Ik bedoel het storten van die fundering. Die schuur kunnen ze dan helemaal naar achteren plaatsen verder. Gewoon slecht gepland dat ze het beton niet voor de winter gestort hebbenquote:Op dinsdag 29 december 2009 19:26 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
achter ons blok met woningen stonden allemaal werkcontainers van BAM. Die zijn nu pas weggehaald. De rest heeft allemaal hun schuur geloof ik al.
volgens mij zitten hun in heet eerste deel van blok 7. Toch kaat_84?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:21 schreef PrinsFloris het volgende:
[..]
Ook vanwege het schuurtje of weet je dat niet? Welk kavelnummer hebben jullie? Kan ik eens gaan rekenen ... ;-)
Ja .idd. Maar we zijn weer lekker wezen shoppen vandaagquote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:29 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Ik bedoel het storten van die fundering. Die schuur kunnen ze dan helemaal naar achteren plaatsen verder. Gewoon slecht gepland dat ze het beton niet voor de winter gestort hebben
Leuke badkameraccesoires trouwens
Het probleem met metselen en beton storten is dat het water erin niet goed opdroogt en bij vorst zelfs ijskristallen krijgt. Daardoor wordt het beton of de mortel heel erg slap en dat zorgt voor onveilige situaties.quote:Op zondag 3 januari 2010 12:38 schreef Kaat_84 het volgende:
kavelnummer 32 zijn we, begin blok 7 idd.. bij ons lag de fundering voor het schuurtje al wel, maar volgens mij mag 'gewoon' metselen onder 0 ook niet echt, so far for next week dus...
met de inmeetdag bij ons 1 december was het binnen nagenoeg af idd, dus het lijkt nu echt vast te hangen op het schuurtjes verhaal. ik zou zeggen: doe maar alvast een sleutel, dan kan de badkamer er alvast in
mooie modelwoning idd, ook grappig dat er nooit kasten in modelwoningen staan...hoe doen modelmensen hun spullen kwijt maken
je kan beton gewoon storten als het vriest. Tot -5 moet dat wel lukken. Alleen krijg je het niet mooi afgewerkt. Metselen kan ook wel enigszins. Alleen is de kwaliteit zwaar knudde.quote:Op zondag 3 januari 2010 13:02 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Het probleem met metselen en beton storten is dat het water erin niet goed opdroogt en bij vorst zelfs ijskristallen krijgt. Daardoor wordt het beton of de mortel heel erg slap en dat zorgt voor onveilige situaties.
Bron: Nu.nlquote:Op de eerste werkdag van het nieuwe jaar liggen de werkzaamheden op de meeste bouwterreinen in het land door de vorst stil. De regels rond het vorstverlet zijn inmiddels goed bekend in de bouwsector, concludeert de vakbond FNV Bouw.
De helpdesk van de bond kreeg maandagochtend nauwelijks telefoontjes over het vorstverlet.
De telefonische helpdesk van de bond zat vanaf maandagochtend vroeg klaar om vragen te beantwoorden.
De bouw-cao regelt dat bouwvakkers niet buiten hoeven te werken bij een gevoelstemperatuur van min 6 of lager. Met temperaturen 's nachts tot min 9 en overdag tot min 5 moeten bouwvakkers oppassen of ze wel aan het werk gaan, stelt de vakbond.
Ook kan de bouwplaats door sneeuw of ijzel onbegaanbaar blijken, waarschuwt FNV Bouw.
<strong>Gevoelstemperatuur</strong>
De helpdesk van de vakbond kreeg maar een paar telefoontjes, aldus een woordvoerster van de bond. Vorig jaar waren dat er nog enkele tientallen.
In vrijwel het hele land is de gevoelstemperatuur nu ook lager dan min 6, zodat het voor iedereen duidelijk is dat er niet hoeft te worden gewerkt, stelt de bond. Alleen op Terschelling en De Kooy (Noord-Holland) werd de gevoelstemperatuur van min 6 niet gehaald.
FNV Bouw juicht het overigens toe wanneer bouwbedrijven doorwerken mogelijk maken. ''Een goede bouwplaats wordt al in het najaar 'winterproof' gemaakt'', aldus voorzitter John Kerstens van FNV Bouw. ''Dan valt er ondanks de kou vaak normaal door te werken.''
<strong>Winterkleding</strong>
Werkgevers moeten dan bijvoorbeeld goede winterkleding verstrekken, het werk afschermen en zo nodig bijverwarmen en de bouwplaats begaanbaar maken.
Hebben werknemers met hun werkgever een meningsverschil over het vorstverlet, dan kunnen ze ook de hulp inroepen van het Bureau Weerverlet van de bedrijfstak bouw.
Deze club van werkgevers en werknemers kreeg maandagmorgen slechts één klacht binnen over een bedrijf dat de bouwvakkers vrije dagen wilde laten opnemen tijdens deze vorstperiode.
''Dat kan niet, want vorstverlet is een ondernemersrisico dat niet ten koste mag gaan van de vrije dagen van bouwvakkers'', aldus de woordvoerster van de vakbond.
Ik heb de meer/minderlijst op dit moment niet in Mijdrecht liggen maar volgens mij kregen we rond de 1500 terug van de keuken bij BAM.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:49 schreef alex15 het volgende:
Hi Ms Blue,
we zijn op dit moment ook bezig met de aankoop van een woning in de lieven.
Heb een kort vraagje, wat is de teruggave die je krijgt voor het weglaten van d standaard keuken en bij welke zaak in Duitsland zijn jullie voor de keuken gaan kijken.
Alvast bedankt,
groeten Alex
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |