten en klanten die hun contracten verlengen de tarieven voor bellen en sms'en buiten de belbundel verhoogd. De prijzen stijgen naar 30 eurocent per minuut of sms, waar Vodafone eerder een tarief van 25 eurocent hanteerde.


Vodafone verdedigde maandag de tariefsverhoging door te wijzen op opgelopen kosten. De tarieven voor het bellen en sms'en buiten de belbundel zijn heel lang hetzelfde geweest, aldus een woordvoerder. Circa driekwart van de huidige abonnees blijft binnen de belbundel, zei hij.

Bron : http://www.telegraaf.nl/d(...)oogt_tarieven__.html
(1e hit voor zoeken)
---------

In andere woorden, maak je niet zo druk.
en wat nou als ik vorige maand een contractverlenging gedaan die 12 december ingaat. contract e.d. is al getekend. wat zou dat dan voor mij betekenen?
UncleSammaandag 5 oktober 2009 @ 13:01
Artikel 9 Tarieven
3 Vodafone heeft het recht tarieven eenzijdig te wijzigen. Indien dit op grond van de toepasselijke wettelijke
bepalingen vereist is zal Vodafone Contractant voorafgaande aan de inwerkingtreding van de wijziging informeren en indien van toepassing Contractant wijzen op het recht (het relevante deel van) de Overeenkomst op te zeggen met ingang van de datum van inwerkingtreding van de wijziging.
De opzegging dient uiterlijk voor de inwerkingtreding van de wijziging door Vodafone ontvangen te zijn. In geval van opzegging zijn partijen elkaar daardoor geen andere vergoeding of compensatie verschuldigd, dan de op dat moment openstaande betalingsverplichtingen.

https://www.vodafone.nl/Vodafone/wg20/pdf/algemenevoorwaarden.pdf


Maar dit lijkt dus niet op te gaan omdat het alleen voor nieuwe klanten is.
Lightning_NLmaandag 5 oktober 2009 @ 13:01
TVP
Catch22-maandag 5 oktober 2009 @ 13:03
vals alarm dus
amokjeehmaandag 5 oktober 2009 @ 13:03
Maandag, 05 oktober 2009
Vodafone heeft vandaag de beltarieven verhoogd van de gesprekken die buiten de belbundel van de Basis-abonnementen vallen. De operator spreekt van een prijscorrectie om de gestegen kosten te dekken.

“De buitenbundeltarieven zijn al jaren niet gestegen, maar onze kosten wel. En om ook in de toekomst innovatief te kunnen blijven en nieuwe producten voor klanten te ontwikkelen voeren we nu een prijscorrectie door”, verklaart Bart Hofker, directeur van de consumentenafdeling bij Vodafone Nederland.

De tarieven voor het bellen buiten de bundel is daarom verhoogd van 25 naar 30 cent per minuut/sms. Daarnaast worden meegenomen minuten/sms’jes pas aangesproken als het nieuwe bundeltegoed is verbruikt.

Vodafone voegt er wel aan toe dat de tariefsverhoging alleen geldt voor nieuwe abonnees en bestaande klanten die hun abonnement verlengen.
blessed19maandag 5 oktober 2009 @ 13:18
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:03 schreef amokjeeh het volgende:
Maandag, 05 oktober 2009
Vodafone heeft vandaag de beltarieven verhoogd van de gesprekken die buiten de belbundel van de Basis-abonnementen vallen. De operator spreekt van een prijscorrectie om de gestegen kosten te dekken.

“De buitenbundeltarieven zijn al jaren niet gestegen, maar onze kosten wel. En om ook in de toekomst innovatief te kunnen blijven en nieuwe producten voor klanten te ontwikkelen voeren we nu een prijscorrectie door”, verklaart Bart Hofker, directeur van de consumentenafdeling bij Vodafone Nederland.

De tarieven voor het bellen buiten de bundel is daarom verhoogd van 25 naar 30 cent per minuut/sms. Daarnaast worden meegenomen minuten/sms’jes pas aangesproken als het nieuwe bundeltegoed is verbruikt.

Vodafone voegt er wel aan toe dat de tariefsverhoging alleen geldt voor nieuwe abonnees en bestaande klanten die hun abonnement verlengen.
maar wat nou als ik er tegen ben? ik heb nieuwe contract al getekend voor verlenging, maar ben niet blij met die verhoging
HaagseHarriemaandag 5 oktober 2009 @ 13:19
tvp
GhostfaceKillahmaandag 5 oktober 2009 @ 13:21
eurocent
-_Tommy_-maandag 5 oktober 2009 @ 13:26
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:55 schreef Catch22- het volgende:
oplopende kosten? Lijkt me toch dat de kosten van het GSM en 3G netwerk omlaag lopen...

Maargoed, zulke acties zijn zeer zelden voor huidige klanten, dat kost ze anders echt bakken geld/klanten
Want? Ze krijgen meer klanten die het gebruiken, dus moeten ze meer capaciteit gaan inkopen en leveren, dus meer masten, meer data verkeer, dus de kosten lopen echt niet terug, maar inderdaad omhoog!
Yi-Longmaandag 5 oktober 2009 @ 13:27
De prijzen voor mobiel bellen in NL zijn al belachelijk krankzinnig.

Het is goedkoper om vanuit Hong Kong met een mobieltje naar NL te bellen, dan dat je vanuit NL naar NL belt met je mobieltje(!)
Ik heb daar een hele maand met 10 euro beltegoed gedaanL: iedere dag meerdere keren mobiel bellen binnen Hong Kong, en een stuk of 10x redelijk lange gesprekken naar NL, en op het einde had ik nog steeds geld over op mijn pre-paid(!)

Anyway, ik ben Vodafone klant, maar gebruik alleen dat 'Onder Ons'. Onbeperkt bellen met mensen in je groep, voor 10 euro per maand.
Catch22-maandag 5 oktober 2009 @ 13:46
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:26 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Want? Ze krijgen meer klanten die het gebruiken, dus moeten ze meer capaciteit gaan inkopen en leveren, dus meer masten, meer data verkeer, dus de kosten lopen echt niet terug, maar inderdaad omhoog!
Ja, alleen is de R&D zo'n beetje wel terugbetaald, dus zo duur is het allemaal niet meer.
dronkeykongmaandag 5 oktober 2009 @ 13:55
Mmm net verlengd, even volgen
noutiemaandag 5 oktober 2009 @ 13:59
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:18 schreef blessed19 het volgende:

[..]

maar wat nou als ik er tegen ben? ik heb nieuwe contract al getekend voor verlenging, maar ben niet blij met die verhoging
Voor je het contract tekent had je de bijbehorende voorwaarden moeten lezen en daar moet je het mee eens zijn. Als de verhoging niet in jouw kopie van de voorwaarden staat, dan geldt de verhoging niet voor jou. Staat de verhoging er wel in, dan had je beter moeten lezen .

Helaas.. geen JA wel een mobieltje, NEE geen contract.
Apotheosemaandag 5 oktober 2009 @ 14:13
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:54 schreef Elcadarn het volgende:
Vodafone verhoogt tarieven AMSTERDAM (AFN) - Telecombedrijf Vodafone heeft voor nieuwe klanten en klanten die hun contracten verlengen de tarieven voor bellen en sms'en buiten de belbundel verhoogd. De prijzen stijgen naar 30 eurocent per minuut of sms, waar Vodafone eerder een tarief van 25 eurocent hanteerde.


Vodafone verdedigde maandag de tariefsverhoging door te wijzen op opgelopen kosten. De tarieven voor het bellen en sms'en buiten de belbundel zijn heel lang hetzelfde geweest, aldus een woordvoerder. Circa driekwart van de huidige abonnees blijft binnen de belbundel, zei hij.

Bron : http://www.telegraaf.nl/d(...)oogt_tarieven__.html
(1e hit voor zoeken)
---------

In andere woorden, maak je niet zo druk.
nieuwe klanten... en wanneer gaat dat in? Ik heb een maandje geleden vodafone aangevraagd... En bel er nu een weekje mee ofzo. (omdat ik die 50% korting eerste (half) jaar wel ok vond )
l3lastermaandag 5 oktober 2009 @ 14:26
nog hoger wat een ergernis!
blessed19maandag 5 oktober 2009 @ 15:46
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:59 schreef noutie het volgende:

[..]

Voor je het contract tekent had je de bijbehorende voorwaarden moeten lezen en daar moet je het mee eens zijn. Als de verhoging niet in jouw kopie van de voorwaarden staat, dan geldt de verhoging niet voor jou. Staat de verhoging er wel in, dan had je beter moeten lezen .

Helaas.. geen JA wel een mobieltje, NEE geen contract.
dude, ik heb sim-only....

miss_bleumaandag 5 oktober 2009 @ 15:54
las ergens dat ze de prijzen omhoog gooien voor nieuwe klanten en verlengingen.
Je huidige voorwaarden blijven dus bestaan dus dan kan je niet op basis van verandering van voorwaarden opzeggen./