Dat is sowieso niet waar, in principe kunnen ze zoiets niet per AV vastleggen, aangezien het voor zover ik weet per definitie zo is dat als iemand zijn tarieven verhoogd, ze bestaande klanten of via het lage tarief moeten blijven behouden, of ze de mogelijkheid geven de overeenkomst per direct te ontbinden...quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:50 schreef Ridocar het volgende:
Kijk je contract even na.
Als er niets staat over het accepteren van hogere tarieven dan maak je wel kans.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:49 schreef Marijkezwolle het volgende:
Voor zover ik weet zou dit inderdaad de aanleiding mogen zijn om je contract te beëindigen
en wat nou als ik vorige maand een contractverlenging gedaan die 12 december ingaat. contract e.d. is al getekend. wat zou dat dan voor mij betekenen?quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:54 schreef Elcadarn het volgende:
Vodafone verhoogt tarieven AMSTERDAM (AFN) - Telecombedrijf Vodafone heeft voor nieuwe klanten en klanten die hun contracten verlengen de tarieven voor bellen en sms'en buiten de belbundel verhoogd. De prijzen stijgen naar 30 eurocent per minuut of sms, waar Vodafone eerder een tarief van 25 eurocent hanteerde.
Vodafone verdedigde maandag de tariefsverhoging door te wijzen op opgelopen kosten. De tarieven voor het bellen en sms'en buiten de belbundel zijn heel lang hetzelfde geweest, aldus een woordvoerder. Circa driekwart van de huidige abonnees blijft binnen de belbundel, zei hij.
Bron : http://www.telegraaf.nl/d(...)oogt_tarieven__.html
(1e hit voor zoeken)
---------
In andere woorden, maak je niet zo druk.
maar wat nou als ik er tegen ben? ik heb nieuwe contract al getekend voor verlenging, maar ben niet blij met die verhogingquote:Op maandag 5 oktober 2009 13:03 schreef amokjeeh het volgende:
Maandag, 05 oktober 2009
Vodafone heeft vandaag de beltarieven verhoogd van de gesprekken die buiten de belbundel van de Basis-abonnementen vallen. De operator spreekt van een prijscorrectie om de gestegen kosten te dekken.
“De buitenbundeltarieven zijn al jaren niet gestegen, maar onze kosten wel. En om ook in de toekomst innovatief te kunnen blijven en nieuwe producten voor klanten te ontwikkelen voeren we nu een prijscorrectie door”, verklaart Bart Hofker, directeur van de consumentenafdeling bij Vodafone Nederland.
De tarieven voor het bellen buiten de bundel is daarom verhoogd van 25 naar 30 cent per minuut/sms. Daarnaast worden meegenomen minuten/sms’jes pas aangesproken als het nieuwe bundeltegoed is verbruikt.
Vodafone voegt er wel aan toe dat de tariefsverhoging alleen geldt voor nieuwe abonnees en bestaande klanten die hun abonnement verlengen.
Want? Ze krijgen meer klanten die het gebruiken, dus moeten ze meer capaciteit gaan inkopen en leveren, dus meer masten, meer data verkeer, dus de kosten lopen echt niet terug, maar inderdaad omhoog!quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:55 schreef Catch22- het volgende:
oplopende kosten? Lijkt me toch dat de kosten van het GSM en 3G netwerk omlaag lopen...
Maargoed, zulke acties zijn zeer zelden voor huidige klanten, dat kost ze anders echt bakken geld/klanten
Ja, alleen is de R&D zo'n beetje wel terugbetaald, dus zo duur is het allemaal niet meer.quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:26 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Want? Ze krijgen meer klanten die het gebruiken, dus moeten ze meer capaciteit gaan inkopen en leveren, dus meer masten, meer data verkeer, dus de kosten lopen echt niet terug, maar inderdaad omhoog!
Voor je het contract tekent had je de bijbehorende voorwaarden moeten lezen en daar moet je het mee eens zijn. Als de verhoging niet in jouw kopie van de voorwaarden staat, dan geldt de verhoging niet voor jou. Staat de verhoging er wel in, dan had je beter moeten lezenquote:Op maandag 5 oktober 2009 13:18 schreef blessed19 het volgende:
[..]
maar wat nou als ik er tegen ben? ik heb nieuwe contract al getekend voor verlenging, maar ben niet blij met die verhoging
nieuwe klanten... en wanneer gaat dat in? Ik heb een maandje geleden vodafone aangevraagd... En bel er nu een weekje mee ofzo. (omdat ik die 50% korting eerste (half) jaar wel ok vondquote:Op maandag 5 oktober 2009 12:54 schreef Elcadarn het volgende:
Vodafone verhoogt tarieven AMSTERDAM (AFN) - Telecombedrijf Vodafone heeft voor nieuwe klanten en klanten die hun contracten verlengen de tarieven voor bellen en sms'en buiten de belbundel verhoogd. De prijzen stijgen naar 30 eurocent per minuut of sms, waar Vodafone eerder een tarief van 25 eurocent hanteerde.
Vodafone verdedigde maandag de tariefsverhoging door te wijzen op opgelopen kosten. De tarieven voor het bellen en sms'en buiten de belbundel zijn heel lang hetzelfde geweest, aldus een woordvoerder. Circa driekwart van de huidige abonnees blijft binnen de belbundel, zei hij.
Bron : http://www.telegraaf.nl/d(...)oogt_tarieven__.html
(1e hit voor zoeken)
---------
In andere woorden, maak je niet zo druk.
dude, ik heb sim-only....quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:59 schreef noutie het volgende:
[..]
Voor je het contract tekent had je de bijbehorende voorwaarden moeten lezen en daar moet je het mee eens zijn. Als de verhoging niet in jouw kopie van de voorwaarden staat, dan geldt de verhoging niet voor jou. Staat de verhoging er wel in, dan had je beter moeten lezen.
Helaas.. geen JA wel een mobieltje, NEE geen contract.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |